تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819540760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه جشنواره قرآني 1442 پنجشنبه برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اختتاميه جشنواره قرآني 1442 پنجشنبه برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: اختتاميه جشنواره قرآني 1442 با محوريت سوره يوسف(ع) روز پنجشنبه در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، در نشست خبري كه صبح امروز با حضور حسين ساري مدير شبكه قرآن، سيد عباس انجام مدير تامين برنامه شبكه قرآن، خاكسار مدير گروه مسابقات و سرگرمي، زارعي مسئول ستاد ارتباط مردمي و نمايندگان رسانه‌هاي جمعي در ساختمان شبكه قرآن برگزار شد، حسين ساري گفت: تابستان جاري مثل سال گذشته شبكه‌هاي مختلف سيما برنامه‌هاي متعددي را تهيه و تدارك ديده‌اند.سيماي جمهوري اسلامي ايران خصوصا براي تابستان ماموريت ويژه‌اي را پيدا مي‌كند و به طور معمول در تابستان با اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مواجه مي شويم و در اين دوره است كه شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني برنامه‌هاي متعددي دارند و خود را براي تابستان آماده مي‌كنند.امسال نيز شبكه قرآن طرح تابستاني 1442 را به صورت چند رسانه‌اي برگزار كرد و پنج‌شنبه 7 شهريور ماه اختتاميه آن برگزار مي‌شود.
وي افزود: در اين طرح سعي شد راهبردي اتخاذ شود تا مخاطبان آسان‌تر با برنامه‌هاي قرآني آشنا شده و با آن ارتباط برقرار كنند. در اين طرح نيز تمام شبكه‌هاي تلويزيوني شركت داشتند و 11هزار دقيقه برنامه تلويزيوني از 6 شبكه سيما در ساعات مختلف پخش شد.
مدير شبكه قرآن با بيان اينكه هدف اصلي اين طرح ايجاد يك بستر مناسب فرهنگي قرآني در جامعه و تلاش براي انس با قرآن و نهضت قرآن آموزي بود و متناسب با اين اهداف، برنامه‌ها و بخش‌هاي مختلف تهيه شد، ادامه داد:ما امسال شاهد حضور بسيار موثر و خوب برخي نهادهاي مسئول در حوزه فرهنگ و قرآن بوديم و بالغ بر 4 هزار كلاس در تابستان برگزار شد و بالغ بر 18 جلسه قرآني در اين مركز پيش بيني شد كه هم به روخواني و صحيح‌خواني و هم به مفاهيم قرآن كريم مي‌پرداختند.تا اين لحظه حدود 4 هزار كلاس قرآني تشكيل شده و در آن‌ها قريب به 40 هزار نفر شركت داشته‌اند كه اين افراد در قرعه‌كشي شركت داده خواهند شد.
وي افزود: اين طرح ستاد مركزي نيز داشت و كساني كه امكان شركت در كلاس‌هاي حضوري را نداشتند از طريق پيام كوتاه مي‌توانستند در اين طرح شركت كنند و تا به امروز 6 ميليون پيام كوتاه از سوي مخاطبان اين طرح ارسال شده است و ما در تلاشيم تا جوايز اين جشنواره به تفكيك در بين تمام استان‌ها توزيع شود.ما در اين عرصه امسال شاهد حضور فعال مهد قرآن، مساجد، كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، بخش‌هاي فرهنگي بسيج، بخش‌هاي فرهنگي نيروي انتظامي و ارتش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خصوصا مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در اين طرح بوديم.
ساري تصريح كرد: امسال نكته بارز اين بود كه اهتمام ويژه‌اي در برگزاري كلاس‌هاي حضوري ايجاد شده بود تا اين بستر برنامه‌هاي خود را پيگيري كند.البته غير از دو بخش رسانه و كلاس‌هاي آموزشي، رسانه‌هاي ديگري چون مطبوعات هم دخالت داشتند و كتاب حضرت يوسف(ع) نوشته استاد محسن قرائتي نيز توزيع شده است. اين طرح با استقبال خوبي مواجه شد هم در بخش‌هاي مربوط به آموزش كلاس‌هاي حضوري و هم در مسابقات متعددي كه در طرح قرآني چيده شده بود.
ساري عنوان داشت: مراسم اختتاميه طرح قرآني 1442 روز پنج‌شنبه ساعت 15:30 در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي برگزار ميشود و در اين مراسم قرعه‌كشي نهايي انجام شده و جوايز و هدايي كه از قبل پيش بيني شده به برندگان اهدا خواهد شد.براي تسهيل حضور مردم در مراسم اختتاميه در حدود 19 نقطه از تهران تسهيلاتي فراهم شده كه افراد بتوانند به راحتي خود را به ورزشگاه آزادي برسانند و به جهت احترامي كه براي مخاطبان خود قائل هستيم براي تهراني‌ها به منظور تقدير و تشكر 15هزار كارت دعوت ارسال شده است.
وي درباره حضور مهمانان ويژه اين مراسم نيز گفت: هر سه روساي قوه به اين مراسم دعوت شده‌اند كه رئيس جمهور به دليل سفري كه در پيش دارند در اين مراسم حضور نخواهند داشت اما يكي از دو روساي قوه‌هاي ديگر حتما در اين مراسم حضور خواهد داشت.همچنين درباره تقدير از شخصيت قرآني نيز بايد بگويم كه سال قبل اين جشنواره با بيست و نهمين سال پخش درس‌هايي از قرآن توسط استاد محسن قرائتي مقارن شده بود و ما از فرصت استفاده كرده و از ايشان تقدير كرديم اما امسال برنامه تقدير از شخصيت قرآني خاصي نداريم.
وي درباره رويكرد شبكه قرآن درباره ساخت و پخش برنامه‌هاي نمايشي نيز گفت: بنا نيست در ماه رمضان همه شبكه‌هاي ملي سريال داشته باشند، امسال هم بحث روي اين مساله بود كه آيا همه شبكه‌ها سريال پخش كنند يا نه.بنا نيست تمام ساعات مردم توسط تلويزيون پر شود و در ابتدا قرار نبود شبكه قرآن به سمت برنامه‌هاي نمايشي برود و ساختار شبكه قرآن متناسب با ساخت كارهاي نمايشي نبود اما به دليل ضرورت و نيازي كه احساس مي‌شد صدا و سيما تصميم به اصلاح ساختار شبكه قرآن گرفت و الان شبكه قرآن گروه تخصصي فيلم و سريال را تشكيل داده است.
ساري گفت: از سال قبل نيز ساخت بخشي از كارهاي نمايشي در شبكه‌هاي قرآن آغاز شده و تعدادي از كارهاي نمايشي در تعطيلات نوروزي پخش شد و اين روند ادامه دارد.در حال حاضر نيز چند مجموعه تلويزيوني، تله تئاتر و تله فيلم در حال توليد است و در زمستان اولين برنامه‌هاي ساختار جديد را به روي آنتن خواهيم برد.
وي درباره حضور شبكه قرآن در نمايشگاه قرآن نيز گفت: ما در اين جشنواره غرفه خواهيم داشت كه در بخشي از آن برنامه‌هايمان را معرفي خواهيم كرد و همچنين كارشناسان خود را دعوت مي‌كنيم تا در غرفه ما حضور داشته و پاسخگوي مخاطبان باشند.
مدير شبكه قرآن در پايان درباره ميزان رضايتمندي مخاطبان شبكه قرآن گفت: ميزان رضايت مخاطبان شبكه قرآن بالاي 80درصد است ولي يكي از نقاط ضعف ما در فرم‌هاي برنامه‌سازي است كه در حال اصلاح است.
در ادامه اين مراسم سيد عباس انجام مدير تامين برنامه شبكه قرآن درباره ويژه برنامه‌هاي اين شبكه در ماه مبارك رمضان گفت: شبكه قرآن و معارف سيما در طول سال برنامه‌هاي معارفي را پخش مي‌كند، اما در ماه رمضان كار كمي پررنگ‌تر است. ما امسال در بخش‌هاي تلاوت، تفسير، نمايش‌ها، دعا، اوقات شرعي، سخنراني، برنامه‌هاي تركيبي و گزارشي و محافل قرآني برنامه خواهيم داشت.
وي افزود:در بخش تلاوت دو بخش تلاوت و ترتيل را خواهيم داشت كه قرائت قاريان بزرگ دنيا و ايران در اين برنامه پخش خواهد شد.همچنين در بخش تفسير ما تفسير موضوعي خواهيم داشت كه بعد از ظهرها به روي آنتن خواهد رفت و در بخش آموزشي نيز برنامه‌هايمان در دو بخش آموزش عمومي و آموزش تخصصي كه صوت و لحن را آموزش مي‌دهد به روي آنتن خواهد رفت.
انجام در ادامه از پخش سريال اغماء در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت:اين سريال هر شب با ده دقيقه بحث كارشناسي كه بعد از سريال به روي آنتن خواهد رفت پخش مي‌شود.ضمن اينكه در بخش دعا نيز ما يك بخش خود دعا و ديگري بخش شرح دعا را داريم. و بخش ويژه اوقات شرعي نيز در شبكه قرآن در سه بخش صبحگاهي با برنامه نسيم سحري ، بخش ظهرگاهي و بخش شامگاهي با برنامه سفره دوست ميزبان مخاطبان خواهيم بود.
وي گفت:در بخش برنامه‌هاي تركيبي، برنامه شهر قرآن در 6 باكس مختلف به انعكاس رويدادهاي نمايشگاه قرآن مي‌پردازد و برنامه با شهدا نيز هر روز يك جزء از قرآن كريم را به روح پرفتوح شهدا اهدا مي‌كند.ضمن اينكه برنامه چشمه نور نيز به آموزش روخواني و روانخواني سوره مباركه نور مي‌پردازد و مسابقه‌اي دارد كه در آن به برگزيدگان 14 سفر مكه ، 14 سفر سوريه ، 14 سفر كربلا و 500 نيم سكه اهدا خواهد شد.
انتهاي پيام/ش
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن