تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816678121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Spider Man 3


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: images?q=tbn:ANd9GcQ5Mvurc6SKuXENeZl7XuW...mp;amp;t=1]


نام:
مرد عنکبوتی 3 (SpiderMan3)

کارگردان:
سام ریمی (Sam Raimi)

فیلمنامه
نویسان:
سام ریمی (Sam Raimi)
ایوان ریمی (Ivan Raimi)
آلوین سارجنت (Alvin Sargent)

تهیه کنندگان:
لورا زیسکین (Laura Ziskin)
آوی آراد (Avi Arad)
گرنت کرتیس (Grant Curtis)

موسیقی:
کریستوفر یانگ (Christopher Younge)

مدیر فیلمبرداری:
بیل پوپ (Bill Pope)

تدوین:
باب موراسکی (Bob Murawski)

بازیگران:
توبی مگوایر (Tobey Maguire)
کریستین دانست (Kirsten Dunst)
جیمز فرانکو (James Franco)
توماس هیدن چرچ (Thomas Haden Church)
تافر گریس (Topher Grace)
بریس دالاس هاوارد(Bryce Dallas Howard)
ویلم دافو (Willem Dafoe)
کلیف رابرتسون (Cliff Robertson)

بودجه فیلم:
250 میلیون دلار

تاریخ انتشار:
4 می 2007

استودیو پخش
کننده:

کلمبیا پیکچرز ، سونی پیکچرز

ژانر:
اکشن ، علمی تخیلی ، درام ، فانتزی

زمان:
139 دقیقه

--------------------------------------------------------------------- -----------
درباره فیلم:
مرد عنکبوتی3 ، سومین قسمت از سری فیلم های مرد عنکبوتی ، محصول سال 2007 آمریکا به کارگردانی سام ریمی است. اولین قسمت مرد عنکبوتی در سال 2002 به روی پرده ها رفت و با عرضه ی سوپر قهرمانی « مردمی تر» توانست دل مخاطبان را به دست آورد و توجه آن ها را به خود جلب کند و به در پی آن قسمت دوم نیز به دوستداران عرضه شد.
خالقان اصلی مرد عنکبوتی ، استن لی و استیو دیکو ، همانند بسیاری از سوپر قهرمان های دیگر ، برای اولین بار مردم را به واسطه ی تصاویر کمیک با مرد عنکبوتی آشنا کردند ، تا به امروز که تمام مخاطبان بر روی پرده سینما به تماشای آن مینشینند و در گروی توجه آن هاست که spider man تبدیل به یکی از موفق ترین و پرفروش ترین بلاک باستر های سال های اخیر شده است.
Spider man3 شخصیت ها و عوامل سازنده ی دو قسمت نخست خود را حفظ کرده تا بار دیگر به جنگ بدمن های «ضد پارکری» بروند.
------------------ --------------------------------------------------------------
نمایی از داستان:
پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی همانند دو قسمت قبلی سرش به زندگی متعادلش گرم است که ناگهان بد من های فیلم یکی یکی به وجود می آیند. این بار به جای یکی از آن ها سه سوپر بد من وارد داستان شده که دوتای آن ها به قسمت اول فیلم مرتبط هستند و به طرق مختلف به انسانهایی با قدرت ماورایی تبدیل شده اند.در ادامه نیز شاهد درگیری و مبارزات آنها با قهرمان فیلم هستیم.
------------------------------------------------------------------------------- -
نقد فیلم:
مرد عنکبوتی 3 دیگر جذابیت و کشش دو قسمت قبلی خود را ندارد و نه از حیث تجاری و نه از حیث هنری نتوانسته موفقیت آن ها را تجربه کند.
قسمت سوم فیلم از همه لحاظ به جز تعداد بدمن های فیلم افت کرده. جنبه ی درام فیلم که باید رشد بیشتری داشته باشد وبا کیفیت بهتری ارایه شود از قسمت دوم فیلم نیز ضعیف تر است و میتوان گفت که به قسمت اول نزول پیدا کرده است.
پیتر پارکر فیلم حتی با گذشت پنج سال تغییرات محسوسی نکرده و همان روابط تکراری و ملال آور گذشته را دنبال میکند ، که دیگر تا سر حد مضحک شدن پیش رفته است.چقدر سرد و بی تفاوت و تصنعی!؟ روابط مری جین و پیتر کاملا یکسان است و هیچ رشد و یا لا اقل کاهش و یا تفاوتی نداشته ، تا به روند فیلم کمکی کند و شاید به قالب کلی آن کمی تکان دهد و نه تغییر! تنها تفاوت این است که پیتر کمی بیشتر به خود میرسد و برای دوست دخترش عرض اندامی میکند و گاهی هم او را تحقیر. گویی پارکر جوان در زندگی «درجا» زده است و هیچ رشدی نکرده و وجود مری جین فقط برای خالی نبودن شخصیت زن در فیلم های هالیوودی و سمبولیک بوده است.
هر سه مرد عنکبوتی تقریبا قالبی یکسان دارند ، به طوری که کافیست تنها بدمن قسمت های قبلی را حذف کرده و بدمن های جدیدی جای آنها کاشته و یا مانند این قسمت دوتای دیگر اضافه کنید! با این حال چیزی تغییر نمیکند؛ 3 مرحله دارد : 1- زندگی طبیعی تا پیدا شدن دشمن (یا همان بدمن) 2- مبارزه بین او و قهرمان فیلم 3- شکست بدمن و بازگشت به زندگی طبیعی. در ضمن در مبارزات نهایی مری جین هم گیر میافتد و باید توسط پیتر نجات داده شود.
معمولا اینها مشکلاتی است که برای اکثر فیلم های دنباله دار و به ویژه در قسمت سوم به وجود می آید! و عمده ترین دلیل آن موفقیت تجاری فیلم است که طمع تهیه کنندگان را زیاد کرده و آن ها را بر آن میدارد تا قسمت های دیگری از آن نیز تولید نمایند و شروع به کش دادن قصه میکنند که به هر حال جایی کم می آورد و هر چه قدر به آن شاخ و برگ بدهند نه تنها نتیجه ای نمیدهد که بعضا باعث نتیجه عکس میشود.
فیلم دزدان دریایی کارائیب 3 هم قضایایی مشابه مرد عنکبوتی دارد ، با این تفاوت که بسیار قدرتمند تر وپرکشش تر است و سازندگانش ذکاوت بیشتری به خرج داده اند ولی با این وجود این فیلم هم در قسمت سوم خودش به مشکل برخورده و با اظهار بی لطفی از سوی منتقدان و مخاطبان روبه رو شده است.
به هر حال سینما شوخی ندارد! اگر از اول قرار نبوده که فیلمی دنباله دار باشد و یا کشش آن را ندارد ، همان بهتر که نباشد و یا بیش از حد کش نیاید.
تنها فیلم دنباله داری که حتی قسمت سوم آن بیش از بقیه مورد استقبال قرار گرفت ، سه گانه« ارباب حلقه» های پیتر جکسون است. ارباب حلقه ها که از ابتدا به دلیل حجم داستان به صورت سه اپیزودی تنظیم شده بود ، همه چیز را از پیش تعیین میکرد و هر سه فیلم با ساختاری یک دست و منسجم به یکدیگر متصل بودند و در هر قسمت به فراخور نیاز و ظرفیت آن ، محتوا و عناصر لازم اضافه شده است و به اندازه کافی اطلاعات در اختیار بیننده قرار میدهد. در صورتی که در فیلم هایی مثل مرد عنکبوتی و دزدان دریایی کارائیب به این قاعده توجه چندانی نشده است و در اپیزود های آغازین بیشتر جذاب بودن و جنبه تجاری فیلم مورد توجه بوده و به ادامه داستان وسواس خاصی اعمال نشده ، به همین دلیل زمانی که به پایان ماجرا نزدیک میشویم وبه اجبار باید داستان را جمع و جور کرد و نقاط تاریک و مبهم داستان اپیزود های پیشین را روشن ساخت ، در فیلم گره می افتد و از شدت فزونی شخصیت ها و حوادث و داستان های فرعی .... در شرف انفجار قرار میگیرد. که متاسفانه هر دو بلاک باستر موفق سالهای اخیر ، مرد عنکبوتی و دزدان دریایی کارائیب ، در قسمت سوم به این «بلا» مبتلا شده اند.به هر حال نمیشود همه چیز را برای قسمت آخر نگه داشت و باید یک دستی و توازن را حفظ کرد و بار داستان را در همه قسمت ها به تناسب پخش کرد.
البته شاید این مشکلات تا حدی هم به مای مخاطب بر میگردد.مخاطبی که هر بار چیزی بهتر از قبل می خواهد و از تکرار مکررات خسته میشود و مطلبی نو برای ارایه دادن میخواهد و با جا به جا کردن ، عوض کردن و یا اضافه و کم کردن چند شخصیت و کاراکتر و...نمیتوان به او کلک زد.
خود سازندگان فیلم مرد عنکبوتی 3 به این نکته اشاره کرده اند که هیچ طرح و ایده ای برای فیلم سوم وجود نداشته و اصلا نمیدانسته اند که چه اتفاقاتی برای پارکر جوان می افتد و کدام سوپر بدمن ها برای مقابله با او به وجود می آیند.
کشش ذاتی سوپر قهرمان دوست داشتنی و جوانی ساده است که همچنان مخاطبان را به سوی خود جلب میکند ، با این تفاوت که این بار با رضایت کمتری تماشای فیلم را به پایان میرسانند. فیلم از لحاظ تکنیکی قابل توجه و همانند دو قسمت پیشین خود است. البته برخی از جلوه های ویژه آن به دل نمی نشیند و قلابی بودن آن محسوس است. ایده ی مرد شنی نیز ایده جالبی بوده که سازندگان به کار برده اند.
در کل فیلم مرد عنکبوتی 3 با توجه به بودجه 250 میلیون دلاری اش نسبت به دو قسمت قبلی با شکست نسبی رو به رو شده است و به احتمال زیاد پرونده مرد های عنکبوتی و کار خانه پول سازی اش را برای سینما فعلا خواهد بست.
--------------------------------------------------------------------------------
نکات جالب:
- تاریخ انتشار فیلم حتی قبل از اکران فیلم مرد عنکبوتی 2 تعیین شده بود.
- در رکورد سریع ترین فروش (100 میلیون دلار در 2روز) با دزدان دریایی کارائیب : صندوقچه مرد مرده شریک است.
- تمام جیغ زدن های کریستین دانست برای این فیلم از مرد عنکبوتی 2 مورد استفاده قرار گرفته است.
- الیشا کاتبرت و اسکارلت جوهانسن هر کدام برای نقش گوون استیسی مطرح شده بودند.
- مرد عنکبوتی 3 یکی از گرانترین فیلم ها ست که تا به حال تولید شده است ؛ 250 میلیون دلار. این رکورد فیلم کینگ کنگ رو هم با بودجه 207 میلیون دلار شکسته است.
- ساخت جلوه های ویژه مورد نیاز برای به تصویر کشیدن قدرت مرد شنی سه سال طول کشید و آزمایشهای گوناگونی برای فهمیدن دینامیک(رفتار حرکتی یا حرکت شناسی) شن انجام شد.
- در آزمایشگاه هری ، ماسک سبز دیو مانند پدرش به خوبی یه ماسک طلایی دیو مانند به نظر میاد. در کمیک ، هابگابلین (منظور همون سوپر بدمن هست) یه ماسک زرد استفاده میکرد.
- فیلم در 4252 سینما به نمایش درآمد ، بیش از هر فیلم دیگه ای که قبلا اکران شده بود. این رکورد فیلم شرک2 رو که در 4223 سینما به نمایش درآمد رو شکست. این رکورد باز هم توسط فیلم دزدان دریایی کارائیب : در انتهای دنیا که در4362 سینما در ایالات متحده به نمایش درآمد شکسته شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن