تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي در پاسخ ايكنا:ابراز رضايت مقام معظم رهبري مهم‌ترين افتخار دولت در عرصه سياست خارجي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قشقاوي در پاسخ ايكنا:ابراز رضايت مقام معظم رهبري مهم‌ترين افتخار دولت در عرصه سياست خارجي است
گروه سياسي: ابراز رضايت رهبر معظم انقلاب از رويكرد دولت در عرصه سياست خارجي در كنار عملكردهاي كمي اين بخش، يك دستاورد و افتخار بزرگ براي فرزندان ايشان و كليه دست‌اندركاران سياست خارجي است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه صبح امروز، دوشنبه 4 شهريور در نشست خبري خود به سؤال‌هاي متعدد خبرنگاران پاسخ داد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره مهم‌ترين دستاورد دولت در عرصه سياست خارجي، به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار اخير هيئت‌ دولت با ايشان اشاره كرد و گفت: ايشان در آغاز و پايان سخنان خود به رويكرد دولت در عرصه سياست خارجي اشاره فرمودند و ابراز رضايت رهبر معظم انقلاب از اين رويكرد دولت در كنار عملكردهاي كمي اين بخش، يك دستاورد و افتخار بزرگ براي فرزندان ايشان و كليه دست‌اندركاران سياست خارجي است.

قشقاوي همچنين در آغاز اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك هفته دولت، ابراز اميدواري كرد، همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، اين هفته فرصتي براي بيان و عرضه هنرمندانه‌ خدمات و دستاوردهاي دولت فراهم شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور تأكيد كرد: دست‌اندركاران سياست خارجي جمهوري سلامي تأكيدات رهبر معظم انقلاب داير بر لزوم برخورد عزتمدارانه جمهوري اسلامي در محيط بين‌الملل و ديگر كشورها را يك پشتوانه ارزشمند براي تداوم رويكرد موجود سياست خارجي مي‌دانند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اقدامات رژيم صهيونيستي در قدس شريف و تلاش اين رژيم براي تغيير بافت مسجد‌الاقصي عنوان كرد: اين اقدامات نگران‌كننده، مغاير با قطعنامه‌هاي سازمان ملل و در جهت جريحه‌دار شدن احساسات مسلمانان عالم است و انتظار جمهوري اسلامي از همه كشورهاي اسلامي اين است كه به وظايف خود در قبال اين تجاوزگري آشكار عمل كنند.

قشقاوي درباره تداوم برخوردهاي اهانت‌آميز عربستان با زائران ايراني ابراز كرد: ما در اين زمينه تعامل مثبتي با سفارت عربستان در تهران داريم و انتظار ما اين است كه همواره در چارچوب برخورد احترام‌آميز و برادرانه با زائران عزير ايراني كه ميهمانان‌ خدا هستند و آن‌گونه كه شايسته احترام به مهمانان خداست و دستور مؤكد ديني ماست، عمل شود.

خبرنگاري از شركت رئيس‌جمهور در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس با وجود ادعاهاي مطرح‌شده از سوي برخي كشورهاي عربي در زمينه مالكيت جزاير سه‌گانه ايران پرسيد كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: هدف سفر امير قطر به تهران، ارائه درخواست كشورهاي عضو اين شورا براي تعامل بيشتر، گسترش رايزني‌ها و هم‌فكري با جمهوري اسلامي ايران به منظور ثبات و صلح و توسعه همكاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف بود.

وي ادامه داد: حضور موفق رئيس‌جمهور در اجلاس قبلي شوراي همكاري خليج فارس زمينه‌اي شد تا پيشنهادهاي وي براي همكاري در دستور كار طرفين قرار گيرد و اين روند ادامه دارد. طرفين اراده جدي براي گسترش همكاري‌ها، رفع سوء تفاهم‌ها و تعميق مناسبات در ابعاد مختلف دارند و براي مردم منطقه مفيد است.

قشقاوي درباره ادعاي مقام‌هاي پنتاگون مبني بر متلاشي‌شدن موشك ماهواره‌بر سفير اميد بعد از پرتاب، توضيح داد: معمولا هرگونه پيشرفت علمي كه جمهوري اسلامي داشته با ترديد و انكار طرف آمريكايي روبرو شده و هيچ سابقه‌اي نداريم كه آنها دستاوردهاي فني ملت ايران را تأييد كرده باشند ولي به تدريج واقعيت خود را تحميل مي‌كند و آنها متوجه اين واقعيت مي‌شوند و به لطف الهي روند توسعه علمي دانشمندان جوان ايراني ادامه دارد.

ديدار اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس با سفير ايران در انگليس و تأكيد آنها بر تغيير سطح روابط جمهوري اسلامي با اين كشور در صورت ادامه سياست‌هاي خود و نظر وزارت خارجه در اين ارتباط محور سؤال ديگري بود كه وي پاسخ داد: اقدام كميسيون امنيت ملي در دعوت از سفراي كشور بسيار مثبت بود و با عنايت به جايگاه مجلس در قانون اساسي، همواره دستگاه سياست خارجي بر تعامل سازنده با مجلس شوراي اسلامي به ويژه كميسيون امنيت ملي تأكيد دارد و توصيه‌هاي نمايندگان قابل احترام است ولي وزارت خارجه در حال حاضر برنامه‌اي جهت كاهش سطح روابط با انگليس ندارد.

يادآور مي‌شود سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در بخش ديگري از اين نشست خبري با تسليت واقعه تلخ سقوط هواپيماي مسافربري قرقيزستان، به سؤال‌هاي متعدد خبرنگاران درباره پرونده‌ هسته‌اي كشور، آخرين وضعيت ايرانيان ربوده شده در افغانستان، سرنوشت كشتي ايراني ربوده شده در سومالي و غيره پاسخ داد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن