تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در گفتگو با 3 نماينده مشهد در مجلس مطرح شد ؛ بيماري كسري بودجه در بيمارستانها

* اعظم طيراني
خراسان امروز: رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 50 درصد ظرفيت بيمارستانهاي دولتي مشهد توسط زائران و مسافران پر مي شود گفت: اين مسأله هزينه زيادي به بخش بهداشت و درمان اين شهر تحميل مي كند، در حالي كه تا كنون هيچ گونه بودجه خاصي از محل اعتبارات ملي و منطقه اي به منظور ارايه خدمات بهداشتي- درماني براي زائران و مسافران پرداخت نشده است.
دكتر ملكي با اشاره به اين مطلب افزود: حضور زائران و مسافران كه سالانه جمعيتي حدود 10 برابر جمعيت شهر مشهد را شامل مي شود، نيازمند رسيدگي و توجه به مسايل بهداشتي- درماني و مراقبتي آنان است.

وي افزود: لذا با توجه به آنكه ظرفيت مراكز بهداشتي و درماني اين شهر مطابق بودجه هاي ملي و منطقه اي و متناسب با جمعيت بومي مشهد در نظر گرفته مي شود، حضور گسترده زائران و 10 برابر شدن جمعيت اين شهر ارايه خدمات بهداشتي و درماني را سخت تر مي كند.

ورشكستگي بيمارستانها شعار نيست
وي با اذعان به اينكه ورشكستگي بيمارستانها شعار نيست گفت: بيمارستانهاي استان در حال حاضر 50 تا 60 ميليارد تومان بدهي معوق دارند كه شامل بدهي به كاركنان، شركتهاي دارويي، خدماتي و غيره مي شود.

در همين رابطه چندي پيش رئيس بيمارستان امام رضا(ع) كه بيمارستاني وابسته به دانشگاه علوم پزشكي مشهد است در خبري اعلام كرد: كسري بودجه 80 ميليارد ريالي، هم اكنون خدمات رساني به بيماران نيازمند در اين بيمارستان را با مشكل مواجه كرده است.
به گفته دكتر حسنخاني طبق برآوردها، اين بيمارستان با كسري بودجه 500 ميليون توماني در ماه مواجه است و اين در حالي است كه درآمد بيمارستان مذكور ماهانه حدود 5/1 ميليارد تومان مي باشد، در حالي كه مجموع هزينه ها در هر ماه بيش از دو ميليارد تومان است.
به گفته وي، به علت كسري بودجه و حضور اغلب بيماران در اين قبيل بيمارستانها و همچنين چالشهاي پيش رو در تأمين تجهيزات و دارو نمي توان انتظار ارتقاي خدمات مطلوب را داشت.
در اين رابطه نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: كمبود بودجه تنها مربوط به بيمارستانهاي مشهد نيست، بلكه مجموعه بخشهاي خدماتي مشهد مقدس نظير حمل و نقل عمومي، خدمات رساني شهرداري، اورژانسها و دهها بخش ديگر كه طي سال به بيش از 20 ميليون زائر و مسافر خدمت رساني مي كنند، با كسري بودجه مواجه هستند.
آرين منش با بيان اينكه اختصاص بودجه براي خدمات رساني به زائران از جمله مواردي است كه نمايندگان استان دنبال مي كنند گفت: طي جلساتي كه با حضور رئيس جمهور، استاندار خراسان رضوي و جمعي از نمايندگان استان برگزار شده است، پيشنهاد شده مشهد به عنوان شهري فراملي تلقي گردد، زيرا نيازمند اعتبارات ويژه اي براي ارايه خدمات به زائران مي باشد.
به گفته اين نماينده مجلس، پيشنهاد مذكور از سوي رياست جمهوري مورد پذيرش قرار گرفته و مقرر گرديده است يك رديف بودجه براي مشهد مقدس به منظور ارايه خدمات به زائران در نظر گرفته شود كه اميد مي رود با پيگيري مجمع نمايندگان استان اين مهم در سال آينده تحقق يابد.

كمبود هزار و 200 تخت بيمارستاني در مشهد
يكي ديگر از نمايندگان مشهد در مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص كمبود اعتبارات بيمارستاني اين شهر گفت: مشهد بدون در نظر گرفتن حضور زائران هم اكنون حدود هزار و 200 تخت بيمارستاني تا رسيدن به استاندارد كم دارد، كه با در نظر گرفتن حضور چند برابري زائران اين مشكل تشديد مي شود.
دكتر قاضي زاده با اذعان به اينكه كمبود هزار و 200 تخت بيمارستاني در مشهد با احتساب بخش خصوصي، خيريه اي و ساير بيمارستانها مي باشد افزود: علاوه بر كمبود اعتبار و هزينه بر بودن ارايه خدمات به زائران دراين شهر، جمعيت 47 هزار نفري كه هر ساله به حاشيه شهر مشهد افزوده مي شود نيز معضلي ديگر در بخش بهداشت و درمان است.
به گفته وي، هم اكنون مشهد مقدس طبق نظام سطح بندي بيش از 250 مركز بهداشتي- درماني و پايگاه بهداشتي كم دارد، كه اين كمبود به سختي توسط مراكز موجود جبران مي شود، ضمن آنكه در برخي از بخشهاي بيمارستانهاي دولتي نظير بخش قلب باز و سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) تختها بدون تصويب رو به افزايش است كه از طريق درآمدهاي بيمارستاني تأمين و اداره مي شود.
دكتر قاضي زاده با بيان اينكه بيماراني كه در بيمارستانهاي دولتي بستري مي شوند براي بيمارستان ضررده هستند گفت: طبق وضعيت كنوني ضرردهي هر بيمار بستري براي بيمارستان در شهرستانهاي كوچك نظير سمنان بين 100 تا 120 هزار تومان است، كه البته در مشهد با در نظر گرفتن بالا بودن هزينه هاي جاري اين مبلغ نيز افزايش مي يابد .
وي افزود: در بيمارستانهايي نظير قائم(عج) و امام رضا(ع) به دليل زائر پذير بودن مشهد و اينكه از تمام استانهاي شرق كشور پذيرش بيمار دارند، مشكل مذكور به شدت افزايش مي يابد.
وي درخصوص اعتبار بيمارستانها در سال جاري افزود: گرچه اعتبار بيمارستانها نسبت به سال گذشته كاهشي نداشته است، اما رشد اعتبارات جاري صفر بوده است.
وي ادامه داد: از همين رو، با توجه به رشد تورم، افزايش هزينه هاي جاري و همچنين افزايش چند درصدي حقوق كاركنان ، بيمارستانها با كسري بودجه اي حدود 22 درصد مواجهند.وي با اذعان به اينكه در حال حاضر حدود دو سوم هزينه هاي بيمارستانهاي دولتي توسط دولت پرداخت مي شود گفت: متأسفانه كمكهاي دولت مطابق هزينه ها نيست، به همين دليل بيمارستانها با توجه به خود گردان بودن با كمبود بودجه مواجه مي شوند.
به گفته دكتر قاضي زاده اگر اعتبارات براساس ميانگين تعداد بيماران، تعداد تختهاي بيمارستانهاي دولتي در نظر گرفته شود، مشكلات بيمارستانهاي مشهد در حد زيادي برطرف خواهد شد.

برنامه ريزي دقيق در بخش بهداشت و درمان مشهد
همچنين يكي ديگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به آنكه مسأله بهداشت و درمان از اهميت ويژه اي برخوردار است، با در نظر گرفتن جمعيت زائران در اين شهر، اهميت آن چند برابر مي شود كه بايد در امر درمان برنامه ريزي دقيق و گسترده اي صورت گيرد.
عفت شريعتي با ابراز تأسف از اينكه در خصوص مسأله درمان اين شهر نگرش دقيق و جدي صورت نگرفته است گفت: با وجود توجه ويژه مديريت عالي استان به بحث بهداشت و درمان اين مسأله هنوز جاي كار دارد.
به اعتقاد وي، از زماني كه خودگرداني در دستور كار بيمارستانهاي دولتي قرار گرفته است، نابساماني در مسأله بهداشت و درمان روز به روز در حال افزايش است، كه در اين راستا بخشي از هزينه هاي سنگين و كمرشكن درمان نيز به دوش مردم افتاده است.
به اعتقاد شريعتي يكي از راهكارهاي مناسب براي تأمين حداقل نيازهاي بهداشتي و درماني، لغو خودگرداني بيمارستانها و توجه جدي بر روند اجراي امور بهداشتي و درماني است كه از اهم مسايل است.
به گفته اين نماينده مجلس، بايد به مراكز خيريه اي كه بخش عظيمي از بار بهداشت و درمان را به دوش مي كشند، توجه بيشتري مبذول داشت و در اين راستا مي توان با نظارت، دلسوزي و توجه بيشتر دولت و مسؤولان بيمارستانهاي دولتي، خصوصي و خيريه اي و همچنين تعامل بيشتر آنان با هم در پاسخگويي به نيازهاي درماني شهر اعم از زائر و مجاور موفق تر عمل كرد.

افزايش هزينه هاي جاري و حقوق كاركنان
در همين رابطه يك كارشناس در امور بيمارستانها كه از ذكر نامش خودداري كرد گفت: با در نظر گرفتن رشد تورم كه شامل افزايش هزينه هاي جاري و افزايش چند درصدي حقوق كاركنان مي شود و همچنين رشد صفر درصدي اعتبارات جاري مشكلات فراواني براي اداره بيمارستانها در پي دارد.
وي در خصوص خارج شدن از خود گرداني بيمارستانها نيز گفت:خارج شدن از خودگرداني يعني افزايش اعتبارات كه حداقل در مرحله فعلي اين كار امكان پذير نيست و برآورده شدن اين مسأله بسيار مشكل است.
وي افزود: اما اگر اعتبارات بيمارستانهاي مشهد با توجه به حضور زائران افزايش يابد، بخش قابل ملاحظه اي از اين مشكلات برطرف خواهد شد، زيرا در آن صورت اعتبارات براساس تعداد بيماران در نظر گرفته مي شود، نه براساس تعداد تختهاي بيمارستان.
وي افزود: تعداد تختهاي بيمارستانها طبق جمعيت تحت پوشش شهر مشهد در نظر گرفته شده است و در شرايط فعلي زائران را نيز بايد به اين آمار اضافه كرد كه تهيه نشدن امكانات خدماتي متناسب با جمعيت زائران مشكلاتي را براي مسؤولان بيمارستانها، مجاوران و حتي زائران به وجود مي آورد و بايد تمهيداتي براي رفع آن از سوي دولتمردان انديشيده شود.

رئيس اداره بهزيستي خواف خبرداد؛ جذب 2 ميليارد ريال اعتبار بلاعوض براي ساخت واحدهاي مسكوني مددجويان

سلامي- خبرنگار قدس: در آستانه گراميداشت هفته دولت چندين طرح عمراني بخش سلامي به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم كه با حضور مسؤولان ادارات و نهادهاي شهرستان خواف و شهر سلامي برگزار شد، چندين طرح عمراني بخش سلامي شامل ايستگاه آتش نشاني، سالن چند منظوره حاجي آباد و غسالخانه و يك باب واحد مسكوني بهزيستي در روستاي احمدآباد مورد بهره برداري قرار گرفت.
همچنين پروژه ICT روستاي خيرآباد نيز افتتاح شد.
شهردار سلامي در مراسم افتتاح ايستگاه آتش نشاني افزود: عمليات اجرايي ساختمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سلامي در سال 85 در زميني به مساحت 2034 مترمربع و 187 مترمربع زيربنا آغاز گرديد كه از 57 ميليون تومان اعتبار اختصاص يافته 33 ميليون تومان براي احداث ساختمان آتش نشاني و 24 ميليون تومان براي خريد خودرو در نظرگرفته شد.
رئيس اداره بهزيستي خواف نيز در مراسم افتتاح واحد مسكوني مددجويان بهزيستي در روستاي احمدآباد گفت: كار ساخت اين واحد در سال 86 آغاز شد كه براي احداث اين ساختمان با 52 مترمربع زيربنا، 9 ميليون و پانصد هزار تومان هزينه شد.
حسين پور افزود: اعتبار بلاعوض كه از سوي بهزيستي خراسان رضوي در زمينه ساخت واحدهاي مسكوني مددجويان جذب گرديده 2ميليارد و 160 ميليون ريال است كه با همت مسؤولان 54 واحد ناتمام مددجويان تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد. افتتاح غسالخانه روستاي احمدآباد نيز از طرحهايي بود كه در هفته دولت به بهره برداري رسيد.
دهيار احمدآباد نيز گفت: ساختمان غسالخانه اين روستا با 70 مترمربع مساحت و اعتباري حدود 4 ميليون و پانصد هزار تومان در سال 84 آغاز گرديد كه مجري آن دهياري روستا بود.
صوفي زاده همچنين از بودجه 2 ميليون و 400 هزار توماني كمكهاي مردمي براي دفع زباله اين روستا خبرداد و از مسؤولان خواست خودروي حمل زباله به اين روستا اختصاص دهند.ايلخاني دهيار حاجي آباد نيز در مراسم افتتاح سالن چندمنظوره اين روستا گفت: در سال 84 كار تأسيس سالن با حدود 120 مترمربع زيربنا و بودجه تقريبي 9 ميليون تومان آغاز گرديد.
رئيس اداره مخابرات شهرستان خواف نيز در مراسم افتتاح ICT روستاي خيرآباد گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات توانسته است در اقصي نقاط جهان خدمات مختلفي ارائه دهد.
جعفري افتتاح 7 مركز ICT در هفته دولت در شهرستان خواف اشاره كرد و گفت: افتتاح ICT روستاي خيرآباد يكي از اين موارد است كه براي 7 مركز اعتباري حدود 940 ميليون ريال اختصاص يافته است تا اين مراكز آماده شود.
عمليات گازرساني به سلامي، افتتاح يك مدرسه فرهنگي و افتتاح كانال انتقال آب از ديگر طرحهايي است كه در هفته دولت آغاز يا به بهره برداري مي رسد.

آتش سوزي در منطقه «آلمه» 700 ميليون ريال خسارت برجاي گذاشت

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل اداره منابع طبيعي خراسان شمالي گفت: آتش سوزي در منطقه «آلمه» پارك جنگلي گلستان در اين استان طي هفته گذشته، 700 ميليون ريال خسارت بر جاي گذاشت.
موسي صابري مساحت منطقه خسارت ديده از آتش را 65 هكتار ذكر كرد و افزود: منطقه آلمه در مجاورت دو راهي دشت در پارك ملي گلستان واقع است.
وي اذعان داشت: نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي و حفاظت محيط زيست خراسان شمالي و آتش نشانها براي مهار آتش به اين مناطق اعزام شدند كه با تلاش اين نيروها آتش خاموش شد.
وي با بيان اينكه هنوز علت بروز آتش سوزي در اين منطقه مشخص نشده است، اظهار داشت: بيشتر گونه هاي اين منطقه انواع درختچه و گونه هاي مرتعي است.
وي گفت: با توجه به فصل خشك و گرم تابستان افراد بايد هر جا كه آتشي روشن مي كنند، با دقت آن را خاموش كنند.
محسن شهرياري، مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي نيز گفت: 1500 اصله درخت و جنگلهاي تنك در منطقه «آلمه» پارك جنگلي گلستان در محدوده استحفاظي خراسان شمالي در آتش سوخت.
استان خراسان شمالي داراي 408 هزار و 915 هكتار جنگل است.

كشف موادمخدر و دستگيري 8 قاچاقچي در تربت جام

تربت جام - خبرنگار قدس: با اجراي تدابير اطلاعاتي عملياتي، مأموران انتظامي تربت جام در درگيري با اشرار و قاچاقچيان مسلح موفق شدند تعداد 2 نفر از اشرار را به هلاكت رسانده و مقدار 128 كيلو موادمخدر از نوع كريستال را كشف و ضبط نمايند.
همچنين مأموران در پاكسازي ارتفاعات در 3 رشته عمليات جداگانه موفق شدند مقدار 353 كيلوگرم ترياك و 3 كيلو حشيش و تعداد 8 نفر قاچاقچي موادمخدر را دستگير نمايند.
* كشف 7 فقره سرقت در تربت جام
خبر ديگري حاكي است مأموران انتظامي تربت جام در اجراي طرح ثامن موفق به كشف 7 فقره سرقت از اماكن خصوصي، موتورسيكلت، احشام و وجه نقد شدند كه در اين رابطه 4 نفر سارق و 3 نفر مالخر دستگير شدند.
مأموران پليس آگاهي و امنيت عمومي اين شهرستان نيز موفق شدند مقدار 3 ليتر مشروبات الكلي دست ساز و مقدار 20 ليتر كشمش آماده تبخير به همراه آلات و ادوات مشروب سازي را كشف و ضبط و يك نفر را نيز در اين خصوص دستگير نمايند كه تمام متهمان به همراه موارد مكشوفه جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

مديرعامل مؤسسه دارويي و درماني آستان قدس رضوي: سرمايه گذاري بخش خصوصي باعث ايجاد رقابت در توليد دارو مي شود
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن