تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804676505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروش اينترنتي خودرو توسط پورتال خودرو كشور امكان‌پذير شد فروش اينترنتي خودرو از 100 ميليارد تومان گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فروش اينترنتي خودرو توسط پورتال خودرو كشور امكان‌پذير شد فروش اينترنتي خودرو از 100 ميليارد تومان گذشت


فروش اينترنتي خودرو از سال 86 توسط پورتال جامع خودرو كشور www.iranecar.ir آغاز شده است.
حضور شركت‌هاي خودروساز از اولويت‌هاي كاري اين پورتال به شمار مي‌رود
مديرعامل شركت مگا در اين خصوص گفت: به منظور ترغيب خودروسازان براي حضور در پورتال خودرو كشور زمان زيادي صرف شد. از ديدگاه‌هاي مديريت، كارشناسي و چارچوب‌هايي كه لازم بود آنها را ترغيب به حضور در اين پورتال كرديم.

سرويس تجارت‌الكترونيكي – ميزان فروش اينترنتي خودرو طي 3 ماه‌گذشته از مرز 100 ميليارد تومان گذشت.
به گزارش عصر ارتباط، اين در شرايطي است كه فقط شركت خودرو‌سازي سايپا به‌صورت كامل محصولات خود را براي فروش به ‌صورت اينترنتي آغاز كرده‌ است.
ايران خودرو نيز به عنوان بزرگترين شركت خودروسازي در ايران تاكنون فقط يكي از محصولات خود را به‌صورت اينترنتي به فروش مي‌رساند. هنوز ساير شركت‌هاي خودروساز وارد اين عرصه نشده‌اند.
مديرعامل شركت مگا (مشاوران گسترش الكترونيك ايما) در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام كرد: سايپا در فروش اينترنتي خودرو پيش‌تاز بوده‌است.
بهرام حقيقي گفت: نگاه اول سايپا به فروش اينترنتي به عنوان يك خدمت جديد، كار لوكس و رقابت با ساير خودروسازان بود، آنها برآورد نمي‌كردند كه تعداد فروششان به ميزان زيادي افزايش يابد.
او افزود: در اسفند ماه سال 86،فقط امكان ثبت‌نام براي خريداران خودروي سايپا در سايت فراهم شده‌ بود و در اين دوره زماني پرداختي صورت نمي‌گرفت، در اصل سايپا در آن دوره با روال كار آشنا شد.
او ادامه داد: در مدت زمان 20 روزه‌اي كه در اسفند ماه سال 86 در نظر گرفته شد بيش از هزار و 300 نفر ثبت‌نام كردند كه از اين ميان، ثبت‌نام200 نفر منجر به خريد شد. اين ميزان فروش، سايپا را به برنامه‌ريزي‌هاي بيشتري ترغيب كرد. از همين رو سايپا متوجه شد سياست‌هاي فروش خود را مي‌توانند از طريق فروش اينترنتي محقق كنند.
او با اشاره به اينكه از 15 ارديبهشت‌ماه سال 87، از پرداخت الكترونيكي فروش اينترنتي سايپا بهره‌برداري شد، ادامه داد: در اين دوره زماني كوتاه حجم تراكنش سايپا به بيش از 100 ميليارد تومان رسيد و بيش از 10 هزار خودرو نيز اينترنتي فروش رفت. اين رقم، حجم تجارت الكترونيكي كشور را افزايش مي‌دهد.
او با بيان اينكه پورتال جامع خودرو كشور به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه مي‌دهد، ادامه داد: برخي از محصولات مانند پرايد صبا، 24 ساعته در سايت وجود دارد. در حال حاضر اين امكان وجود دارد كه سايپا بتواند تعداد فروش را در هر روز تعيين كند. همچنين به منظور ايجاد شرايط عادلانه فروش براي هر يك از نمايندگي‌ها سهميه تعيين شده است.
او با اشاره به‌اينكه ايران‌خودرو نيز فعاليت فروش اينترنتي خود را از يك ماه پيش آغاز كرده‌ است گفت: در حال حاضر پژو روآ را براي فروش اينترنتي از طريق سايت عرضه مي‌كند.
او افزود: در سايپا اراده مديريتي براي فروش اينترنتي وجود دارد.
وي با بيان اينكه در اكثر شركت‌هاي خودروساز تفكر استفاده از خدمات الكترونيكي در رده‌هاي پايين‌ وجود ندارد افزود: دستورالعمل امكان فروش اينترنتي خودرو در يكي از شركت‌هاي خودروسازي اسفندماه سال 85 در هيئت مديره مطرح و تصوب شد اما از زمان تصويب تا اجرا، يكسال به طول انجاميد، اين امر نيز به دليل عدم اعتقاد به فروش اينترنتي در رده‌هاي مختلف مديريتي بود.
او افزود: در رده‌هاي بالاي مديريتي به فروش اينترنتي براي كاهش هزينه‌ها و فروش بيشتر اعتقاد دارند، اما در رده‌هاي پايين‌تر اعتقاد بر اين است كه محصولات به فروش مي‌رود و نيازي به اينترنتي كردن فروش نيست.
حقيقي با بيان اينكه سازمان بازرسي كل كشور به خودروسازان خرده مي‌گيرد كه شرايط عادلانه‌اي را براي فروش معرفي نمي‌كنند، گفت: فروش اينترنتي شرايط عادلانه را براي خريداران فراهم مي‌كند. در اين نوع فروش، كسي كه سريع‌تر ثبت‌نام كرده و مبلغ را زودتر پرداخت كند، صاحب خودرو مي‌شود.
او با اشاره به اينكه با خودروسازان ديگر نيز براي فروش اينترنتي خودرو وارد مذاكره شده‌اند، گفت: قرار است سايپا ديزل نيز به فروش اينترنتي محصولات خود اقدام كند ولي چون قيمت خودرو در اين بخش بسيار بالاست شرايط فروش به‌صورت كامل متفاوت مي‌شود و حتي بحث ليزينگ و ارتباط شركت‌هاي ليزينگي به شبكه نيز در اين بخش مطرح خواهد شد.
او با اشاره به آماده‌سازي فروش چند مرحله‌اي آنلاين، گفت: درصدديم با بازنگري خدمات، امكانات جديدي را براي خودروسازان و مردم ايجاد كنيم. قرار است هركس با username و Password خود بتواند اطلاعات ثبت‌نامي، كد تراكنش، تاريخ پرداخت و شماره قرارداد خود را مشاهده كند.
او ادامه داد: شركت‌هاي ليزينگ، برخي از بانك‌ها و خودروسازان مانند بهمن و ايران‌خودرو تسهيلات ليزينگ ارائه مي‌دهند.قصد داريم كل عمليات ليزينگ را الكترونيكي كنيم. پرداخت اقساط نيز الكترونيكي مي‌شود در واقع موعد قسط با SMS به فرد اطلاع داده مي‌شود و وي مي‌تواند قسط را به صورت آنلاين پرداخت كند.
حقيقي در مورد فروش خودروهاي دست دوم از طريق پورتال خودرو گفت: افراد براي فروش‌ خودروهاي خود آگهي مي‌دهند، اين امكان را در سايت به صورت رايگان در اختيار افراد قرار دارد. به عنوان مثال نمايشگاه‌دار و يا فروشنده مي‌‌تواند اطلاعات كامل خودروي خود را در سايت قرار دهد و خريدار با ديدن مشخصات خودرو مي‌تواند با فروشنده ارتباط برقرار كند.
او ادامه داد: امكان پرداخت الكترونيكي براي خودروهاي دست دوم وجود ندارد، ‌چون اين خودروها نياز به بازديد دارد ولي مشخصات خودرو به لحاظ فني و برآورد قيمت در سايت قرار مي‌گيرد.
او افزود: زمانيكه عمليات فروش انجام شد، فروشنده مي‌تواند اعلام كند كه خودرو فروخته شده و تلفن‌هاي مكرر براي بيان فروخته شدن خودرو از بين مي‌رود.
او با اشاره به ساير برنامه‌هاي اين شركت براي توسعه فروش اينترنتي گفت: براي فروش اينترنتي قطعات و لوازم يدكي نيز با ايساكو گفت‌وگو را آغاز كرده‌ايم. اخيرا آنها اعلام آمادگي كرده‌اند البته مشكلاتي مانند تغيير مديريت موجب كندي اين روند شده است كه درصدديم خدمات پس از فروش و تعيين نوبت را نيز آنلاين كنيم.
بورس كالا
يكي ديگر از برنامه‌هايي كه در دستور كاري شركت مگا قرار دارد راه‌اندازي بورس كالا و يا ekala است.
حقيقي در مورد بورس كالا و خدمات (www.ekala.ir)، گفت: با ارتباطاتي كه با وزارت بازرگاني داشتيم در سال گذشته اين موضوع مطرح شد. درواقع بايد امكاني را به وجود آوريم كه توليدكنندگان و توزيع‌كنندگان مختلف بتوانند محصولات خود را روي سايت www.ekala.ir قرار دهند، قرار است وزارت بازرگاني و وزارت صنايع اين سايت را پشتيباني كنند تا مردم از اين خدمات بهره‌مند شوند.
او با بيان اينكه درصدديم اتحاديه‌ها و صنوف مختلف وارد بورس كالا و خدمات شوند، گفت: بايد كالاها و محصولاتي در اين سايت ارائه شوند كه مردم به آنها نيازمند هستند مانند صنايع لاستيك، تجهيزات پزشكي و لوازم آزمايشگاهي.
حقيقي افزود: قرار است اين سايت اين امكان را فراهم كند تا با ارائه محصولات در آن، عمليات ارسال و دريافت وجه به صورت آنلاين انجام شود.
او با اشاره به اينكه بايد واحدهاي صنفي ملزم به استفاده از سايت بورس كالا و خدمات شوند، گفت: اين سايت با استفاده از سرمايه‌گذاري داخلي ما راه‌اندازي شده است.
او ادامه داد: در مورد سايت بورس كالا و خدمات هنوز اطلاع‌رساني نشده است فقط در شوراي اصناف اطلاع‌رساني صورت گرفته و تعاملات B2B (توليدكننده و نمايندگي) و B2C (نمايندگي و مشتري) آنها نيز پشتيباني شده است.
حقيقي در ادامه گفت: وزارت بازرگاني براي تسريع در كار پيشنهاد كرده با مقوله‌هايي چون لاستيك، تجهيزات پزشكي، لوازم يدكي و نوشت‌افزار شروع كنيم. همچنين در نمايشگاه تجهيزات پزشكي، سايت www.ekala.ir معرفي شد.
او افزود: در صنعت لوازم خودرو با توليدكنندگان باتري و شركت ايساكو ارتباط برقرار كرده‌ايم؛ ولي به طوركلي هنوز به مرحله اطلاع‌رساني عمومي نرسيده‌ايم. لازمه آن ارائه محصولات توسط چند توليدكننده است.
حقيقي گفت: زمانيكه به يك غناي اطلاعاتي در بورس كالا و خدمات برسيم، وزارت بازرگاني معرفي و تبليغات گسترده را انجام مي‌دهد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن