تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815605445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه بيسكويتي : شیرینی های خشک ، بیسکویت و کوکیز


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:

 



خانه بيسكويتي
مواد و وسايل لازم :
 
خمير بيسكويت (ترجيحاً خمير زنجبيلي) / حدود 700 گرم
كرم رويال غليظ / به ميزان لازم
ورق ژلاتين / (يك ورق در صورت تمايل)
تخته كار (از جنس مقوا و سيني هاي مسطح مخصوص كيك)/ حداقل 30 در 30 سانتي متر
نقل و ترافل هاي تزئيني ، شكر و اكليل خوراكي رنگي به ميزان لازم
خانه بيسكويتي، اصالتاً در ايام سال نوي ميلادي تهيه مي شود و علاوه بر اينكه باعث شادي كودكان مي گردد مي تواند زينت دهنده ي خانه هاي شما و نويد بخش ايام شيرين سال نو باشد. ضمن تبريك فرا رسيدن ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع) و سال نوي ميلادي ، طرز تهيه اين خانه را به هموطنان عزيز مسيحي تقديم مي كنيم و سالي خوش برايتان آرزومنديم . ساير مخاطبان عزيز مجله ،مي توانند از اين خانه براي تزئين كيك هاي تولد نيز استفاده كنند و كافي است به جاي تخته كار ، كيكي كه با خامه يا كرم كره اي پوشانده شده به عنوان سطح كار در نظر بگيرند.

طرز تهيه:
 
الگوي خانه ي مورد نظر با سايز دلخواه را تهيه و آن را روي مقوا يا طلق پياده سازي كنيد. خانه مي تواند همرا با دودكش و اتاقك زير شيرواني باشد . در اينجا براي سهولت كار ، ساده ترين طرح ممكن در نظر گرفته شده است . الگوي خانه اي كه در تصوير مشاهده مي كنيد شامل دو قطعه مستطيل شكل به طول و عرض 14 سانتي متر براي سقف ، دو قطعه به طول 14 و عرض 9 سانتي متر براي ديواره و دو قطعه براي نماي روبرو و پشت خانه مي باشد. براي نماي روبرو و پشت ، ابتدا مستطيلي به طول 11 و عرص 9 سانتي متر رسم كنيد سپس يك خطي فرضي از وسط ضلع 11 سانتي متري به طول 18 سانتي متر رسم كنيد و بالاي آن را علامت بزنيد ، سپس اضلاع فوقاني مستطيل ترسيم شده را به نقطه علامت خورده متصل كنيد تا نماي روبرو و پشت خانه به دست آيد . اگر تهيه الگو برايتان مشكل است مي توانيد آن را از طريق تالار گفتگوي سايت هنر آشپزي دانلود كنيد.
خمير زنجبيلي را آماده كرده و آن را بين دو لايه كاغذ روغني به ضخامت 3 تا 5 ميلي متر پهن كنيد. لايه رويي كاغذ روغني را برداريد . سپس الگوهاي تهيه شده را به آرد آغشته نموده و روي خمير قرار دهيد و با دست چپ آن ها را ثابت نگه داشته و با دست راست توسط كاتر مدور (برشگر پيتزا) يا چاقو و با كمك خط كش، دور تا دور الگو را ببريد. خمير هاي مازاد را از كاغذ جدا كنيد . كاغذ را به آرامي در سيني فر قرار دهيد ، محل در و پنجره ها را نيز از خمير جدا كنيد و درب جدا شده را در گوشه اي از سيني فر قرار دهيد تا جداگانه پخته شود.


معمولا خمير اين بيسكويت بيش از حد مورد نياز تهيه مي شود تا اگر احياناً در حين كار ، قطعه اي شكست ، جايگزيني براي آن وجود داشته باشد. سپس طبق دستور تا زماني كه بيسكويت ها كاملا پخته شده ، زير و اطراف آن ها كمي رنگ بگيرد ، سيني را در فر قرار دهيد . مازاد خمير را نيز با كاتر گرد 2 تا 3 سانتي به ضخامت يك تا 2 ميلي متر قالب بزنيد تا از آن ها براي تزئين سقف خانه استفاده شود(حدود 70 قطعه) . بيسكويت هاي مورد استفاده در اين خانه بايد بيش از بيسكويت هاي معمولي پخته شوند تا استحكام لازم را داشته باشند. سپس اجازه دهيد اجزاء ، كاملا سرد گردند.
سپس كرم رويال غليظ را آماده كنيد . بسته به تزئينات ،معمولا در كل به آيسينگي كه با 5 عدد سفيده ي تخم مرغ تهيه شده است نياز است كه بهتر است در چند مرحله به طور جداگانه تهيه شود زيرا اگر به يك باره تهيه شود در طول كار خشك شده و كيفيت خود را از دست مي دهد . ابتدا در مرحله اول آيسينگي با يك سفيده ي تخم مرغ ، تهيه و بدنه ي خانه به هم متصل گردد و پس از خشك شدن كامل ، مجددا آيسينگ با يك سفيده ي تخم مرغ ديگر تهيه و سقف چسبانده و تكميل گردد. سپس آيسينگي با دو عدد سفيده ي تخم مرغ تهيه و زمينه ي كار با آن پوشش داده شود. براي ساير تزئينات مانند پوشش درخت و... نيز در آن به آيسينگ كه از يك عدد سفيده ي تخم مرغ تهيه شده ، نياز خواهد بود.
جهت مونتاژ قطعات ، بخشي از رويال آيسينگ را در قيف كاغذي يا يكبار مصرف بريزيد. بخشي از ورق ژلاتين را به اندازه پنجره ها برش زده و از داخل ديواره ، با كمي كرم رويال به پنجره بچسبانيد تا حالت شيشه را ايجاد كند. سپس اجزاي بدنه خانه را روي تخته كار با كرم رويال به هم متصل كنيد ، بهتر است مساحت كف خانه را روي سطح كار علامت گذاري كرده و سپس بدنه را به هم متصل نمائيد. مي توانيد از قوطي هاي كنسرو و براي ثابت نگه داشتن ديواره ها كمك بگيريد. معمولا ظرف 5 تا 10 دقيقه ، آيسينگ خودش را مي گيرد و پس از يك شب ، كاملا خشك و سفت مي شود. اجازه دهيد بدنه ي خانه كاملا خشك شود سپس با كرم رويال سقف ها را به بدنه بچسبانيد، پس از ثابت شدن سقف چند ساعتي زمان دهيد تا كمي سفت شود سپس خميرهاي گرد را روي سقف بچسبانيد ، براي تراز شدن لبه هاي سقف ، بايستي تعدادي از خميرهاي گرد را به شكل نيمدايره برش و در لبه ها مطابق تصوير كار كنيد. اينكار را از لبه پائين سقف شروع كنيد و پس از اتمام هر رديف ، رديف بالاتر را به گونه اي قرار دهيد تا كمي روي رديف زيرين قرار گيرد. اجازه دهيد كاملا خشك و ثابت شوند. سپس در صورت تمايل روي سقف ، را با كرم رويال مطابق شكل تزئين كنيد.درب خانه را به صورت نيمه باز به نماي فوقاني بچسبانيد. تزئينات نهايي را انجام دهيد . مي توان تزئينات بدنه ي خانه را قبل از اتصال اجزا به همديگر نيز انجام داد و يا آن را به آخرين مرحله كار پس از مونتاژ خانه موكول نمود. در آخر ، سطح زمين كار را با كرم رويال بپوشانيد و آن را با بيسكويت هاي دلخواه مانند درخت ، آدمك و... مطابق تصوير تزئين كنيد. كليه ي اجزايي كه در تصوير مشاهده مي كنيد خوراكي بوده و از بيسكويت و كرم رويال تهيه شده اند.


ـ در صورتي كه مي خواهيد داخل خانه روشنايي داشته باشد، بايد قبل از مونتاژ قطعات ، يك لامپ كوچك در آن تعبيه كنيد.


منبع: هنر آشپزي شماره 75


 








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن