تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816159337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير بنياد فارس شناسي:پرونده شيراز براي انتخاب شهر خلاق همچنان در جريان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدير بنياد فارس شناسي:پرونده شيراز براي انتخاب شهر خلاق همچنان در جريان است
شيراز - خبرگزاري مهر: سعيد زاهد با بيان اينكه با انتخاب شهر ملبورن استرليا به عنوان شهر خلاق ادبي، پرونده شيراز بسته نمي شود، افزود: پرونده شيراز براي برخورداري از اين عنوان در اختيار يونسكو است و همچنان جريان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، سعيد زاهد ضمن انتقاد به برخي رسانه ها و اهالي فرهنگ استان كه به درستي در مورد انتخاب شيراز به عنوان شهر خلاق ادبي طي مدت گذشته قضاوت نكرده اند، در تشريح آنچه طي سالهاي گذشته در اين حوزه رخ داد پرداخت و گفت: يونسكو قبل از دولت نهم مقارن سال 2004 ميلادي برنامه اي به عنوان شبكه شهرهاي خلاق در بخشهاي مختلف ادبي، فرهنگي، هنري و... تنظيم كرد كه در آن طرح، شهرهايي كه قابليتهاي مختلفي دارند به عنوان شهر خلاق انتخاب شده و پس از اين به صورت شبكه با يكديگر متصل شده تا از تجارب هم براي ارتقا سطح قابليتهاي خود در آن رشته خاص استفاده كنند.

وي ادامه داد: آن زمان دفتر يونسكو در تهران طي نامه اي به استانداري وقت فارس عنوان كرد كه شيراز نيز مي تواند براي انتخاب شدن به عنوان شهر خلاق ادبي كارها و اقدامات لازم را انجام دهد اما مورد توجه مناسب مسئولان استانداري آن زمان قرار نگرفت كه با تغيير دولت و روي كار آمدن دولت نهم دفتر يونسكو در تهران اين خواسته خود را دوباره به استاندار كنوني فارس اعلام كرد و استاندار نيز ضمن اظهار علاقمندي و استقبال از اين موضوع مراتب را براي پيگيري در مسئوليت بنياد فارس شناسي قرار داد.

رئيس بنياد فارس شناسي تصريح كرد: بنياد نيز براي اين امر اطلاعات لازم را طي گزارشي در 200صفحه آماده، ترجمه و ارسال كرد كه در ادامه از ما خواسته شد اطلاعاتي نيز در مورد دانشگاه هاي شيراز و تعداد دانشكده ها و دانشجويان رشته ادبيات در اختيارشان قرار دهيم كه اين امر نيز انجام شد.

زاهد افزود: پس از اين كار در پيگيريهاي به عمل آمده به ما اعلام شد كه مسئولان اين طرح تغيير كرده و تا زماني كه مسئولان جديد نسبت به جزئيات موضوع آگاهي كامل پيدا كنند مدت زماني طول مي كشد كه در پيگيريهاي بعدي كه چندي بعد صورت گرفته به ما گفتند كه 30 پرونده ديگر به يونسكو در مورد علاقمندي برخي ديگر از شهرها براي انتخاب به عنوان شهر خلاق نيز ارسال شده كه آنها هم در دست بررسي است.

وي با بيان اينكه البته اين 30 پرونده در حوزه و ابعاد مختلف خلاقيتي است، افزود: در تماسهاي بعدي كه با يونسكو داشتيم آنها اين گلايه مندي را داشتند كه در شيراز از عنوان شهر خلاق ادبي براي اين شهر استفاده مي شود در صورتيكه هنوز يونسكو چنين موضوعي را براي شيراز تصويب نكرده بود و به واقعيت نيز درست است زيرا اگر ما يونسكو را معتبر مي دانيم بايد منتظر تصميم آنها باشيم.

مدير بنياد فارس شناسي در پي اين موضوع گله مندي مذكور را طي نامه اي به رسانه ها ارسال كرديم و از آنها خواستيم تا تصويب اين موضوع از شهر خلاق ادبي براي شيراز استفاده نكنند كه چندي بعد نيز ملبورن به عنوان شهر خلاق معرفي شد.

وي خاطرنشان كرد: اعلام اين شهر به عنوان شهر خلاق ادبي به منزله اين نيست كه شيراز ديگر شهر خلاق نخواهد بود بلكه ممكن است پرونده ملبورن زودتر از شيراز مورد بررسي قرار گرفته باشد و ما نيز در نوبت بررسي هستيم.

وي خاطرنشان كرد: پيش از اين نيز يكي از شهرها به عنوان شهر خلاق معرفي شده بود و در اذهان اين اشتباه به وجود آمده بود كه شيراز قرار است دومين شهر خلاق ادبي باشد بلكه تقدم و تاخري در كار نيست و اين پرنده نيز همچنان در جريان رسيدگي است.

زاهد با بيان اينكه در اين ماجرا يكي از خبرنگاران استنباط نادرستي از دو خبر منتشر شده مبني بر انتخاب ملبورن و دوم نامه ما به رسانه ها نسبت به پرهيز از استفاده از نام شهر خلاق براي شيراز داشت، افزود: اين خبرنگار در استنباط خود گزارشي را در يكي از رسانه به چاپ رسانده و در آن با بسياري از فرهنگيان و اهالي هنر و ادب شيراز نيز مصاحبه كرده و البته آن فرهنگيان نيز به اظهار نظرهاي بسياري در مورد شكست شيراز در كسب عنوان شهر خلاق ادبي و نداشته هاي شيراز بيان كرد كه به طور حتم پيامدهاي خوبي براي شيراز در جريان روند رسيدگي به اين پرونده نخواهد داشت.

مدير بنياد فارس شناسي عنوان كرد: به طور حتم وقتي كه مسئولان اين طرح در يونسكو اين اظهار نظرهاي فرهنگيان فارس را در مورد مشكلات فرهنگي و ادبي شهر بخوانند چگونه مي توان انتظار داشت در اين پرونده به هدف خود دست بيابيم.

زاهد گفت: در اين گزارش برخي فرهنگيان شيراز آنچنان مشكلات ادبي و فرهنگي شهر را مورد چالش قراردادند كه انگار همه چيز تمام شده و با شكست مواجه شديم و به طور حتم در ديد يونسكو نيز نسبت به آمارها و اطلاعاتي كه براي آنها ارسال شده تاثير گذار خواهد بود.

وي گفت: بايد همواره در نظر داشت كه بايد در درون خودمان چالشها را مطرح كنيم و در بيرون از خودمان نقاط مثبت را تقويت و اطلاع رساني كنيم تا ديگران نسبت به داشته هاي فرهنگي ادبي شيراز آگاهي كامل و درستي داشته باشند.

دبير بنياد فارس شناسي ضمن تاكيد مجدد بر اينكه پرونده شيراز در خصوص كسب عنوان شهر خلاق ادبي همچنان در يونسكو جريان دارد، افزود: ما هيچ چيز را از دست نداديم و تمام تلاش خود را در اجراي طرحهاي مختلف براي كسب نظر يونسكو به كار خواهيم بست.

زاهد گفت: در جريان اعلام علاقمندي شيراز براي كسب عنوان شهر خلاق ادبي بنياد فارس شناسي طرحي را به نام از حافظ تا سعدي در سال گذشته به استانداري فارس ارائه داد و بر اساس آن، مراسم هاي مختلفي از 20مهر تا اول ارديبهشت برگزار مي كنيم كه در اين مقطع زماني مراسم بزرگداشت حافظ و سعدي و روز جهاني شعر را خواهيم داشت ضمن اينكه هر ماه يك رويداد ادبي را نيز خواهيم داشت كه مرتبط با موضوع آن همايش و مراسم مربوطه را با حضور فرهنگوران كشور و شيراز برگزار مي كنيم.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن