تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - توطئه خطرناكي را افشا كردم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - توطئه خطرناكي را افشا كردم
سياست - توطئه خطرناكي را افشا كردم

حاشيه‌هاي گفت‌وگوي «كارگزاران» با حجت‌الاسلام «محسن دعاگو» امام جمعه شميرانات و عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با گذشت مدت‌ها همچنان ادامه دارد. پس از آنكه اين روحاني با سابقه انقلابي و نماينده ولي فقيه در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «كارگزاران»‌ مباحث تكان‌دهنده‌اي را درباره مسائلي مانند «ادعاي ارتباط با امام زمان(عج)، سازماندهي گروه فشار براي حذف روحانيت، شكل‌گيري خوارج جديد، پشت‌پرده‌ ماجراي پاليزدار و...» مطرح كرد، محافل رسانه‌اي و سياسي حامي دولت نهم، حملات تند و بي‌سابقه‌اي را عليه آقاي دعاگو صورت دادند. اين محافل كه انتظار چنين روشنگري‌هاي صريحي را از جانب اشخاصي مانند امام جمعه شميران (كه از منتقدان اصلي اصلاحات بود اما اينك سعه صدر خاتمي را از احمدي‌نژاد بيشتر مي‌داند) نداشتند، تلاش كردند تا با طرح انواع و اقسام مطالب آقاي دعاگو را وادار به پس گرفتن يا تكذيب سخنان خود كنند. يكي از نمونه‌هاي چنين تلاشي، روزنامه «كيهان»‌ بود كه در مقاله مفصلي با عنوان «شما ديگر چرا؟»‌ ضمن آنكه آقاي دعاگو را به داشتن «بغض شخصي»‌، «غفلت در مرزبندي»، «تحليل بي‌مبنا»‌ و «قرارگيري در سناريو نفاق‌افكنانه» متهم كرد با تعيين تكليف براي ايشان، بابت انجام گفت‌وگو با «كارگزاران»‌ صريحا از امام جمعه شميران انتقاد كرد. اما در جوابيه‌اي كه «محسن دعاگو»‌ براي كيهان فرستاده و پس از چند روز در اين روزنامه به چاپ رسيده، اين عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با دفاع از گفت‌وگو با «كارگزاران»، عنوان كرده: در مصاحبه با روزنامه كارگزاران براساس وظيفه شرعي، ملي و انقلابي‌ام توطئه خطرناكي را كه نظام ديني و ساختار اصولگرايي و اصلاح‌طلبي را با سايش، فرسايش و خطر فروپاشي روبه‌رو مي‌ساخت افشا كردم و مرزبندي‌هايي را كه از اولين تا آخرين فراز از نقد مصاحبه‌ام با روزنامه كارگزاران مشهود است جبهه‌تراشي سياسي و مرزبندي موهوم، بي‌مبنا، ناروا و خطرناك در صف‌ انقلاب اسلامي و در درون جبهه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي مي‌دانم. در ادامه اين جوابيه خطاب به «حسين شريعتمداري»‌ تاكيد شده: جناب آقاي شريعتمداري پاسخ تحليل و نقادي و نقش‌آفريني در بيدارسازي خواب‌آلودگان سياسي و هوشيارسازي غافلان بي‌خبر و سطحي‌نگر، اتهام خصومت شخصي و پراكنده‌گويي‌هاي ناشيانه سياسي نيست. جوسازي، حاشيه‌پردازي و نسبت بيجا و نارواي غفلت‌زدگي آنهم بدون آگاهي و جهت‌شناسي سياسي يك رسانه باسابقه و شناخته شده نيست. دوستانه از شما مي‌خواهم‌ شأن و جايگاه مقدسي كه رسميت و مشروعيت روزنامه شما متكي به آن است را رعايت فرماييد و از شتابزدگي سياسي در همه عرصه‌ها بپرهيزيد.
ريشه تفرقه
در بخش ديگري از اين جوابيه انتقاد از استفاده از اسلام، قرآن، پيامبر و امام زمان به عنوان ابزار مردم فريبي و كسب قدرت سياسي، تصريح شده: ريشه تفرقه در جبهه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي را كساني كاشتند كه براي مقام معظم رهبري مدظله‌العالي و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني سلمه‌الله با دو جبهه متفاوت با باورها، گرايش‌ها، گريزش‌ها و نماد و نمودهاي مغاير تعريف كردند و شرايط فاجعه‌باري را آفريدند كه با هيچ منطق و معياري قابل دفاع نيست. اصولگرايان واقعي رهبر بزرگوار انقلاب و نظام اسلامي و رئيس‌ محترم مجلس خبرگان رهبري را دو ركن ساختاري در جبهه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي مي‌دانند و حب و بغض نسبت به هر كدام را نماد حب و بغض ديگري مي‌شناسند و به تقابل اصلاح‌طلبي واصولگرايي هرگز نمي‌انديشند. نماينده ولي فقيه در آموزش و پرورش در خصوص نقد دولت نهم نيز به كيهان گفته: نگاه‌ها، ديدگاه‌ها، گفتارها و رفتار و كردار اعضاي محترم دولت خارج از حوزه مصوبات و اقدامات قانوني هيچ ارتباطي به دولت ندارد و هرگز نقد انديشه، گويش، مواضع و عملكرد رئيس‌جمهور و ديگر اعضاي دولت محترم به معناي نقد دولت نيست. راستي با چه منطقي به‌جاي افكار عمومي مصداق‌يابي و مرجع‌شناسي مي‌كنند، در شئون دولتي پناه مي‌گيرند، انتقادات سياسي و توطئه‌هاي محفلي بي‌نام و مصداق را به دولت نسبت مي‌دهند و منتقدان را با اتهام‌پراكني و تخريب مدني مي‌آزارند. مگر اركان توطئه‌اي كه در مصاحبه توضيح دادم مصوبه دولت بود كه اتهام تلويحي به دولت ارزيابي مي‌كنند و نقد و تحليل‌ها را براساس پندارها و باورهاي بي‌مبناي‌شان به بدگماني و جهت‌گيري‌هاي ناهنجار سياسي مي‌آلايند؟! و در ادامه جوابيه عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به كيهان آمده است:‌ خوارج نهروان، مسلمانان متحجر، منحرف، ساده‌لوح و متعصبي بودند كه از صراحت لهجه و شاخصه‌هاي شناخته شده برخوردار بودند، ابزار دست معاويه قرار گرفتند و توان طراحي و توطئه‌گري نداشتند، با معاويه ساختند و در برابر علي(ع)‌ ايستادند. ولي امروز جامعه اسلامي با خطر پيدايش و گسترش جرياني روبه‌رو است كه از هنر توطئه‌گري، موج‌آفريني سياسي، خلاف‌گويي و فريب‌ افكار عمومي برخوردارند و در پرتو پرچم علي ولايي و شعارهاي انقلابي پناه مي‌گيرند و براي كسب قدرت از تضعيف و تخريب هيچ ارزشي ابا ندارند. دعاگو در پايان جوابيه خود به شريعتمداري تاكيد كرده: جناب شريعتمداري، وجود شخصيت‌هاي برخوردار از درايت وتدبير و تحمل در نظام حكومتي و حوزه‌هاي اجرايي قابل ترديد نيست ولي در شرايطي كه برخي مدعيان غوغاسالار و قدرت‌مدار به‌جاي برخورد منطقي با نقد و تحليل‌هاي سياسي به قهر و اخم و گلايه، جوسازي و تضعيف و تخريب سياسي متوسل شوند، خويشتن را در جايگاه مقدسات ديني و ملي تصور كنند و نقد و تحليل‌ رويكرد و عملكرد خود را حمله به دولت و ملت قلمداد نمايند از كدام معيار و عيار تحمل برخوردارند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن