تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817178790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت و گوي تفصيلي فارس با مدير عامل فعاليت هاي داخلي و بين المللي تامين سرمايه امين تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت و گوي تفصيلي فارس با مدير عامل فعاليت هاي داخلي و بين المللي تامين سرمايه امين تشريح شد
خبرگزاري فارس: با گذشت يك سال از ارايه مجوز سازمان بورس به اولين شركت بانك سرمايه گذاري ، فعاليت هاي داخلي و بين المللي تامين سرمايه امين توسط مديرعامل اين شركت 100 ميليارد توماني تشريح و طي آن اخبار متنوعي از بازار سرمايه و شركت هاي بورسي و غير بورسي اعلام شد.


از زمان ارايه مجوز سازمان بورس به اولين شركت تامين سرمايه در حالي يك سال سپري شده و در شرايطي تاكنون دو شركت ( تامين سرمايه امين و تامين سرمايه نوين ) با اين عنوان و با ماهيت بانك هاي سرمايه گذاري فعال هستند كه محمدآرام بنياد مديرعامل تامين سرمايه امين در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ابعاد فعاليت داخلي و بين المللي اين شركت جديد و 100 ميليارد توماني در بازار سرمايه را تشريح كرد.
وي با اشاره به سابقه فعاليت شركت تامين سرمايه امين از اول ارديبهشت 87 اظهار داشت: ارزش گذاري شركت هاي ملي مس، سرمايه‌گذاري اميد ، پلي نار (كه وارد بورس خواهد شد) و چند شركت غير بورسي ديگر انجام شده و ارزش گذاري بانك ملت و بلوك 51 درصدي مخابرات نيز در حال پيگيري است.
وي گفت: در حوزه تامين مالي و ارزشگذاري سهام عمده، بر روي بلوك سهام شركت‌هاي فولاد خوزستان، تايدواتر و مخابرات اقداماتي صورت گرفته و تامين مالي لازم انجام شده و مشتريان براي خريد اين بلوك ها از طريق تامين سرمايه امين اقدام مي‌كنند.

*راه اندازي دو صندوق سرمايه گذاري بزرگ تا ماه آينده

وي با بيان اينكه تامين سرمايه امين درباره راه‌اندازي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري به فارس گفت: پيش نويس دو صندوق 50 و 30 ميليارد توماني در حالي نهايي و به زودي اجرايي خواهد شد كه در صندوق 30 ميليارد توماني 15 هزار نفر از كاركنان بانك ملت مشاركت مي‌كنند و از سوي ديگر صندوق 50 ميليارد توماني نيز با مشاركت يك شركت سرمايه‌گذاري كويتي راه‌اندزاي خواهد شد.
به گفته وي اين دو صندوق سرمايه گذاري تا يك ماه آينده آماده عرضه هستند.

*بازدهي 40 درصدي صندوق املاك و مستغلات

مديرعامل تامين سرمايه امين با بيان اين كه چند طرح براي صندوق املاك و مستغلات وجود دارد خاطر نشان كرد: يكي از اين طرح‌هاي بزرگ با بازدهي حداقل 20 درصدي در قالب صندوق املاك و مستغلات با تضمين حداقل 20 درصد بازدهي راه‌اندازي خواهد شد.
بنياد با بيان اين كه مجوز اين صندوق در آينده‌ايي نزديك توسط سازمان بورس صادر مي شود اظهار داشت : ارزش اين پروژه 400ميليارد تومان است اما 70 تا 100 ميليارد تومان آن در چند مرحله به فروش خواهد رسيد و پيش بيني شده اولين صندوق املاك و مستغلات كشور با بازدهي 30-40 درصدي همراه باشد.

*عرضه سهام ملي مس در بورس مالزي به كمك نياز دارد

وي درخصوص بازارگرداني سهام شركت هاي بورسي گفت: تاكنون سهام دو شركت ملي مس و سرمايه‌گذاري اميد به صورت حرفه‌ايي و نه حمايتي بازارگرداني شده است.
عرضه سهام ملي مس در بورس مالزي در حالي به عهده شركت تامين سرمايه امين است كه بنيار دراين باره اظهار داشت: پذيرش و عرضه سهام اين شركت مشمول اصل44 نيازمند كمك‌هاي سياسي است.

*تغيير روش عرضه سهام جديد

وي با اشاره به ماده 22 قانون سياست‌هاي اجراي اصل 44 تصريح كرد: بر اساس اين ماده شركت‌هاي تامين سرمايه مي‌توانند شركت‌هاي قابل واگذاري را از سازمان خصوصي‌سازي خريداري كرده و بعد از بازاريابي اقدام به فروش كنند.
وي افزود: بر اين اساس تاكنون براي خريد سهام چند شركت از جمله مخابرات و بانك ملت به سازمان خصوصي‌سازي اعلام آمادگي شده است.

*ارزش 100 ميليارد دلاري واگذاري ها

مدير عامل تامين سرمايه امين با بيان اينكه برآوردها از عرضه سهام سازمان خصوصي‌سازي تا 5 سال آينده بيش از 100 ميليارد دلار است خاطر نشان كرد: با توجه به قدرت توليد ناخالص ملي ايران (GDP) بيش از 600 ميليارد دلاري و ارزش 70 ميليارد دلاري بورس كشور، ظرفيت بالقوه‌اي وجود دارد و بورس ايران مي‌تواند با رشد 10 برابري روبرو شود كه در برنامه بلند مدتي قابل اجرا است.
وي ادامه داد: براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز برنامه‌هاي توسعه، نگاه به بورس و بازار سرمايه از جايگاه به خصوصي برخوردار است.

*عرضه سهام شركت هاي ايراني در بورس‌هاي بين‌المللي

وي درباره اقدامات بين‌المللي تامين سرمايه امين به فارس گفت: با يكي دو بانك در مالزي براي عرضه مجدد توافقاتي حاصل شده و با دو شركت سرمايه‌گذاري در بورس اندونزي نيز براي اين حوزه‌ها در حال توافق هستيم تا در صورت عدم عرضه سهام ملي مس در بورس مالزي اقدام به عرضه آن در بورس اندونزي شود.

*ديگر اقدامات بين المللي

وي افزود: از سوي ديگر با يك بانك سرمايه‌گذاري بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري مشترك در ايران و چند كشور ديگر توافقاتي حاصل شده و هم چنين در نظر است با همكاري يك موسسه رتبه‌بندي فرانسوي، با استفاده از مديران يك موسسه رتبه‌بندي معتبر شركت رتبه‌بندي در ايران راه اندازي شود كه فعاليت اصلي آن بالا بردن ارزش اعتباري شركت‌ها جهت اخذ خطوط اعتباري خواهد بود.
وي ادامه داد: همزمان با يك بانك ژاپني يك صندوق راه‌اندازي مي شود.
به گفته بنياد اين اقدامات در حالي پيگيري مي‌شود كه به دليل برخي فشارها روند عملياتي شدن آن‌ها به كندي صورت مي‌گيرد اما ظرف 6 تا 9 آينده بسياري از اين پروژه‌ها بين‌المللي به نتيجه خواهد رسيد تا ضمن ارايه خدمات تخصصي، سرمايه‌گذاران خارجي از امكان حضور در بازار سرمايه ايران برخوردار باشند.

*جذابيت بازار سرمايه ايران

وي درباره جذابيت‌هاي بازار سرمايه ايران تصريح كرد: اختلاف توليد ناخالص ملي اسمي و واقعي كشور در حالي حدود 100 درصد است كه در دنيا اين اختلاف 5 تا 10 درصد بوده و زماني كه توليد ناخالص ملي اسمي كشور حدود 320 ميليارد دلار و توليد ناخالص ملي واقعي بيش از 600 تا 650 ميليارد دلار است به معناي توان اقتصادي بالاي ايران است .
وي ادامه داد: تركيب جوان جمعيتي ايران به معناي افزايش تقاضا در حوزه‌هاي مختلف و فراهم بودن زمينه كسب و كاراست كه علاوه براين وجود منابع طبيعي ، افزايش درآمد سرانه ( كه تا 5 سال آينده از 10هزار دلار عبور خواهد كرد) ، اجراي اصل 44 و عرضه سهام شركت‌هاي دولتي ، نسبت پائين قيمت به درآمد و تقاضاي انبوه مسكن برق ، گاز و ... باعث شده كه فرصت‌هاي بسياري براي سرمايه‌گذاري در ايران وجود داشته باشد و اين مزايا از جمله جاذبه هاي سرمايه‌گذاري در ايران است.

*وارد بورس نمي‌شويم

وي در پاسخ به اين سوال فارس كه آيا شركت تامين سرمايه امين در آينده وارد بورس خواهد شد يا خير گفت: در دنيا ورود شركت‌هاي تامين سرمايه به بورس عرف نيست چرا كه با توجه به فعاليت عمده اين دسته از شركت‌ها در بورس امكان تضاد منافع وجود داشت.
وي ادامه داد: بر اين اساس وارد بورس نخواهيم شد اما در آينده حدود 20 درصد از سهام را به سرمايه‌گذاران حقوقي و حقيقي از طريق پذيره نوسي واگذار خواهد شد تا با تبديل شدن به شركت سهامي عام زمينه گسترش فعاليت‌ها فراهم شود.

*حضور در OTC

بنياد در پاسخ به ديگر پرسش مبني بر اينكه شركت‌هاي تامين سرمايه در بازار فرابورس (OTC)‌ چگونه فعاليت خواهند كرد اظهار داشت: بر اساس ضوابط موجود هر شركت پذيرفته شده در اين بازار بايد بازارگرداني شود كه بر اين اساس شركت‌هاي بسياري از سوي تامين سرمايه‌ امين وارد فرابورس (OTC) خواهند شد.

گفت و گو از علي رضايي زاده
انتهاي پيام/
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن