تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804930475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل كار و امور اجتماعي خراسان شمالي در گفت وگو با ايسنا: 36درصد جوانان جوياي كار استان تحصيل‌كرده‌اند نرخ بيكاري استان ازمتوسط كشوري پايين‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل كار و امور اجتماعي خراسان شمالي در گفت وگو با ايسنا: 36درصد جوانان جوياي كار استان تحصيل‌كرده‌اند نرخ بيكاري استان ازمتوسط كشوري پايين‌تر است


خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

بيكاري از جمله مشكلاتي است كه گريبانگير جامعه به خصوص قشر جوان شده است، كارشناسان بر اين عقيده‌اند كه عدم اشتغال و تداوم بيكاري براي يك جوان ممكن است موجب تزلزل شخصيت او شود، اما اين مشكل در استانهاي محروم محسوس‌تر است؛ چنانكه همواره در اين استانها از بيكاري به عنوان معضل و از جمله مشكلات اساسي ياد مي‌شود.

يكي از شهروندان بجنوردي در اين خصوص به در گفت وگو با خبرنگار ايسنا گفت: خراسان شمالي از استانهاي تازه تاسيس است كه با مشكلات زيادي دست و پنچه نرم مي‌كند و يكي از مشكلات اساسي در اين زمينه بيكاري جوانان است.

معصومه افتخاري افزود: بيكاري از موارد مساله‌ساز است كه مسوولان بايد با اين امر برخورد جدي داشته باشند؛ اگر در استان امكانات و زيرساخت‌ها فراهم باشد، به طور حتم ايجاد اشتغال براي جوانان بيشتر خواهد شد.

وي بيان كرد: متاسفانه مشاهده مي‌شود كه تحصيل‌كردگان بيكار به علت بيكاري مجبور به ترك استان مي‌شوند يا مجبورند براي مدتي به شغل‌هاي كاذب روي بياورند.

شهروندي ديگر نيز در اين زمينه گفت: بيكاري جوانان باعث عقب‌ماندگي آنها در بسياري از مسايل شده است كه مهمترين مساله در اين خصوص ازدواج است.

احمد شاكري افزود: معضل بيكاري فكر جوانان را به خود مشغول كرده است و اگر جوانان شغلي مناسب نيابند با فشارهاي روحي و رواني مواجه مي‌شوند؛ لذا مسوولان بايد با فراهم كردن بسترها و اعطاي تسهيلات اشتغال به جوانان مشكل بيكاري و سردرگمي جوانان را حل كنند.

يزداني، يك روانشناس در اين خصوص به ايسنا گفت: يكي از مسايل مهم در شكل‌گيري شخصيت يك فرد هويت اوست كه ذهن جوان را درگير سوالات اساسي پيرامون زندگي خود مي‌كند كه اگر اين سوالات به خوبي پاسخ داده شود مسير زندگي او در راستاي كمال قرار خواهد گرفت.

وي افزود: يكي از مهمترين عوامل در اين زمينه شغل است و اين قضيه به قدري مهم شده كه عمدتا امروزه فرد در اجتماع با شغلش معرفي مي‌شود؛ بنابراين اگر شغل فرد فراهم و درست نباشد، ازدواج، تامين معيشت خانواده و ديگر مسايل مهم در اين زمينه با چالش مواجه خواهد شد.

اين مدرس دانشگاه ادامه داد: براي جلوگيري از چنين بحران‌هايي جوانان را بايد توانمند كرد و اينگونه نباشد كه تنها براي يك شغل مهارت داشته باشند؛ بلكه بايد مهارت‌هاي زيادي را به آنها آموخت.

يزداني ادامه داد: در اين راستا مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي بايد گسترش يافته و بدين وسيله زمينه‌هاي ايجاد اشتغال براي جوانان فراهم شود.

وي بيان كرد: دولت نيز بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري كند و خانواده‌ها، آموزش و پرورش، موسسات و ديگر نهادها با عزم ملي براي حل مشكل اشتغال جوانان تلاش كنند.

قربانعلي مستمك، مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در خراسان شمالي نيز در اين خصوص به ايسنا گفت: معضل بيكاري مقوله‌اي است كه در يك دهه اخير گريبانگير جامعه ما بخصوص نسل جوان شده است، اين مساله نيازمند آسيب‌شناسي است و آسيب شناسي آن مستلزم تحقيق و پژوهش‌هاي اساسي است.

وي عدم برخورداري جوانان از مهارت‌هاي كافي در دوران تحصيل، عدم تطابق رشته‌هاي دانشگاهي با نيازهاي جامعه و عدم ارايه آموزش‌هاي لازم در مقطع دبيرستان به دانش آموزان را از جمله علل عمده بالا رفتن نرخ بيكاري دانست.

وي افزود: نتيجه بالا رفتن نرخ بيكاري، بالارفتن سن ازدواج در نسل جوان است كه خود معضلاتي را براي جامعه پديد مي‌آورد؛ نرخ بيكاري جوانان، سهمي از جمعيت فعال جوان كه در بازار كار صاحب شغل نشده‌اند را نشان مي‌دهد كه اين شاخص در خراسان شمالي در سال 86، 3/13 درصد بود همچنين رتبه بندي نرخ بيكاري جوانان استان‌هاي مختلف نشانگر كاهش رتبه خراسان شمالي از 28 به 27 است.

مستمك اظهار كرد:90 درصد جوانان جوياي شغل استان فاقد مهارت‌هاي كافي مطابق با نيازهاي جامعه هستند و بر اساس محاسبات انجام شده نرخ بيكاري جوانان استان و كشور بسيار بالاتر از نرخ بيكاري كليه سنين است.

وي توضيح داد: نرخ بيكاري فارغ التحصيلان جوان در كل كشور در سطح تحصيلي فوق ديپلم تا دكتراي حرفه‌اي برابر 6/26 درصد بوده كه اين نرخ در خراسان شمالي برابر 2/20 درصد است كه استان را در رتبه 21 كشوري از لحاظ نرخ بيكاري قرار داده است.

محمود احمدي، مديركل كار و امور اجتماعي خراسان شمالي نيز گفت: 36 درصد جوانان جوياي كار استان تحصيل‌كرده هستند؛ كه در اين زمينه عدم تطبيق رشته تحصيلي با نياز بازار كار، نداشتن آمادگي دانش‌آموختگان در زمينه رشته دانشگاهي و فقدان آموزش‌هاي لازم براي جذب در بازار كار را از جمله علل عمده بيكاري اين قشر دانست.

وي افزود: براي كاهش نرخ دانش‌آموختگان بيكار، از ابتداي سال جاري اجراي طرح كارورزي اجرا شده است كه در اين طرح 50 تا 70 درصد حقوق كارورزان را دولت و باقي آن را كارفرما پرداخت مي‌كند.

وي گفت: با اجراي اين طرح دانش آموختگان با ابزار كار آشنا مي شوند و تجربه لازم براي اشتغال به كار در رشته تحصيلي خود كسب مي كنند.

احمدي با ذكر اينكه نرخ بيكاري خراسان شمالي در سال 86 هشت درصد بوده است اظهار كرد: نرخ بيكاري استان از متوسط كشوري پايين‌تر است.

به گزارش ايسنا، 34 درصد از جمعيت 811 هزر نفري خراسان شمالي را جوانان تشكيل مي‌دهند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن