تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806759260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرابيان: توليد خودرو بر اساس تكليف برنامه چهارم انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: محرابيان: توليد خودرو بر اساس تكليف برنامه چهارم انجام مي شود
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/06/05
وزير صنايع و معادن با بيان اينكه ميزان توليد خودرو با برنامه توسعه منطبق نيست ،گفت: برنامه ريزي شده است كاهش توليد تا پايان سال جبران شود و بر اساس تكليف برنامه چهارم ، خودرو در كشور توليد شود.
علي اكبر محرابيان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباه علت كاهش توليد خودرو در كشور گفت : در ابتداي سال براي كاهش ديون و معوقات خودروسازان به قطعه سازان اقداماتي صورت گرفت اما پس از آن بر اساس نظام عرضه و تقاضا توليد ادامه يافت.
وزير صنايع و معادن اضافه كرد: البته پس از آن نيز ميزان توليدات ايران خودرو با كاهش همراه بود اما اين كاهش با افزايش توليد سايپا تامين شد و در كل ميزان توليد امسال نسبت به سال گذشته كاهش نداشت.
محرابيان افزايش قيمت خودرو را در مقايسه با ديگر كالاها از جمله محصولات پتروشيمي و فولاد و نيز دستمزد و خدمات ناچيز دانست و گفت: با بهره وري بيشتر و كاهش هزينه هاي جانبي قيمت خودرو به خوبي كاهش يافت و برنامه هاي كاهش قيمت نيز تاكنون به خوبي محقق شده است.
وي با بيان اينكه عوامل مختلفي در مولفه هاي توليد تاثير گذار است، اجراي طرح تحول اقتصادي را ضروري دانست و گفت: اجراي طرحهاي بزرگي ، مشكلاتي هم دارد اما بايد با اطمينان آن را اجرا كرد.
وزير صنايع و معادن گفت: به عنوان مثال اگرچه با اجراي طرح تحول نرخ انرژي افزايش مي يابد و اين احتمال دارد در كوتاه مدت ميزان توليد را كاهش دهد اما اين موضوع در طولاني مدت موجب خلق مزيت هاي نسبي مي شود و سود زيادي را عايد كشور مي كند ؛ هرچند در اجراي چنين طرحي دولت نيز اقداماتي را براي حمايت از توليد اعمال مي كند.
وي درباره تحريم كشورهاي زورگو گفت: اعمال اين سياستها همواره مزاياي بسياري براي كشورمان داشته است و دارد كه هيچگاه در پيش بيني هاي سياستگزاران آنان لحاظ نشده است.
وزير صنايع افزود : بيشترين لطمات اين كار هم به شركتها و فعالان اقتصادي اين گونه كشورها تحميل مي شود كه از ورود به عرصه پرسود اقتصاد ايران محروم مي مانند.
محرابيان در پاسخ به سوال ديگري درباره تراز مالي شركتهاي خودروساز گفت:
اين شركت ها سودآوري مناسبي دارند و حتي شركت سايپا كه در سال 80 بيشترين ضررمالي را متحمل شد با برنامه ريزي و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته به چند صد ميليارد تومان سود دست يافت.
وي افزود: در شركت ايران خودرو نيز با كاهش هزينه هاي جانبي و افزايش بهره وري تلاش مي كنيم ميزان سود افزايش يابد همان طور كه هم اكنون نيز نسبت به سال گذشته با سود در خور توجهي مواجه است.
محرابيان به اعمال مديريت در مصرف برق اشاره كرد و گفت: برغم محدوديتهايي كه امسال از نظر تامين برق واحدهاي صنعتي مواجه شديم، با برنامه ريزي صحيح و دقيق، كاهش توليد نداشتيم كه چنين موضوعي با استفاده از تجربه زمستان گذشته در استفاده از گاز نيز صادق است و برنامه ريزي به گونه اي است كه اين فراورده به گونه اي توزيع شود كه به توليد آسيبي نرسد.
وي با تاكيد بر اينكه امروز وزارت صنايع و معادن بيش از هر زماني در تعيين ميزان تعرفه ها موثر است گفت:اگر با ورود كالايي به توليد داخل لطمه وارد شود، درباره ميزان تعرفه سياستگزاري لازم اعمال مي شود.
وزير صنايع و معادن يادآور شد: هر كاهش تعرفه اي براي توليد مضر نيست ضمن آن كه هر افزايش تعرفه نيز به سود توليد نخواهد بود، بنابراين نظام تعرفه بايد به گونه اي تبيين شود كه به صنايع بالادستي و صنايع پايين دستي توليد كشور لطمه نخورد.
محرابيان تغيير ميزان تعرفه را بر اساس خواست(قاطبه) توليدكنندگان اعلام كرد و گفت: در اين باره همواره تصميم سازيها به گونه اي بوده و هست كه به سود توليد كشور باشد.
وزير صنايع و معادن در پايان سخنان خود و هنگام ترك محل برگزاري مصاحبه مطبوعاتي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه رئيس راهنمايي و رانندگي
اعلام كرده است در صورت اصلاح نشدن سامانه ايمني برخي خودروهاي توليدي تا پايان سال، اسامي آنها را اعلان خواهد كرد ، گفت: در هيچ جاي جهان پليس مسئول تدوين استاندارد ايمني خودروها نيست.
وي گفت: اين اقدامات بر اساس استانداردهاي تدوين شده اجرا مي شود و بخش تحقيقات صنايع نيز به خوبي آن را بررسي مي كند.
تصوير دارد
كد0001/10103/116/65
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن