تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817112905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خليل حمدان در گفتگو با مهر:معامله درباره سرنوشت امام موسي صدر مانند لاكربي امكان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خليل حمدان در گفتگو با مهر:معامله درباره سرنوشت امام موسي صدر مانند لاكربي امكان ندارد
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل : عضو هيئت رئيسه جنبش امل لبنان در آستانه فرا رسيدن سه دهه از ربوده شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان و محرومان لبنان تاكيد كرد قذافي رئيس حكومت ليبي بايد بداند هرگز نمي تواند اين پرونده مهم را با غرامتهاي مالي همانند لاكربي ببندد.

"خليل حمدان" در گفتگو با مهر خاطرنشان كرد : مسئله امام موسي صدر هرگز به شيوه لاكربي و با غرامتهاي مالي حل نخواهد شد و هيچ كس نمي تواند بر سر اين مسئله سازش كند.

خليل حمدان درباره دليل پيگيري نشدن اين مسئله از سوي نهادهاي بين المللي مانند دادگاه بين المللي و شوراي امنيت و كميته حقوق بشر گفت : تدابيري در سطح ملي در داخل لبنان و در جمهوري اسلامي ايران در حال انجام است تا جايي كه اين مسئله به شوراي قضايي در لبنان ارجاع شده است با در نظر گرفتن اينكه ربوده شدن امام موسي صدر در ليبي به دست قذافي تجاوز به امنيت دولت لبنان قلمداد شده است.

عضو هيئت رئيسه جنبش امل لبنان افزود : ربوده شدن امام موسي صدر مي رفت تا به بروز فتنه اي منجر شود، بنابراين تحقيقات ادامه يافت و تحقيقات قاضي تحقيق و دادستان استيناف منجر به درخواست بازداشت معمر قذافي و يازده فرد ديگر براي محاكه در شوراي قضايي لبنان شد.

وي خاطرنشان كرد : در ايران نيز اين مسئله از سوي كميته اي به رياست آقاي ابوترابي نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي پيگيري و تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده است كه در نهايت منجر به توصيه هايي براي طرح اين مسئله در محافل بين المللي و سازمانهاي منطقه اي به ويژه در سطح دادگاه بين المللي جنايي ودادگاه جنايات بين المللي و نيز هيئت حقوق بشر و سازمان عفو بين الملل شد كه در سال 2003 در بيانيه ساليانه خود گزارشي منتشر كرد كه به مسئوليت معمر قذافي در ربودن امام موسي صدر و دو همراهش در ليبي اشاره كرد و اين مسائل در محافل بين المللي پيگيري مي شود.

حمدان گفت : ما خواستار بين المللي كردن اين پرونده براي افشاي اقدام تروريستي قذافي هستيم، اما همانطور كه مي دانيد شوراي امنيت تمايلي به اين كار ندارد؛ اين پرونده با بي توجهي و بي تفاوتي آشكار آمريكا و دولتهاي اروپايي روبرو است با وجودي كه اسناد و شواهد بر دست داشتن حكومت قذافي تاكيد مي كنند .

وي تاكيد كرد : ما اعتقاد داريم كه دولت آمريكا و كشورهاي همپيمان صهيونيزم، چندان از آزادي امام موسي صدراستقبال نمي كنند. زيرا او را از موانع بزرگ پيش روي طرح هاي توسعه طلبانه خود در منطقه به ويژه در لبنان مي دانند، بنابراين طرح اين موضوع در دادگاه لاهه نيز به سادگي امكان پذير نيست و نياز به همراهي و كمك مجامع بين المللي و گروه هاي طرفدارحقوق بشر دارد.

حمدان درباره دستاني كه مانع پيگيري پرونده امام موسي صدر و منافع اين طرفها به مهر گفت : من مثالي مي زنم قذافي اختلافات و درگيريهايي با بسياري از كشورها مانند آمريكا، فرانسه، انگليس، بلغارستان و برخي كشورهاي عربي پيدا كرد و تمام اين كشورها با وي مشكل پيدا كردند؛تمام اين كشورها جنايتهاي قذافي و رژيمش را كشف كردند، با اين حال تنها يك مسئله باقي مانده است و كسي به آن اشاره نكرده و آن مسئله ربوده شدن امام موسي صدر است كه اين موضوع بر منافع كشورهاي بزرگ در ربودن امام صدر به عنوان مرد آزادي و مقاومت تاكيد مي كند.

وي درباره اينكه چرا دولت لبنان بر دولت ليبي براي تشكيل كميته پيگيري سرنوشت امام موسي صدر فشار نياورده است، اظهار داشت : دولت لبنان در سال 1981 ميلادي، مسئله امام موسي صدر و دو همراهش را به شوراي عدالت محول كرد و در نتيجه تحقيقات در اين زمينه در حال تكميل شدن است، اما دولت لبنان نيز در بيانيه وزارتي اخير خود به آن اشاره كرد واكنون اين مسئله در لبنان به يك موضوع قضايي تبديل شده است تا جايي كه دستگاه قضايي حكم بازداشت معمر قذافي را صادر كرد.

وي درباره اينكه آيا در سايه تشكيل دولت وحدت ملي لبنان، اميدي براي به جريان انداختن پرونده ربوده شدن امام موسي صدر وجود دارد؟ گفت : اميدواري زيادي براي به جريان انداختن اين پرونده چه در لبنان يا در ايران به عنوان يك شهروند ايراني وجود دارد. همچنين در سطوح مختلف تحركاتي وجود دارد و جنبش امل هرگز در برابر كساني كه مانع به جريان انداختن و پيشبرد اين پرونده مي شوند، سكوت نخواهد كرد.

عضو هيئت رئيسه جنبش امل لبنان درباره تلاشهاي هدفمند براي بستن پرونده امام موسي صدر گفت : تلاشهايي براي بستن اين پرونده صورت گرفته است، امام موسي صدر بالاتر از اين تلاشهاست . قذافي كاملا مي فهمد كه مسئله امام موسي صدر هرگز به شيوه لاكربي با غرامتهاي مالي قابل حل نخواهد بود و كسي نمي تواند به راحتي از پرونده امام موسي صدر بگذرد.

حمدان بار ديگر بر ضرورت فشارهاي جدي بر حكومت قذافي و بين المللي كردن اين پرونده تاكيد كرد.

عضو ارشد جنبش امل لبنان به رهبري نبيه بري درباره آخرين خبرها درباره سرنوشت امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان گفت : ما اعتقاد داريم كه امام موسي صدر زنده و در زندانهاي قذافي در ليبي به سر مي برد.

حمدان درباره اين پرسش كه چرا حكومت ليبي تا كنون از دادن پاسخ كافي و مناسب درباره امام موسي صدر خودداري مي كند، خاطر نشان كرد: حكومت ليبي شيوه گمراه سازي و تحريف حقايق و عوامفريبي را در پيش گرفته است و ادعا مي كند امام موسي صدر در آن سال از ليبي خارج شده است در حالي كه تمام مدارك و شواهد ما هم تاكيد مي كند كه ايشان در ليبي ناپديد شده اند و بر خلاف ادعاي حكومت ليبي، از اين كشور خارج نشده اند و حتي سازمان عفو بين الملل در گزارش ساليانه خود در سال 2003 ميلادي، ناپديد شدن امام موسي صدر در ليبي را تاييد كرد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن