تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820833721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري: توان توليد نفت خام كشور،‌روزانه 4 ميليون و335 هزار بشكه است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نوذري: توان توليد نفت خام كشور،‌روزانه 4 ميليون و335 هزار بشكه است
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/06/04
وزير نفت گفت: ركورد توليد روزانه نفت خام كشور 4 ميليون و 230 هزار بشكه و
ظرفيت توليد 4 ميليون و 335 هزار بشكه است.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، غلامحسين نوذري امروز در ادامه نشست خبري ،‌ افزود: بخشي از ميادين بزرگ نفتي كشور در نيمه دوم عمر مفيد خود هستند كه با حفر چاه هاي جديد و طرح هاي توسعه اي در انها، توانسته ايم توليد انها ر ا افزايش دهيم و به توليد كنوني كه در سال هاي بعد از انقلاب بي سابقه است، برسيم.
وي گفت: هم اكنون توان توليد گازطبيعي كشور، روزانه 500 ميليون مترمكعب است و براي توليد ميعانات گازي هم روزانه تا 403 هزار بشكه توان توليد داريم.
نوذري افزود: در حال حاضر مجموع پالايشگاه هاي كشور روزانه تا يك ميليون و 625 هزار بشكه توان توليد دارند كه گاهي تا يك ميليون و 670 هزار بشكه در روز
هم مي رسد.
وزير نفت گفت: درباره طرح توسعه ميدان نفتي ازادگان ، در سه سال گذشته تعيين تكليف شد و هم اكنون شاهد توليد روزانه 20 تا 25 هزار بشكه نفت خام در اين ميدان هستيم.
نوذري افزود: براي توسعه ميدان نفتي جفير هم با شركت بلاروس نفت توافق و برنامه ريزي شده است.
وي گفت: طرح توسعه ميدان نفتي ياداوران نيز بعد از مدت ها مذاكره، براي اجرا ابلاغ شده است.
وزير نفت با بيان اينكه درباره بيشتر ميادين نفتي تعيين تكليف شده است، به طرح توسعه غرب كارون اشاره كرد و افزود: اميدواريم با عملي شدن طرح توسعه غرب كارون،‌ توسعه ظرفيت توليد نفت خام تا يك ميليون بشكه در روز محقق شود.
نوذري گفت: در ميدان گازي پارس جنوي ،‌5 فاز در مرحله توليد است و امسال نيز 5 فاز يعني فازهاي 6-7-8-9و 10 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: طرح توسعه فاز12 كه با 3 تريليون فوت مكعب گاز، معادل 3 فاز ظرفيت دارد و فازهاي15-16-17 و18 هم اكنون در دست اجراست.
وزير نفت گفت: پيمانكاران اجراي طرح توسعه برخي فازها هم تا دو ماه اينده مشخص خواهد شد.
وي افزود: توسعه ميدان نفتي كيش از پيشرفت خوبي برخوردار است و براي ميدان هاي دي در جنوب فيروزاباد و سفيد زاخور در حال انعقاد قرارداد و مناقصه هستيم.
نوذري گفت: احداث 7 پالايشگاه را برنامه ريزي كرده ايم كه با تكميل انها ظرفيت فراوري كشور از يك ميليون و 650 هزار بشكه كنوني به 3 ميليون و 200 هزار بشكه خواهد رسيد.
وي افزود: كار اجرايي ساخت سه پالايشگاه از اين 7 پالايشگاه اغاز شده است و ساخت 4 پالايشگاه ديگر نيز هم اكنون مراحل طراحي،‌مهندسي يا مناقصه را مي گذراند.
وي درباره توسعه بخش پتروشيمي هم گفت:احداث خط اتيلن غرب، مركز و شرق از برنامه هاي مهم توسعه منطقه اي و آمايش سرزميني است كه صنعت نفت دنبال مي كند.
وزير نفت درباره افق تعريف شده در سند چشم انداز بيست ساله كشور مبني بر رسيدن به توليد روزانه 7 ميليون بشكه گفت: اين رقم به مجموع توليد مايعات هيدروكربوري مربوط مي شود و فقط به توليد نفت خام مربوط نيست.
وي افزود: برنامه اي كه در زمينه توليد نفت خام طراحي شده،‌دستيابي به توليد روزانه 5 ميليون و 300 هزار بشكه تا پايان برنامه پنجم است.
تصوير دارد
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن