تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816581168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست از رئيس جمهوري براي حل مشكلات نقل و انتقال معلولان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: درخواست از رئيس جمهوري براي حل مشكلات نقل و انتقال معلولان
اين روزها، خبر تعطيل شدن خدمات حمل و نقل «بهزيست كار»، بيشتر معلولان را در سراسر كشور نگران كرده است. بهزيست كار كه مسئوليت حمل و نقل افراد داراي معلوليت را با حدود 2000 دستگاه خودروي ويژه معلولان به عهده گرفته بود، حالا در آستانه فروپاشي است. بسياري از معلولان مي گويند بهزيست كار ديگر به آنها خدمات ارائه نمي دهد. حتي گفته مي شود كه بخشي از خودروهاي ويژه بهزيست كار فروخته شده و تعداد اندك باقي مانده هم در حال واگذاري است. اين در حالي است كه افراد داراي معلوليت، نمي توانند از امكانات حمل و نقل عمومي استفاده كنند. اتوبوس ها و تاكسي ها براي افرادي كه روي ويلچر مي نشينند، به هيچ وجه قابل استفاده نيست. حتي معلولان غيرويلچري هم عموما نمي توانند سوار خودروهاي عمومي شوند. در اين شرايط، بهزيست كار كه بطور نسبي جوابگوي نياز معلولان بود، در حال جمع كردن بساط خود است. به راستي در اين شرايط تكليف اينهمه معلول چيست؟

نامه زير را زهرا خسروي، از خانم هاي فعال در امور معلولان نوشته است. خانم خسروي كه خود از ويلچر استفاده مي كند، اين نامه را با هماهنگي با بسياري از افراد داراي معلوليت و به نمايندگي از آنان نوشته و به روزنامه اطلاعات فرستاده است. متن نامه به شرح زير است:

جناب آقاي محمود احمدي نژاد

رئيس جمهوري محترم

سلام عليكم

لطفا به يك داستان كوتاه اما پر مخاطره از يك بخش كوچك اجرايي در كشور توجه كنيد .

درسال1373 با انعكاس مشكلات تردد معلولان جسمي حركتي به رييس جمهور وقت، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني، مقرر شد شركتي با بودجه 40 ميليون توماني تاسيس و عهده دار اين بخش از توانبخشي معلولين شود. با صرف اين بودجه زيرنظر بهزيستي كشور، 7 دستگاه خودرو فولكس خريداري شد و از سال 1375 شروع به فعاليت كرد. افراد داراي معلوليت، از محدود بودن تعداد خودروها در تنگنا بودند اما راضي از اينكه بالاخره به آنان نيز نيم نگاهي شده است.

اين روند ادامه داشت تا سال 1378 كه با تغيير مديريت در سازمان بهزيستي، ارائه خدمات به مدت دو سال واندي متوقف شد (كه البته اعتراض همه جانبه معلولان را در پي داشت) مجددا با تغيير رياست سازمان در سال 1381 اين خدمات دوباره از سرگرفته شد و با نامه نگاري به رييس جمهور وقت، آقاي خاتمي، تلاش براي افزايش خودروها در تهران و كشوري شدن اين خدمات قوت گرفت و با پيگيري هاي مديران وقت، اين زحمات به بارنشست و در سال1382 بودجه ميلياردي آن تصويب شد.

پس از فراز و فرود هاي بسيار، بالاخره درسال1385 نسل جديد بهزيست كار و اين بار با حدود 100 دستگاه متولد و مقررشد در كلانشهرها نيز اين خدمات ارائه شود. مجددا با تغيير در مديريت اين شركت، ارائه خدمات رو به افول گذاشت وتا جايي پيش رفت كه در مدت كمتر از 2 سال، ارائه خدمات به معلولان از حدود 15 هزار سرويس در ماه به 1800 تا 2000 سرويس رسيد. اين اواخر نيز ميزان خدمات رو به صفر گذاشته و با توجه به فشارها و اعتراضات معلولان، هر از گاهي وعده هايي از سوي مسئولان سازمان بهزيستي داده مي شود اما پس ازكاهش تنش، دوباره به فراموشي سپرده مي شود. اين در حاليست كه ميلياردها تومان سرمايه به نام معلولان جذب شده اما بهزيست كار، در حال ازهم پاشيدن است.

درزماني كه همگان دم از عصر ارتباطات و.... مي زنند، هستند كساني كه حتي براي پانسمان زخم بستر خود نيز نمي توانند از منزل خارج شوند؛ چرا كه خودروهاي عمومي امكانات لازم را ندارند و خودروهاي ويژه معلولين ( بهزيست كار ) هم خدمات نمي دهند!

اميد واريم به زودي، روزنامه ها اين تيتر را درشت بزنند كه: بنا به دستور رييس جمهوري، بهزيست كار مجددا راه اندازي شده و در سراسر كشور ارائه خدمات مي كند.

خواهشمنديم با توجه به نياز مبرم معلولان به اين خدمات، دستور فرماييد پيگيري اين نامه از طريق وزارت رفاه، هر چه سريع تر صورت پذيرد.

با تشكر

زهرا خسروي

به نمايندگي از جمعي از معلولان




 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن