تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنچه در مطالب فیس لیفت تندر و مینیاتور گذشت ..


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: خلاصه خبر رو در زیر میتوانید بخوانید:

http://cariran.persiangig.com/ir/1.jpg
پس از قرار دادن مطالب مینیاتور و فیس لیفت تندر 90 فرصتی پیش نیامد تا مرور و بررسی روی نظرات شما دوستان داشته باشیم ، اما عقیده داریم می توانیم به این نظرات به عنوان دیدگاه های خودرودوستان اتکا کنیم و چکیده ی آن ها را در مقایسه با واقعیت بررسی کنیم :
نظرات زیر چکیده ای از مورد توجه ترین دیدگاه های شما در مطالب معرفی "فیس لیفت سایپا روی تندر 90" و "معرفی مینیاتور" در همین سایت هستند :

-- آن هایی که شاکی بودند :

* واقعا خلاقیتی در طرح نمی بینم. بخش عقب تقلیدی از X3 و بخش جلو کاملا شبیه به Rio است. فکر میکنم جلو پنجره با لوگوی رنو خیلی بهتر بود. مگه مجبورین تو قیافه همه ماشین ها دست ببرین؟ ( فیس لیفت تندر)

* تسلیت به همه خانواده طراحی خودرو ایران و دنیا و تف به روشون که این همه پول مردم رو این جوری هدر می دن . ( فیس لیفت تندر)

* من موندم این دفتر رنو پارس که توش یه سری فرانسوی اوتو کشیده ریختن تو ایران واسه چی اومدن؟واسه فروش برند لوگان؟ واسه چاپیدن مردم ایران همراه همکاران سایپاییشون؟واسه تبدیل شدن به جوک سال؟ البته وقتی محصولات فاخری مثل !132 یاروا رو مردم تو صف وای میستن و می خرن برای خرید این اعجوبه سال حتما همدیگرو می کشن! اصولا می گن خلایق هرچه لایق.. متاسفم( فیس لیفت تندر)

* من واقعا برای این طراح ها متاسفم . چون فکر کنم در تمام عمرشون حتی یک عکس از یه ماشین ندیدن که این طرح مسخره رو دادن ، واقعا ما خیلی بدبخت هستیم که این آدم های بی سواد دارن برای ما طرح می دن . ( مینیاتور )



-- آن هایی که با قضیه منطقی برخورد کردند :

* طراحي به خصوص در قسمت جلو قابل قبول به نظر ميرسد طرح قسمت عقب الگو برداري اشكار از مدل هاي BMW به خصوص مدل X3 است اما مثل هميشه كيفيت قطعات مناسب نيست و مانند پرايد فاصله هاي ناهمگون در قسمت چراغ عقب خودرو ديده مي شود . ( فیس لیفت تندر)

* به عقیده من جلو پنجره استاندارد خود داچیا از همه این ها بهتره. ولی خوب طرح یه تیکه کردن سپر ها فکر می کنم خوب باشه. اما به هر حال ایده فیس لیفت این محصول و همچنین ایده تفاوت بین تندر ایران خودرو و سایپا ایده بسیار خوبه . امیدوارم ایران خودرو هم به فکر فیس لیفت این محصول بیفته. ( فیس لیفت تندر)

* نسبت تندر 90 فیس لیفت به تندر 90 معمولی نسبت 132 به پراید معمولی( فیس لیفت تندر)

* به نظر من بهتره خودرو سازان به دنبال استعداد های کشف نشده بگردنند تا در اینده شاهد طرح های پخته تری باشیم . ( مینیاتور )

* به نظر من با فاکتور از بعضی چیزهاش خودروی خوبیه( مینیاتور )


-- آن هایی که صنعت خودروسازی ایران را جز کپی کاری نمی دانند :

* طرح خوبی نیست ! جلو پنجرش خیلی تاثیر رو زشتی ماشین گذاشته!.از بقل هم اون خطهایی که رو گلگیر و باک بنزین اومده کاملآ ابتدایی هست ! این طرح یکبیننده رو کاملآ یاد ماشینهایی چینی بی کیفیت می ندازه ! داخلش هم خیلیزیادی با خطوط ور رفتن ،کلآ داخش رو میشه گفت ریو عقب افتاده با فرمانپراید !...اینا کلآ باید بی خیال طراحی شن،اصلآ کل ماشین سازی ! بابا خرویملی نمی خوایم !پراید از این جذاب تر هست ( مینیاتور )

*این ماشین از چندین ماشین مختلف ساخته شده که این اصلا جالب نیست چوناجزاش هیچ تناسبی باهم ندارن.چراغ های کوچیکش و بغلهاش تقریبا شبیه ریوزده شده جلو پنجره اش و تقریبا شبیه بنزه از داخل شبیه ریو و پرایده اونخطی که روی گلگیر عقبه ومثلا برای قشنگتر شدنش بوده خیلی بد نماش کردهآینه هاش دستیه از عقب هم که کاملا شبیه مزدا 323زده شده چراغهای جلو هیچتناسبی با جلو پنجره اش نداره پس با این حال باید هزاران تبریک گفت بهطراحان سمند! ( مینیاتور )

* این خودرو صد در صد بر روی پلت فرم ریو ساخته شده این موضوع رو میشه ازقسمت بالای درب های عقب و ستون های انتهای کابین و شیشه عقب کشف کرد ،حداقل رو دری ریو در داخل کابین و قالپاق های ریو رو از روی چرخ های اینخودرو بردارید ، هیوندای کره با این همه موفقیت در تولید و صادرات خودروهنوز برای یک مدل جدید از مرکز تحقیقات امریکا کمک میگیره اونوقت سایپاخودش شده طراح پلت فورم بازم گلی به گوشه جمال ایران خودرو قبول داره کهپلت فورم سمندش رو فرانسه طراحی کرده تا موتور پژو رو روش بزاره. ( مینیاتور )

* واقعا خلاقیتی در طرح نمی بینم. بخش عقب تقلیدی از X3 و بخش جلو کاملا شبیه به Rio است. ( فیس لیفت تندر)

*از نیم رخ که جلوش عین ریو شده! پشتش اون چراغ مه شکنشو که از هیوندای کوپهبه عاریه گرفته! تیپ چراق های عقبشم که شبیه به محصولات شرکت ساب هست! ایکاش یکم ایرانی ها دست از این کپی برداری بردارن و خودشون طرح بدن! ( مینیاتور )


-- آن هایی که ملی دوستند و برای پیشرفت نظر هایی دارند:

* بالاخره شاهد یک خودرو ملی از سایپا با تاخیر بسیار زیاد بودیم البته بازمجای شکرش باقیه . فکر می کنم خیلی هم نباید با دید منفی به این قضیه نگاهکرد طراحی خودرو قابل قبول به نظر میرسه که البته چند تا نکته منفی که بهنظر من میرسه 1. شیب قسمت جلو با صندوق عقب همگن نیست 2. نقطه اتصال سپر جلو به گلگیر خشن و نامناسب طراحی شده ( انحنا ی بیشتری لازم بود ) 3. خطوط جانبی که برای جذابیت خودرو تعبیه شده بیشتر به این مسئله لطمه زدهتا باعث جذابیت شود 4. بهتر بود در طراحی داخلی از طرح جدیدی برای فرماناستفاده می شد . در مجموع طرح بیشتر به خودرو های شرق اسیا شبیه است ( برخلاف سمند که دارای طراحی اروپایی است ) و این طرح پتانسیل مناسبی برایتبدیل شدن به یک هاچ بک زیبا تر رو داشته باشه. ( مینیاتور )

* این هم یک افتخار ملی است که مادارای دومین خودروی ملی شدیم. ولی قیمت آنبالاست ودر حدتوان قشر متوسط جامعه نیست چرا که قشر متوسط جامعه به نظر منتوانایی خودرویی با قیمت حداکثر 7الی 8 میلیون تومان رادارند. ( مینیاتور )

* البته از حق نگذریم این اولین تجربه ی طراحی سایپا ست که قاعدتا باید پراز ایراد باشه. ولی اگر در جهت بهبود و ارتقا و رفع ایرادات تلاش بشه خوبمسلما محصول بهتری نتیجه میشه. ولی این محصول از محصولاتیه که خیلی زودتراز سمند نیاز به تغییر چهره پیدا میکنه. چون همین الآنش خیلیها از شکل وشمایل آن را نمی پسندند و وقتی با سمند مقایسه میشه (که البته این مقایسهدرست نیست) تازه میشه فهمید که سمند عجب ماشین قشنگیه. ( مینیاتور )

* .به نظر منهمون خط شکستگی که از روی چراغهای عقب گذشته و روی صندوق عقب به هم رسیده بود خیلی زیباتر بود2.استفاده زه بلند بالای پلاک باعث شده خطوط پشت صندوق عقب به هم بخوره3.آرم جلو خیلی کوچک هستش مثل زانتیا جدید( فیس لیفت تندر)

* البته من هم با صرف خرده گرفتن و انتقاد کردن موافق نیستم و فکر می کنمهمین ایده کار تصمیم خوبیه ولی خوب متاسفانه خود کار چیز جالبی به نظرنمیاد. من با الهام گرفتن مخالف نیستم ولی کپی برداری یه چیز متفاوت ازالهام گیریه من گاها به نظرم میاد تو طراحی های کره ای از دیگر طرح هاالهام گرفته شده اما کپی برداری قضیش فرق می کنه. من به خلاف برخی ها طرحجلوی این کار رو یک کپی برداری صرف نمی دونم ولی عقیده دارم طرح جالبی همنیست. و اصولا اصلا کار زیادی روی این پروژه نشده ، به نظر من یه سمبلکاری میاد. ( فیس لیفت تندر)


-- آن هایی که تا مرحله خودکشی پیش رفتند:

* واقعاء جای تقدیر وتشکر دارد از این متخصصان ونوابغی که در صنعت خودروایران وجود دارند !!! ای کاش خودرو سازهای معروف جهان از ما الگو برداریمیکردند و خودروهای عقب مانده وبی کلاس خودوشون را تا حدودی ! بروزمیکردند تا مردم بیچاره اروپا وامریکا نیز کمی از نعمات نو اوری وتکنولوژیهای خودرو سازی بهره ولذت مبردند ! ولی نه !!این دانش فنی که درتخصص خودرو سازان ایرانی است که (همان تکنولوژی بسیار پیچیده وفنی تغییردر شکل ظاهر چراغهها-خطرها -وسپر وسینی جلو ) خودروهای مونتاژی والبتهبدون هیچگونه تغییر دیگری در اطاق - بدنه- موتور وسایر سیستمهای خودرو است! براحتی بدست نیامده است که بهمین راحتی نیز در اختییار غربیها قرار دهیم. این حاصل تلاش نیم قرن مونتاژ خودرو . تعرفه واردات از 137تا 100درصدورقابتهای سنگین وبین المللی.حمایت های بی چون وچرا دولت واز همه مهمترمدیریب بسیار بسار عالی وعلمی مدیران این صنعت والبته کم سود!( که فقطبرای خدمت وآسایش مردم ایجادشده) می باشد . ( مینیاتور )

* ال90 يا همون فرقون90 .... تو هر فيسي زشت هست ..حالا سايپا بياد هيفيسشو ليف بزنه بعدشم حتمآ ايرانخودنرو ميخواد ليف بزنه و آخرشم پوستشوميكنن ميدن دسته اين فرانسوي ها كه حسابي بمونن تو كف............. ( فیس لیفت تندر)

* خوش به حال چینی ها!!!!!!!! بالاخره یکی پیدا شد از روی کپی های بی کیفیت اونا کپی کنه!!!!!!!!!1این به اصطلاح خودرو منو به شدت یاد اسباب بازی،ببخشید ماشینهای چینی انداخت. ( مینیاتور )


-- یکی در بین هزار .... !! :

* ایران داره نشون میده تو صنعت خودرو سازی پیشرفت شگرفی کرده از سمند وسریر و سورن و ماشینهای در حال ساخت ایران خودرو مثل پیکان X12 و سورنجدید و سمندهای جدید پردیس و زوبین گرفته تا ماشین جدید سایپا231 و مدلهای بعدیش هم که قراره با نام های 331 و 431 بیاد تا ال90 جدید و.... باید بهایران امیدوار باشیم که تا چند سال دیگه جزو بهترین خودروسازهای جهان میشه . ( مینیاتور )


-- ما را هم درگیر قضیه کردند :

* مثل L90 قوی ، خوب ، استوار و پایدار باش ( فیس لیفت تندر)


-- یک تقاضای رسمی از ما و خودروسازان :

* با سلام خدمت دوستداران اتوموبیل حرفه ای لوگانبدنه با تغییر ظاهر خودروها مخالف نیستم بلکه طراحی جدید خودرو بگونه ایبچه گانه و غیر حرفه ای مخالفم به نظر من این طرح فوق العاده زشت و بد فرماست و در خواست دارم از متخصصین ماهر و با تجریه تری در این ضمینه استفادهشود . ( مینیاتور )


-- بحث یکم سیاسی شده بود :

* آخر اگر قرار باشد كه با هر ساخت و ساز نصف و نيم بند اين همه دنگ و فنگراه بافتد كه در ژاپن كلا نمايندگان و رئيس جمهور بايد بنشينند و هر روزاز محصولاتشان رونمايي بكنند! در آمريكا عملا همه بايد به اين امر مهمبپردازند و تمام كانال هاي تلويزيوني از افتخار ملي اين كلمات تحريف شده وبر باد رفته ياد كنند.( مینیاتور )

*البته براي آقاي بذرپاش كه سوگلي آقاي احمدي نژاد است هزينه كردن براي تبليغات از نان شب واجب تر است. ( مینیاتور )


-- سوپر اسپرت ملی ؟

* كاش ميشد تا ندادنش تو بازار يه بال رو صندوق عقبش اضافه مي كردن خيلي شكيل تر ميشد . ( مینیاتور )


-- او با دیدن مینیاتور به اشتباهات گذشته خود پی برد :

* من چند وقت پیش به دلایلی مجبور شدم یه ماشین ارزون تر بخرم رفتم سراغریو. وقتی تحویل گرفتم تقریبا یکی دو روزی با طرح چراغ های عقبل مشکلداشتم. ولی الآن با دیدن این محصول جدید واقعا میفهمم که ریو چقدر خوشگله. البته باید دید قیمت این محصول چقدره. ( مینیاتور )


------
این بود روایت جالب نظرات و دیدگاه های همه جانبه خودرودوستان ایرانی .. قضاوت در مورد پیشبردی بودن نظرات یا قطع امید مردم از صنعت خودروسازی پای شما ..
این مطلب به هیچ وجه قصد نداره یاد دو مطلب فیس لیفت و مینیاتور رو زنده کنه بلکه نوعی جمع بندی از نحوه برخورد مردم و به ویژه خودرودوستان با وقایعی است که در این زمینه رخ می دهند ..


cariran.ir ©



برای دیدن ادامه خبر به خبرگذاری اصلی با کلیک کردن بر روی این لینک مراجعه کنید. (http://www.cariran.ir/content.php?action=show_content&value=267)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن