تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات نفت ايران به چين 62 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شينهوا افزايش بي سابقه تقاضاي نفت از سوي پالايشگاههاي چين در دو ماه نخست 2011 موجب شد تا ميزان واردات نفت خام اين كشور در اين مدت با رشد چشمگيري روبرو شود .
ميزان واردات نفت چين در اين مدت به بيش از 45.73 ميليون تن رسيد كه اين رقم نسبت به دو ماه نخست 2010 بيش از 23.6 درصد رشد داشته است .
گرچه دولت چين براي مقابله با افزايش نرخ تورم سياستهاي انبساطي پولي و مالي را متوقف كرده است و پيش بيني مي شد اين مساله تا حدي موجب كاهش تقاضاي انرژي شود ولي ميزان تقاضاي نفت در بازار داخلي چين همچنان روندي صعودي دارد . اين در حالي است كه قيمت جهاني نفت نيز از ابتداي سال 2011 روندي كاملا صعودي داشته است .
بر اساس اين گزارش ميزان وادرات نفت خام چين در ماه فوريه به بيش از 19.95 ميليون تن رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 7.7 درصدي روبرو شده است . اين رقم در ماه ژانويه به بيش از 21.8 ميليون تن رسيده بود .
بيش از نيمي از نفت وارداتي چين در اين مدت از خاور ميانه تامين شده است . چين به عنوان دومين وارد كننده بزرگ نفت جهان در سال 2010 بيش از 47 درصد نفت مورد نياز خود را از خاورميانه تامين كرده است . اين رقم در دو ماه نخست 2011 به بيش از 50 درصد رسيده است .
به دنبال افزايش چشمگير قيمت نفت برنت درياي شمال شركتهاي چيني ترجيح دادند در دو ماه نخست 2011 نفت بيشتري از خاور ميانه و آمريكاي لاتين وارد كنند . ميزان واردات نفت چين در اين مدت از دو كشور آفريقايي سودان و ليبي افزايش داشته است و اين مساله موجب شد تا واردات نفت چين از آفريقا در اين مدت نسبت به سال گذشته 7.6 درصد رشد داشته باشد . چين از سال 2009 تا كنون 3 درصد نفت مورد نياز خود را از ليبي وارد كرده است .
عربستان كه سال 2010 با صادرات 44.63 ميليون تن بزرگترين صادر كننده نفت به چين بوده است بيش از 20 درصد نفت مورد نياز چين را تامين كرده است . ميزان واردات نفت چين از عربستان در دو ماه نخست 2011 به بيش از 8.19 ميليون تن رسيده كه نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدي داشته است .
ايران نيز با صادرات 4.11 ميليون تن نفت خام به چين دومين صادر كننده بزرگ نفت به اين كشور در اين مدت بوده است. صادرات نفت ايران به چين در دو ماه نخست 2011 بيش از 62 درصد رشد داشته است .
با توجه به شرايط سياسي و اجتماعي خاور ميانه افزايش وابستگي چين به نفت اين منطقه اقتصاد چين را با ريسكهاي زيادي روبرو خواهد كرد .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن