تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798689945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مورد Mms ام ام اس بیشتر بدانیم (مقاله آموزشی بسیار مفید و مهم)


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: در مورد MMS بیشتر بدانیم

http://www.starhub.com/mobile/3g/images/p_videomms.jpg



سرویس پیام چند رسانه ای (MMS) ، یک استاندارد تلفن سلولار برای ارسال پیام های چند رسانه ای شامل تصاویر، فایل های صوتی و تصویری تعریف می‌شود.

اولین MMS تجاری که در جهان ارسال شد در مارس سال 2002 میلادی بوده است که در شبکه شرکت ارتباط از راه دور Telenor در نروژ صورت گرفت و بیشترین کاربرد این سرویس ارسال تصاویر گرفته شده با دوربین تلفن همراه است اما در ارسال زنگ های موبایلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با یک نگاه به گذشته می‌توان گفت که سرویس های ارزش افزوده موبایل ابتدا با پیام کوتاه SMS به عنوان بخشی از خانواده استانداردهای GM متولد شد که قابلیت ارسال حداکثر 160 کاراکتر را دارد و به سرعت جای خود را در صنعت تلفن همراه باز کرد و تا سال 2000 بیش از 15 میلیون پیام کوتاه هر سال تحویل داده می‌شد.

در اوخر دهه 1990 اریکسون سرویس EMS که در واقع تکامل یافته SMS است را ارایه کرد که کاراکتر های کنترل کننده مانند رنگی کردن و بولد کردن متن پیام را به SMS افزود و با ارتقاء یافتن GSM نسل دومی ‌به GPRS نسل 5/2 امکان ارسال پیام های کوتاه بدون محدودیت در اندازه و تعداد کاراکتر های آن به وجود آمد.

نام EMS همچنین به سیستم پیام رسانی فوری ( Emergency Messaging System ) اطلاق می‌شود که البته این سیستم مخصوص تجارت است، نه برای تلفن های همراه و این سرویس پیام افزوده یا Enhanced Message Service ساختار جدید و بهتری از همان سرویس SMS معروف است که توسط شرکت های آلکاتل، اریکسون، موتورولا و زیمنس پیاده سازی شده است

. EMSOver The Air Data Synchronization ) و پیام هایی با قابلیت داشتن آیکون های پویا ( Animated ) یا ثابت، فرستادن یا دریافت پیام تا 760 حرف را دارد و یک استاندارد باز ( Open Standard ) است به این معنی که تمامی‌شرکت های تولید کننده تلفن همراه می‌توانند از این استاندارد به راحتی در تلفن های خود استفاده کنند.

اما شرکت بزرگ نوکیا، که بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه است ، از پذیرفتن و به کار بستن این سرویس در تلفن های خود امتناع کرده است و بیشتر تمرکز خود را به رشد و نمو سیستم MMS گذاشته است.






امکانات جدید نظیر سیستم همزمانی داده:


با شکل گرفتن "پروژه همکاری نسل سومی" (3GPP) که همکاری انجمن‌های ارتباط از راه دور برای ارایه یک سیستم نسل سومی‌است و پیوستن آنها به استانداردهای WAP، پیام کوتاه چند رسانه ای MMS به وجود آمد.

به این ترتیب سرویس جدید پیام کوتاه چند رسانه ای در سراسر جهان گسترده شد و در شبکه‌های GSM، GPRS و CDMA مورداستفاده قرار گرفت و در حال حاضر ارسال پیام کوتاه چند رسانه ای در شبکه های نسل سومی‌و بعدها در شبکه های نسل چهارمی‌انجام می‌شود.

سرویس پیام رسانی چند رسانه ای

یا MultiMedia Messaging Service که بسیار شبیه به سرویس EMS است، ساختار جدید و بهتری از سرویس SMS قدیمی‌است و به کاربران تلفن هایی که با یکدیگر همسازی دارند ، اجازه می‌دهد که پیام ها را مانند کارت پستال های گرافیکی، انیمیشن ها یا پویانمایی ها، کلیپ های ویدئویی، نقشه ها و کارتهای ویزیت تجاری مبادله کنند. MMS یک سرویس ذخیره سازی و ارسال چندرسانه‌ای بین دو مشترک است که همان عملی را انجام می‌دهد که هر SMS برای پیام‌ها انجام می‌دهد و در واقع MMSمی‌تواند سرویس‌هایی نظیر متن، عکس، صوتی، ویدئویی و یا ترکیبی را پشتیبانی کند.

این سرویس این امکان را دارد که یک فایل چند رسانه ای را به یک پیام بفرستد و نیز یک پیام چند رسانه ای را به چند گیرنده ارسال کند و فرستنده خودش می‌تواند یک فایل چند رسانه ای را بسازد یا از یک موضوع چند رسانه ای پیش ساخته استفاده کرده و عکس برداری و صدا گزاری نماید، یا از اینترنت download کند و سپس ارسال نماید.

اگر گیرنده پیام دستگاهش را خاموش کرده باشد، پیام چند رسانه‌ای ارسال و ذخیره می‌شود و به محض روشن شدن دستگاه پیام دریافت خواهد شد و در یک حالت عمومی ‌به گیرنده اجازه می‌دهد تا پیام چند رسانه‌ای در دستگاه گیرنده او بار گزاری شود و سپس بلافاصله آن پیام را ببیند و بشنود.

زمانی که پیام MMS ارسال شود، تلفن گیرنده فقط یک پیام به صورت زیر دریافت خواهد کرد : ( به شما یک پیام تصویری ارسال شده است ) سپس یک آدرس اینترنتی و یک username و password داده می‌شود تا شما بتوانید از طریق اینترنت پیام چند رسانه ای ارسال شده را دریافت نمایید




ضمنا برای فعال شدن سرویس MMS در گوشی و خطوط خودتان حتما به نمایندگی های مجاز و عوامل مجاز و فروش و خدمات پس از فروش شبکه پشتیبان و سیمکارت خودتان مراجعه کنید
در ایران باید فرم تعهدنامه را پر کنید تا سرویس پیامک چندرسانه ای فعال شود
چه در ایرانسل
چه در همراه اول
و در باقی سیمکارتها...

موفق باشید
امیر:53::53::53::53:


منبع: نت

روزنامه فناوران اطلاعات
سرویس موبایل ۳ مهر ۸۶ - ۱۲:۸ شماره ۹۷۳۱


درباره MMS چه مي‌دانيد؟

گزارش: نيكا مردان‌بيگی

امروزه ديگر تلفن‌همراه بخشي از زندگي روزانه مردم شده است كه در تمام مدت روز از آنها جدا نمي‌شود و بيش‌ترين كمك را به رفع نيازهاي اداري و ارتباطي آنها مي‌كند.

بنابراين طبيعي است كه اپراتورها تلاش بيش‌تري براي ارايه سرويس‌هاي ارزش‌افزوده به مشتركان خود بكنند.

سرويس پيام چندرسانه‌اي يكي از سرويس‌هاي ارزش‌افزوده است كه اخيرا توسط يك اپراتور در ايران نيز ارايه مي‌شود. برخي معتقدند كه پس از ظهور سرويس پيام‌كوتاه در سال 1990 ديگر هيچ سرويسي را نمي‌توان راه‌اندازي كرد كه تا اين حد سودده باشد ولي عده‌اي ديگر مي‌گويند كه در صورت برطرف‌شدن برخي مشكلات فني، چشم‌انداز روشني در انتظار MMS خواهد بود.

سرويس پيام چندرسانه‌اي، ‌استاندارد جديدي در سرويس‌هاي Messaging به حساب مي‌آيد كه همانند پيامك از يك موبايل به موبايل ديگر منتقل مي‌شود.

تنها تفاوت MMS با پيامك آن است كه MMS مي‌تواند صدا، تصوير و كليپ‌هاي ويديويي را نيز منتقل كند و حتي مي‌توان اين پيام‌هاي چندرسانه‌اي را از موبايل به آدرس ايميل افراد ارسال كرد.

اولين گوشي با قابليت پشتيباني از سرويس MMS در سال 2002 ساخته شد و اين سرويس در سال‌هاي بعد به صورت پيش‌فرض در اكثر گوشي‌ها در نظر گرفته شد.

سازندگان مختلف، راه‌هاي متفاوتي براي مصرف فناوري MMS به كار گرفته‌اند، براي مثال، نوكيا به صورت مستقيم MMS را در جديدترين گوشي‌هاي خود تعبيه كرده است ولي سوني‌اريكسون گوشي‌هايي با سرويس

(Enhanced messaging Service) اEMS كه سرويسي بينابين SMS و MMS است معرفي كرده است.

فرمت‌هايي كه MMS قابليت پشتيباني از آنها را دارد شامل متن (با فونت و رنگ)، عكس (GIF, GPEG)، صوت (MP3, MIDI) و فيلم (MPEG) مي‌شود. كاربران همچنين مي‌توانند عكس‌ها را از سايت‌‌هاي WAP دانلود كنند و يا توسط دوربين موبايل عكس بگيرند.

پيام MMS موجوديتي يكه و منحصر به فرد دارد نه براي مثال، بخشي از فايل‌هاي پيوست (attachment).

يكي از تفاوت‌هاي كاربردي بين MMS و SMS حجم پيام است. حجم پيام‌هاي SMS فقط 160بايت است در حالي كه MMS ها محدوديتي از اين نظر ندارند.

براي ارسال MMS به شبكه‌هاي نسل سوم (3G) تلفن‌همراه نياز است زيرا حجم بالايي از اطلاعات ارسال مي‌شود ولي پيام‌هاي كوچك‌تر را مي‌توان با استفاده از GPRS و شبكه نسل دوم نيز انتقال داد.

از ديگر كاربردهاي MMS دريافت گزارش‌هاي هواشناسي، اخبار و ورزش است.

در سال 2005، اپراتور وودافون، بزرگ‌ترين شركت فروش تلفن‌همراه، سه‌چهارم درآمد كلي MMSMMS توسط شركت‌هاي ديگر، پيش‌بيني مي‌شود كه اين ميزان در سال 2009، با كاهشي چشمگير به 41درصد برسد و سهم شركت‌هاي آمريكايي 36درصد و حوزه شرق آسيا 23 درصد شود. را دريافت مي‌كرد اما با گسترش سرويس

در سال 2005، 11ميليارد پيام چندرسانه‌اي كه معادل 878 ميليارد پيام كوتاه است، ارسال شد و MMS توانست 20درصد درآمد سرويس Messaging را به خود اختصاص دهد، كه البته تا سال 2009 اين ميزان به 11 درصد خواهد رسيد و احتمالا دليل آن افزايش استفاده از سرويس‌هاي ديگر Messaging نظير ايميل است.

تنظيم گوشي

حال براي تنظيم گوشي تلفن خود در ايران به منظور دريافت MMS بايد به اين مورد توجه كرد. گوشي شما بايد قابليت دريافت MMS را داشته باشد؛

براي مشاهده فهرست گوشي‌هايي که قابليت دريافت MMS را دارند در سايت‌هاي اينترنتي جست‌وجو كنيد؛

تنظيمات اتصال به GPRS در آن ذخيره شده باشد (توجه داشته باشيد که MMS از طريق شبکه GPRS ارسال مي شود)؛

تنظيمات سرويس MMS در آن ذخيره شده باشد.

ارسال عكس

براي ارسال عكس‌ها اين مراحل را انجام دهيد:

-1به منوي پيام‌هاي (Messages) تلفن‌همراه‌تان برويد؛

-2به اين ترتيب ادامه بدهيد: پيام جديد/ پيام چند رسانه اي (“New messages/MMS “Multimedia message)

-3شماره تلفن همراه يا نشاني اينترنتي (Contact number/ E-mail address) مورد نظر را وارد كنيد. (در بعضي مدل هاي تلفن همراه، “آدرس ارسال” بعد از وارد کردن متن پرسيده مي شود)؛

-4گزينه “درج” (Insert) و سپس “درج عکس” (Insert picture) را انتخاب کنيد.

-5عکس مورد نظرتان را وارد کنيد؛

6-اMMS را ارسال کنيد.

دريافت عكس

پس از اطمينان از درستي تنظيمات MMS براي دريافت عكس به اين مراحل دقت كنيد.

-1يک پيام در صندوق پيام هاي گوشي‌تان (inbox) ظاهر مي شود.

-2شما مي‌توانيد گزينه ديدن پيام (view/retrieve) را انتخاب کنيد؛

-3پيام به همراه تصوير ارسال شده روي گوشي شما نمايش داده مي شود.

ارسال صوت و گرافيك

اغلب گوشي‌‌ها داراي آرشيوي از تصاوير گرافيكي هستند كه از پيش روي گوشي شما ذخيره شده‌اند.

شما مي‌توانيد اين تصاوير را نيز به همراه MMS خود ارسال كنيد.

همچنين امكان ارسال يك كليپ صوتي هم به همراه پيام MMS فراهم شده است.

ارسال همزمان عكس و صوت

شما مي‌توانيد عکس و صوت را همزمان در يک پيام ارسال کنيد. به‌طور مثال مي‌توانيد عکس تولدتان را به همراه ترانه «تولدت مبارک» و تصوير يک کيک تولد و پيام «جات خالي بود» را براي دوستتان که نتوانسته در تولدتان شرکت کند بفرستيد. براي اين کار به اين ترتيب عمل کنيد:

-1به منوي پيام‌ها (Messages) برويد؛

-2به گزينه "پيام جديد" (New message) و يا "ايجاد پيام" (Compose)وارد شده و نوع پيام را چند رسانه اي (Multimedia message) انتخاب کنيد؛

-3شماره/ شماره‌ها يا نشاني/ نشاني‌هاي اينترنتي (Contact number/ E-mail address) مورد نظر را وارد كنيد. (در بعضي گوشي ها شماره گيرنده پس از ايجاد MMS پرسيده مي شود)

-4متن پيام مورد نظر را وارد کنيد.

-5گزينه"درج" (Insert) و سپس "درج عکس" (Insert picture) را انتخاب کرده و عکس موردنظرتان را پيوست كنيد.

-6گزينه "درج فايل صوتي" (Insert sound) را انتخاب کرده و سپس فايل صوتي موردنظر خود را وارد كنيد.

-7پيام مورد نظرتان را ارسال کنيد.

دريافت يک “پيام طولاني”

در صورت دريافت يک “پيام طولاني”، پيغامي روي گوشي تان ظاهر مي شود. اين پيام به نسبت نوع گوشي متفاوت است. شما مي توايند پيام دريافت شده را پس از خواندن، براي سايرين دوباره ارسال کرده (Forward)، آن را ذخيره نكرده يا حذف کنيد. در صورتي که قادر به باز کردن پيام نيستيد، مراحل مندرج در بخش “دريافت عکس” را دنبال کنيد.

منابع: iht, GSMWorld و ايرانسل

Multimedia Messaging Service (MMS)


What is MMS?


Multimedia Messaging Service (MMS) is a new standard in mobile messaging. Like SMS (Short Messaging Service), MMS is a way to send a message from one mobile to another. The difference is that MMS can include not just text, but also sound, images and video. It is also possible to send MMS messages from a mobile phone to an email address.

Formats that can be embedded within MMS include:

Text (formatted with fonts, colours, etc)
Images (JPEG, GIF format)
Audio (MP3, MIDI)
Video (MPEG)
Images could be downloaded from WAP sites, selected from a menu within the phone, or could even be photos taken using a built-in camera if the phone has one (e.g. the Nokia 7650, Sony Ericsson T300, etc).

MMS is an extension of the SMS protocol, making its usage familiar to existing SMS users. An MMS message is a single entity, not a collection of attachments. One of the main practical differences between MMS and SMS is that whilst SMS messages are limited to 160 bytes, an MMS message has no size limit and could be many Kbytes in size, or even larger. MMS requires a third generation (3G) network to enable such large messages to be delivered, although smaller messages can be sent even with second generation networks using GPRS.

Whilst mobile phone users can create and send their own MMS messages, perhaps the biggest use of MMS is likely to be companies sending MMS messages to subscribers, enquirers or customers. For example, a company could send visitors an MMS map to help them find their office. Other possible applications include weather reports, news & sport bulletins, etc.

The first MMS capable phones started to appear in 2002, and the standard looks set to become very widely used in the years ahead. Different manufacturers are introducing MMS technologies in different ways. For example, Nokia are introducing MMS directly into their latest phones, whilst Sony Ericsson is introducing phones that have EMS (Enhanced messaging Service). EMS is a halfway house between SMS and MMS, providing some of the features of MMS (e.g. formatted text, simple pictures, simple audio such as ringtones, and even some animation). EMS is a technology that is designed to work with existing networks, but will ultimately be made obsolete by MMS.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4713]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن