تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خط آهن اصفهان - شيراز تير ماه ‪ ۸۸‬بهره برداري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خط آهن اصفهان - شيراز تير ماه ‪ ۸۸‬بهره برداري مي‌شود
اقتصاد. راه وترابري . هفته . دولت
وزير راه و ترابري در نخستين نشست خبري خود با خبرنگاران ، نخستين اولويت كاري خود در اين وزارتخانه را تعامل با تمام نهادها و وزارتخانه ها بخصوص مجلس شوراي اسلامي ، عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، حميد بهبهاني روز دوشنبه در اين نشست كه همزمان با سومين روز از هفته دولت برگزار شد، افزود: مجلس محلي است كه مي تواند به خوبي از ما حمايت كند و دعوت از نمايندگان براي بازديد از پروژه‌هاي در دست ساخت وزارت راه و ترابري، بر روند تصويب بودجه مناسب براي اين وزارتخانه تاثير بسزايي خواهد داشت.

وي سپس اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام وزارت راه و ترابري را دومين اولويت اين وزارتخانه برشمرد و گفت: هم اكنون چهار پروژه مهم نيمه تمام در اين وزارتخانه وجود دارد كه در تلاش هستيم تا اين پروژه‌ها تا پايان سال جاري به اتمام برسند.

بهبهاني در ادامه افزود: پروژه راه آهن اصفهان به شيراز نخستين پروژه اي است كه تا پايان امسال به لحاظ زيرساختي و ريل‌گذاري به پايان خواهد رسيد و در نهايت اين خط تيرماه ‪ ۸۸‬به بهره برداري مي‌رسد.

وزير راه و ترابري طول خط راه آهن اصفهان - شيراز را حدود ‪ ۵۰۰‬كيلومتر عنوان كرد و ادامه داد: متاسفانه فعلا در تامين ريل از خارج كشور تا حدي مشكل داريم، برخي از كشورها پول ريل مورد نياز كشور را دريافت كردند ، اما تاكنون آن را به ما تحويل نداده اند.

بهبهاني سپس خط راه آهن بم به زاهدان را دومين پروژه نيمه تمام وزارت راه و ترابري دانست و گفت: اميدواريم اين خط راه آهن تا پايان امسال به بهره برداري برسد. در صورت اتمام اين پروژه يكي از حلقه‌هاي مفقوده ترانزيت كشور كشف و حل مي‌شود.

به گفته وزير راه و ترابري، خط راه آهن اراك - ملاير و نظاميه - مياندشت از ديگر پروژه‌هاي نيمه تمام وزارت راه و ترابري محسوب مي‌شوند كه تا پايان امسال به پايان خواهند رسيد.

بهبهاني همچنين تصريح كرد، توسعه سيستم ريلي، شبكه بزرگراهي و شبكه روستايي از ديگر اولويت‌هايي است كه در مدت باقي مانده از فعاليت دولت نهم در اين خصوص نهايت تلاش انجام خواهد شد.

وي سپس به توجه جدي وزارت راه و ترابري به منظور رفع نقاط حادثه خيز در شبكه جاده‌اي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: تا دو سال پيش ايران بالاترين تلفات را در سوانح رانندگي داشت ، اما اكنون حدود ‪ ۲۱/۲‬درصد از تلفات ناشي از سوانح رانندگي در جاده‌هاي كشور كاهش يافته است.

به گفته وزير راه و ترابري، ورود سيستم‌هاي نوين در جاده‌ها و خطوط راه آهن و همچنين بهره برداري از سيستم هوشمند از ديگر اولويت‌هاي كاري وزارت راه و ترابري است.

بهبهاني سپس گفت: اميدوارم آغاز مجدد عمليات اجرايي طرح آزادراه تهران - شمال كه از جمله برنامه‌هاي مهم وزارت راه و ترابري است ، بزودي اعلام كنم . آزادراه تهران - شمال حدود ‪ ۱۷‬سال و ميانگذر درياچه اروميه نيز بيش از ‪ ۲۵‬سال سابقه دارد كه تلاش مي‌كنيم قطعه نخست آزادراه تهران - شمال تا چهار سال و باند رفت ميانگذر درياچه اروميه بزودي به بهره برداري برسد.

وزير راه و ترابري همچنين به بازديدهاي سرزده‌اش از زيرمجموعه‌ها و طرح هاي نيمه تمام وزارت راه و ترابري اشاره كرد و گفت: بازديدهاي سرزده از مجموعه‌هاي اين وزارتخانه و طرح‌هاي در حال اجرا در بهبود خدمات و سرعت دادن به اجرا موثر است و اين بازديدها ادامه خواهد داشت.

وزير راه و ترابري در خصوص تامين منابع مالي براي اجراي طرح‌هاي عمراني در اين بخش گفت: قرار بود تا مدت پنج سال، سالانه شش هزار ميليارد تومان از محل لايحه مديريت سوخت به توسعه بخش حمل و نقل به ويژه بخش ريلي كمك شود كه امسال تنها يكهزار و ‪ ۶۰۰‬ميليارد تومان اختصاص يافته است.

بهبهاني جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي را راهكار تامين منابع براي اجراي طرح‌ها اعلام كرد و گفت: اخيرا نيز قراردادي به ارزش يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون يورو با يك شركت اروپايي براي ساخت ‪ ۱۵۰‬كيلومتر راه آهن در شمال شرق كشور امضا شده است.

وي با اشاره به توان بالاي پيمانكاران داخلي در اجراي طرح‌هاي عمراني در كشور گفت : فقط در آزادراه تهران - شمال در حالي كه پيمانكار چيني عملكرد رضايت بخشي نداشته است ، سخت‌ترين تونل‌ها را پيمانكار داخلي در دست ساخت دارد كه اين امر داراي اهميت است .
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن