تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افت شنوایی در کودکان و علل محیطی مربوط به آن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: استفاده از كلمه ناشنوا و اطلاق ناشنوا به كسانی كه ما آنها را كودكان ناشنوا می نامیم، ممكن است برای برخی اشتباه انگیز باشد. بعضی از كارشناسان و حتی برخی از افراد ناشنوا با احتیاط از كلمه ناشنوا استفاده می كنند، چون ممكن است به ندرت افرادی پیدا شوند كه كاملاً ناشنوا باشند و همیشه مقداری از باقیمانده شنوایی وجود دارد. افت شنوایی علل مختلفی دارد. یكی از علل آنها،علل محیطی یا اكتسابی می باشند كه پس از تولد روی كودك اثر می گذارد، برخی از این علل شامل موارد زیر می باشد:
بیماریهای عفونی از دلایل عمده ناشنوایی هستند. مهمترین مثال آن بیماری سرخجه در مادران حامله و مننژیت در كودكان می باشد. در افت شنوایی كه علت آن ابتلای مادر به سرخجه می باشد. مادران حامله پس از ابتلا به یك تب خفیف و گاهی غیر قابل توجه، این بیماری را پشت سر می گذارند و پس از این مرحله این احتمال وجود خواهد داشت كه كودكان این مادران مبتلا به ضایعه شنوایی و كری باشند، بخصوص اگر این كودكان عفونی در ماههای اول حاملگی رخ داده باشد، به نظر می رسد كه میزان وقوع این نوع كم شنواییها در سطح وسیعی قرار داشته باشند كه البته در بعضی موارد این نوع ناشنوایی پیشرونده و علت آن هم ادامه پوشاننده مغز و جایی كه سلولهای شنوایی در آن قرار دارند، گردیده و افت شنوایی می نماید. مننژیت بیشتر در كودكان زیر پنج سال اتفاق می افتد.
گونه دیگری از عفونتهای شایع توكسوپلاسمور (Toxoplasmosis) می باشد كه عبارت است از آلودگی به یاخته توكسوپلاسما و معمولاً از مادر مبتلا به فرزند در رحم یا زمان تولد انتقال می یابد.
انواع مختلفی از آسیبها وجود دارد كه می توانند به شنوایی صدمه بزنند آشكارترین آنها شكستگی استخوان گیجگاهی ،كمبود شدید اكسیژن هنگام تولد (در اثر پیچیده شدن بند ناف دور گردن) ،نارس به دنیا آمدن كودك (زودتر از زمان لازم به دنیا آمدن) می باشد. یكی دیگر از آسیبهایی كه امروزه به مقدار زیادی قابل پیشگیری است، موسوم به بیل پیگمان است كه مربوط به بیلی روبین خون و ته نشین شدن دانه های بیلی روبین در مغز می باشد كه نه تنها سبب ایجاد زردی یرقان می گردد. بلكه ممكن است به قسمتهای حساس مغز كه اعصاب شنوایی و حركتی را كنترل می نمایند، صدمه بزند. علت اصلی این حالت عدم سازگاری RH خون مادر با كودك است، این امر معمولاً از زایمان دوم به بعد در شرایطی به وقوع می پیوندد كه فاكتور مادر با كودك با یكدیگر متفاوت باشند، یعنی فاكتور خون مادر منفی و فاكتور خون كودك مثبت باشد، در چنین حالتی خون مادر نسبت به گلبولهای قرمز بر علیه خون كودك است كه این پادتن سبب انهدام گلبولهای قرمز خون گشته و نتیجه آن پدیده بیل پیگمان است كه در بالا اشاره گردید. تعدادی از داروها هستند كه می توانند به شنوایی كودك چه قبل و چه بعد از تولد آسیب برسانند. این داروها شامل برخی آنتی بیوتیكها هستند كه برای بیماریهای عفونی، چه از راه تزریق و چه از راه دهان برای كودك تجویز می گردد و تعدادی از این آنتی بیوتیكها شامل استرپتومایسین، جنتامایسین، كانامایسین و نئومایسین هستند.
لازم به ذكر است كه میزان وقوع ناشنوایی در انواع مختلفی از موارد فوق مشخص نیست و اطلاعات موجود در این زمینه متكی بر زمان و مكان انجام مطالعه و همچنین بستگی به شدت ضایعه شنوایی و تعاریف مورد استفاده دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن