تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802420905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
در دومين همايش «مرزبانان عرصه دين» بيان شد ؛ ضعف نرم افزار حوزه تبليغ دين در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: دومين همايش «مرزبانان عرصه دين» با حضور بيش از 400 تن از روحانيون خراسان شمالي از سراسر كشور و حوزه هاي علميه قم و مشهد مقدس در بجنورد برگزار شد.
در اين همايش حجة الاسلام ولي نژاد مدير كل سازمان تبليغات اسلامي گفت: نقش روحانيت در عرصه تبليغ كليدي و حساس است كه بايد اين نقش در راستاي تبليغ دين و تقويت اعتقادي و مذهبي مردم به خوبي ايفا شود.
وي افزود: در خراسان شمالي 1170 مسجد، 850 هيأت مذهبي، 400 تشكل ديني بانوان و 100 تشكل مذهبي وجود دارد كه اين نشان از علاقه مردم استان به دين و مذهب و ارزشهاي اسلامي است.
وي ادامه داد: به ازاي هر 693 نفر در استان يك مسجد و در ازاي هر 400 نفر يك هيأت مذهبي وجود دارد.
وي زيرساختهاي استان را نسبت به شاخص هاي كشور مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: ما در استان از نظر سخت افزاري وضعيت خوبي داريم، اما از نظر عمقي و نرم افزاري وضعيت مناسبي نداريم.
وي افزود: عمق بخشي به مسائل مذهبي و ديني وظيفه علما و روحانيون است.
ولي نژاد گفت: در حال حاضر 250 روحاني مستقر و مقيم در استان داريم، كه اين آمار نشان مي دهد وضعيت نسبتاً مناسبي در استان وجود دارد، اما امروز بشدت درخواست روحاني براي روستاها، مراكز اداري، مدارس استان افزايش يافته و ما نيازمند امام جماعت هستيم.
وي خاطرنشان كرد: ما براي ماه مبارك رمضان به بيش از 100 مبلغ مذهبي نياز داريم كه در راستاي عمق بخشي و تغذيه فكري و هدايت معنوي مردم فعاليت كنند.
وي با اشاره به اينكه براي ساماندهي و تغذيه علمي و مذهبي تشكلهاي ديني و مذهبي استان به شبكه نياز مي باشد، گفت: براي راه اندازي اين شبكه به اعتبار اوليه 4/5 ميليارد ريال نيازمنديم. حجة الاسلام و المسلمين ولي نژاد هدف از برگزاري دومين همايش « مرزبانان عرصه دين » را بهره گيري از توانمنديهاي روحانيون بومي در داخل و خارج استان براي ارتقاي سطح فرهنگي استان - تشكيل اتاق فكر و ايجاد فضاي گفتگو و هم انديشي حول مباحث فرهنگي و زدودن شبهات توسط روحانيون، هم زباني روحانيون استان براي انتقال و برطرف كردن مشكلات فرهنگي استان به مسؤولان، ايجاد انس و الفت و صميميت در بين روحانيون بومي و ارتباط با يكديگر، مشورت با روحانيون در تصميم گيري فرهنگي استان، برقراري و تقويت وحدت توسط روحانيون در بين مردم، بررسي تهديدها و فرصتها در حوزه مسائل فرهنگي استان و ارائه راهكارهاي مناسب و عمق بخشي به مراسم ملي و مذهبي توسط روحانيون عنوان كرد.
امام جمعه بجنورد نيز در اين همايش گفت: روحانيون سفيران ديني و فرهنگي و سربازان امام زمان(عج) هستند كه بايد فرهنگ غني اسلام ناب محمدي(ص) را در جامعه ترويج دهند.
آية ا... مهمان نوازافزود: روحانيون خدمتگزاران اسلام و مسلمين و ادامه دهنده راه انبيا هستند.
وي با اشاره به اينكه امروز دشمن بي وقفه با تمام توان درصدد القاي شبهه بويژه در نسل جوان ما و تضعيف معتقدات ديني است و آن را مورد هدف قرارداده است، گفت: شما روحانيون و سربازان خط مقدم جبهه مذهبي و ديني هستيد كه بايد با تمام توان و تلاش براي مبارزه با اين تهاجم دشمن و رفع شبهات بخصوص در بين جوانان عزيز تلاش كنيد.
آية ا... مهمان نواز گفت: روحانيون خود را براي دفاع از حريم اسلام و قرآن و ولايت آماده كنند، زيرا امروز ضروريات دين و مكتب مورد هدف دشمن قرارگرفته است. وي با اشاره به اينكه نور ولايت تا حدودي در دلهاي ولايتمداران جامعه وجود دارد، اظهار داشت: وظيفه روحانيون است كه اين نور را در قلوب آحاد مردم متجلي نمايند.
حجة الاسلام و المسلمين قرائتي نماينده ولي فقيه در ستاد اقامه نماز كشور نيز در اين همايش با تأكيد بر نقش روحانيون در ترويج فرهنگ دين و قرآن خواستار ترويج و توسعه برنامه هاي تفسير قرآن كريم در حوزه هاي علميه و جامعه شد.اين همايش يك روزه با تشكيل كميسيونهاي تخصصي به كار خود پايان داد.

شهيد سيد حسن سيدين

در بيست و هفتم فروردين ماه 1336 كه مصادف با شب پانزدهم رمضان سال 1377 هجري قمري، تولد امام حسن مجتبي(ع) بود، ديده به جهان گشود. در همان سال اول زندگي به توفيق زيارت كربلاي حسيني نايل آمد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در نيشابور با كسب نمره هاي ممتاز به پايان رساند و تحصيلات عاليه خود را نيز با نمرات عالي در رشته فيزيك دانشگاه فردوسي مشهد تا مرحله دريافت مدرك كارشناسي به اتمام رساند.
او كه در زندگي شرافتمندانه اش از آقا امام حسين(ع) الهام مي گرفت، در دوران تحصيل دانشگاه به خاطر فعاليتهاي سياسي چندين نوبت مورد شكنجه قرار گرفت و هنگام ورود امام خميني(ره) جزو همراهي كنندگان ايشان بود. پس از طي مراحل تحصيل به علت احساس نيازي كه در آن زمان وجود داشت، داوطلبانه به خدمت نظام رفت و دوره تخصصي دانشكده افسري رزمي توپخانه اصفهان را با احراز رتبه اول به پايان رساند و متعاقب آن رهسپار ميدان هاي نبرد گرديد.
طي بيش از يك سال حضور در جبهه در كنار دلاورمردان ارتش سمت حساس ديده باني را به عهده داشت و در حساس ترين جبهه هاي نبرد آبادان حضور داشت و خدمات ارزنده او، در آزادي آبادان از ديد فرماندهان ارشد و رزمندگان پنهان نبود، به طوري كه از او به عنوان «سردار خوزستان» ياد مي كنند.
شهيد سيد حسن سيدين سرانجام در عمليات طريق القدس در تاريخ هفتم آذر ماه سال 1360 در آتش فروزان عشق سوخت و در بوستان مهر ولايت به ديگر دسته گلهاي بهشتي پيوست.
پيكر مطهر شهيد سيد حسن سيدين پس از شهادت به مدت پانزده سال مفقودالاثر بود تا اينكه در بيست و پنجم بهمن ماه 1375، مصادف با 21 رمضان و سالروز شهادت مولاي متقيان پيكر او كشف و همراه با 300 تن ديگر از شهداي اسلامي تشييع شد.

در سمينار علمي- آموزشي تصميم گيري اثربخش تاكيد شد؛ تفويض اختيار و آسان كردن تصميم گيري ها

خراسان امروز: دكتر عليرضا يوسفي، استاد دانشگاههاي شهيد بهشتي و علامه طباطبائي در سمينار علمي- آموزشي «تصميم گيري اثربخش» تفويض اختيار و برون سپاري وظايف را مهمترين عامل تسهيل كننده تصميم گيري سازماني خواند.
در اين سمينار كه از سوي مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوي برگزار شد، دكتر يوسفي پنج عامل را در تفويض اختيار مؤثر خواند و گفت: وجود تجربه، توانمندي، خلاقيت و ثبات از جمله عواملي است كه به مدير اجازه تفويض اختيار مي دهد.
وي افزود: امروزه مديراني كه دائماً مشغول سركشي و بازرسي ازنيروها هستند، نمي توانند به خوبي نقش خود را ايفا نمايند.
يوسفي بهره مندي از نظرات كاركنان را موجب رشد در سازمان دانست و گفت: سازمانهاي خلاق و پويا از انتقاد نمي هراسند، چرا كه اگر فرصتي براي انتقال وجود نداشته باشد در نهايت به نيروهايي ترسو، بزدل و چاپلوس مي رسيم كه فاقد هر گونه پويايي هستند.
وي افزود: اين اصول در كشور ژاپن به فرهنگ تبديل شده است، فرهنگي كه انتقاد آزادانه از مدير در كنار پيشنهاد سازنده را بهترين راه براي عبور از مشكلات مي داند.
يوسفي تصريح كرد: در گام بعدي فرد در درون سازمان بايد به يك خودباوري و شناخت منطقي دست يابد، كسي كه با سازمان متبوعش مشكل دارد، مدير خود را قبول ندارد و جايگاه خود را در سازمان نمي پسندد، هيچگاه نخواهد توانست به پيشبرد اهداف سازماني كمك كند. از اين رو بايد قبل از هر چيز باورهاي فرد در اين زمينه اصلاح شود.
يوسفي ادامه داد: گام بعدي آموزش است. آموزشهايي كه باعث مي شود فرهنگ سازماني نهادينه شود و فرد خود را به عنوان جزئي از مجموعه بپذيرد و در نهايت مسائل را با نگرش سازماني تجزيه و تحليل نمايد.
وي تعيين سياستهاي كلان را عاملي مؤثر در تصميم گيري موفق و راحت دانست و گفت: وقتي راهبردها و سياستهاي كلان در سيستم تعريف شود هر بخش وظيفه و مسؤوليت خود را به طور مشخص مي داند، بنابراين پس از تفويض اختيار مي توان آسوده خاطر بود كه چشم انداز براي همه روشن است و قاعدتاً به راحتي مي توان به اهداف از پيش تعيين شده رسيد.
وي بررسي آثار استراتژيك را عاملي ديگر در مدل تصميم گيري آسان برشمرد و افزود: زماني كه منافع استراتژيك سازمان بررسي شود، در تدوين روشها و راهبردها هم مي توان به سهولت تصميم گرفت. در اين حالت هر گاه ايده برون سپاري با منافع استراتژيك سازمان مطابقت نداشته باشد، بايد آن را متوقف كرد.
وي در ادامه اظهار داشت: ريسك هاي موجود در سازمان بايد تحت كنترل و مديريت باشند، بنابراين با ارزيابي ريسك بايد روشن كرد كه آيا اين ريسك قابل كنترل است يا نه، اگر ريسك كنترل شده بود مي توان تصميم را عملي ساخت و به پروژه برون سپاري فكر كرد و در غير اين صورت بايد دستور توقف عمليات صادر شود.
وي در پايان خاطر نشان ساخت: هدف در تصميم گيري بايد مشخص باشد و از مديران با كفايت استفاده كرد، چرا كه اگر نيروي سازماني به اقتدار و قدرت مدير خود مطمئن نباشد، مديريت و رهبري او را نخواهد پذيرفت.

يك مسؤول در ارتش: فرماندهان به سرمايه هاي انساني توجه ويژه داشته باشند

خراسان امروز: جانشين عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش در مراسم صبحگاه عمومي لشكر 77 پيروز ثامن الائمه(ع) در مشهد گفت: فرماندهان به سرمايه هاي انساني توجه ويژه داشته باشند.
حجة الاسلام والمسلمين ولي ا... صبري افزود: ما اصولاً در برداشتهايمان از سرمايه، به سرمايه هاي مادي توجه مي كنيم، اما آنچه در نيروهاي مسلح بايد به آن توجه بيشتري داشت، بحث سرمايه هاي انساني است و اين نيروي انساني است كه تجهيزات و ساز و برگ نظامي را به كار مي بندد، بنابراين مراقبت، توجه و هدايت مداوم، اميد دادن و اصلاح اشتباه ها از اهميت بالايي برخوردار است.

فرماندار نيشابور: محو كردن تفكرات بسيجي از اذهان جوانان، ترفند استكبار جهاني است

نيشابور- خبرنگار قدس: فرماندار نيشابور گفت: پاك كردن و محو كردن اذهان جوانان ما از مطالبي چون تفكرات بسيجي، شهادت طلبي، ارزش گرايي به عنوان يك ترفند از سوي استكبار جهاني جهت نابودي انقلاب اسلامي دنبال مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، سيد جلال هاشمي در مراسم گراميداشت هفته جوان در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور افزود: دشمن به دنبال ترويج دادن فساد، بي بند وباري و مواد مخدر بين جوانان و به تباهي كشاندن آنان و جايگزين كردن فرهنگشان به جاي فرهنگ خودي است.
وي اضافه كرد: تفكرات مذهبي و شهادت طلبي جزو خصيصه هاي انكارناپذير جوانان ما مي باشد.
وي معتقد است: جوانان واقعه عاشورا چون حضرت علي اكبر(ع) و شهيداني چون حسين فهميده، چراغهاي فروزاني بر سر ملت ما هستند كه اصالت هويت ايراني را تشكيل مي دهند.
وي افزود: جوانان ما تاكنون با الگو گرفتن از اين اصالتها، توطئه دشمن را نابود مي كنند.
وي اظهار داشت: توجه به اصالتها و توانمندي ها باعث خودباوري و مسؤوليت پذيري جوانان مي شود.
وي اضافه كرد: جوانان ما با توسل جستن به انديشه هاي ديني، به سرقله هاي علوم و فنون هسته اي، نانو، سلولهاي بنيادي و درمان برخي بيماري ها دست يافته اند.
وي خاطرنشان كرد: امروز جوانان ما در عرصه هاي مختلف علمي و فرهنگي در سطح مجامع بين المللي حرفي براي گفتن دارند كه اين سرافرازي ايران را به دنبال داشته است.
وي اظهار داشت: وجود مفاخر و بزرگان اسلامي و ايراني سند بزرگ هويت براي جوانان ايراني است كه عظمت اين گونه شخصيتها از سوي خارجي ها انكارناپذير است.
رئيس ستاد بزرگداشت هفته جوان ادامه داد: ما بايد براي جوانان كشور خود برنامه داشته باشيم و عرصه را براي مديريت و ابراز توانمندي آنان فراهم كرده و آنان را درك كنيم.
وي تأكيد كرد: مديران كشور بايد به استفاده از ظرفيتهاي جوانان و نخبگان توجه كنند كه در اين صورت مي توان قدمهاي بزرگي براي پيشرفت امور كشور برداشت.

مسؤول نمايندگي آموزش و پرورش تشريح كرد؛ دلايل افول علم و فرهنگ در نصرآباد

نصرآباد- خبرنگار قدس: بي توجهي در زمينه امكانات آموزشي و فرهنگي در گذشته باعث تضييع حقوق مردم منطقه محروم نصرآباد شده است.
مسؤول نمايندگي آموزش و پرورش نصرآباد با بيان اين مطلب افزود: اين نمايندگي با گذشت 11 سال از تأسيس آن با حداقل امكانات و نيرو به هشت هزار دانش آموز و نزديك به 500 فرهنگي با وجود پراكندگي روستاها خدمات مي دهد.
«محمد كريم غلامي» خواستار همكاري مسؤولان براي استقلال نمايندگي آموزش و پرورش شد و گفت: در صورتي كه اين نمايندگي ارتقا يابد، شاهد تحولات چشمگيري در عرصه آموزش و پرورش و ارتقاي فرهنگي منطقه خواهيم بود.
وي تصريح كرد: مردم منطقه در گذشته در عرصه علم و فرهنگ در سطح شهرستان رتبه اول را داشتند، اما به علت برخي بي توجهي ها هم اكنون شاهد افول فرهنگي در اين منطقه هستيم.مسؤول آموزش و پرورش نصرآباد با قدرداني از حمايتهاي اخير دولت و توجه خيرين مدرسه ساز به اين منطقه محروم اظهار داشت: احداث مدرسه راهنمايي شبانه روزي و دبيرستان شبانه روزي كار و دانش با اعتبار 10 ميليارد ريال و با مشاركت خيرين مدرسه ساز تأثير بسزايي در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصيل خواهد داشت.وي در پايان خواستار توجه بيشتر مسؤولان به اين منطقه محروم شد.

عضو شوراي اسلامي شهر: سيماي مشهد فاصله زيادي با مفاهيم رضوي دارد

خراسان امروز: يك عضو شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: سيماي ظاهري و مبلمان شهري مشهد فاصله زيادي با فرهنگ و مفاهيم والاي رضوي دارد.
غلامحسين بصيري پور افزود: متأسفانه ميادين، خيابانها و حتي وروديهاي شهر مشهد، نشاني از ماهيت معنوي اين شهر ندارند.
وي اين ضعف را ناشي از نبود مديريتي منسجم در بحث طراحي و نظارت بر اجراي پروژه هاي شهري و ساخت و سازها دانست و اظهار داشت: طرح عظيم ميدان شهدا با ميلياردها تومان هزينه و وسعت 14 تا 15 هكتار يكي از نمونه طرحهايي است كه هيچگونه همخواني با فرهنگ رضوي ندارد.
وي ادامه داد: توسعه خيابان نواب صفوي يا پايين خيابان نيز كه بخشي از تاريخ اعتقادي و فرهنگي مشهد را تشكيل مي دهد، به صورت جدي پيگيري نشده است.
وي با اشاره به وجود مفاخر ارزشمند و برجسته شهر مشهد گفت: بسياري از اين افراد اقدامهاي خود را مديون وجود حضرت رضا(ع) مي دانستند و اين وظيفه تمامي متوليان فرهنگي است تا ابعاد پنهان فكري و اعتقادي اين نخبگان را به جامعه معرفي كنند.

رقابت خوشنويسان نيشابوري

خراسان امروز: آزمون انجمن خوشنويسان همزمان با سراسر كشور در نيشابور برگزار شد.
سرپرست انجمن خوشنويسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام اين مطلب گفت: خوشنويسان نيشابوري به طور همزمان با ساير نقاط كشور در آزمون اين انجمن شركت كردند تا بتوانند مدارك مقاطع مقدماتي، متوسط، خوش، عالي، و ممتاز را كسب نمايند.
وي اظهار داشت: نيشابور با دارا بودن بيشترين مدرك ممتاز و فوق ممتاز خوشنويسي در استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، پس از مشهد مقام اول را دارا است و در حال حاضر از ابتداي سال كلاسهاي خوشنويسي با حضور استادان مسلم اين رشته در مجتمع امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپاست.
وي در خصوص استقبال از هنر خوشنويسي در شهرستان نيشابور عنوان كرد: طبق آمار انجمن خوشنويسان ايران در اكثر شعب افت هنرجو مشاهده شده است.

اعزام هنرمندان خراسان جنوبي به جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان مسلمان

بيرجند- خبرنگار قدس: چهار هنرمند رشته هنرهاي تجسمي خراسان جنوبي با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به پانزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان مسلمان اعزام مي شوند.
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با اعلام اين خبر گفت: پانزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان مسلمان از چهارم تا هشتم شهريور ماه جاري در استان گلستان به منظور ايجاد انگيزه رقابت در عرصه خلاقيتهاي هنري و ارتقاي سطح تخصصي هنرجويان با هدف ارتباط هنري هنرمندان جوان سراسر كشور و جوانان مسلمان ديگر كشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد.
محمد حسين جعفري افزود: در اين جشنواره محمد كارگر در رشته كاريكاتور، مهدي مرتضوي در رشته تصويرسازي، حسين نخعي در رشته نقاشي رنگ روغن و محمد براتي در رشته طراحي از خراسان جنوبي شركت خواهند داشت.
اين جشنواره در موضوعات قرآن، پيامبر اعظم(ص)، جلوه هاي حج، انتفاضه، انتظار، همدلي و همراهي، ستايش و نيايش، شكوفايي و خلاقيت برگزار مي شود.

«تكه هاي رنگ» در نيشابور

خراسان امروز: همزمان با هفته دولت نمايشگاه «تكه هاي رنگ» آثار بانوي نگارگر نيشابوري در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپا شد.
مسؤول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در شهر نيشابور كه پايتخت فرهنگي و هنري ايران به شمار مي رود از قديم الايام اقبال خوبي نسبت به هنرهاي تجسمي به خصوص هنر نقاشي وجود داشته است.
غلامرضا سلامتي بيان داشت: نمايشگاه نقاشي «تكه هاي رنگ» آثار بانوي نگارگر و هنرمند، عصمت عباسپور همزمان با گراميداشت هفته دولت در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپا شده است.
وي گفت: در نمايشگاه نقاشي «تكه هاي رنگ» 21 اثر به شيوه رنگ روغن و با سبك رئاليسم و امپرسيسونيسم و با موضوع طبيعت نيشابور و طبيعت بي جان كه تلاش سه ساله بانوي نگارگر عصمت عباسپور است، در معرض ديد عمومي قرار گرفته است.

برگزاري بيستمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم جهاد كشاورزي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از برگزاري بيستمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم ويژه خانواده ها و كاركنان وزارت جهاد كشاورزي در اين استان خبر داد.
حجة الاسلام والمسلمين احمدي پناه در جمع خبرنگاران گفت: يكي از بركات نظام جمهوري اسلامي كه برآمده از خون شهيدان است اينكه در سايه نظام جمهوري اسلامي قرآن از محوريت بيرون آمده و زمينه اجرايي شدن و وارد شدن آن به صحنه عمل و زندگي مردم فراهم شده است.

يك مسؤول خبر داد ؛ نبود اعتبار مشكل اصلي كتابخانه عمومي چناران

چناران- خبرنگار قدس: سرپرست كتابخانه عمومي چناران گفت: با رايانه اي شدن كتابخانه عمومي چناران مراجعان به اين مركز از اين پس مي توانند كتاب مورد نياز خود را با استفاده از اين سيستم انتخاب نمايند.
كبري محمدي هزينه صرف شده براي اين منظور را 70 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اين مبلغ توسط نهاد كتابخانه هاي كشور تأمين و هزينه شده است.
وي با بر شمردن مشكلات مراجعان و كمبودهاي اين كتابخانه گفت: به رغم كارهاي انجام گرفته هنوز در خصوص تنوع كتاب و وجود كتابهاي جديد علمي مطابق با سطوح سني مراجعان مشكلات زيادي وجود دارد.
وي اجرايي نشدن ساخت كتابخانه مركزي در چناران و اختصاص نيافتن زمين به كتابخانه شهر گلمكان را از ديگر مشكلات عنوان كرد و گفت: كمبود اعتبارات نيز از ديگر مشكلاتي است كه ما در چناران با آن دست به گريبان هستيم كه اين كمبود امور جاري را نيز دچار مشكل كرده است.

همزمان با دهه بهداشت و نكوداشت مساجد؛ مراسم نمادين غبارروبي مساجدبرگزار شد

خراسان امروز- دلپذير: همزمان با فرارسيدن دهه آخرماه پر بركت شعبان و آغاز دهه بهداشت و نكوداشت مساجد، مراسم غبارروبي مساجد با حضور مسؤولان استان برگزار شد.در اين مراسم كه تعدادي از مسؤولان استان و جمعي از جوانان مسجدي حضور داشتند، به صورت نمادين نسبت به غبارروبي و نظافت كاشي ها و محراب يكي از مساجد شهر مشهد (مسجد فقيه سبزواري) اقدام شد.
گفتني است، مراسم نمادين غبارروبي مساجد هر ساله در دهه آخر ماه شعبان با هدف ترويج فرهنگ توجه به مساجد، از سوي سازمان تبليغات اسلامي استانها در سراسر كشور برگزار مي شود.

شركت مددجويان در برنامه هاي فرهنگي و هنري كانون هاي كميته امداد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس اداره امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: دو هزار 410 دانش آموز تحت پوشش اين نهاد در برنامه هاي فرهنگي و هنري، آموزشي و اعتقادي كانون هاي موقت و دايم كميته امداد شركت كردند.مجيد گريواني با اعلام اينكه تعداد هزار و 100 نفر از دانش آموزان مددجو در كانونهاي موقت كميته امداد فعاليت دارند، گفت: اين نهاد براي شركت دانش آموزان در برنامه هاي فرهنگي هنري، اعتقادي و آموزشي كانون اعتباري بالغ بر 130 ميليون ريال پيش بيني كرده است كه هم اكنون نيز اين برنامه ها در حال اجرا مي باشند.وي اين برنامه ها را در قالب فرهنگي و هنري شامل قرآن و احاديث و تفاسير، كتابخواني، پژوهش، ورزشي و مهارتهاي فني و حرفه اي عنوان كرد.وي همچنين برگزاري جلسه هاي هم انديشي جوان را از ديگر برنامه هاي اجرايي اين كانون برشمرد و افزود: در حال حاضر هزار نفر در برنامه هاي كانون موقت شركت دارند و يكصد نفر نيز توسط اين نهاد به دستگاههاي ديگر معرفي شدند.گريواني همچنين از عضويت 750 دانش آموز تحت پوشش در كانون پيروان ولايت خبرداد و اظهار داشت: اين اعضا علاوه بر شركت در اين برنامه ها، از كلاسهاي معرفت علوي به صورت متمركز برخوردار مي شوند.

افتتاح هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان، فعاليت خود را آغاز كرد.
اين جشنواره همزمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام شامخ دولتمردان شهيد رجايي و باهنر و هفته دولت در گلزار شهداي شهرستان بجنورد در جوار امامزاده سلطان سيد عباس موسي بن جعفر(ع) طي مراسمي با حضور هنرمندان 9 استان كشور و مسؤولان آغاز به كار كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي و دبير هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان در مراسم افتتاح اين جشنواره گفت: سينما نوع تكامل يافته هنر است كه به صورت تخصصي از ابزارهاي نوين بهره مي گيرد، هم عنصر زمان را از عصرها تا لحظه و ثانيه همراه دارد و هم با حفظ هويت جوان خويش پيام رسان نسلها مي گردد.
وي افزود: جشنواره هدف خط پايان نيست، بلكه در گستره فيلم، فيلمنامه و تصوير پويشي با رويش و نوآوري همراه با شكوفايي است.به گفته وي، تربيت نسل نو انقلاب، پيام رساني ارزشهاي انقلاب اسلامي، ورود به ذهن خلاق نسل نو، توانمندسازي و پرورش سينماگران جوان از جمله بركات و آثار جشنواره سينماي جوان است.

اردوي همسران و فرزندان شاهد و ايثارگر بردسكن

بردسكن - خبرنگار قدس: زارع پور، مسؤول واحد فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بردسكن گفت: همسران و دانش آموزان خانواده هاي شاهد و ايثارگر اين شهرستان با هدف معرفي اماكن زيارتي و تفريحي به اردوي يك روزه به شهرستان نيشابور اعزام شدند.
وي افزود: به منظور تجليل از همسران شاهد و ايثارگري كه در امر تحصيل فرزندان خود در طول سال تحصيلي موفق بوده اند، اردوي زيارتي تفريحي برگزار شد.

تجليل از آزادگان فرهنگي خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: همايش تجليل از آزادگان فرهنگي استان با حضور معاونان استاندار، رئيس سازمان بنياد شهيد استان و 190 نفر از آزادگان فرهنگي استان در تالار حافظ بجنورد برگزار شد.رئيس سازمان آموزش و پرورش اين استان در اين مراسم گفت: اكنون هر چه داريم از بركت خون شهداي گرانقدر و ايثارگري جانبازان و آزادگان است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 547]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن