تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814724071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استرس جنگ در زنان باردار و بروز شيزوفرني در كودكان آنان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استرس جنگ در زنان باردار و بروز شيزوفرني در كودكان آنان
زناني كه در دو ماهه اول بارداري تحت تاثير استرس شديد ناشي از جنگ يا عوامل طبيعي ناگهاني قرار دارند امكان بروز شيزوفرني كودكان آنها در بزرگسالي وجود دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري رويترز: زناني كه در دوران جنگ زندگي مي‌كرده‌اند بيشتر در معرض تولد نوزادان مبتلا به شيزوفرني قرار دارند.

به گفته محققان دانشگاه نيويورك استرس ناشي از عوامل طبيعي مانند طوفانهاي شديد، زلزله، حملات تروريستي و مرگ ناگهاني اطرافيان مي‌تواند عواقب خطرناكي بر زنان حامله و كودكان آنها داشته باشد مخصوصا اگر اين شدت استرس در ماه دوم بارداري زنان رخ دهد احتمال بروز شيزوفرني در كودكان آنها زياد است.

بر اساس اين گزارش محققان با بررسي پيشينيه عده‌اي از مبتلايان شيزوفرني دريافتند آنها در بحبوحه جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل در نتيجه استرس بيش از حد مادر نشان به اين عارضه مبتلا شده‌اند.

بنابر اين گزارش علاوه بر علل ژنتيكي اين بيماري استرس بيش از اندازه مادر در دوران بارداري در ايجاد شيزوفرني كودكان در آينده سهيم است.

اين گزارش مي‌افزايد استرس هاي شديد و ناگهاني در ماه دوم بارداري خطر بروز شيزوفرني را تا 3/4 برابر افزايش مي‌دهد همچنين ميزان بروز اين بيماري در جنس مذكر 2/1 برابر است.

اين گزارش اضافه مي‌كند برخي شواهد حاكي از اين امر است كه جنين پسر به دنبال استرس مادر بيشتر صدمه مي‌بيند و شايد علت افزايش ميزان شيزوفرني در جنس مذكر همين امر باشد.

گفتني است: استرس مادران در بروز برخي بيماري‌ها مادرزادي مانند ديابت نوع دوم فشار خون بالا و انواع ناراحتي‌هاي قلبي سهيم است.

*رابطه تشنج آبستي و اختلالات كليوي

تشنج آبستي عارضه اي است كه با بالا رفتن شديد فشار خون بر اعضاي داخلي همراه است كه اين اختلال تاثير شديدتري بر كليه افراد دارد.

همچنين به نقل از پايگاه خبري رويترز: تشنج آبستي كه در 5 درصد حاملگي‌ها موجب بالا رفتن فشارخون و ديگر مشكلات مي‌شود به طور قابل توجهي با افزايش خطر اختلالات كليوي رابطه دارد.

به گفته محققان نروژي تشنج آبستي كه تنها در دوران بارداري رخ مي‌دهد موجب بروز ناراحتي‌هاي قلبي و ديابت و سكته نيز مي‌شود با اين وجود امكان بروز اختلالات كليوي بيشتر از بقيه است.

بر اساس اين گزارش محققان با بررسي بانك اطلاع رساني 500 هزار زن مبتلابه تشنج آبستني دريافتند خطر ناراحتي‌هاي كليوي از هر 27 هزار نفر يك نفر بوده است در زناني كه بيش از يكبار باردار شده‌اند گذشته از ناراحتي‌هاي كليوي آزمايشات بافت برداري از كليه آنها رايج بوده است.

بنابر اين گزارش بيماري ESRD كه نوعي اختلال شديد كليوي است پس از 18 سال در اين زنان به وضوح رخ مي‌دهد همچنين اگر ميزان تشنج آبستني در طول بارداري شدت يابد خطر بروز ERSD نيز تا 7/4 برابر افزايش مي‌يابد اين خطر در بارداري دوم و سومخ به ترتيب از 4/6 و 5/15 برابر فراتر مي‌رود.

اين گزارش مي افزايد در صورتيكه كودك متولد شد دچار مرگ شود يا وزن اندكي داشته باشد خطر بروز ناراحتيهاي كليوي در مادر بيشتر است.

گفتني است: تشنج آبستني عارضه‌اي است كه با بالارفتن فشار خون در برخي از زنان باردار همراه است كه صدمات جدي به نوزاد و خود مادر وارد مي‌سازد./ز
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 893]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن