تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819988779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري تهران براي عرضه مايحتاج مردم همكاري نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهرداري تهران براي عرضه مايحتاج مردم همكاري نمي‌كند
معاون وزير بازرگاني در واكنش به اظهارات شهردار تهران مبني بر اينكه "كدام عقل سليم اجازه مي‌دهد، وزارت بازرگاني در سر چهارراه‌ها مرغ و تخم مرغ عرضه كند"، با بيان اينكه گزارش اشتباهي به قاليباف داده اند، گفت: وزارت بازرگاني به هيچ عنوان قصد ندارد كه بر سر چهارراهها كاميون بگذارد و مرغ و تخم مرغ عرضه كند.

محمد صادق مفتح در گفتگو با رجانيوز، با تأكيد بر اينكه نمايشگاههاي مورد نظر وزارت بازرگاني چندين سال است كه در حال برگزاري در نقاط مختلف شهر است، افزود: اولويت اول ما سازمان ميادين ميوه و تره بار و فروشگاههاي شهروند بود كه در همين خصوص مكاتباتي هم صورت داديم كه متأسفانه آن فضايي را كه مورد نياز ما بود، سازمان ميادين و فروشگاه شهروند در اختيار نداشت، اين موضوع را نيز در جلسه اي كه در شوراي شهر برگزار شد، اعلام كردند.

وي با بيان اينكه بالاخره كساني كه الآن در ميادين ميوه و تره بار غرفه دارند و در آنجا مشغول كارند، نمي توانند آنجا را تخليه كنند، گفت: احتمالاً گزارش اين موضوع را به آقاي قاليباف نداده و ايشان مطلع از آن نبودند.

معاون وزير بازرگاني با اشاره به ممانعت شهرداري از برگزاري نمايشگاه در 3 نقطه تهران تصريح كرد: متأسفانه يكي از واحدهاي شهرداري تهران با مكاتبه اي كه با شهردارهاي مناطق مختلف كرد، از برگزاري نمايشگاه ممانعت كرد.

مفتح با بيان اينكه وزارت بازرگاني به اين مسئله اعتراض داشت، افزود: ما معتقد بوديم كه اين موضوع فراتر از حد مسئوليت شهرداري است و شهرداري مسئوليتي در قبال برگزاري اين نمايشگاهها ندارد.

وي در ادامه اظهار داشت: حتي بعضاً متعرض مكان هايي مثل پارك ارم شدند و مدير آنجا را تهديد كردند كه از برگزاري نمايشگاه در آن مكان جلوگيري كند، اين تهديد در حالي صورت گرفت كه پارك ارم خارج از محدوده شهرداري است.

مفتح تصريح كرد: با تلاش هاي فراوان آقاي رسول خادم عضو شوراي شهر تهران مشكل برگزاري نمايشگاه حل شد وگرنه اين 3 نمايشگاه هم بنا بود كه برگزار نشود.

وي برگزاري نمايشگاههاي اينچنيني را از كارهاي ابتكاري دولت نهم برشمرد و افزود: طبق روال گذشته اين نمايشگاه برگزار مي شود و بحمدالله استقبال بسيار خوبي هم از آن شده است.

مفتح با اشاره به نمايشگاههايي كه وزارت بازرگاني داير كرده است، گفت: بالاترين آماري كه وزارت بازرگاني قبل از دولت نهم داشت، 15 نمايشگاه در سراسر كشور بوده است در حالي كه از ابتداي دولت نهم و در فروردين سال 85 كه اين نمايشگاهها به اصناف واگذار شد، روز به روز شاهد توسعه اين نمايشگاهها بوده ايم.

به گفته وي امسال 285 نمايشگاه خواهيم داشت با بيش از 20 هزار غرفه و در بيشتر 275 شهر كشور كه تمام شهرهاي بزرگ و متوسط كشور را در بر مي گيرد.

معاون وزير بازرگاني استقبال بسيارخوب و چشمگير مردم از اين نمايشگاهها را نشان دهنده عرضه كالاهايي با كيفيت و قيمت بسيار مطلوب دانست و ادامه داد: بارها از ما خواسته اند كه زمان اين نمايشگاهها بيشتر شود تا آنجا كه ما تحت فشار قرار گرفته ايم كه اين نمايشگاهها را به صورت فصلي و 4 بار در سال برگزار كنيم كه البته برنامه ريزي براي انجام آن را در دستور كار داريم.

مفتح از جمله محاسن اين نمايشگاه ها را عرضه كالا بدون واسطه به مردم دانست و افزود: اين همان رفاهي است كه مسئولين نظام به دنبال آن هستند.

وي با اشاره به يكي انتقاداتي كه از اين نمايشگاهها مي شود، اظهار داشت: قضاوت درباره اين ادعا را كه مردم براي رفتن به اين نمايشگاهها به زحمت مي افتند يا خير، بايد به مردم سپرد.

مفتح با بيان اينكه اجباري به اين نيست كه مردم حتماً از اين نمايشگاهها خريد كنند، گفت: وقتي مردم احساس كردند كه با قيمت بهتر و كيفيت بهتر مي توانند جنسي را بخرند طبعاً هزينه آن را هم كه همان طي مسافت است، مي پردازند.

مفتح استقبال گسترده را نشانه رضايت مردم دانست و ادامه داد: اگراين نمايشگاهها مورد رضايت مردم نبود، بايد از رونق آن كاسته مي شد.

وي با اشاره به كالايي كه در اين نمايشگاهها عرضه مي شود، تصريح كرد: با هماهنگي كه با وزارت كشاورزي به عمل آمده است و ذخيره خوب مواد پروتئيني، چه از نظر گوشت گوسفند و گوساله و چه از حيث مرغ ما غرفه هايي را در همين نمايشگاهها در اختيار آنها قرار داديم كه اين مواد را عرضه كنند.

مفتح در ادامه افزود: با مسئولين سازمان ميادين گفتگو كرديم كه در صورتي كه غرفه مناسب در اختيار ما قرار دهند، فقط مواد پروتئيني را عرضه مي كنيم.

وي با بيان اينكه پارك ارم، حكيميه و شهيد باستاني و احتمالاً يكي هم باغ لارك از جمله مكان هايي هستند كه نمايشگاهها در آن داير مي شود، اظهار داشت:علاوه بر اين 3 نقطه سازمان ميادين هم به ميزاني كه غرفه در اختيار ما قرار دهد، آنجا هم نمايشگاه برگزار مي كنيم.

وي فضاي درنظر گرفته شده براي نمايشگاه ها را در مقايسه با استقبال مردم كافي ندانست و گفت: در نمايشگاه بين المللي كه مكان متعلق به وزارت بازرگاني است و هيچ هزينه اي برگزاري نمايشگاه ندارد، با توجه به توافقي كه با شوراي شهر شده اين نوع نمايشگاهها آنجا برگزار نمي شود، بنابراين ما از استفاده از مكاني كه متعلق به خود وزارت بازرگاني است، محروميم.

مفتح تصريح كرد: دستور خوبي سال گذشته آقاي علي آبادي براي استفاده از مكان هاي ورزشي صادر كردند كه متاسفانه در تهران نتوانستيم جاي مناسبي براي برگزاري اين كار بيابيم.

معاون وزير بازرگاني تأكيد كرد: از همين جا اعلام مي كنيم اگر دوستان شهرداري مكان هاي مناسب مانند زمين هاي بايري كه در سطح شهر است در اختيار ما قرار دهند، با طيب خاطر نمايشگاههايمان را در آن برگزار مي كنيم.

وي با بيان اينكه شهر تهران آمادگي داشتن بيش از 20 نمايشگاه را دارد، گفت: اصناف ما آمادگي كامل را دارند كه اگر شهرداري كمك كرده و جاي مناسب را واگذار نمايد، اقدام به توزيع مايحتاج مردم با كيفيت و قيمت مناسب نمايند.

مفتح در ادامه اظهار داشت: ما حداقل براي 300 غرفه به علاوه جاي پارك ماشين در هر نمايشگاه فضا نياز داريم كه اين فضا در هر نقطه اي در اختيار ما قرار گيرد، حتماً در آنجا نمايشگاه برگزار مي كنيم.

به گفته وي اين نمايشگاهها بنا بود از دهم شهريور برگزار شود كه ممانعت شهرداري كار را 3 روز به عقب انداخت و از 13 شهريور اين نمايشگاهها برگزار مي شود.

مفتح قيمت هاي كالاي عرضه شده در اين نمايشگاهها را 15 تا 40 درصد زير قيمت بازار ذكر كرد و گفت: گوشت و مرغ حداقل 20 درصد زير قيمت بازار در اين نمايشگاهها عرضه مي شود.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن