تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817214320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور :دولت با تمام وجود در خدمت نهادهاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس جمهور :دولت با تمام وجود در خدمت نهادهاي فرهنگي است
رئيس جمهور با اشاره به به كمكهاي شايان توجه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در تدوين برنامه پنجم توسعه كشور ، خواستار توسعه اين همكاريها در كليه امور براي الگو شدن برنامه ريزي اسلامي در جهان شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز با حضور در جلسه شوراي عالي مديران دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ضمن استماع گزارش آخرين فعاليت ها و اقدامات اين نهاد فرهنگي گفت: امروز دفتر تبليغات اسلامي واحدي در كنار ساير واحدها و با فعاليتي محدود نيست بلكه تبديل به درختي تنومند شده است كه ميوه هاي فراواني به بشريت عرضه مي كند .

وي در اين جلسه ضمن ملاقات با مديران دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در سخناني با بيان اينكه فعاليت هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اقداماتي درست و پايه اي است، به مقوله مهم تبليغ در فرهنگ اسلامي اشاره كرد و افزود : اگر پيام ما درست، به اندازه و به موقع به مخاطب برسد رسالت خود را به خوبي انجام داده ايم .

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد : مشكلات بشريت از آنجا ناشي شد كه در طول تاريخ پيام حقيقت يا به واسطه كوتاهي برخي ابلاغ كنندگان و يا توسط مانع تراشي دستهاي فاسد به بشريت منتقل نشد.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود : وقت آن فرا رسيده است كه تبليغ را امروز در عرصه جهاني عرضه كنيم چرا كه به فرموده امام راحل امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه عطش فراگيري در سطح عالم نسبت به پيام حقيقت پديد آمده است رفع حقيقي اين عطش را به واسطه اخذ تعاليم الهي از مسير اصلي يعني اهل بيت عصمت و طهارت دانست و خاطرنشان كرد : در تبليغ ارزشهاي الهي و اسلامي بايد بدانيم كه ارزشهاي ما متعلق به تمام بشريت بوده و نبايد آن را در انحصار طيفي خاص قرار دهيم چرا كه اسلام ديني جهاني براي هدايت تمام بشريت است. همچنين پيامبر ما، پيامبر همه بشريت و قرآن نيز براي تمام بشريت نازل شده است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه در تبليغ بايد نقطه مقصود و نهايي با شفافيت و به روشني براي مخاطبان مشخص شود خاطرنشان كرد : طراحي نظام سلطه به گونه اي صورت گرفته است كه مفاهيم ارزشمند ديني تاثير خود را بر مخاطبان از دست بدهد و حقيقت منحرف شود .

وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: بايد كشور را با ادبيات ديني اداره كنيم و متوجه باشيم كه نحوه اداره و مديريت ما هم بايد بر پايه ادبيات ديني باشد.

دكتر احمدي نژاد به تدوين برنامه ريزيها و جهتگيريهاي برنامه پنجم توسعه كشور اشاره كرد و گفت : بايد در متن برنامه ريزيها مفاهيم عميق ديني به كار برده شود چرا كه معتقديم در وراي ادبيات ديني، مفهومي عميق و مكتبي آميخته با معنويت و هدايت نهفته است .

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد : امروز در معرض سيل تهاجم مادي گرايان عالم هستيم به طوري كه حتي به زبانهاي گوناگون در اعماق دانشگاههاي ما رسوخ پيدا كرده اند كه در اين فضا بايد با ادبيات ديني و عميق فرهنگي در عرصه هاي مديريتي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي وارد شويم و اين وظيفه اصلي نهادهايي همچون دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم است .

رئيس جمهور با بيان اينكه دولت با تمام وجود در خدمت نهادهاي فرهنگي قرار دارد به كمكهاي شايان توجه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در تدوين برنامه پنجم توسعه كشور اشاره كرد و با تشكر از اين نهاد فرهنگي گفت : اين هماهنگي و همكاري بايد در كليه فعاليتها تداوم يابد تا نحوه اجرا و برنامه ريزي اسلامي به الگويي براي جهانيان تبديل شود.

دكتر احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد : بسياري از اقدامات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منحصر به فرد است و دولت به عنوان وظيفه ديني و انقلابي از آن حمايت و پشتيباني مي كند.

پيش از سخنان رئيس جمهور، حجت الاسلام رباني مدير دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به تاريخچه تشكيل اين نهاد توسط جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم براي حركت در مسير اهداف ترسيم شده امام راحل در سال 1358 به حمايتهاي جدي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري از اين نهاد اشاره كرد و سير فعاليت اين مجموعه را در پنج دوره زماني به استحضار رئيس جمهور رساند.

تدوين اسناد بالادستي، گسترش كيفي تبليغ معارف اسلامي، تاسيس مراكز آموزشي در جهت كارآمدسازي امر تبليغ، فراگيرسازي تبليغ در ميان كودكان، نوجوانان، جوانان و ميانسالان با استفاده از ابزار نو و به روز و حركت در مسير مقابله با تهاجم فرهنگي از جمله فعاليتهاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اعلام شد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن