تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805510598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه اي براي تمام فصول


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خانه اي براي تمام فصول


آيا تا به حال انديشيده ايد كه دكوراسيون منزلتان چقدر با استانداردهاي طراحي داخلي تطابق دارد، شايد بد نباشد كمي بيشتر به دكوراسيون منزل فكر كنيد و كمي از آنچه كه دوست داريد فاصله بگيريد. هميشه هم طراحي منزل به شيوه اي كه ما دوست داريم مناسب نيست. چون امكان دارد ما رنگ هايي را براي مبلمان و پرده و رنگ ديوارها انتخاب كنيم كه در مدت زمان نه چندان طولاني باعث سردرد و اعصاب خردكني شود و تعادل روحي و رواني اعضاي خانواده را به هم بريزد. حالا كه مجبور به زندگي در شهرهاي بزرگي همچون تهران هستيم و بايد مشكلات متعددي شامل شلوغي و ازدحام جمعيت، ترافيك سنگين وسايل نقليه، سختي تردد، آلودگي هوا، سر و صداي زياد و بسياري موارد ديگر مانند اينها- كه همگي براي ما استرس زا هستند - را تحمل كنيم، لااقل به دنبال فراهم كردن محيطي آرام و راحت در خانه هايمان باشيم؛ به اين ترتيب در اين چند ساعت حضورمان در فضاي خانه، بخشي از استرس روزانه مان جبران شده و روز بعد دوباره با انرژي بيشتري با مشكلات مواجه خواهيم شد.

هدف اصلي از انجام دكوراسيون، بالا بردن زيبا سازي فيزيكي و هماهنگي آن با احساسات دروني انسان است كه جز با تاكيد بر روابط عامليت و عملكرد با فرم كه غايتي جز زيبايي، معاني، معناها و كاركرد و جذابيت نيست، ممكن نيست. در مجموع طراحي داخلي با عناصر متعلقه و مرتبطش از قبيل فرم، رنگ، بافت و... سعي در بهينه سازي فضاها و دستيابي به كارايي و كاركرد مناسب در كنار زيبايي، معاني و معناهاست. طراحي داخلي با ايجاد مجموعه اي از بايدها و نبايدها، كثرت ها و كاستي ها و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا، طبيعت در برابر هندسه (معماري ارگانيك ) داخل در برابر خارج و همچنين قدرت و منطق مردانه از يك سو و احساسات زنانه از سوي ديگر (كه در اوج وجود به تفاهم رسيده اند)، مي كوشد ارتباط معنايي و فرمال را مفهوم بخشد. در واقع طراحي داخلي به وسيله اين تركيب مي خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحي فضا دست يابد. طراحي داخلي در ايجاد فضايي مطلوب و دلنشين براي افراد جامعه نقش موثر دارد. محيط مناسب، يعني فضايي كه بشر در آن بتواند فارغ از فشارهاي ناخواسته رواني رشد كرده و شكوفا شود و اين از خواسته هاي عقلاني و منطقي هر جامعه است. در اينجا به ارائه روش هايي مي پردازيم كه هرچند ساده و كوچك اند ولي جزء ريزه كاري هاي دكوراسيون به شمار مي روند و تاثير بسزايي در بهبود وضعيت رواني منزل مي گذارد.

يكي از مهم ترين عوامل براي كاهش سطح استرس در خانه شما، انتخاب پالت رنگي آرام بخشي است كه با روحتان ارتباط برقرار كند در واقع رنگ ها مي توانند مانند دارويي قوي روي جسم و روح تاثير بگذارند. فضايي مانند اتاق نشيمن يا همان هال، براي استراحت پس از كار پراسترس روزانه و همچنين رفع خستگي جسمي و روحي فرد مهيا شده است ولي اگر قرار باشد پالت رنگي محيط از رنگ ديوارها گرفته تا لوازم دكوراسيوني شامل مبلمان، پرده و غيره به جاي القاي حس آسودگي به عنوان يك عامل محرك عمل كند، هرگز استرس جاي خود را به آرامش و راحتي نخواهد داد. مناسب ترين انتخاب براي اين قسمت از خانه رنگ هاي سرد شامل آبي و سبز است. رنگ هايي چون قرمز، زرد و نارنجي تحريك كننده بوده و ضربان قلب را نيز افزايش مي دهند و در نتيجه سبب ايجاد هيجان يا عصبانيت و بي قراري در شما مي شود در حالي كه رنگ هاي سرد آن تاثير را بر ضربان قلب نداشته و برعكس شما را به داشتن حسي آرام تشويق مي كند. اين موضوع در مورد فضاي اتاق خواب نيز صادق است. به عنوان مثال، با كاربرد رنگ آبي روشن در اتاق خواب، علاوه بر اينكه ضربان قلب و فشارخون كاهش مي يابد، تنفس ها عميق تر و آرام تر شده و اين حالت در خواب شما نيز تاثير مي گذارد.
عنصر ديگري كه در بهبود كيفيت فضاهاي خانه و سلامت رواني افراد نقش دارد، نور است. تحقيقات دانشمندان نيز نشان داده است كه اشعه ماوراي بنفش نور خورشيد روي هورمون سروتونين كه نقش تاثيرگذاري بر فعاليت هاي مغز و احساسات ما دارد، اثر مي گذارد. هر يك از اتاق هاي يك خانه از طريق پنجره ميزاني از نور طبيعي را دريافت مي كنند اما اين امر به آن معنا نيست كه از نور كافي در طول روز برخوردارند. با توجه به كاربردهاي
مورد نظر يك اتاق و همچنين مقدار نور طبيعي كه به اتاق راه مي يابد ممكن است كيفيت و كميت اين نور كافي نباشد. اين كيفيت و كميت به نحوه قرارگيري يك خانه و سپس هر يك از اتاق ها، اندازه و فرم اتاق، ابعاد آن و تعداد پنجره ها و آنچه در برابر پنجره قرار دارد، بستگي دارد. نحوه قرارگيري اتاق به معناي جهتي است كه پنجره هاي اتاق رو به آن دارند. به طور كلي در نيمكره شمالي نوري كه از پنجره هاي شمالي به داخل يك اتاق مي تابد سفيدتر و كم حرارت تر و همچنين يكنواخت تر از نوري است كه از پنجره هاي جنوبي به درون مي تابد. نور شمالي تاثير كمتري روي رنگ ها مي گذارد و در حضور اين نور رنگ ها واقعي تر ديده مي شوند اما نور جنوبي كه زرد رنگ تر است رنگ ها را گرم تر از آنچه هستند نشان مي دهد و كنتراست هاي شديدي از نور و سايه در يك اتاق پديد مي آورد. اين ويژگي ها در نيمكره جنوبي برعكس خواهند بود. همچنين اندازه و فرم يك اتاق نيز ميزان نورگيري طبيعي آن را تحت تاثير قرار مي دهد. چنانكه به راحتي مي توان مجسم كرد يك اتاق كوچك به نور كمتري نسبت به يك اتاق بزرگ نياز دارد. فرم اتاق و تعداد و اندازه پنجره ها نيز در اين امر تاثيرگذار هستند. مثلاً اگر در يك اتاق مستطيل شكل، پنجره ها در عرض اتاق قرار گرفته باشند اتاق از نور كمتري نسبت به اتاقي كه پنجره هايش در طول آن قرار دارند، بهره مند خواهد بود و به همين ترتيب اگر بيرون از پنجره ها مانعي براي عبور نور نباشد ميزان نور دريافتي با زماني كه ساختمان ديگري يا يك درخت در برابر پنجره قرار دارد متفاوت خواهد بود. ميزان نور طبيعي يك اتاق را در واقع مي توان نقطه آغاز طراحي يك نورپردازي مناسب براي آن دانست. هنگام طراحي يك نورپردازي در فضاي اتاقي مشخص ابتدا كاربردهاي اتاق را در نظر بگيريد اگر اتاق فضاي نسبتاً بزرگي دارد و احتمال مي رود براي مصارف گوناگون از قبيل خواندن و مطالعه، استراحت و تماشاي تلويزيون مورد استفاده قرار گيرد بايد نورپردازي به نحوي باشد كه براي هر يك از اين فعاليت ها ميزان نور مناسب در اتاق تامين شود و همچنين در هر اتاق ويژگي هاي دكوراتيو را نيز مي توان با استفاده از نورپردازي پررنگ تر و ديدني تر ساخت. ضمن آنكه هر سبك دكوراسيوني نيز نوع خاصي از نورپردازي را مي طلبد.
رنگ ديوارها در يك اتاق نيز مي توانند تاثير چشمگيري روي نورفضا ايجاد كنند. ديوارهايي كه رنگ روشن دارند با انعكاس نور از سطح شان فضا را روشن تر نشان مي دهند حال آنكه ديوارهاي تيره نور را جذب مي كنند و فضا را كم نورتر نشان مي دهند. سقف هاي سفيد مانند يك صفحه بزرگ منعكس كننده نور عمل مي كنند و نور طبيعي يا مصنوعي موجود را از خود انعكاس مي دهند و به فضاي اتاق مي تابانند. رنگ هاي نيمه گرم چرخه رنگ (مانند زردها و انواع كرم) مي توانند سردي نور شمالي را بگيرند و به عكس رنگ هاي سرد (مانند آبي ها و سبزها) از تندي آفتاب جنوبي مي كاهند. همچنين جنس و رنگ پرده ها روي نوري كه از آنها عبور مي كند تاثير مي گذارند و با فيلتر كردن نور به نوبه خود روي ساير اجزا و اشياي اتاق نيز تاثير مي گذارند. حذف عوامل پديدآورنده يا تشديدكننده استرس نظير عايق بندي پنجره ها و درها نيز از ديگر راهكارهايي است كه براي برقراري آرامش در فضاي خانه توصيه مي شود.
در اثاث خانه به دنبال خطوط زيبا و خوشايند و فرم محكم و جاندار باشيد اگر وسيله اي شكلي دارد كه مي دانيد هميشه دوستش خواهيد داشت، همان را انتخاب كنيد. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهيد شد كه اين مشكل با تعويض رويه حل مي شود. مهم اين است كه فرم و مدل اين وسيله را دوست داشته باشيد. سعي نكنيد لوازم منزل را هم رنگ انتخاب كنيد بلكه به هماهنگي رنگ ها توجه كنيد البته نه به اين معنا كه همه چيز يك رنگ باشد.
اگر در حال انجام تغييرات اساسي در منزل هستيد قبل از هر كار جنس موادي را كه استفاده مي كنيد مورد بررسي قرار دهيد. كف پوش مرمر در تابستان بسيار خنك و عالي است اما در زمستان به طور آزاردهنده اي سرد است. كف پوش هاي غير از فرش و موكت هم به سر و صداي محيط اضافه مي كنند.
آثار هنري جالبي كه بيانگر شخصيت شما باشند را در گوشه و كنار خانه قرار دهيد. آثار هنري بهانه بسيار خوبي براي آغاز گفت وگو هستند. از آنجايي كه آثار هنري موجود در منزل معرف شخصيت شماست، لوازم خانه را طوري انتخاب كنيد كه بر زيبايي تابلوها و آثار هنري ديگر موجود در خانه بيفزايد. وسايل خانه را طوري نچينيد كه توجه را از آثار هنري به خود جلب كنند. حمام و سرويس هاي دستشويي را با شمع، گل هاي خوشبو و صابون هاي عطرآگين تزئين كنيد. هر وسيله اي را به بهانه اينكه جا نداريد و نمي توانيد دور بيندازيد در اتاق نشيمن قرار ندهيد. هرچه دور و بر خودتان را شلوغ كنيد محيط خانه كسل كننده و اعصاب خردكن تر مي شود. گذاشتن عكس هايي از اعضاي خانواده در گوشه و كنار خانه بسيار خوب است اما از افراط در اين كار خودداري كنيد چرا كه ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه در خواهيد آورد.
اضافه كردن گياه، سنگ، صدف
به تزئينات خانه و روشن كردن شمع تاثير بسيار خوبي در روحيه اعضاي خانواده مي گذارد البته فراموش نكنيد كه لازم نيست همه چيز هم درست سر جايش باشد خانه شما اينطوري زنده تر به نظر مي رسد.
منبع: www.arredamento.it
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 542]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن