تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816931883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل سال پيش...


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهل سال پيش...
دزدان حتي به مرغهاي رئيس پاسگاه رحم نكردند!

رشت : خبرنگار اطلاعات ـ عده‌اي از اهالي قريه‌اي واقع در اطراف رشت به پاسگاه ژاندارمري شكايت بردند كه چندي است دزدان و طراران به اموال و حشم آنان دستبردهاي مكرر ميزنند. رئيس پاسگاه 24 ساعت مهلت خواست كه همه دزدان را قلع و قمع كند!...

سارقين بيشتر به سرقت اسب و گاو رغبت داشتند و آنطور كه بايد و شايد به پول و نقدينه و جواهرات علاقه‌اي نشان نميدادند!

رئيس پاسگاه گروهي از زبده‌ترين و چابك‌ترين ماموران زيردست خود را فرا خواند و به آنها گفت كه 24 ساعت مهلت دارند دزدان را كت‌بسته به پاسگاه آورند و خود نيز رهبري آنها را بعهده گرفت. فعاليت و جستجو آغاز گرديد. مهلت 24 ساعته به پايان رسيد اما دزدان پيدا نشدند. تا اينكه روزي پستچي از گرد راه رسيد و نامه‌اي بدست رئيس پاسگاه داد. رئيس خواند:

ـ «از سوي دزدان به مامورين دو صفر هيچ... پس از اداي تشكر از بيخوابي‌هاي شبانه‌روزي شما خاطرنشان ميسازيم كه بيجهت بخود زحمت نداده و خواب راحت بر خود حرام نكنيد. چون اگر باد باشيد و برفراز سراسر خط گيلان بوزيد ـ اگر بر قاليچه حضرت سليمان سوار شويد و چون نسيم عيار چابك و چالاك بوده باشيد قادر بدستگيري ما نخواهيد شد!... و براي مزيد اطلاع كليه آحاد ماموران دو صفر هيچ تصميم گرفته‌ايم تبحر خود را برخ بكشيم و روزي چند مرغ و جوجه پاسگاه شما را نيز بدزديم...»

مرغ و جوجه مورد بحث دزدان متعلق به رئيس پاسگاه بود كه از فرط علاقه خود شخصاً به آنها آب و دانه ميدادو از اينكار لذت فراوان ميبرد.

با دريافت اولتيماتوم دزدان بر شدت مراقبت از مرغ‌ها و جوجه ها افزود و آني از آنها منفك نشد!

اما با وجود مراقبت شديد رئيس، دزدان بقول خود عمل كردند و روز اول جميع مرغ‌ها را «كش» رفتند. روز دوم جوجه‌ها و روز سوم از خروس‌ها اثري نبود. رئيس و مامورين پاسگاه كم مانده بود از فرط تعجب شاخ در بياورند!

آغاز مذاكرات سران كمونيست در مسكو

مذاكرات رهبران شوروي و چكواسلواكي كه قرار بود ديروز در مسكو پايان يابد ادامه دارد، در حاليكه از داخل چكواسلواكي پيامهائي براي سوابودا فرستاده شده است كه مذاكرات را قطع كند و براي مشورت به پراگ برگردد.

مقامات شوروي ميگويند كه مذاكرات دوجانبه امروز پايان خواهد يافت و مذاكرات پنج دولت اشغال‌كننده با رهبران چكواسلواكي آغاز خواهد شد همزمان با اين در پراگ و شهرهاي ديگر چكواسلواكي مقاومت در برابر نيروهاي اشغالگر بالا ميگيرد و بقول خبرگزاريها «پراگ ديروز خونين‌ترين روز خود را گذرانيده است.»

در سازمان ملل متحدگفته مي‌شود چون شوروي قطعنامه پيشنهاد شده در شوراي امنيت را داير بر خروج نيروهاي اشغالي وتو كرده است ممكن است در صورت شكست مذاكرات مسكو جلسه فوق‌العاده مجمع عمومي سازمان ملل دعوت شود تا وضع چكواسكواكي را بررسي نمايد.

پراگ خونين‌ترين روز خود را گذراند

رايود پراگ آزاد در برنامه نيمه شب خود گفت امروز پراگ خونين‌ترين روز خود را گذراند. بموجب بعضي گزارشها تظاهرات خونيني در بسياري از محلات پراگ برپا شدو نيروهاي اشغالگر بسوي مردم تيراندازي كردند.

چند تن از تظاهركنندگان نيز اجباراً بسوي سربازان شوروي تيراندازي كردند. در اين حادثه عده‌اي كشته و مجروح شدند.گروهي از تظاهركنندگان بطري و سنگ بسوي سفارت شوروي پرتاب كردند.

راديو پراگ آزاد كه صداي آن در پاريس شنيده شد طي گزارشي از پراگ گفت: تجاوزكاران پس از پنج روز هنوز موفق به تشكيل دولتي بميل خود نشده‌اند.

راديوپراگ آزاد سپس افزود كه هيئت نمايندگي چكسلواكي در مسكو آزاد نيست زيرا تحت فشار و تهديد است.

همچنين سربازان شوروي ديروز چند بار در ميدان مركزي شهر پراگ از بالاي سرجمعيت تيراندازي هوائي كردند جمعيت از اين خشمگين شده بود كه سربازان شوروي يك نفر را كه اعلان‌هاي ضد شوروي بديوار مي‌چسباند توقيف كرده بودند. در ضمن جمعيت يك نفر را كه ميگفتند عامل شوروي است احاطه كرده و تهديدش ميكردند. سربازان شوروي خود را بميان مردم انداختند و اين فرد را نجات دادند. سربازان شوروي با چاقو اعلان‌هاي ضدشوروي را كه بديوارها جسبيده بود ميكندند اما پشت‌سر آنها جوانان چك اعلان‌هاي جديد ميچسباندند. امروز زره‌پوش‌هاي شوروي در چكسلواكي به جنگ تبليغاتي پيوستند و اعلاميه‌هائي ميان مردم پخش مي‌كردند كه در آنها از مردم پراگ خواسته شده بود گفته‌هاي راديو‌هاي مخفي را باور نكنيد آنها ميخواهند هرج و مرج ايجاد كنند چه كسي از هرج و مرج در پراگ سود ميبرد.

مرگ راننده

از اقدامات سربازان تازه نفس شوروي يكي اين بود كه در موقع منع عبور و مرور به يك راننده اتومبيل ايست دادند و او را كه ميخواست بگريزد با تيراندازي كشتند و در سراسر شب كه كسي در خيابانها نبود صداي عبور تانك‌هاي شوروي بگوش ميرسيد. يك گزارش تاييد نشده حاكي است كه سه جوان چك كه مشغول چسباندن اعلاميه‌هاي ضدشوروي بديوارها بوده‌اند با تير از پا در آمده‌اند.




 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن