تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل حزب توسعه و عدالت در نشست خبري: حمايت حداكثري و نقد حداقلي رويكرد ما درخصوص دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير كل حزب توسعه و عدالت در نشست خبري: حمايت حداكثري و نقد حداقلي رويكرد ما درخصوص دولت است
خبرگزاري فارس: رضا طلايي‌نيك گفت: حمايت حداكثري و نقد حداقلي با هدف تقويت ظرفيت‌ها و جبران ضعف‌ها از رويكردهاي اين حزب در خصوص دولت بوده و خواهد بود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، اولين نشست خبري رضا طلايي‌نيك دبيركل حزب توسعه و عدالت صبح امروز در دفتر مركزي اين حزب برگزار شد.
وي با گراميداشت هفته دولت گفت: از زحمات دولت نهم قدرداني مي‌كنيم و اميدوار به رفع كاستي‌ها در دولت نهم هستيم. دولت نهم با معيارهايي كه رهبر انقلاب ارائه كردند، دولتي پر كار و با رويكرد و گفتماني انقلابي است.
دبيركل حزب توسعه و عدالت با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب در هفته دولت گفت: بيانات و راهبردهاي رهبر انقلاب بيان و مطالبه مردم بود، حمايت‌هاي رهبر انقلاب پشتوانه دولت را افزون‌تر كرد و در عين حال نبايد از سخنان رهبري برداشت هاي سليقه‌اي داشت. حاميان، منتقدان و دولتمردان بايد رويكردهاي خود را روشن كنند، مرزبندي با تخريب كنندگان دولت مستلزم روشن شدن مرزهاي نقد است.
وي با بيان اينكه دولت نهم در عرصه هاي گوناگون با موفقيت‌ها و ضعف‌هايي همراه است، گفت: بر مبناي همان سه محور كه رهبر تاكيد داشته يعني پر كاري، گفتمان امام و مردم داري، مي‌توان سفرهاي استاني، حجم فعاليت‌هاي اجرايي و تحرك بين المللي دولت نهم را موفق ارزيابي كرد، ولي در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، دفاعي و بين‌المللي عملكردهاي دولت نهم وضعيت‌هاي متفاوتي نيز دارد.
وي در ادامه اظهار داشت: حمايت حداكثري و نقد حداقلي با هدف تقويت ظرفيت‌ها و جبران ضعف‌ها از رويكردهاي حزب توسعه و عدالت در خصوص دولت بوده و خواهد بود.
دبير كل حزب توسعه و عدالت در ادامه اظهار داشت: حمايت اثباتي به اندازه انتقادات خيرخواهانه كمك به دولت تلقي مي‌شود، لذا همواره در گفت و گوهاي خصوصي با مسئولان دولت بر همكاري توام با نقد دولت تاكيد كرده ايم. منتقدين با تاكيد بر عدالت و نقد به همراه حمايت عملي مي‌توانند مرز بندي شفاف با تخريب كنندگان داشته باشند.
طلايي‌نيك با اشاره به نتايج المپيك پكن و نيز سخنان اسفنديار رحيم مشايي نيز گفت: بايد رئيس جمهور با توجه به انتظارات و حساسيت هاي جدي افكار عمومي در رسيدگي به برخي اشكالات و ضعف هاي دو معاونت سازمان‌هاي تربيت بدني و ميراث فرهنگي و گردشگري جدي باشد، با حساس شدن رئيس جمهور نسبت مسائل اين دو معاونت، دستاوردهاي مثبت دولت نهم بيشتر صيانت خواهد شد.
وي افزود: مشايي نبايد يكي از اصول مسلم در سياست خارجي و گفتمان امام و انقلاب را در موضع گيري غلط خود نسبت به صهيونيسم ناديده بگيرد. مشايي با توجه به تحرك فعال در محيط بين الملل، مرز ميان ديپلماسي پنهان و مواضع نظام را ناديده گرفته است و در واقع انتظار داريم كه علي رغم تحرك ديپلماسي دولت براي كنترل چالشهاي بين المللي از سرمايه هاي بين المللي نظام به طور غير منطقي هزينه نشود.
وي افزود: در حوزه ورزش ساختار تربيت بدني ناكار آمد است. بيشتر توجه مديريت سازمان به امور عمراني و كم توجهي به برنامه جامع و مديريت كار آمد در ورزش كشور است. لذا بايد جلوگيري از سوء تدبيرها ،پاسخگويي و عملكرد جبراني در دستور كار دولت و مسئولان ورزش قرار گيرد.
طلايي نيك گفت: حزب توسعه و عدالت در قالب نامه اي كه به زودي نوشته خواهد شد، ديدگاه ها و انتظارات مردم را نسبت به نتايج ورزش به رئيس جمهور، رئيس سازمان تربيت بدني و كميسيون ورزش مجلس ارائه خواهد كرد.
وي از كسب مجوز فعاليت حزب، تصويب و تاييد اساسنامه و مرامنامه در وزارت كشور، تهيه پيش نويس مانيفست، تشكيل شوراي راهبردي، اجرايي و مركزي حزب، فعال شدن شوراي سياسي، راه اندازي كميته‌هاي حزب و اقداماتي براي افتتاح شعب استاني در 20 استان خبر داد و اين امور را از جمله اقدامات مهم حزب در طي 6 ماه گذشته و پس از كسب مجوز فعاليت عنوان كرد.
طلايي نيك در خصوص انتخابات رياست جمهوري نيز گفت: با جمع‌بندي اوليه ايده جديدي در حزب تبيين شد كه اين ايده با ساير احزاب و شخصيت‌هاي سياسي و ملي در ميان گذاشته خواهد شد. علاوه بر ارزش‌گرايي، مشاركت حداكثري و رقابت سازنده در انتخابات بر 4 رويكرد مهم ديگر تاكيد بيشتري داريم، در واقع بايد شاخص‌هاي كمي در ايران با شاخص‌هاي كيفي هماهنگ شود.
وي با بيان اينكه براي شاخص‌هاي كيفي تكامل نظام انتخاباتي در اين ايده لحاظ شده است، در خصوص 4 اصل اين حزب گفت: عميق كردن آگاهي مردم و پوياتر شدن نظام اطلاع رساني در انتخابات، تقويت نقش نخبگان در فرآيند اصلح شناسي، برنامه محوري به موازات اصلح گزيني و فرآيند جمع‌گرايي به جاي فردگرايي ايده پيشنهادي حزب است.
طلايي نيك افزود: معتقديم براي كاهش آسيب‌پذيري‌هاي انتخابات رياست جمهوري بايد در فرآيندهاي رقابتي، ظرفيت‌هاي قانوني و شاخص‌هاي كمي و كيفي انتخابات تجديدنظر شود. در فرآيند رقابت‌ها به جاي فردگرايي به جمع‌گرايي اعتقاد جدي داريم علاوه بر آن بايد برنامه محوري از اصول جدي در رقابت‌هاي انتخاباتي باشد.
دبيركل حزب توسعه و عدالت با بيان اينكه تاكنون در انتخابات رياست جمهوري از سوي كانديداها برنامه‌اي شفاف ارائه نشده است، گفت: اكثر دولت‌ها در ميانه راه به فكر برنامه و تحول در امور كشور افتاده‌اند. لذا جايگاه برنامه در رقابت‌هاي انتخابات خاص است. بايد به جاي شعار، برنامه‌هاي مبتني بر پيشرفت، عدالت و توسعه در كشور ارائه شود.
وي فردگرايي اعم از تكروي حزبي، شخصي و گروه‌هاي خاص در انتخابات را امري نامطلوب عنوان كرد و اظهار داشت: بايد علاوه بر برنامه شفاف نامزدها، به پشتوانه جمعي‌ نامزدهاي رياست جمهوري توجه جدي شود. بدون تكيه بر برنامه و جنبه‌هاي ملي نمي‌توان فرصت‌هاي جهش توسعه و نهادينه كردن عدالت را عملياتي‌ كرد.
طلايي نيك همچنين گفت: نخبگان در فرآيند انتخابات مورد غفلت قرار گرفته‌اند، تصميم‌گيري‌هاي چند نفره و بي‌اعتنايي بر تشخيص نخبگان با كيفيت انتخابات منافات دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: طبق تكليف قانون برنامه چهارم توسعه، دولت بايد سه سال پيش نظام جامع انتخابات را به مجلس ارائه مي‌كرد، ولي متاسفانه تا كنون اين لايحه ارائه نشده است.
دبيركل حزب توسعه و عدالت همچنين پيشنهادهاي حزب متبوع خود را در ضرورت بازنگري در انتخابات رياست جمهوري با هدف كارآمد شدن كيفيت انتخابات كه به وزارت كشور نيز ارائه كرده است را تشريح كرد.
وي با بيان اينكه در قانون انتخابات رياست جمهوري چهار نقص عمده وجود دارد، اين نقايص را اينگونه بر شمرد: احراز صلاحيت كانديداها، به ويژه در تعريف رجال سياسي و مدير و مدبر بودن، از ضعف‌هاي بزرگ قانون رياست جمهوري است كه پديده ثبت نام‌هاي هزار نفري نشان از نقض قانون است.
طلايي نيك افزود: مبهم بودن مدت و ظرفيت‌هاي تبليغاتي براي شكل‌گيري رقابت عادلانه و فراگير و فقدان سازوكارهايي مانند مناظره در قانون انتخابات از نواقص جدي است و ناديده گرفتن نقش احزاب و ساير نهادها در انتخابات از ديگر اشكالاتي است كه بايد براي مشاركت مكمل ملي در ارتقاي سطح كمي و كيفي انتخابات رياست جمهوري اين نقيصه برطرف شود.
دبير كل حزب توسعه و عدالت خاطر نشان كرد: براي كاهش تخلف و افزايش ضريب اطمينان، رفع برخي از ابهام‌ها در فرآيند انتخابات نيز ضروري است.
رضا طلايي نيك در پاسخ به سئوالي در خصوص ائتلاف ميان گروه‌هاي اصولگرا در انتخابات نيز گفت: اكثر مكانيزم‌ها در نيل به اجماع انتخاباتي در گذشته ناكام بوده است و لذا نوعي غافل گيري در دقيقه نود، در فرآيندهاي ائتلافي و اجماع بروز كرده است. بدون ائتلاف با هر نتيجه‌اي دولت منتخب از پشتوانه بالاي ملي و سياسي برخوردار نخواهد بود. لذا در اكثر كشورهاي توسعه يافته ائتلاف از رويكردهاي اصلي و غالب مطرح شده در انتخابات است.
وي افزود: در ايده ما، اصولگرايي عام مدنظر است، اصولگرايي حبس شده در دايره هاي تنگ جناحي و حزبي با اصولگرايي فراگير مغاير است. لذا به اصولگرايي با معيارهاي تبين شده رهبر انقلاب اتكا داريم و صرف نظر از عناوين و اصلاحاتي جناحي، اصولگرايان واقعي و فراگير در انتخابات حضور خواهيم داشت.
طلايي در پاسخ به سئوالي درخصوص كانديداي مورد حمايت اين حزب و احتمال حمايت از احمدي‌نژاد در انتخابات دهم رياست جمهوري و همچنين احتمال معرفي نامزد از سوي اين حزب گفت: اولويت اصلي حزب ما، تحول در مقدمات و فرآيندهاي رقابت انتخابات است و پس از آن به مصاديق و معيارهاي و تعيين نامزد خواهيم پرداخت. همچنين به رويكرد ائتلاف و جمع‌گرايي به عنوان مبناي ورود به انتخابات اعتقادي داريم.
وي افزود: هيچ نامزد و مصداقي در حزب توسعه و عدالت براي انتخابات رياست جمهوري بررسي نكرده‌ايم، بلكه تعامل و ائتلاف با گروه‌هاي ديگر را بر شناسايي و معرفي نامزدها ترجيح داده‌ايم.
دبيركل حزب توسعه و عدالت در ادامه اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد و ساير نامزدها پس از قطعي شدن در فرآيند نوين طراحي شده براي انتخابات رياست جمهوري به طور طبيعي قابل بررسي هستند.
وي گفت: ابتدا بايد جامعه نخبگان با يك توافق بستر شناسايي و معرفي افراد باشند، اينكه هر شخصي با رويكرد مشخص و بدون اتكا به ارزيابي‌هاي اوليه نخبگان و تشكل‌هاي مردمگرا به طور شتابزده وارد عرصه انتخابات شوند، مورد نظر ما نيست.
طلايي‌نيك همچنين تصريح كرد: معيار ما براي ائتلاف و حمايت انتخابات رياست جمهوري اصولگرايي فراگير و فرا جناحي، مبتني بر آن فرآيند جمع‌گرايي و منطبق بر برنامه محوري است.
وي در خصوص مكانيسمي براي رسيدن اجماع بين گروه‌هاي اصولگرا گفت: شتابزدگي نگرش تنگ نظرانه بي‌توجهي به برنامه، كم‌توجهي به نخبگان به عنوان حلقه واسطه نامزدها به مردم را از مهمترين آسيب‌هاي انتخابات گذشته مي‌دانيم.
دبير كل حزب توسعه و عدالت همچنين در ادامه پيشنهاد داد تا مدت تبليغات رياست جمهوري 3 ماه باشد و گفت: در پيشنهاد افزايش مدت تبليغات رياست جمهوري كه به صورت رسمي به وزارت كشور ارائه شده، تقاضاي شفاف شدن و افزايش زمان تبليغات به سه ماه را داده‌ايم چرا كه در قانون فعلي غير شفاف و محدود است. شفاف نبودن و نارسايي و محدوديت مدت تبليغات موجب تبليغات غير رسمي و پيش دستانه و ناعادلانه و استفاده‌هاي نامناسب از امكانات عمومي در انتخابات است.
وي در خصوص نزديكي و ارتباط اين حزب با لاريجاني، قاليباف و محسن رضايي گفت: ارتباطات دوستانه و مشورتي با اين سه نفر وجود دارد و در قالب راهبرد همكاري فرا حزبي ارتباطات فعال با ساير چهره ها نيز برقرار كرديم.
رضا طلايي نيك در خصوص طرح تحول اقتصادي كشور نيز گفت: تحول اقتصادي كه از سالها پيش در كشور آغاز شده بايد در برنامه اجرايي دولت شفاف تر و با رفع نواقص و با ابلاغيه نظام اجرا شود. علي رغم شجاعت دولت در آماده شدن براي تسريع در انجام تحول اقتصادي بايد هماهنگي با سند چشم انداز توام با شفاف سازي آن صورت گيرد.
وي افزود: جايگاه نظام توليد به ويژه در عرصه كشاورزي و صنعت، حمل و نقل، محيط كسب كار و... در طرح تحول اقتصادي خالي است. دولت براي جلب پشتوانه ملي، هماهنگي اين طرح با ساير اركان نظام و قانونمند كردن آن بايد اهتمام ويژه‌اي داشته باشد.
طلايي نيك در خصوص حضور مجدد روساي جمهور سابق در انتخابات آتي نيز گفت: اگر اين حضور بر اساس تصميم جمعي و كارشناسي نخبگان و داراي يك برنامه باشد، همه كانديداها مي‌توانند مورد بررسي حزب قرار گيرند، ولي اگر تصميم بر حضور به صورت فردي و بدون برنامه اجرايي و عملياتي شفاف باشد، به طور كلي مطلبوب نيست.
دبير كل حزب توسعه و عدالت در خصوص نحوه اجماع مطلوب گفت: در صورت اجماع به جاي تصميم گيري چند نفر، جمع بزرگتري به طور مثال سي نفره و جمع عمومي تري مثلا سيصد نفره از نخبگان ملي، مي‌توانند براي انتخابات موثر باشند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن