تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816706322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان ميراث فرهنگي: سند ملي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري كشور تدوين مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون سازمان ميراث فرهنگي: سند ملي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري كشور تدوين مي‌شود
اجتماعي. گردشگري . گردشگري
معاون طرح‌ها و سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سند جامع سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري كشور به منظور ترسيم راهبردي مشخص براي اين حوزه تدوين مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، مهدي جهانگيري روز دوشنبه در نشست خبري دستاوردهاي اين معاونت گفت: اين سند با توجه به لزوم توسعه زيرساخت‌ها و سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري با هدف رشد و رونق اين صنعت تدوين مي‌شود.

وي اظهار داشت: در همين ارتباط وضعيت كشورهاي تركيه و مالزي به عنوان دو كشور موفق اسلامي منطقه در حوزه گردشگري به عنوان الگوي توسعه گردشگري كشور بررسي مي‌شود.

جهانگيري افزود: اين موضوع در كارگروهي با حضور اساتيد دانشگاهي، كارشناسان حوزه و فعالان بخش خصوصي گردشگري كشور و لحاظ نتايج آن در اين سند ملي بررسي مي‌شود.

* انتظار از بانك‌ها براي همراهي بيشتر با صنعت گردشگري كشور
معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اظهار گله از بدنه كارشناسي نظام بانكي كشور در خصوص بررسي تسهيلات بخش گردشگري كشور افزود: صنعت گردشگري داراي آثار موثر و مثبتي در اقتصاد كشور است كه اين موضوع امروز به نگاه حاكم در دستگاه مديريتي نظام و كشور تبديل شده است.

وي با اشاره به تاكيد مديران ارشد سيستم بانكي به توسعه و رونق طرح‌هاي گردشگري افزود: بدنه كارشناسي بانك‌ها لازم است نگاه مهربان تري نسبت به بررسي لوايح و طرح‌هاي گردشگري براي اخذ تسهيلات داشته باشند.

وي تصريح كرد: براساس توافقات حاصله انتظار داريم بانك‌ها حداكثر ظرف ‪۴۵‬ روز تكليف طرح‌هاي گردشگري متقاضي وام را مشخص كنند.

* ايجاد بانك اطلاعاتي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري
جهانگيري گفت: بانك اطلاعاتي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران براي ارئه اطلاعات جامع در اين خصوص به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي داخلي و خارجي ايجاد مي‌شود.

وي افزود: اين بانك با هدف ارائه ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري كشور به سرمايه‌گذاران علاقه مند بخش خصوصي داخلي و خارجي ايجاد مي شود.

* انجام سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت گردشگري
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين از صدور مجوز براي ‪ ۴‬ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در گردشگري كشور خبر داد.

جهانگيري :حدود ‪ ۴‬ميليارد دلار مجوز سرمايه‌گذاري در كشور داريم كه يك ميليارد دلار آن محقق شده است.

* تاسيس بانك مالي گردشگري
جهانگيري با اشاره به شكل‌گيري بانك گردشگري در آينده‌اي نزديك گفت: دولت نه در اين بانك سهم دارد و نه براي اين بانك هزينه مي‌كند.

وي با بيان اينكه با يك گروه كه يكي از بانك‌هاي خصوصي را تاسيس كرده اند ، قرار داد امضا شده، گفت: اميدواريم كه ظرف دو هفته اين موضوع نهايي شود و قبل از همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري به پذيره نويسي و اخذ مجوز برسيم.

* مشاركت جدي بخش خصوصي در طرح‌هاي توسعه‌اي صنعت گردشگري
جهانگيري گفت: حدود دو هزار ميليارد تومان طرح گردشگري براي دريافت تسهيلات به سيستم بانكي كشور ارائه شده است.

وي تاكيد كرد: همچنين چهار هزار ميليارد تومان تقاضاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري كشور وجود دارد كه اين نشانه اعتماد بخش خصوصي به دولت و ورود جدي اين بخش به عرصه فعاليت‌هاي گردشگري است.

جهانگيري در خصوص تخصيص يارانه تخصصي به طرح‌هاي گردشگري نيز گفت: حدود ‪۵۵‬ميليارد تومان يارانه تخصصي از سوي سازمان به بانك‌هاي عامل براي اعطا به طرح‌هاي گردشگري پرداخت شده است.

وي تصريح كرد: تدوين، بررسي و اصلاح قوانين سرمايه‌گذاري حوزه گردشگري، بهره مندي از تجارب كشورهاي موفق از ديگر كارها و برنامه‌هاي اين معاونت براي توسعه زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري و رشد اين صنعت است.

به گفته وي، در همين ارتباط پيش نويسي به عنوان فرآيند گردش كار در اين حوزه در سطح كشور به جز كلان شهر تهران تدوين شده كه در آن نحوه فعاليت دستگاههاي مرتبط با اين حوزه مشخص شده است.

وي افزود: در اين پيش نويس پيشنهاد شده كه همه دستگاههاي مرتبط ظرف مدت مشخص ضمن اقدام در خصوص طرح‌هاي موجود اعلام نظر كرده و تكليف طرح‌ها را مشخص كنند.

جهانگيري گفت: در صورت تصويب اين طرح در هيات دولت، خدمت بزرگي به صنعت گردشگري كشور خواهد شد.

* پيگيري اجراي اصل ‪ ۴۴‬در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جهانگيري به اجراي اصل ‪ ۴۴‬در حوزه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اشاره كرد و گفت: ستادي در اين خصوص و با هدف بررسي نحوه اجراي اين اصل در سازمان به منظور واگذاري فعاليت‌ها و بخش‌هاي قابل واگذاري به بخش خصوصي تشكيل شده كه نهايي شدن اين اصل در سازمان افتخار بزرگي محسوب مي‌شود.

وي در خصوص واگذاري مجموعه هتل‌هاي لاله نيز گفت: هتل‌هاي لاله به خصوص لاله تهران به بخش خصوصي واگذار خواهند شد كه مزايده آن انجام شده و اكنون مراحل قانوني و اجرايي آن در حال انجام است.

وي افزود: واگذاري سهام شركت‌هاي استاني توسعه گردشگري ايران به بخش خصوصي ظرف يك ماه آينده از ديگر اقدامات اين سازمان در راستاي واگذاري تصدي گري و مشاركت دادن بخش خصوصي است.

* دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري
جهانگيري به برگزاري دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري ايران اشاره كرد و افزود: اين همايش با حضور گسترده سرمايه گذاران بخش خصوصي داخلي و خارجي ‪۱۸‬و ‪۱۹‬آبان ماه امسال در تهران برگزار مي شود.

وي با اشاره به دستاوردهاي موفق همايش نخست گفت: در اين همايش كه با حضور دبيركل و معاونين سازمان جهاني جهانگردي برگزار مي‌شود، حدود ‪ ۵۰۰‬مجموعه فرصت سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري كشور به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي ارائه خواهد شد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن