تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816305151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصري با تشريح عملكرد دولت نهم در حوزه رفاه عنوان كرد: يكسان شدن بيمه‌ پايه درمان، افزايش حقوق بازنشستگان ‌و مددجويان، ايجاد بانك اطلاعات ايرانيان و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مصري با تشريح عملكرد دولت نهم در حوزه رفاه عنوان كرد: يكسان شدن بيمه‌ پايه درمان، افزايش حقوق بازنشستگان ‌و مددجويان، ايجاد بانك اطلاعات ايرانيان و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - خانواده

وزير رفاه و تامين اجتماعي، سازمان بيمه خدمات درماني را مكلف كرد، چگونگي و نحوه مراجعه متقاضيان فاقد پوشش بيمه درماني را (بيمه پايه تمام ايرانيان) پس از تهيه آيين‌نامه اجرايي آن از طريق آگهي‌هاي سراسري به تمام كشور اعلام كند.

دكتر عبدالرضا مصري در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كه به مناسبت هفته «دولت» و ارائه عملكرد وزارت رفاه و تامين اجتماعي در دولت نهم صورت گرفت، در اين باره افزود: حدود 90 درصد جمعيت كشور در قالب انواع صندوق‌هاي بيمه‌اي از خدمات درماني برخوردارند كه براي 10 درصد باقي‌مانده نيز، دولت طرح بيمه پايه ايرانيان با پرداخت 50 درصد حق بيمه را ارائه كرد كه تا پايان امسال، تمامي جمعيت متقاضي فاقد پوشش را بيمه مي‌كنيم.

به گفته وي، پرداخت 50 درصد از حق بيمه ايرانيان فاقد پوشش به سازمان بيمه خدمات درماني ابلاغ شده و اين سازمان موظف به پذيرش و اجراي آن است.

مصري ادامه داد: سازمان بيمه خدمات درماني براي تهيه آيين‌نامه مربوط به اجراي بيمه پايه ايرانيان چند روزي اجازه خواست و در حال حاضر يك گروه كاري به سرعت در حال تهيه اين آيين‌نامه هستند كه پس از آن، پذيرش متقاضيان از طريق اين سازمان مشروط به آن كه بيمه هيچ صندوقي نباشند، صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به راه‌اندازي خط تلفن «123» به عنوان (اورژانس اجتماعي ) براي ياري رساندن به افراد آسيب ديده و در معرض آسيب اجتماعي، گفت: اين كار نيز يكي ديگر از عملكردهاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي در طول سال جاري است و پس از آن كه گزارش عملكرد اين اورژانس در سال جاري را ديدم تاسف خوردم كه چرا سال‌هاي قبل اين طرح در سراسر كشور راه‌اندازي نشده بود.

وزير رفاه با بيان اين كه اين اورژانس، محل مناسبي براي مراجعه كساني است كه در مواجه با بحران با كارشناسان و مددكاران اجتماعي ارتباط مي‌گيرند، اظهار كرد: شش ماه پس از آغاز به كار اين اورژانس، جمع‌بندي از فراواني‌ها تهيه و ارائه مي‌شود، تا با استفاده از اعداد و ارقام مشخص شود، چند درصد از مراجعات با موفقيت همراه بوده و چند درصد نيازمند تحت پوشش قرار گرفتن ارگان‌هاي مختلف بالاخص سازمان بهزيستي بوده‌اند.

يكسان شدن بيمه‌ پايه درمان از ديگر موضوعاتي كه وي با اذعان بر آن، تاكيد كرد: پس از گذشت سال‌ها، خدمات سازمان‌هاي بيمه‌گر در لواي بيمه پايه شكل گرفت و در سال جاري، تمامي بيمه‌شدگان از يك نوع خدمات بهره‌مند شدند.

مصري هفته «دولت» را فرصتي مناسب خواند تا مسوولان با جمع‌بندي فعاليت‌هاي انجام شده، آن‌ها را در قالب مقايسه و تطبيق با برنامه چهارم توسعه و مطابق با اهداف و نيات خود ارائه كنند.

وزير رفاه با نگاهي به عملكرد اين وزارتخانه از دوران تصدي‌گري خود در آن، بيان كرد: در جمع بندي‌هاي انجام داده به اين نتيجه رسيديم كه 100 درصد تعهدات استاني دور اول وزارت رفاه و تامين اجتماعي انجام شده است.

وي در مورد تعهدات دور دوم سفرهاي استاني وزارت رفاه از دوران تصدي‌گري مصري در دولت نهم، تصريح كرد: كسي تصور نمي كرد كه در دور دوم سفرهاي استاني، تمامي تعهدات خود را در شش استان از 11 استان به صورت 100 درصد انجام دهيم كه اين ركورد خوبي است.

وي عنوان كرد: زماني كه توفيق خدمت در وزارت رفاه و تامين اجتماعي را يافتم، حتي يك مورد از تعهدات استاني انجام نشده بود،‌اما با پيگيري‌ها به نقطه‌اي رسيديم كه اين تعهدات انجام شد.

وزير رفاه، جامعه هدف اين وزارتخانه را جامعه‌اي گسترده اعم از بيمه‌شدگان، بازنشستگان، محرومان و در معرض آسيب‌ها خواند و خاطر نشان كرد: اعداد و ارقام در زمينه پوشش اين اقشار گوياي جهش مناسب براي رسيدگي به اين آن‌ها در طول وزارتم است.

وي دليل مدعاي خود را افزايش اعتبارات و خدمات ارائه شده به اين جامعه هدف ذكر و به مقايسه آمارها در رابطه با آن‌ها پرداخت.

مصري كل اعتبارات سازمان بازنشستگي كشوري در سال 83 را 513 ميليارد تومان اعلام كرد كه اين رقم در سال 87 به يك‌هزار و 649 ميليارد تومان رسيده، يعني در طول اين مدت، رشدي 221 درصدي را به همراه داشته است.

رشد 217 درصدي اعتبارات سازمان بيمه خدمات درماني از ديگر نكاتي است كه وزير رفاه با اذعان بر آن، تاكيد كرد: اعتبارات اين سازمان در سال 83 معادل 268 ميليارد تومان بود كه اين رقم در سال 87 به 850 ميليارد تومان افزايش يافت.

وي با اشاره به رشد 228 درصدي اعتبارات سازمان بهزيستي در سال 87 نسبت به سال 83، اعلام كرد: اعتبارات اين سازمان نيز در سال 83 به رقمي معادل 205 ميليارد تومان رسيده بود كه اين اعتبار در سال 87 ، 672 ميليارد تومان است.

مقايسه اعتبارات سال جاري كميته امداد امام خميني (ره) نسبت به سال 83 از ديگر مقايسه‌هاي اعتباري است كه مصري با اشاره به آن، تصريح كرد: اعتبارات كميته امداد امام خميني (ره) در سال 83، 647 ميليارد تومان بود كه اين رقم در سال جاري به يك‌هزار و 491 ميليارد تومان افزايش يافت، يعني رشدي 219 درصدي را تجربه كرد.

وي اضافه كرد: مجموع اعتبارات بخش بيمه و بازنشستگي در سال 83، يك‌هزار و 525 ميليارد تومان بود كه با رشد 239 درصدي تبديل به پنج هزار و 177 ميليارد تومان در سال جاري شد كه اين رشد مستقيما به مردم (جامعه هدف) پرداخت مي‌شود.

وزير رفاه، تمامي افزايش‌هاي ياد شده را مشمول تمامي افراد تحت پوشش دستگاه‌هاي ياد شده دانست كه به آن‌ها پرداخت شده است.

افزايش حقوق‌هاي بازنشستگان كشوري از ديگر نكاتي است كه وي با نگاهي به آن‌ها به ايسنا، گفت: متوسط حقوق بازنشستگان كشوري در سال 83، 139 هزار تومان بود كه اين رقم به 348 هزار تومان در سال جاري رسيده است. همچنين حقوق ميانگين بازنشستگان تامين اجتماعي نيز در سال 83، 176 هزار تومان بود كه اين رقم نيز در سال جاري به 360 هزار تومان افزايش پيدا كرده است.

افزايش مستمري‌هاي مددجويان تحت پوشش دستگاه‌هاي حمايتي از ديگر نكاتي است كه مصري با اشاره به آن‌ها، يادآورشد: مستمري دريافتي مددجويان دستگاه‌هاي حمايتي همچون كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي در سال 83 بين هشت تا 18 هزار تومان بود كه اين رقم را با افزايشي سه تا چهار برابري به 32 تا 60 هزار تومان افزايش يافته است. علاوه بر افزايش مستمري آن‌ها، خدمات جانبي همچون سبد كالا و سرانه خدمات دريافتي به آن‌ها ارائه شده و مي‌شود.

ايجاد بانك اطلاعات ايرانيان براي شناسايي جامعه هدف كه تاكنون بهره‌اي از عدالت نبرده‌اند و سوق يافتن خدمات به سمت عدالت، از ديگر موفقيت‌هايي است كه مصري به آن اشاره كرد.

به گفته وي، بانك اطلاعات ايرانيان نشان داد كه حدود 64 درصد جمعيت كشور از بيمه تامين اجتماعي (از كار افتادگي، بازنشستگي ، فوت) برخوردارند.

وزير رفاه با اشاره به شناسايي چند گروه بيمه نشده اعم از رانندگان، خادمان مساجد و زنان سرپرست خانوار روستايي كه در سال گذشته و امسال تحت پوشش بيمه درمان و تامين اجتماعي قرار گرفته‌اند، اظهار كرد: 100 درصد حق بيمه زنان سرپرست خانوار روستايي را دولت از طريق وزارت رفاه پرداخت مي‌كند. همچنين ماهانه 25 هزار تومان از حق بيمه رانندگان را نيز مي‌پردازد، اما بزرگ‌ترين دغدغه‌ ما، ايجاد كسر بيمه‌اي است كه براي 16 گروه جديد شناسايي شده است كه مهم‌ترين و مظلوم‌ترين اين گروه، كارگران روزمزد ساختماني هستند.

وي ادامه داد: لايحه كارگران روزمزد ساختماني در سال 86 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، اما به دليل آن كه بودجه‌اي براي اجراي اين لايحه در سال جاري اختصاص نيافت، عملا مسكوت ماند كه اميدواريم اين مانع برطرف شود تا 5/1 ميليون كارگر روزمزد ساختماني بيمه تامين اجتماعي شوند. چرا كه اين گروه مظلوم‌ترين گروه هدفي هستند كه تاكنون هيچ‌كاري براي آن‌ها انجام نداده‌ايم.

مصري با بيان اين كه ساير كارگران اعم از كارگران توليدي، صنعتي و غيره، سالانه يك ماه مرخصي، 54 جمعه تعطيل، 24 روز تعطيلات رسمي، سالي دو ماه عيدي و پاداش و سالي يك ماه پاداش سنوات پايان خدمت را به همراه حقوق دريافت مي‌كنند، خاطر نشان كرد: اين در حاليست كه كارگر روزمزد ساختماني اگر روز عاشورا، 21 رمضان، عيد نوروز و غيره كار نكند، هيچ حقوق و پشتيباني نداشته و چنانچه بيمار شود، محكوم به بدبختي و قرض است.

وي افزود: از كارافتادگي اين قشر به دليل آن كه شغل آن‌ها، جزو مشاغل سخت و زيان‌آور است، زياد است.

وزير رفاه در مورد اصلاحات صورت گرفته در لايحه كارگران روزمزد ساختماني نيز، تصريح كرد: ايراداتي كه توسط نمايندگان بر لايحه وارد شده بود، رفع و اصلاح شد، اگر همه كمك كنند، حدود شش ميليون كارگر به همراه خانواده‌هايشان بيمه تامين اجتماعي مي‌شوند، تا آينده آن‌ها با حفظ عزت انساني، بدون دغدغه‌ تامين شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن