تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815715488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي معاون اول رئيس جمهور؛آيين نامه اجرايي سرويس مدارس ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از سوي معاون اول رئيس جمهور؛آيين نامه اجرايي سرويس مدارس ابلاغ شد
در راستاي ساماندهي و بهبود وضع نقل و انتقال دانش آموزان در كلانشهرها و كمك به آسايش خاطر خانواده ها، آيين نامه اجرايي حمل و نقل دانش آموزان مدارس كه شامل معيارها و ضوابط مشخصي براي سرويس مدارس است، تصويب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، وزيران عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست دولت، آيين نامه اجرايي حمل ونقل دانش آموزان مدارس را تصويب كردند كه بر اساس آن فعاليت موسسات و شركتهاي پيمانكاري خودروهاي حمل و نقل دانش آموزان منوط به دارا بودن شرايطي چون اجازه نامه تاسيس از مراجع مربوط، داشتن اساسنامه و شماره ثبت، معرفي خودروها و رانندگان واجد شرايط به مراجع صدور مجوز تاسيس و رعايت ساير شرايط و ضوابط مندرج در اين آيين نامه مي باشد.

بر اساس اين آيين نامه راننده خودروهاي حمل و نقل دانش آموزان مدارس مي بايست علاوه بر دارا بودن حداقل 23 سال تمام، گواهينامه معتبر براي رانندگي با وسيله نقليه مربوط و عدم ابتلا به بيماريهاي مسري، صرع وعدم اعتياد به مواد مخدر و يا الكل با ارائه گواهي از مراجع مربوط، شرايط ديگري چون عدم سو پيشينه موثر كيفري و همچنين عدم محكوميت به محروميت با محدوديتهاي رانندگي ، نداشتن سو شهرت به تاييد مراجع صالح و تاهل را داشته باشند.

بر اين اساس خودروهاي حمل و نقل دانش آموزان مدارس بايد تابع شرايط و ضوابط خاصي چون ظرفيت 4 نفر به بالا، دارا بودن برگ معاينه فني وبيمه شخص ثالث و سرنشين ،مجهز بودن به وسايل ايمني از جمله كمربند، كمكهاي اوليه وكپسول اطفا حريق و داراي بودن علايم مميزه روي بدنه خودرو باشند.

بر اساس اين مصوبه، پيمانكاران و آموزش و پرورش بايد ترتيبي اتخاذ نمايند كه مدت زمان رفت و يا بازگشت دانش آموزان با خودروي مدرسه ازيك ساعت تجاوز نكند و پيمانكاران و رانندگان خودروهاي حمل و نقل مدارس موظف هستند از سوار كردن افراد غير مسئول در خودروهاي مدارس خودداري كنند.

بر اساس اين آيين نامه، هرگاه راننده خودروي مدرسه بيش از سه بار مرتكب تخلفات سرعت غيرمجاز ، سبقت غير مجاز ، انحراف به چپ ، عدم رعايت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز و عبور از محل ممنوعه شود گواهي صلاحيت وي براي مدت يك سال ضبط خواهد شد. همچنين، درصورتي كه راننده از ادامه كار رانندگي با خودروي مدارس منصرف شود موظف است مراتب انصراف خود را يك ماه قبل كتبا به اطلاع مدرسه مربوط و شهرداري يا بخشداري محل صادر كننده گواهي صلاحيت با تسليم گواهي ياد شده اعلام كنند.

اين آيين نامه همه رانندگان وسايل نقليه اي را كه در جهت مخالفت يا موافق خودروهاي مدارس حركت مي كنند، مكلف مي كند به محض مشاهده چراغ زرد گردان خودروهاي ياد شده در فاصله پانزده الي سي متري آن توقف كامل نمايند و رانندگان خودروهاي مدارس فقط در صورتي مجاز به روشن كردن چراغ زردگردان مي باشند كه دانش آموزان جهت سوار يا پياده شدن ناچار به عبور از عرض معابر باشند.

بر اين اساس مسئوليت ارزشيابي ، مديريت و كنترل قراردادها به عهده كارگروهي متشكل از نمايندگان آموزش و پرورش و اعضاي شوراهاي انجمن اوليا و مربيان و شهرداريها و حسب مورد بخشداريها مي باشد.

اين مصوبه از سوي پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور به همه دستگاههاي اجرايي ابلاغ شده است.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن