تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجو: شهردار پيشنهاد تبديل پروژه نوسازان به پيش‌فروش مسكن را به وزارت مسكن داده است تعجب دارد كه مقام رتبه‌چندم محيط زيست،اظهارات مافوق خود را رد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دانشجو: شهردار پيشنهاد تبديل پروژه نوسازان به پيش‌فروش مسكن را به وزارت مسكن داده است تعجب دارد كه مقام رتبه‌چندم محيط زيست،اظهارات مافوق خود را رد مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

سخنگوي شوراي شهر تهران، از ارائه پيشنهاد قرار گرفتن پروژه نوسازان در قالب پيش‌فروش مسكن به وزارت مسكن خبر داد.

پيشنهادهاي جديد شهردار تهران به وزارت مسكن در مورد تبديل پروژه نوسازان به پيش فروش مسكن

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خسرو دانشجو در پايان جلسه يكصد و بيست و يكم شوراي شهر تهران، از بررسي آخرين اقدامات صورت گرفته در مورد پروژه نوسازان با حضور شهردار تهران در جلسه امروز خبر داد و بيان كرد: شهردار تهران امروز، توضيحات مبسوطي در مورد آخرين مذاكرات خود با وزارت مسكن و بانك مركزي ارائه كرد.

دانشجو توضيح داد: شوراي شهر تهران در مورد بافت‌هاي فرسوده و به مشاركت گرفتن مردم در اين پروژه‌ها، مصوباتي داشت و قرار بود مردم را در سرمايه‌گذاري‌هاي مربوط به بافت‌هاي فرسوده دخيل كند كه يكي از اين روش‌ها، فروش متري مسكن بود. در عين حال شهرداري تهران، سرمايه‌گذاران را در پروژه‌هاي مشتركي دعوت به همكاري كرده و براي سرمايه‌گذاري‌هاي اندك و محدود مردم نيز در حوزه مسكن و ساير حوزه‌ها پيش‌بيني‌هاي لازم را صورت داده است.

وي به نتايج مثبت مذاكرات قاليباف با بانك مركزي و وزارت مسكن اشاره و عنوان كرد: در مورد اين كه اين مذاكرات مربوط به قبل از مصاحبه مطبوعاتي وزير مسكن در هفته پيش بوده يا نه، اطلاعي ندارم.

سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اين كه هدف اين طرح و آنچه از اين طرح تاكنون انتظار مي‌رفته، نبايد اين باشد كه مشكل مسكن شهر تهران به طول كامل حل شود، تصريح كرد: قطعا اين طرح به تنهايي توان حل مشكل مسكن شهر تهران را ندارد، اما در همين جهت حركت مي‌كند.

وي در ادامه از پيشنهاد قاليباف به وزارت مسكن براي قرار گرفتن «پروژه نوسازان» در قالب پروژه‌هاي پيش فروش مسكن خبر داد و تاكيد كرد: طبق آيين‌نامه پيش‌فروش، سرمايه‌گذاري در اين طرح‌ها بايد حداقل پس از پايان يافتن 30 درصد از پروژه صورت گيرد و عمده ايراد وزارت مسكن در مورد اين پروژه، مربوط به همين موضوع بوده است.

دانشجو به توضيحات قاليباف در اين خصوص اشاره كرد و گفت: شهرداري و وزارت مسكن در مورد اين موضوع، به جمع‌بندي مناسبي رسيده‌اند و با توجه به اين كه شهرداري تهران مجموعه‌اي عام المنفعه است و به عنوان يك شخص حقيقي سرمايه‌گذاري در پروژه نوسازان را آغاز نكرده و از سوي ديگر با توجه به اين كه داراي‌هاي مالي شهرداري تهران بسيار بيشتر از حجم سرمايه‌گذاري اين پروژه است، در نتيجه شهرداري تهران توان تضمين مالي اين پروژه را دارد.

(آغاز فروش پس از پايان يافتن 30 درصد از پروژه) پيش‌فروش مسكن معاف شود و حتي امكان سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر مردم به وجود آيد.

سخنگوي شوراي شهر تهران يادآورشد: در مورد فروش مسكن در پروژه نوسازان دو نظر وجود دارد، وزارت مسكن قائل به اين موضوع است كه اين اقدام شهرداري پيش فروش مسكن است و بايد در حوزه شمول آيين‌نامه آن قرار گيرد و در عين حال نظر ديگري نيز وجود دارد كه در آن تاكيد شده، اين اقدام شهرداري مي‌تواند، در قالب يك طرح مشاركتي سرمايه‌گذاري باشد و در اين صورت ديگر قيد و بندي براي آن وجود ندارد.

وي به قول شهردار تهران در مورد پيگيري مجوزهاي مورد نظر اشاره و اظهار كرد: مقدمات قانوني اين پيشنهاد شهرداري در مورد پيش‌فروش مسكن بايد به تصويب برسد و بايد قبل از مرحله دوم طرح، تمام هماهنگي‌ها صورت گيرد.

دانشجو در ادامه خاطر نشان كرد: در مرحله اول طرح پروژه نوسازان، چهار هزار نفر در آن شركت كردند كه 80 درصد آن‌ها زير 50 متر و درصد بالايي از اين 80 درصد در پنج تا شش متر سرمايه‌گذاري كرده‌اند و در اين ميان، فقط دو درصد در 100 مترمربع، يعني حداكثر متراژ ممكن، سرمايه‌گذاري كرده‌اند و اين موضوع گوياي اين امر است كه قشر قابل توجهي از شهروندان كه نيازي به مسكن ندارند، در اين طرح شركت كرده‌اند و بايد سيستم مالي كشور به كمك اين طرح بيايد.

وي ادامه داد: در صورت قرار گرفتن پروژه نوسازان به عنوان پيش فروش مسكن، شهرداري تهران مي‌تواند، براي سرمايه‌گذاران خود، وام ساخت مسكن را تا سقف 30 ميليون تومان دريافت كند و توصيه شورا نيز به شهرداري تهران در اين مورد اين بود كه مجوزهاي لازم براي استفاده از منابع گرفته شود، در عين حال اين امكان وجود دارد كه در صورت موافقت بانك مركزي، از حجم بيشتري از منابع كشور كمك گرفته شود.

سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اين كه شهر تهران حدود 500 هزار واحد بافت‌ فرسوده دارد، افزود: شورا همه توان و همكاري خود را براي كمك به شهرداري تهران در اجراي اين پروژه خواهد داشت.

وي عنوان كرد: در عين حال يكي از ايرادات بانك مركزي در مورد پروژه نوسازان، مربوط به سود سالانه اين پروژه بود كه البته در همان مرحله اول منتفي شد و قرار بود، تا يك سوم در هر مترمربع تخفيف به سرمايه‌گذاران داده شود.

انگار مسوولان محيط زيست كمبود مصاحبه دارند!

اين كه چرا يك مقام رتبه‌چندم محيط زيست، اظهارات مقام مافوق خود را رد مي‌كند، از نظر ما تعجب دارد

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد آخرين توافقات براي احداث گورستان در «تلو»، گفت: مدت‌ها از زمان اعلام سازمان بهشت زهرا (س) در مورد پايان يافتن ظرفيت دفن اموات گذشته و كمبود قبر براي شهر تهران، تبديل به يك تهديد شده است.

وي خاطر نشان كرد: اين كه زميني در طرح جامع، با همه بررسي‌هاي كارشناسي تصويب شود و در هنگام اجراي طرح، ساير مراجع آن را رد كنند و بعد تصميم‌گيري در مورد اين پروژه در چم و خم مسايل اداري بماند، موضوعي است كه قطعا از مشكلات شهر تهران نمي‌كاهد.

سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: انتظار شورا اين بود كه مسوولان مرتبط با اين موضوع، هر چه زودتر با هم به توافق برسند، چرا كه طرح جامع شهر تهران در مورد احداث گورستان و محل آن تكليف را روشن كرده و اين طرح پيشتر به تاييد و امضاي مراجع مرتبط نيز رسيده است.

وي اذعان كرد: نظر شورا اين است كه مقدمات قانوني احداث اين گورستان و محل آن كاملا طي شده و مي‌طلبد كه مسوولان همكاري لازم را داشته باشند و به جاي ايراد گرفتن، به دنبال همكاري باشند و حتي اگر ايرادي هم نيز وجود دارد، به شكل كارشناسي گفته شود.

دانشجو تصريح كرد: متاسفانه برخي افراد كه هيچ مسووليتي ندارند، نكاتي را طرح مي‌كنند كه پاسخ آن در طرح جامع به طور روشن آمده است و از جمله آن مي‌توان، به دلايل انتخاب منطقه «تلو» به عنوان مكاني كه دسترسي‌هاي مناسبي دارد، اشاره كرد.

وي با اشاره به لحاظ شدن جميع امكانات مورد نظر در طرح جامع شهر تهران براي احداث گورستان در منطقه «تلو»، به عنوان بهترين نقطه، گفت: اما متاسفانه برخي افراد به همان نقاط قوت، نظرات غيركارشناسي وارد مي‌كنند.

سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: آيا به اين دليل كه چون گورستان ترافيك ايجاد مي‌كند، نبايد گورستاني احداث شود، درست است؟ در هر نقطه ديگري از شهر تهران نيز كه اين گورستان احداث شود، قطعا همين ترافيك ايجاد خواهد شد، ضمن اين كه شمال شرق تهران، دسترسي‌هاي مناسبي دارد و امكان ادامه خط مترو و اتوبوسراني و گسترش بزرگراه‌ها در اين منطقه وجود دارد.

وي خاطر نشان كرد: موضوعاتي كه از سوي محيط زيست مطرح مي‌شود، جواب‌هاي مشخصي دارد و خودشان نيز جواب حرف‌هاي كلي خودشان را مي‌دانند.

دانشجو به جلسات متعددي كه با حضور مسوولان محيط زيست برگزار شده است، اشاره كرد و گفت: متاسفانه اين دوستان در جلسه حاضر مي‌شوند و پاسخ سوالات خود را مي‌گيرند، ‌اما بعد از جلسه دوباره در مصاحبه‌اي حرف ديگري را مي‌زنند و به قول رياست شوراي شهر تهران، «انگار كمبود مصاحبه دارند!» و سوال ما اين است كه چرا سوال‌هاي خود را پس از پاسخ‌هاي ما، دوباره در مطبوعات تكرار مي‌كنند؟

وي تاكيد كرد: هيچ اختلاف نظري در مورد احداث گورستان و محل آن بين شورا و شهرداري تهران وجود ندارد، چرا كه شورا و شهرداري قبل از تصويب طرح جامع شهر تهران، تمام مسايل را بررسي كردند و براي احداث گورستان شهر تهران حدود پنج سال است كه مشاور فعاليت مي‌كند.

سخنگوي شوراي شهر تهران با تاكيد بر اين كه از مراجع ديگر انتظار داريم به طرح جامع وفادار بمانند، گفت: پس از سال‌ها كه شهرسازان و معماران آرزوي داشتن طرح جامع را داشتند، حالا امروز نبايد به دليل برخي اختلافات، ان‌قلت‌هاي متفاوتي بياوريم، چرا كه تمام داشته‌هاي تخصصي كشور در طراحي جامع شهر تهران به كار گرفته شده و همه دست به دست هم داده‌اند، تا طرح جامع به اين شكل به تصويب برسد.

وي گفت: مرجع تصميم‌گيري در مورد طرح جامع شهر تهران، شوراي عالي شهرسازي و معماري بوده است كه همه مسوولان مرتبط در آن حاضر هستند و مقام مافوق سازمان حفاظت محيط زيست، ضمن حضور در اين جلسات اين طرح را تاييد و امضا كرده است، اما اين كه چرا حالا يك مقام رتبه‌چندم محيط زيست، اظهارات مقام مافوق خود را رد مي‌كند، از نظر ما تعجب دارد.

پرداخت عوارض ايمني مساجد و اماكن مذهبي توسط شهرداري تهران دائمي شد

دانشجو در جلسه امروز شوراي شهر تهران كه به صورت غيرعلني برگزار ‌شد، به مصوبه امروز شوراي شهر تهران در مورد دائمي شدن پرداخت عوارض ايمني مساجد و اماكن مذهبي توسط شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: طبق مصوبه سال گذشته شوراي شهر تهران، شهرداري تهران از محل ماده 16 قانون بودجه، موظف به پرداخت اين عوارض بود و به دليل آن كه مدت اين مصوبه يك سال بود، در جلسه امروز تصويب شد، تا از اين به بعد، شهرداري تهران از محل همين ماده، عوارض ايمني مساجد را پرداخت كند.

مصوبه ساماندهي سرويس مدارس سه شنبه در جلسه شورا مطرح مي‌شود

به گزارش ايسنا، وي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد بررسي مصوبه ساماندهي سرويس مدارس كه گويا قرار بود در جلسه امروز نيز بررسي شود، گفت: در حال حاضر قريب به اتفاق مدارس، مسووليت‌ سرويس‌ها را نمي‌پذيرند و در اين طرح تلاش شده، تا ساماندهي مشخصي براي سرويس‌ها صورت گيرد، تا بدين ترتيب، دغدغه‌ ذهني بسياري از خانواده‌ها برطرف شود و اين سرويس‌ها با نظارت مشخصي فعاليت كنند.

سخنگوي شوراي شهر تهران ادامه داد: موضوع بيمه و نرخ‌هاي مربوط به اين سرويس‌ها در جلسه امروز مطرح و تاكيد شد كه بايد منافع خانواده‌ها و انتفاع معقول براي سرويس‌هاي مدارس به صورت دوطرفه لحاظ شود.

وي با بيان اين كه در اين طرح، محدوديتي براي حضور تاكسي‌هاي گردشي و خصوصي وجود ندارد، گفت: در جلسه روز سه شنبه شوراي شهر تهران، موضوع ساماندهي سرويس‌هاي مدارس مطرح و بررسي خواهد شد.

وديعه كارت بليت مترو حذف مي‌شود

دانشجو در پاسخ به سوالي در مورد حذف وديعه كارت بليت مترو، توضيح داد: شنبه هفته قبل، متن تذكر شوراي شهر تهران، توسط رييس شورا به شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه ارائه شد و شنبه هفته آينده، مهلت اقدام آن‌ها به پايان مي‌رسد.

وي به جلسه مشتركي كه با مدير عامل مترو و مدير عامل شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه داشته‌اند، اشاره كرد و گفت: خوشبختانه عكس العمل مديران مربوطه بسيار خوب بوده است و طبق توافق قرار است، مبلغ كارت به حالت قبلي برگردد.

سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: در صورتي كه مسوولان مترو، ايجاد تمهيداتي را براي دائمي شدن كارت بليت مترو لازم مي‌دانند، بايد پيشنهاد خود را به شورا ارائه كرده و در صورت تصويب، آن را از مردم اخذ كنند، در غير اين صورت، دريافت اين مبلغ خلاف قانون خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن