تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت طراحي لباس متحد‌الشكل براي قاريان و مبلغان ايراني در خارج از كشوراستاد مهكام:بهترين رنگ براي لباس قاريان و مبلغان ايراني «سبز روشن» است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ضرورت طراحي لباس متحد‌الشكل براي قاريان و مبلغان ايراني در خارج از كشوراستاد مهكام:بهترين رنگ براي لباس قاريان و مبلغان ايراني «سبز روشن» است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: رنگ سبز روشن به عنوان نماد صلح و دوستي به همراه آرم جمهوري اسلامي ايران بهترين رنگ براي لباس متحدالشكل قاريان و مبلغان ايراني است.
«حبيب مهكام» داور بين‌المللي قرآن و وكيل پايه يك دادگستري، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: با توجه به ممدوح بودن رنگ سبز در دين اسلام و انتخاب اين رنگ به عنوان نماد صلح و دوستي از سوي امام موسي كاظم(ع) به نظر مي‌رسد بهترين رنگ در طراحي لباس قاريان و مبلغان قرآن كريم رنگ سبز روشن است.

وي با تاكيد بر لزوم رعايت زيبايي و نظم در قالب لباس متحدالشكل قاريان قرآن كريم و مبلغان دين اسلام، تصريح كرد: طراحي لباس هماهنگ ويژه قاريان و مبلغان ايراني به همراه آرم جمهوري اسلامي ايران در بخشي از اين لباس، ضمن ايجاد زيبايي بصري و نظم مورد تاكيد دين اسلام، عاملي براي شناسايي قاريان ايراني در ديگر كشورها خواهد بود.

اين داور بين‌المللي قرآن با بيان خاطره‌اي از سفر حج و تاكيد بر جذابيت نظم و هماهنگي لباس‌هاي حجاج اعزامي از كشور تركيه به مكه مكرمه، اظهار كرد: ايجاد نظم و يك‌رنگي به واسطه طراحي لباس متحدالشكل براي قاريان قرآن نشان از اهميت موضوع خواهد داشت و الگوپذيري از نمونه‌هايي مانند لباس منظم و هماهنگ حجاج با توجه به توصيه پيامبر اسلام(ص) مبني بر فراگيري دانش حتي در چين، يكي از زيبايي‌هاي فكري انسان است.

مهكام در ادامه با اشاره به بخش نخست آيه 31 سوره اعراف «يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِد»ٍ افزود: متاسفانه جامعه ما هنوز پذيراي لباس متحدالشكل و منظم براي قاريان نيست اما بنا بر توصيه رهبران ديني درباره آراستگي و نظم مسلمانان و به منظور آينده‌نگري و رفع مشكلات احتمالي در نتيجه نداشتن لباس هماهنگ ويژه قاريان و مبلغان، بايد به اين امر مهم به صورت جدي پرداخته شود.

اي استاد پيشكسوت قرآن داشتن لباس هماهنگ قاريان را حاكي از نظم و اهميت موضوع عنوان و اظهار كرد: حضرت اميرالمومنين علي(ع) در فراز دوم وصيت چهل و هفتم نهج‌البلاغه مي‌فرمايند: «اوصيكما و جميع ولدي و اهلي و من بلاغه كتابي بتقوالله و نظم امركم» و سفارش ايشان به نظم در امور بلافاصله پس از تقوا نشان از اهميت نظم در امور و به ويژه فعاليت‌هاي قرآني دارد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه چه طرح يا مدلي از لباس براي قاريان و مبلغان پيشنهاد مي‌دهيد كه اصول ملي در آن رعايت شده باشد، اظهار كرد: در طراحي لباس ويژه قاريان بايد به جنبه‌هاي مختلف موضوع توجه شود به خاطر دارم در مجلسي تعدادي از قاريان با عباي سفيد مشغول تلاوت و هم‌سرايي بودند و متاسفانه انتخاب اين فرم، جلوه و بازخورد خوبي نداشت بنابراين بايد تمامي نشانه‌‌هايي كه حاكي از هويت ملي و نماد فرهنگي ايران اسلامي باشد به همراه زيبايي ظاهري لباس، مورد نظر طراحان لباس قاريان و مبلغان ايراني باشد.

اين استاد پيشكسوت قرآن در پايان يادآور شد: به نظر من استفاده از لباس هماهنگ براي قاريان و مبلغان اسلامي بسيار عالي است و بهتر است اين قشر تنها هنگام تلاوت در محافل قرآني و مكان‌هايي كه رسميت دارد با اين فرم ظاهر شوند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن