تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در وزارت رفاه؛تفاهم نامه كارآفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته به امضا رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در وزارت رفاه؛تفاهم نامه كارآفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته به امضا رسيد
تفاهم نامه مشترك ميان دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارتخانه هاي رفاه و تامين اجتماعي، كار و امور اجتماعي، تعاون و با موضوع كار آفريني و اشتغال معتادان بهبود يافته امضا شد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، اين مراسم با حضور دكتر عبدالرضا مصري وزير رفاه و تامين اجتماعي، دكتر عباسي وزير تعاون، سردار احمدي مقدم مشاور رييس جمهور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعي از كارشناسان برگزار شد.

مصري در ابتداي اين مراسم ضمن تبريك هفته دولت و بزرگداشت مقام شهيدان رجايي و باهنر خاطرنشان كرد: خوشبختانه امروز ، روزي است كه نگرش و ديدگاه نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به اعتياد و فرد معتاد گسترده تر و جامع تر شده است، اين درحاليست كه در بسياري از كشورهاي دنيا حتي پيشرفته ترين آنها چنين ديدگاهي وجود ندارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر مبارزه با قاچاقچيان، كاهش آسيب و كاهش تقاضا از فرمول هاي جدي مبارزه با اعتياد در نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مصري خاطرنشان كرد: اشتغالزايي، بازگشت به آغوش گرم خانواده و نگاه خوش بينانه به آينده حاصل تلاش و نگاه ارزشمند نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر به اعتياد است.

مصري ادامه داد: در گذشته بسياري آرزو داشتند كه چنين ديدگاهي در نيروي انتظامي ايجاد شود اما خوشبختانه امروز شاهد تحقق آن هستيم.

وزير رفاه و تامين اجتماعي تصريح كرد: ما بايد كاري كنيم كه بر اعتياد و معتاد مديريت كنيم و مديريت اين قشر را از قاچاقچيان بگيريم زيرا با پذيرش مسؤوليت قطعا براي آينده برنامه ريزي خواهد شد.

وي بيان كرد: خوشبختانه در حال حاضر مديريت مبارزه با اعتياد در اختيار نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وي معتقد است: نجات يك معتاد نويد بسيار خوبي براي نجات صدها نفر ديگر است و ايجاد چنين ديدگاهي حاصل تلاش مسؤولان است.

مصري در پايان براي انجام هر گونه اقدام و تلاشي جهت مبارزه با مواد مخدر و كمك به معتادان اعلام آمادگي كرد.

همچنين، سردار احمدي مقدم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اين نشست نيز با اشاره به علل بازگشت معتادان به دايره اعتياد گفت: عدم پذيرش اجتماعي، عدم اشتغال، دست زدن به جرايم ديگر از جمله علل بازگشت مجدد معتادان است.

وي ادامه داد: ما بايد موقعيت اقتصادي و اجتماعي اين قشر را بازسازي كنيم تا خانواده پذيراي آنها باشد.

سردار احمدي مقدم با بيان اين كه اعتياد يك بلا و معرض است، گفت: همين كه بتوانيم اعتياد را از ساير جرايم جدا كنيم خيلي خوب و گام مثبتي است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد: هم اكنون شاهد مصداق تحقق عزم ملي در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستيم و دولت نهم نيز گام اساسي در امر مبارزه با مواد مخدر برداشته است.

وي اضافه كرد: امضاي اين تفاهم نامه هم گام بسيار خوبي در راستاي مبارزه با مواد مخدر و كمك به معتادان است كه حدود 11 هزار نفر به صورت پايلوت تحت پوشش قرار مي گيرند.

براساس اين گزارش ، با امضاي اين تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارتخانه هاي كار ، تعاون و رفاه، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني (ره) ، سازمان آموزش فني و حرفه اي و صندوق مهر امام رضا (ع) هر يك عهده دار وظيفه اي خواهند بود.

بر اين اساس وزارت كار و امور اجتماعي در حوزه كارآفريني و اشتغال ملزم به تامين تسهيلات موضوع اين تفاهم نامه در صورت ابلاغ تسهيلات از سوي بانك مركزي يا بانك هاي عامل بر اساس آيين نامه اجرايي گسترش بنگاههاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين به ازاي هر فرصت شغلي تا مبلغ 150 ميليون ريال، محاسبه و پرداخت يارانه آن براساس دستورالعمل موضوع ماده 5 آيين نامه مزبور و در چارچوب تفاهم نامه في مابين سازمان بهزيستي و وزارت كار خواهد بود.
همچنين با توجه به وضعيت خاص جامعه هدف تفاهم نامه و مشكلاتي كه از نظر تضميني تسهيلات در بانك ها وجود دارد، ستاد با اختصاص بودجه اي معين و عقد قرارداد با يكي از بانك ها يا موسسات مالي و اعتباري قرارداد تضمين بازپرداخت تسهيلات اعطايي به افراد مذكور را تنظيم و مبادله مي نمايد.

همچنين طبق اين تفاهم نامه سازمان آموزش فني و حرفه اي ضمن فراهم آوري زمينه هاي ارائه آموزش هاي مهارتي و حرفه اي جهت 11 هزار نفر از معتادان بهبود يافته معرفي شده از سوي سازمان هاي مردم نهاد، وزارت بهداشت، سازمان زندانها، و سازمان بهزيستي به تعداد 1 ميليون و 200 هزار نفر ساعت آموزشي در سراسر كشور با اولويت انسانهاي پرخطر از طريق تامين منابع مالي مواد مصرفي به ازاي هر نفر ساعت 8000 ريال توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

همچنين اين سازمان عهده دار تامين مربي آموزشي، پذيرش و آموزش افراد در مراكز ثابت، ارائه آموزش هاي مهارتي وفق شرايط و ضوابط در دو بخش سيار و ثابت است.

صندوق مهر امام رضا (ع) نيز با تامين و تخصيص اعتبار لازم از سوي ستاد، تعيين و اختصاص تسهيلات اشتغالزايي ويژه معتادان بهبود يافته و خانواده آنان به تعداد حداكثر 11 هزار نفر و ابلاغ سهم اعتباري تعيين شده هر استان با همكاري سازمان بهزيستي به كليه استانها را عهده دار خواهد بود.

لازم به ذكر است: لحاظ مبلغ تسهيلات اعتباري مصوب براي هر فرصت شغلي يكصد ميليون ريال و حداكثر زمان بازگشت تسهيلات اعطايي به مدت 5 سال است.

همچنين مراكز خدمات مشاوره اي و مددكاري كارگران با همكاري و تامين اعتبارات لازم توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزيستي بايد تاسيس و راه اندازي شود.

مطابق با اين تفاهم نامه تجهيز و فعال سازي خانه هاي بهداشت كارگري در بنگاههاي اقتصادي با تامين اعتبارات لازم از طريق ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت خواهد گرفت.

در اين راستا نيز وزارت تعاون عهده دار اتخاذ تسهيلات لازم براي ارائه آموزش هاي عمومي مربوط به نحوه تشكيل و اداره شركت هاي تعاوني به هيات هاي موسس و هيات مديره تعاوني ها از طريق ادارت كل تعاون در استانهاست.

لازم به ذكر است سازمان بهزيستي نيز با امضاي اين تفاهم نامه عهده دار مشاوره، راهنمايي و شناسايي توانمنديهاي معتادان بهبوديافته در جهت اشتغالزايي آنان به تعداد حداقل 10 هزار نفر، تشكيل پرونده جهت برنامه ريزي در راستاي بهره مندي از تسهيلات اعتباري، معرفي افراد مورد نظر به وزارتخانه هاي كار، تعاون و صندوق مهر رضا و سازمان آموزش فني وحرفه اي ، تخصيص بخشي از تسهيلات اشتغالزايي ويژه معتادان بهبوديافته حداقل به تعداد 3 هزار نفر، اعتبار مورد نياز 180 ميليارد ريال ، سرانه ايجاد هر شغل 60 ميليون ريال كه به عنوان وجوه اداره شده در اختيار سازمان بهزيستي قرار مي گيرد.

گفتني است: وزارت رفاه و تامين اجتماعي نيز با امضاي اين تفاهم نامه موظف به يارانه مند كردن درمان اعتياد معتادان، تخصيص سبدهاي حمايتي براي معتادان بهبوديافته و خانواده آنها و توزيع سهام عدالت براي معتادان بهبود يافته است.

همچنين كميته امداد امام خميني (ره) نيز در جهت شناسايي معتادان بهبود يافته و اجراي برنامه مشاوره شغلي براي خانواده هاي معتادان بهبود يافته، اجراي برنامه آموزشي شغلي و حرفه آموزي براي گروه هدف به تعداد 10 هزار نفر، اجراي برنامه ايجاد فرصت هاي شغلي براي خانواده هاي معتادان بهبود يافته و بهبودنيافته و برنامه نظارت بر فرصت هاي شغلي و ... بايد گام بردارد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن