تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الصباح منتشر كرد:روابط مشكوك آمريكا با گروهك تروريستي منافقين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: الصباح منتشر كرد:روابط مشكوك آمريكا با گروهك تروريستي منافقين
يك روزنامه چاپ بغداد در مقاله اي با اشاره به ارتباط قوي رژيم سابق بعث با گروهك تروريستي منافقين اين سوال را مطرح كرد ، چرا تاكنون در روند عمليات مبارزه با تروريسم آمريكا اين گروهك حذف نشده است و همچنان مورد حمايت كاخ سفيد قرار دارد؟

به گزارش خبرگزاري مهر، " راسم قاسم " از نويسندگان روزنامه الصباح عراق در مقاله اي با اشاره به حضور گروهك تروريستي منافقين درعراق درباره نقش منفي اين گروه در عراق مي نويسد : سازمان مجاهدين خلق بعد از به وقوع پيوستن جنگ عراق عليه كشور مسلمان ، ايران ، شرايط سياسي پيچيده اي را در عراق به وجود آورد.

البته عناصر تروريستي منافقين از حمايت مالي رژيم سابق بعث عراق و همچنين ديگر طرف هاي منطقه اي برخوردار بودند و حتي مورد توجه و پشتيباني كشورهاي مخالف با مواضع جمهوري اسلامي ايران به ويژه فرانسه قرار گرفت.

به گونه اي كه گروهك تروريستي منافقين دفاتر زيادي در فرانسه و در ديگر كشورهاي غربي تاسيس كرد و اين گروهك در واقع آلت دست و پشتيبان رژيم سابق بعث عراق و همچنين يكي از دستگاه هاي فعال عراق براي قلع و قمع كردن مردم اين كشور به شمار مي رفت تا جايي كه ارتباطات مستقيمي با دستگاه جاسوسي عراق داشت كه به طور مستقيم از سوي صدام اداره مي شد.

حال كه رژيم بعث و ديكتاتور صدام از بين رفت و ديگر بازگشت نخواهد داشت، اين گروهك تروريستي همچنان در صحنه عراق باقي ماند و اين مسئله شك و ترديدهايي را بر مي انگيزد كه به بررسي آن مي پردازيم؛

اول : آمريكا بعد از سرنگوني رژيم صدام اين گروهك را در فهرست گروه هاي تروريستي گنجاند و بارها هم اين موضوع را اعلام كرد.

دوم : اين گروهك تروريستي همچنان در دشمني و عناد ورزي با جمهوري اسلامي ايران است به طوريكه تاكنون عمليات هاي تروريستي در اين كشور انجام داد و اقدام به ترور شخصيت هايي از جمله صياد شيرازي از مسئولان برجسته نظامي ايران كرد.

سوم : گروهك تروريستي منافقين به عنوان يكي از دستان فعال رژيم سابق بعث بود و مشاركت آن در عمليات انفال عليه ملت كُرد عراق و همچنين ديگر گروه هاي عراقي به اثبات رسيد.

چهارم : اين گروه در حال حاضر مورد حمايت و پشتيباني آمريكا است و منابع اطلاع رساني نيز گزارش دادند : واشنگتن در صدد است تا با آوردن نيروهاي بلغاري به شمال عراق از پادگان نظامي اشرف كه اين گروهك در آن مستقر است، حمايت كند.

موضوعات مطرح شده فوق درباره رابطه اين گروهك تروريستي با آمريكا و راز ماندن آن در عراق و توجه به اين گروهك سوالاتي را مطرح مي كند. ازجمله اينكه اگر اين گروه در ضمن گروه هاي تروريستي گنجانده شده است و همه مي دانيم كه آمريكا و غرب عليه پديده تروريسم جنگ در پيش گرفته اند، پس چرا اين گروهك مستثني شده است و در روند از بين رفتن و پرچيده شدن از سوي آمريكا و ديگر كشورهاي قدرتمند جهان قرار نگرفته است؟

" راسم قاسم " در اين مقاله كه با عنوان " آمريكا و گروهك تروريستي منافقين " منتشر شده است، تاكيد دارد : عناصر منافقين باري بر دوش عراق هستند چراكه اين گروهك نظامي به صورت اجباري بر سر عراقي ها سايه افكنده است و ما از دولت جديد انتظار داريم كه براي اين مسئله راه حل ريشه اي بيابد چراكه اقدامات اين گروهك و حضورش در خاك عراق غيرقانوني است و توجيه پذير نيست به ويژه كه ما ( عراق ) در صدد برقراري روابط با كشورهاي همسايه بر اساس حسن همجواري و گسترش دامنه همكاري ها با اين كشورها هستيم.

اما حضور چنين گروه هاي تروريستي در روند ايجاد روابط محكم با كشورهاي همسايه از جمله ايران و ديگر كشورها خلل ايجاد مي كند. همچنانكه اهتمام و توجه به اين گروهك از سوي آمريكا دولت اشغال كننده عراق ، موجب نگراني عراقي هايي مي شود كه مي خواهند در صلح و امنيت زندگي كنند.

در ادامه نويسنده مقاله اين سوال را مطرح مي كند، آيا آمريكاي اشغالگر اين گروهك را برگ برنده اي براي خود در نظر گرفته است تا در روزي مشخص از آن به نفع خود استفاده كند و اين گروهك را وارد دسيسه هاي استراتژيكي خود در منطقه مي كند به ويژه كه آمريكا هر از چند گاهي سخن حمله نظامي به ايران را به پيش مي آورد و شايد آمريكا در نظر دارد از اين گروهك در عمليات هاي جاسوسي خود استفاده كند؟

سوال ديگر نيز مطرح است و آن درباره ارتباط اين گروهك با كشورهاي اروپايي است كه وزنه اي براي اين كشورها در عراق در مقابل آمريكا به وجود مي آورد.

" راسم قاسم " در پايان تاكيد دارد : گروهك تروريستي منافقين در خاك عراق عاملي بحران زا است كه بر مشكلات اين كشور مي افزايد و در واقع به هسته اي كه هدفي مبهم دارد ، تبديل شده است و براي ملت عراق در آينده دردها و رنج هايي را به وجود مي آورد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن