تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش نقش رسانه در ترويج الگوهاي صحيح مصرف آب در گرگان مطرح شد مطبوعات راه ميانبر توسعه استان گلستان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همايش نقش رسانه در ترويج الگوهاي صحيح مصرف آب در گرگان مطرح شد مطبوعات راه ميانبر توسعه استان گلستان هستند
اشاره :
دستيابي به راههاي صحيح صرفه جويي در مصرف آب در گرو باورمندي مردم و مسئولين و نيز دستيابي به وفاقي ملي جهت رعايت الگوي مصرف انرژي است و در اين ميان نقش رسانه هاي نوشتاري و تصويري بسيار اساسي موثر و پايدار خواهد بود چرا كه رسانه هاي جمعي در ايجاد تغيير رفتار و عادت مردم نقش بسزايي ايفا كرده و مي كنند.
به باور كارشناسان تنوع بخشي در شيوه هاي ارتباطي رسانه ها به منظور انتقال مفهوم صرفه جويي به مخاطبان از موثرترين راههاي ايفاي نقش رسانه مي باشد.
بهره گيري از توانمنديهاي رسانه اي به منظور تشويق و مشاركت بخش خصوصي عاملي موثر در جهت رعايت الگوي مصرف است و به اعتقاد كارشناسان اطلاع رساني اساسي ترين روش جهت دهي به مسايل اجتماعي است .
بدون ترديد ارايه اطلاعات دقيق و به روز درخصوص ميزان مصرف آب و نيز مقدار منابع آب موجود باعث افزايش آگاهي هاي عمومي و در نتيجه تغيير در رفتار مصرف خواهد شد.
براساس آمار 30 درصد مشتركين شهري در استان گلستان دو برابر الگوي مصرف آب استفاده مي كنند و از سوي ديگر مصرف 2 ماه اول امسال و پارسال در بعضي از ادارات از 75 درصد صرفه جويي تا 200 درصد اضافه برداشت را نشان مي دهد كه اين مساله نگران كننده است .
به اعتقاد مسئولان شركت آب و فاضلاب شهري گلستان تاكنون اطلاع رساني هاي صورت گرفته براي صرفه جويي به مشتركان آب در اين استان موثر بوده است .
به گفته آنان آمارها و بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد ميزان مصرف آب از سوي مشتركان در مقايسه با دوره هاي قبل كاهش يافته است .
به همين جهت همايشي تحت عنوان « رسانه و نقش آن در الگوي مصرف آب » با همكاري انجمن صنفي روزنامه نگاران و شركت آب و فاضلاب شهري استان گلستان برگزار شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان گلستان در اين همايش گفت : امروزه رسانه حكم ابزار حسي را دارد كه به جاي مردم مي بيند ميشنود و حس مي كند.
مهندس عباس رضايي افزود : مردم حواس خود را به رسانه قرض مي دهند و رسانه به جاي آن ها مي بيند مي شنود و حسن مي كند.
وي تصريح كرد : يك فرد در طول شبانه روز بيش از يك هزار و 450 بار در معرض پيام قرار مي گيرد و اين نشان دهنده نفوذي است كه رسانه در زندگي انسان ها دارد.
وي از سرعت نظم تداوم و گستردگي حوزه انتشار و نيز فراگيري و پوشش مخاطبان متنوع دستيابي به قضاوت و داوري مخاطبان انبوه و آساني دسترسي و هزينه ناچيز به عنوان مهمترين ويژگي هاي رسانه ها نام برد.
وي با تاكيد بر نقش رسانه و مطبوعات در ترويج الگوي مصرف پايدار يادآور شد : رسانه مي بايست فرهنگ مصرف پايدار يعني تامين نيازهاي اساسي بشر را بدون صدمه به محيط زيست براي نسل حاضر و آينده نهادينه نمايد.

رضايي ادامه داد : رسانه ها در برنامه هاي آموزشي و ترويجي خود در خصوص ارائه الگوهاي مصرف پايدار به ويژه الگوي مصرف آب تمركز ويژه اي بر زنان كودكان و جوانان به عنوان بخش عمده اي از مخاطبين خود داشته باشند.
وي از نشر اطلاعات به عنوان نقش مهم رسانه در ترويج فرهنگ صرفه جويي آب نام برد و افزود : مردم در مورد آنچه مي دانند بهتر واكنش نشان مي دهند. يعني اگر از ميزان مصرف آب خود اطلاع داشته باشند با آگاهي بيشتري در زمينه صرفه جويي آن اقدام خواهند كرد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري گلستان افزود : كاهش مصرف آب با آموزش و فرهنگ سروكار دارد و امري مشاركتي است .
وي گفت : مصاحبه مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني با هدف توجيه افكار ذيصلاح هماهنگي جهت بخش فيلم هاي آموزشي و انيميشن از شبكه استاني چاپ مقالات و يا دستاوردهاي علمي و تجربي در جرايد و نشريات محلي و چاپ بروشور و پوسترهاي آگاهي دهنده و توزيع آن در بين جامعه هدف از مهمترين موارد مورد توجه اين شركت در حوزه آموزش و فرهنگ است .
به گفته وي اطلاع رساني از طريق تابلوهاي نمايش تهيه و پخش پيام هاي پيشگيري و اطلاع رساني در قالب زيرنويس در برنامه هاي سيما و جرايد محلي و درج شعارهاي صرفه جويي در قبوض آب سربرگ ها و مكاتبات اداري از ديگر اين موارد است .
وي از ساماندهي اطلاع رساني و تبليغات براي صرفه چويي و مصرف بهينه آب و توسعه طرحهاي فاضلاب آشناكردن مردم با مسايل مربوط به خشكسالي و تشويق آنان به صرفه جويي با استفاده از رسانه ها تاكيد بر رعايت الگوي مصرف آب در بخش شرب كشاورزي . صنعت و نيز گسترش مشاركت هاي مردمي در خريد انشعاب فاضلاب از پيشنهادات اين شركت براي آگاهي رساني به جامعه است .
وي همچنين بااشاره به چال هاي پيش روي اين شركت در استان يادآور شد : محدوديت منابع آبي تك منبعي بودن و تكيه بر آبهاي زيرزميني جهت تامين شرب و رشد بي رويه جمعيت و توسعه شهرها و ضرورت افزايش سطح خدمات و تاثيرپذيري شديد منابع آب شرب با تغييرات آب و هوايي و خشكسالي هاي اخير ازجمله اين چالش ها است .
وي گفت : تكميل مطالعات آب و فاضلاب شهرهاي استان احداث مخازن آب احداث خطوط انتقال آب اصلاح شبكه توزيع آب توسعه شبكه توزيع آب اجراي طرح هاي فاضلاب و ترويج فرهنگ صحيح مصرف بخشي از رويكرد شركت آب و فاضلاب شهري است .
به گفته وي تامين آب با اجراي طرحهاي فوري اضطراري اجراي طرحهاي ميان مدت و اجراي طرحهاي بلندمدت از ديگر اين رويكردها است .
وي در بخش ديگري از سخنان خود بااشاره به پروژه هاي ملي تامين آب شهرهاي استان افزود : اين پروژه ها شامل آبرساني به شهرهاي علي آباد مينودشت گاليكش گرگان تركمن و كردكوي است .
نماينده مردم علي آباد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت : مسئولان در دوران مسئوليت خود هرگز نبايد احساس كنند كه در حاشيه امنيت قرار دارند.
اسدالله قره خاني افزود : خبرنگاران فريادگر و پرسشگر جامعه بوده و بايد با اراده مسئولان را زير نظر قرار دهند.
وي تصريح كرد : مردم مسئوليت پرسشگري از مسئولان را به صورت نانوشته در اختيار رسانه ها قرار داده اند.
وي افزود : حق خبرنگاران پرسيدن از مسئولان است و مسئولان نبايد از پاسخگويي به سئوالات اهالي رسانه فرار كنند.

وي با بيان اينكه خبرنگاران بايد به مسئولان و مديران استان جهت دهند يادآور شد : همه نگاهها به اهالي رسانه بايد خوش بينانه و در جهت توسعه استان باشد.
قره خاني افزود : جامعه اگر مي خواهد پويايي داشته باشد بايستي از توانمندي و قابليت خبرنگاران بهره بگيرد.
وي گفت : اگر جامعه اي توان اهالي رسانه را ناديده بگيرد آن جامعه پويايي خود را از دست مي دهد و به مرحله ركود و قهقرايي پيش مي رود.
اين نماينده مجلس افزود : ارتباط بين دستگاههاي اجرايي با رسانه ها در اين استان اندك است و نتيجه آن چيزي جز خسران به استان نيست و بدون شك اين ارتباط اندك ضررهاي جبران ناپذيري را به استان تحمل خواهد كرد.
رئيس انجمن صنفي روزنامه نگاران استان گلستان نيز گفت : تاكنون نقش رسانه هاي نوشتاري و مكتوب در اين استان نوپا ناديده گرفته شده است .
نيما حاجي قاسمي افزود : عليرغم آنكه پاره اي اوقات مسئولان در سخنان خود به مخاطرات خبرنگاران اشاره مي كنند اما اكثر آنان قابليت رسانه و نقش خبرنگاران در توسعه استان را مورد توجه بيشتر قرار نمي دهند.
وي افزود : نگاه به مطبوعات و خبرنگاران در اين استان يكجانبه است و در برنامه هاي توسعه اي استان تعريفي از رسانه ها گنجانده نشده است .
وي يادآور شد : تئوريسين دهكده جهاني معتقد است تنها در صورتي مي توان در قرن 21 حضور داشت كه در رسانه حضور داشته باشيد.
وي گفت : چنانچه مسئولان استاني ما نگاه توسعه اي به مطبوعات اتخاذ كنند اولين سود اين نگاه آن خواهد بود كه مشكلات استان به گوش مسئولان كشوري مي رسد.
وي بااشاره به حضور تعداد زياد خبرنگار و عكاس گلستاني در روزنامه ها و خبرگزاري هاي كشوري يادآور شد : اعتقاد ما اين است كه راه ميانبر توسعه استان از مطبوعات مي گذرد و اگر بنا است رشد و پيشرفتي در استان شكل گيرد لازمه اش توجه به رسانه ها است .
حاجي قاسمي خاطرنشان كرد : رسانه ها در همه بخش ها مي توانند نقش خود را ايفا كند و يكي از اين بخش ها آموزش عمومي مردم در حوزه صنعت آب است .
به گفته وي رسانه ها با پرداختن به محدوديت هاي منابع آبي در استان مي توانند الگوي صحيح مصرف آب را به مردم معرفي كنند.
همايش نقش رسانه در الگوي مصرف آب از سوي انجمن صنفي روزنامه نگاران استان گلستان و شركت آب و فاضلاب شهري در سالن اجتماعات الگندره شركت آبفا گلستان در گرگان برگزار شد.
مهندس عباس رضايي مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان گلستان : رسانه ها در برنامه هاي آموزشي و ترويجي خود در خصوص ارائه الگوهاي مصرف پايدار به ويژه الگوي مصرف آب تمركز ويژه اي بر زنان كودكان و جوانان به عنوان بخش عمده اي از مخاطبين خود داشته باشند.
رسانه بايد فرهنگ الگوي مصرف آب را ترويج و براي نسل آينده نهادينه كند
اسدالله قره خاني نماينده مردم علي آباد كتول در مجلس شوراي اسلامي : همه نگاهها به اهالي رسانه بايد خوش بينانه و در جهت توسعه استان باشد
حق خبرنگاران پرسيدن از مسئولان است و مسئولان نبايد از پاسخگويي به سئوالات اهالي رسانه فرار كنند
رئيس انجمن صنفي روزنامه نگاران استان گلستان : رسانه ها با پرداختن به محدوديت هاي منابع آبي در استان مي توانند الگوي صحيح مصرف آب را به مردم معرفي كنند
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن