تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816612301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي طالقاني اهواز: مرگ و مير در بيمارستان 4 درصد كاهش يافته است سازمانهاي بيمه موجب اختلال در روند اداري كار بيمارستان مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي طالقاني اهواز: مرگ و مير در بيمارستان 4 درصد كاهش يافته است سازمانهاي بيمه موجب اختلال در روند اداري كار بيمارستان مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: بهداشت و درمان

رئيس بيمارستان طالقاني اهواز با بيان اينكه سوختگي با مواد اشتعالزا شايع‌ترين علت سوختگي در سه ماهه گذشته بود، گفت: حوادث ترافيكي كمترين ميزان سوختگي را در سه ماهه نخست امسال موجب شده است. همچنين علت عمده سوختگي كودكان بي احتياطي والدين بوده است.

دكتر فرهاد حمزه‌لويي با بيان اين مطلب به خبرنگار بهداشت و درمان ايسناي خوزستان اظهار داشت: اين بيمارستان تنها بيمارستان سوختگي داراي بخش ICU در سطح كشور است به گونه‌اي كه در سال گذشته يكهزار و 930 عمل جراحي مختلف پلاستيك در اين بيمارستان انجام شده است.

وي با اشاره به كاهش 4 درصدي مرگ و مير در بيمارستان يادآور شد: با تشكيل كميته مرگ و مير به صورت ماهيانه و كاهش ريسك عفونت، مرگ و مير در ميان بيماران نيز 4 درصد كاهش يافته است.

حمزه‌لوئي با اشاره به مشكلات بيمارستان گفت: با توجه به اينكه هزينه‌هاي بيمارستانهاي دولتي و بويژه اين بيمارستان بسيار بيشتر از درآمدهاي وصولي شان است؛ در صورت تسهيل نشدن مشكلات و در طولاني مدت لطمات جبران ناپذيري به جامعه وارد مي‌شود چرا كه طبق شعار جهاني سلامتي محور توسعه جوامع است.

وي افزود: بدلايلي نظير سختي كار و صعب‌العلاج بودن بيماران، نياز به سرمايه‌گذاري سنگين و پر هزينه و مسائل جانبي بخش خصوصي يا مراكز درماني اقدام به ايجاد بخش تخصصي سوختگي نمي‌شود. از آنجا كه اين بيمارستان تنها بيمارستان تخصصي سوختگي در جنوب كشور است و بيماران 4 استان ديگر را نيز پوشش مي‌دهد و از طرفي مسئله اسكان همراهان بيمار در فصل زمستان، خواستار حمايت دولت و مسئولين و كمك شوراي شهر هستيم.

حمزه‌لويي خاطرنشان كرد: اكثريت قريب به اتفاق بيماران بيمارستان را اقشار بي‌بضاعت و كم توان جامعه تشكيل مي‌دهند و آنان نه تنها از پرداخت هزينه‌هاي فرانشيز بلكه در خريد دارو‌ها كه بسيار گرانقيمت نيز هستند، ناتوان‌اند. همراهان بيماران بويژه در فصل زمستان به علت كمبود فضادر جلوي بيمارستان اقدام به برپايي چادر و سكونت مي‌كنند.

وي با اشاره به ساير مشكلات اين بيمارستان تصريح كرد: سازمانهاي بيمه نيز با پرداخت دير هنگام هزينه‌هاي بيماران، موجب اختلال در روند اداري كار بيمارستان مي‌شوند. علاوه بر آن استفاده مداوم از مواد شوينده و بهداشتي براي ضدعفوني كردن بخش‌هاي بيمارستان و همچنين خريد داروهاي گرانقيمت موجب تحميل هزينه‌هاي فراوان بر بيمارستان و صعوبت بالا در درمان اين بيماران و بستري طولاني مدت آنان مي‌شود.

حمزه‌لويي يادآور شد: با وجود استقرار صنايع و شركتهاي بزرگ و خطوط انتقال نفت كه تقريبا كل استان را احاطه كرده‌اند و وقوع خطر آتش سوزي و سوختگي اما اين مراكز هيچ همكاري با بيمارستان نمي‌كنند.

رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي طالقاني اهواز در پايان با اشاره به گذشت 42 سال از تاسيس اين بيمارستان يادآور شد: بيمارستان طالقاني اهواز داراي 159 تخت و مجهز به بخش‌هاي مختلفي چون ICU، زنان، اطفال و دستگاه‌هاي مختلفي همچون اوتوآنالايزر (جهت تست‌هاي بيهوشي) و الايزا (جهت تست‌هاي هورموني)، او پي‌جي و وسايل عكاسي از فك است. در صورت تامين اعتبارات لازم، اتاق عمل و تانك‌هاي سوختگي بيمارستان نيز راه‌اندازي مي‌شوند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن