تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816379646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفید کردن بی مورد دندان ها و یا تکرار بیش از حد آن موجب کاهش استحکا�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:



رییس بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاثیر مواد غذایی و عوامل ژنتیکی بر تغییر رنگ دندانها، اظهار کرد: سفید کردن بی مورد دندان ها و یا تکرار بیش از حد آن موجب کاهش استحکام دندانها می شود.

▪ دکتر منصوره میرزایی، عضوهیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: سفید کردن یا روشن کردن دندان هایی که بر اساس عوامل ژنتیکی، مواد خوراکی یا به مرور زمان رنگ گرفته اند، فرآیندی است که روش آن بسته به نوع دندان از طرف متخصصان ترمیمی و زیبایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به عوامل تغییر رنگ دندان ها و تقسیم آنها به دو دسته بیرونی و درونی گفت: مواد غذایی مانند قهوه، چای، قطره آهن، سیگار و مصرف بیش از حد آب حاوی فلوراید از جمله عوامل بیرونی و مصرف داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک ها و عوامل ژنتیکی از علل درونی تغییر رنگ دندان ها محسوب می شوند.

▪ این دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در ادامه با اشاره به نقش آب مصرفی در زیبایی و استحکام دندان ها اظهار داشت: آب مناطقی که بیش از حد استاندارد حاوی فلوراید هستند، بسته به نوع محل زندگی، این تغییر رنگ گاهی در همه اعضای خانواده و افراد یک منطقه دیده می شود.

▪ این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توجه به علت تغییر رنگ، اگر این تغییر از محیط و عوامل خارجی تاثیر گرفته باشد اثر بلیچینگ (سفید کردن) بر روی این عوامل بیشتر است. اما در مورد عوامل ژنتیکی چون ماندگاری بیشتری دارند، احتمال موفقیت در سفید کردن دندان ها کمتر خواهد بود.

▪ رئیس بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سفید کردن دندان ها (بلیچنیگ) فرایندی کوتاه مدت نیست و به طور کلی بعد از ۲ تا ۳ سال که از بلیچ می گذرد، تغییر رنگ احساس می شود اما به شدت رنگ اولیه دندان ها نیست و شدت آن به نوع مراقبت انجام شده بعد از درمان بستگی دارد.

وی در خصوص عوارض بلیچینگ توضیح داد: سفید کردن به شرطی کم خطر است که در جای خودش استفاده شود. اگر بیش از حد انجام و یا برای کسی استفاده شود که دندان های عادی و طبیعی دارد، عوارض جانبی بسیاری به همراه دارد.

▪ مدیر گروه ترمیمی دانشکده دندانپزشکی ادامه داد: ماده شیمیایی مورد استفاده در بلیچ، هیدروژن پراکسید (H۲O۲) است که بعد از بلیچینگ تجزیه و O۲ آزاد می کند که این O۲ عامل تغییر رنگ دندان و روشن تر شدن رنگ آن می شود. با این حال اگر بیش از چند دفعه بلیچ کنیم، این O۲ باعث کاهش استحکام مینای دندان می شود.

وی در مورد عوارض برگشت ناپذیر سفید کردن گفت: این عوارض بسیار جزئی است و بیشتر در مورد دندان هایی است که در سنین پایین عصب کشی شده اند. به این منظور بلیچ کردن دندان های عصب کشی شده باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

▪ عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در جلسه اول بیلیچینگ، ۵۰ تا۶۰ درصد تیرگی ها رفع می شود و اگر تعداد جلسات بیش از حد معمول باشد، ساختار دندانی عوض شده و آسیب درونی شدیدی به مینای دندان می رساند.

در بلیچینگ از غلظت های متفاوت H۲O۲ استفاده می شود. به این منظور هرچه از غلظت بالا استفاده کنیم، تاثیر سفیدی و عوارض بیشتر می شود.

وی در مورد استفاده از لیزر در سفید کردن دندان ها گفت: در استفاده از لیزر چون شدت تاباندن H۲O۲ بیشتراست، نشانه های سفید شدن دندان زودتر ظاهر می شود.
بنابراین باعث ایجاد انگیزه می شود اما عوارض و حساسیت های بیشتری بدنبال دارد.

▪ این متخصص ترمیمی افزود: در لیزر چون دندان ها خیلی زود سفید می شوند، به تبع آن خیلی زود هم رنگ می گیرند و نیاز به مراجعه های مکرر وجود دارد و با توجه به آسیب به مینای دندان، لیزر باید در جای خودش و در مواقع خاص استفاده شود و در هنگام استفاده باید تمام عوارض را مد نظر گرفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در فرایند بلیچینگ چون اثرات مفیدی از خود به جا می گذارد بیشتر به مزایای آن توجه می شود تا مضرات آن. به این معنی که چون باعث می شود افراد به زیبایی خود و به بهداشت عمومی دهان و نگهداری از دندان ها توجه کنند، بسیار ارزشمند است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن