تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803564622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه: مشكلي با انگليس نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سخنگوي وزارت خارجه: مشكلي با انگليس نداريم
سخنگوي وزارت خارجه اعلا م كرد: تهران و لندن در سه دهه اخير روابطي پر فراز و نشيب داشته اند.
حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت خارجه ايران ديروز در جمع خبرنگاران در تهران گفت كه جمهوري اسلامي برنامه اي براي كاهش روابط با بريتانيا ندارد.
قشقاوي در حالي از رويكرد جمهوري اسلامي در روابط با لندن سخن گفته كه كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي روز شنبه خواستار بررسي مناسبات ايران و برتانيا با هدف كاهش سطح روابط شده بود.
اين كميسيون در جريان جلسه اي فوق العاده با حضور رسول موحديان عطار، سفير ايران در بريتانيا از آنچه «نقش منفي بريتانيا در روابط با ايران» خوانده، انتقاد كرده بود.
كميسيون سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي پس از شنيدن گزارش سفير ايران در لندن، گفته بود: «اگر قرار است نقش انگليس در رابطه با جمهوري اسلامي ايران به اين اندازه منفي باشد چه ضرورتي بر حفظ سطح روابط در حد سفير است.»
خبرگزاري ها از محتواي گزارش سفير جمهوري اسلامي به مجلس شوراي اسلامي جزئياتي منتشر نكردند اما از پاسخ كميسيون به گزارش موحديان عطار مشخص است كه محور گزارش سفير ايران درباره رويكرد بريتانيا نسبت به سازمان مجاهدين خلق، موضوع مواد مخدر در افغانستان و حمايت از طالبان بوده است.
روابط ايران و بريتانيا در طول سه دهه اخير همواره مناسباتي شكننده و جنجالي بوده است.
طي نزديك به سي سالي كه از عمر جمهوري اسلامي مي گذرد روابط تهران و لندن تا كنون چند بار به سطح كاردار تنزل پيدا كرده است اما سخنگوي وزارت خارجه ايران روز دوشنبه تاكيد كرد كه كشورش برنامه اي براي كاهش روابط با لندن در دستور كار ندارد.
دولت ايران طي سال هاي اخير با حساسيت بيشتري نسبت به گذشته، روابطش با بريتانيا را مديريت مي كند و از اقداماتي كه كاهش احتمالي روابط را در پي دارد، خودداري مي كند.
در سال هاي اخير دانشجويان و نيروهاي انصار حزب الله، به مناسبت هاي مختلف با تظاهرات در مقابل سفارت بريتانيا، خواستار اخراج سفير اين كشور و كاهش روابط جمهوري اسلامي با لندن شده اند.
پليس ايران با محافظت از سفارت و مسدود كردن خيابان هاي منتهي به آن اجازه پيشروي معترضان را نداده و دولت جمهوري اسلامي هر بار در پاسخ تظاهركنندگان گفته كه برنامه اي براي كاهش روابط با بريتانيا و اخراج سفير اين كشور از تهران، ندارد.
در بخش ديگري از اين نشست سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين كه همكاري ايران و آژانس در چارچوب پادمان جامع ادامه دارد و طرفين در فضاي سازنده به اين همكاري ادامه مي دهند، تصريح كرد: ايران همواره آمادگي دارد به سوالات احتمالي آژانس پاسخ دهد.
قشقاوي درباره سقوط هواپيمايي كه از قرقيزستان راهي تهران بوده است و احتمال كشته شدن حدود 50 نفر ايراني در اين حادثه گفت: خبر مربوط به حادثه تاسفبار سقوط هواپيما در فرودگاه بيشكك به طور لحظه اي مي آيد. اجازه دهيد بررسي علت حادثه و ساير مباحث را بعد از بررسي كامل اعلام كنيم. در عين حال كشته شدن سرنشين هاي اين هواپيما را به همه خانواده هاي داغدار تسليت مي گوييم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه زمان سفر رييس آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه به ايران تعيين شده است؟ اظهار كرد: روند همكاري ايران و روسيه به ويژه درباره تمهيدات پيش راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر به خوبي پيش مي رود و اصل اين سفر در چارچوب تداوم همكاري سازنده براي راه اندازي نيروگاه بوشهر است.
او ادامه داد: زمان اين سفر به محض آن كه تعيين شود اعلام خواهد شد.
قشقاوي درباره حضور رييس جمهور در اجلاس شانگهاي نيز گفت: رييس جمهور در اجلاس شانگهاي كه در «دوشنبه»، پايتخت تاجيكستان تشكيل مي شود حضور پيدا مي كند; همچنين برنامه ها و مباحثي براي گفت وگو و رايزني در حاشيه اين اجلاس با مقامات ديگر خواهد داشت كه در چارچوب تعامل بيشتر بين كشورهاي عضو اين اجلاس و منطقه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه معاون سازمان انرژي اتمي روز يكشنبه اعلام كرده است همكاري ايران و آژانس بر اساس مداليته پيش مي رود در حالي كه پيش از اين اعلام شده بود مداليته پايان يافته است و مطالعات ادعايي باقي مانده است. آيا اين به معناي آن است كه مذاكرات هاينونن در تهران درباره مطالعات ادعايي بوده است؟ اظهار كرد: همكاري ايران و آژانس معمول و در چارچوب پادمان جامع ادامه دارد و طرفين در فضاي سازنده به اين همكاري ادامه مي دهند. ايران همواره آمادگي دارد به سوالات احتمالي آژانس پاسخ دهد.
او درباره سفر امير قطر به تهران اظهار كرد: مهمترين هدف اين سفر بيان درخواست كشورهاي حوزه خليج فارس براي تعامل بيشتر و رايزني با ايران به منظور ثبات و صلح و توسعه همكاري ها بوده است.
قشقاوي با اشاره به حضور موفق رييس جمهور در اجلاس قبلي شوراي همكاري خليج فارس در دوحه قطر گفت: حضور قبلي ايران در اين شورا زمينه اي شد تا در بخشهاي مختلف پيشنهادهاي دكتراحمدي نژاد در دستور كار و تبادل نظر قرار گيرد. معتقديم اين روند ادامه خواهد يافت.
وي درباره حضور دوباره رييس جمهور در نشست آينده شوراي همكاري خليج فارس گفت: هنوز فرصت براي نحوه حضور در اين اجلاس وجود دارد; اجازه دهيد در زمان مقتضي چگونگي حضور ايران را اعلام كنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: طرفين براي گسترش همكاري ها و رفع سو» تفاهم ها و تعميق مناسبات با يكديگر همكاري مي كنند و اين امري است كه ما از آن استقبال مي كنيم و معتقديم به نفع مردم منطقه خواهد بود.
وي درباره وضعيت كشتي ربوده شده ايراني در آبهاي آزاد گفت: پيگيري تنگاتنگي بين كشتيراني، وزارت امور خارجه و سفارت ما در اتيوپي وجود دارد. همچنين معاونت آفريقايي وزارت امور خارجه اين مساله را پيگيري ميكند. اميدواريم اين موضوع ختم به خير شود; البته مي دانيد كه فقط كشتي ايراني نبوده است، بلكه كشتي ديگري نيز ربوده شده است.
قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره بازگشايي دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران اظهار كرد: هيچ درخواست رسمي در اين مورد وجود ندارد و صرفا گمانه زني برخي روزنامه ها در اين باره مطرح بوده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا 1+5 توضيحات لازم و مورد درخواست ايران را به نامه اخير دكتر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در مذاكرات تلفني اخير داده اند، گفت: روند گفت وگو و رايزني بين جليلي و سولانا همچنان ادامه دارد و فكر مي كنيم طرفين در فضاي مثبت و سازنده پيش مي روند.
او در پاسخ به اين سوال كه مقامات پنتاگون مدعي شدند راكت پرتابگر ايراني پس از پرتاب متلاشي شده است، گفت: معمولا هر گونه پيشرفت تكنولوژيك در ايران با واكنش مقامات آمريكايي روبه رو مي شود و تاكنون سابقه نداشته كه آنها پيشرفت هاي ايران را به طور واقعي بررسي كنند. اما آنها به تدريج واقعيت را خواهند پذيرفت و گمانه زني ها مبني بر شكست تلاش ايران در اين خصوص رد خواهد شد و به لطف الهي روند توسعه فني و دستاوردهاي دانشمندان ايران از جمله در حوزه موشكي و امور فضايي ادامه دارد.
قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه وزير امور خارجه روسيه در قضيه گرجستان و حمايت هاي آمريكا از گرجستان اعلام كرده است در صورت بحث قطعنامه چهارم عليه ايران در اين خصوص براساس رفتار آمريكا در قضيه گرجستان تصميم خواهد گرفت; موضع ايران در قبال نگاه تاكتيكي و ابزاري روسيه به ايران چيست؟ با بيان اين كه موضع روسيه به خودش بر مي گردد، تنها به بيان اين نكته اكتفا كرد: در اين مورد بايد از خود روس ها بپرسيد. موضع ما روشن است.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه چرا سفر هيات عراقي براي بحث در باره موافقتنامه 1975 و مشخص شدن مرزها براساس اين موافقتنامه تا كنون به تعويق افتاده است؟ گفت: ما با عراق در سطوح مختلف همكاري بسيار فعالي داريم و روابط دو جانبه همكاريهاي سياسي و اقتصادي و 1400 كيلومتر مرز مشترك گواه اين واقعيت است كه اين روابط در سطوح مختلف بسيار گسترده است.
او بدون آن كه پاسخ مشخصي به اين سوال دهد گفت: تبادل هيات هاي ايراني و عراقي در سطوح مختلف وجود دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه سفر جلال طالباني به ايران چه زماني انجام مي شود؟ اظهار كرد: اصل انجام اين سفر در جاي خود باقي است و براساس توافق طرفين زمان براي آن تعيين مي شود.
قشقاوي گفت: همچنين قرار است به زودي 15 تن از سردبيران معروف رسانه هاي عراقي در كنار مقامات مسوول آنها به دعوت اينجانب به ايران بيايند تا در راستاي تامين مناسبات رسانه اي به بحث و تبادل نظر بپردازيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه چرا مذاكرات هاينونن با مقامات سازمان انرژي اتمي در سكوت خبري در تهران برگزار شد؟ گفت: ما همكاري هاي عادي با آژانس داريم و در چارچوب موافقتنامه پادمان كار را انجام مي دهيم و اين همكاري ها در آينده نيز ادامه دارد. اين همكاريها تنها ميان ايران و آژانس نيست بلكه همه كشورهاي عضو روابط دو جانبه با آژانس دارند.
وي در پاسخ به اين سوال كه با وجود توصيه هاي وزير امور خارجه، مبني بر تكريم زائران ايراني در خانه خدا، چرا همچنان شاهد توهين به زائران ايراني از سوي مقامات سعودي هستيم؟ اظهار كرد: اين دستور كه نبايد به زائران خانه خدا توهين شود همواره وجود داشته است. اين دستور نه تنها به سفير ايران در عربستان بلكه در يك تعامل مثبت با سفارت عربستان در تهران پيگيري مي شود.
او ادامه داد: ما انتظار داريم در چارچوب برخورد احترام آميز همواره با زائران ايراني و ساير كشورها به درستي برخورد شود و آن گونه كه شايسته يك زائر خانه خداست به عنوان يك مسلمان بايد به اين مساله عمل كنيم.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن