تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816182831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه ها در دو دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رسانه ها در دو دقيقه
كارگزاران

سرمقاله: «در باب انتقاد از دولت»، هدايت الله آقايي
قانون اساسي ما دولت را به عنوان يكي از اجزاي نظام به شمار آورده به نحوي كه اختيارات دولت در سطوح صرفا اجرايي بالاترين حد و در سطوح كلي تر بسيار محدود مي گردد بنابر اين در نظام جمهوري اسلامي دولت بسيار كوچك تر از حكومت به معناي نظام است. عدم احساس اين تفاوت از طرف دولتمردان و مردم باعث چالش هاي جدي در پهنه سياسي كشور شده است و شايد منظور مقام معظم رهبري نيز از بيانات اخيرشان در باب انتقاد از دولت رعايت همين تناسب باشد. طرز برخورد و بيانات برخي از مقامات دولتي به ويژه رئيس جمهوري محترم در موضوعات كلان سياسي و اجرايي به نحوي است كه در ذهن شنونده و مخاطب برداشت مطلق العنان بودن دولت را متبادر مي سازد. مثلا وقتي رئيس دولت خطاب به مردم يك استان مي گويد ظرف مدت يك سال استان شما از محروميت خارج مي شود مفهوم آن چيزي جز چند برابر شدن اعتبارات عمراني، فرهنگي، امنيتي و انتظامي نيست حال آنكه چنين جهشي در بودجه صرفا با اجازه مجلس و تصويب شوراي نگهبان و در قالب برنامه هاي پنج ساله امكان پذير است و نه با دستور رياست جمهوري. در روابط خارجي نيز همين وضعيت وجود دارد، يعني سياست هاي راهبردي مثلا در پرونده هسته اي يا نحوه تعامل با كشورهاي همسايه و امثال آنها بر پايه نظرات رهبري، شوراي عالي امنيت ملي و مصوبات مجلس شكل مي گيرد. با اين قياس مي توان از امور ديگري چون بگيروببندهاي خياباني تحت عنوان مبارزه با بدحجابي يا برخورد با سايت ها، وبلاگ نويسان و فعالان سياسي كه ممكن است دولت با تمام يا قسمتي از آنها موافق باشد ولي اساسا دولت در تصميم سازي و اجرا نقش عمده اي ندارد، نام برد. در عين حال برخورد دولتمردان به گونه اي بوده است كه بهانه كافي براي حملات و انتقادهاي تند از طرف گويندگان و نويسندگان را فراهم كرده است.
در اين راستا علاوه بر فعالان اجتماعي سطح توقعات توده هاي مردم نيز از دولت به مراتب بيشتر از آنچه كه قبلا بوده بالا رفته و كمتر فردي از مردم كوچه و بازار پيدا مي شود كه همه مشكلات را از سوي دولت نداند و همه خواسته ها را از دولت نخواهد...اگر به دنبال تعادل و تناسب براي سامان دادن به مقوله انتقاد از مواضع و عملكرد ها به ويژه نسبت به دولت در وهله اول باشيم، اين وظيفه دولتيان است تا پا را از گليم و حريم قانوني و عرفي خويش بيرون نياورند و در نظر داشته باشند كه حتي براي لحظه اي قدرتنمايي اگر مدعي اجراي ماموريتي خارج از وظايف معمول شوند حداقل بايد تا مدت ها پاسخگوي افكار عمومي گردند.

آفتاب يزد
سرمقاله: «بي مروتي از كجا آغاز شد؟»
اگر به ادعاي برخي سران دولت نهم، عبارات به كار رفته در انتقاد از اين دولت، شامل حكم بي مروتي است، آغازكننده بي مروتي در سال هاي اخير ، چه كساني بوده اند؟ پاسخگويي به اين پرسش، با نگاهي گذرا به جرايد سه سال گذشته امكان پذير است. مردم فراموش نكرده اند كه چه كسي در نخستين ماههاي فعاليت دولت نهم، ادعا كرد «كساني در مراكز تصميم گيري نظام، نفوذ كرده اند كه نگاه به آن طرف مرزها دارند.» اين عبارت لابد براي همكاران آقاي رئيس جمهور آشناست كه «در دو دهه گذشته، سياست خارجي كشور دچار انفعال بوده است.» ادعاي نفوذ ضدانقلاب و سوء استفاده كنندگان مالي در تنظيم و تصويب برنامه چهارم را چه كسي مطرح كرد؟ چه كسي گفت كه برخي احكام اين برنامه، متناسب با منافع بعضي اطرافيان مسئولان تنظيم شده است؟ در كدام تريبون و توسط كدام مقام عالي رتبه، ادعاي نفوذ مافيا در مراكز نظارتي - بخوانيد قوه قضائيه - مطرح شد؟ چه كسي اين اتهام مسئوليت برانگيز را متوجه مجلس هفتم كرد كه مافيا بر قانونگذاري هاي آن اثر گذار است؟ كدام مقام عاليرتبه در سه سال گذشته تلاش كرده است كه برخي مطبوعات منتقد را «نان خور» كساني بداند كه به صورت غيرقانوني و غيرمشروع، وامهاي كلان بانكي گرفته اند؟ رئيس كدام دولت، منتقدان خود در خصوص ادعاي ترور در عراق را با عنوان «بلندگوي امريكا» نوازش كرد؟ در كدام دولت، مسئولان اجرائي تلاش كردند كه ضمن پاك دانستن خود، از جاخوش كردن مافيا در اركان قدرت سخن بگويند؟ در دوره مسئوليت كدام رئيس جمهور، نظريه تقريبا اجماعي در خصوص تفاوت تورم واقعي با آمارهاي دولتي را «دروغ پردازي» دانستند؟ آقاي الهام كه دولت نهم را مظهر عدالت ناميده و بعضي منتقدان را به «مروت» فراخوانده است آيا مي تواند نشانه هاي دقيقي ارائه نمايد كه «مروت پيشگي» همكاران خود نسبت به مسئولان و سياستمداران سابق را ثابت مي كند؟ در دو سال اخير، دهها و صدها پروژه بزرگ و كوچك در نقاط مختلف كشور به بهره برداري رسيده است كه بسياري از آنها، ريشه در فعاليت و برنامه ريزي دولت هاي قبلي داشته است. آقاي الهام چند نمونه مي تواند ارائه كند كه در هنگام افتتاح پروژه ها توسط دولتمردان فعلي، زحمات پيشينيان با رعايت «مروت» مورد اشاره قرار گرفته باشد؟ مسئولان دولت نهم در هنگام انتقاد از ضعف هاي دولتمردان و سياستمداران قبلي، تا چه حد جانب «مروت» را پاس داشته اند كه امروز انتقاد رفسنجاني را تلويحاً «بي مروتي» مي دانند؟

جمهوري اسلامي
سرمقاله: «دولت و تورم»
رهبر معظم انقلاب در جريان ديدار خود با اعضاي هيات دولت در كنار بيان نقاط قوت عملكرد دولت نهم خواستار توجه ويژه به مسئله تورم و گراني به عنوان يكي از اشكالات مردم نيز شدند... استناد به افزايش تعداد سفرهاي ايام عيد و يا حضور گسترده مردم در مراسم مناسبتهاي ملي و استقبال از سفرهاي استاني به عنوان شاخصهاي موفقيت دولت در بهبود وضعيت معيشت مردم جاي بسي تعجب دارد و اين شگفتي زماني صد چندان مي شود كه آمارهاي رسمي از افزايش سطح عمومي قيمتها به ميزان 7/21 درصد در تيرماه افزايش مطالبات معوق بانكها به 20 هزار ميليارد تومان، كاهش نرخ رشد سرمايه گذاري و... خبر مي دهند. البته چنين واقعيت هايي نبايد موفقيت هاي دولت در افزايش نرخ رشد اقتصادي، كاهش نرخ بيكاري و يا جذب سرمايه گذاريهاي خارجي را تحت الشعاع قرار دهد.

كيهان
سرمقاله: «دولت امام، كار و عزت ملي»، سعدالله زارعي
اما دولت با همه آنكه دولت ممتازي است و نبايد آن را با دوره هاي قبل قياس كرد در عين حال خالي از نقص هم نيست. بخشي از اين نقائص تا حد زيادي طبيعي است چرا كه رئيس جمهور فعلي از دل يك تجربه قبلي و يا يك حزب فراگير و يا يك دولت قبلي متولد نشده است بنابراين انتظار اينكه دولتمرداني متناسب با اهداف ممتاز اين دولت از قبل و يا در دوره كوتاه تربيت شده باشند، منصفانه نيست. دولت البته بعد از سه سال تا حدود زيادي مردان خود را شناخته و توانسته است به يك تفكر غالب در ميان توده ها و صاحب نفوذ در ميان بخش هايي از نخبگان تبديل شود كه اين نويد آينده اي موفقتر را پيش روي قرار مي دهد.

رسالت
سرمقاله: «معيار تشخص و شرافت دولت»، صالح اسكندري
حمايتهاي گرم رهبر فرزانه انقلاب از دولت نهم سرمايه گرانبهايي است كه به سادگي تحصيل نشده است... در سالهاي گذشته خيلي ها تلاش كردند با هدايت به بيراهه ها مسير انقلاب اسلامي را عوض كنند و تجارب تلخي نظير مشروطه و ملي شدن صنعت نفت را در ايران امروز تكرار كنند اما با رهبري داهيانه انقلاب و بصيرت سياسي مردم سكان پيشرفت و عدالت به دولتي از جنس انقلاب سپرده شده و به اميد خدا آينده اي روشن در انتظار كشور است.

اعتماد
افشاگري امام جمعه كرمان
سيد يحيي جعفري امام جمعه كرمان در يك نشست مطبوعاتي كه نمايندگان برخي رسانه ها در آن حضور داشتند از تنگ نظري برخي گروه هاي سياسي پرده برداشته كه بنابه گفته وي حتي حاضرند اگر نماينده ولي فقيه مطابق ميل آنها رفتار نكند او را تهديد كرده و برايش مشكل ايجاد كنند. وي اضافه كرده است؛ چند ماه پيش كه آقاي خاتمي به شهر كرمان سفر كردند بنده به ديدار ايشان رفتم اما روز بعد همين شد يك مشكلي براي ما. وي افزود: هنوز فكر بعضي ها در اين حد است كه كسي كه 8 سال در اين مملكت رئيس جمهور بوده كسي كه با مقام معظم رهبري رفت و آمد دارد به خاطر رفتن من به ديدار ايشان براي من مشكل ايجاد كنند. امام جمعه كرمان در توضيح برخوردهاي صورت گرفته با وي افزود: حتي بعضي ها تهديد كردند ما ديگر در نماز جمعه شركت نمي كنيم. امام جمعه كرمان ادامه داد: اينها اسلام را نمي شناسند. بنده از يك جواني كه تازه روي كار آمده است بهتر مي دانم. سيديحيي جعفري اضافه كرد؛ چيزي كه مملكت ما را خراب مي كند همين تنگ نظري ها و خط بازي ها است.

جام جم
آمريكا در كنار مرز ايران فرودگاه مي سازد
پايگاه اينترنتي پرس تي وي از تصميم آمريكا براي ساخت فرودگاهي بزرگ در كنار مرز ايران خبر داد.به نوشته پايگاه اينترنتي پرس تي وي، تحليلگران سياسي و كارشناسان اقتصادي در كردستان عراق معتقدند: اين طرح بسيار بزرگ تر از يك فرودگاه غيرنظامي است و معتقدند كه هدف نهايي آمريكايي ها داشتن پايگاهي هوايي در اين منطقه است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن