تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمود شالويي:پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان با تم ديني برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: محمود شالويي:پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان با تم ديني برگزار مي‌شود
گروه هنر:قرآن، پيامبر اكرم(ص)، جلوه‌هاي حج، انتفاضه، انتظار، همدلي و همراهي، ستايش و نيايش، شكوفايي و خلاقيت در هفته دولت موضوع پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان است كه هنرمندان جوان سراسر كشور و ديگر كشورها در قالب اين مضامين هنرآفريني خواهندكرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نشست خبري پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان سراسر كشور روز يكشنبه 3 شهريورماه ساعت 30/10 صبح در محل كتابخانه موزه هنرهاي معاصر تهران با حضور «محمود شالويي» مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران و رئيس ستاد جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان سراسر كشور برگزار شد.

در ابتداي جلسه «محمود شالويي» رئيس ستاد جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان سراسر كشور از حضور نيافتن «غلامرضا منتظري» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير جشنواره به دليل مشغوليت وي در برپايي جشنواره در گرگان پوزش طلبيد.

برپايي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان در گرگان

شالويي درباره برگزاري جشنواره در گرگان گفت: پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان از روز دوشنبه 4 شهريورماه تا روز جمعه 8 شهريورماه سال جاري در شهر گرگان استان گلستان با حضور جوانان هنرمند از سراسر كشور و تعدادي از كشورهاي خارجي برگزار خواهد شد.

وي افزود: رشته‌هايي كه براي اين جشنواره در نظر گرفته شده عبارتند از: طراحي، نقاشي، حجم، گرافيك، پوستر، خوشنويسي، نگارگري و كاريكاتور و موضوعات نيز كه در كنار موضوعات آزاد تعيين شده و هنرمندان جوان در قالب آن‌ها هنر خود را به نمايش خواهند گذاشت عبارتند از: قرآن، پيامبر اكرم(ص)، جلوه‌هاي حج، انتفاضه، انتظار، همدلي و همراهي، ستايش و نيايش، شكوفايي و خلاقيت در هفته دولت.

تفاوت پاتزدهمين دوره از جشنواره با دوره‌هاي پيشين

رئيس ستاد جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان در ادامه بيان كرد: تفاوت اين دوره از جشنواره با دوره‌هاي پيشين در بعد بين‌المللي آن است. از تعدادي كشورها به‌ويژه كشورهاي عضو اكو دعوت به عمل آورده بوديم كه در جشنواره شركت كنند كه به دليل اطلاع‌رساني نامناسب به لحاظ زماني تعدادي از كشورها موفق به شركت در جشنواره نشدند.

شالويي كشورهايي را كه تاكنون براي شركت در جشنواره اقدام كرده‌اند را كشورهاي تر كيه، بنگلادش، پاكستان، افغانستان و هندوستان برشمرد و مقايسه آماري اين دوره از جشنواره را با دوره‌هاي پيشين چنين توضيح داد: تعداد كل شركت‌كنندگان در سال گذشته 138 نفر بود كه امسال به 177 نفر افزايش داشته و حاكي از رشد 20% است. تعداد شركت‌كنندگان زن ايراني در سال 86، 60 نفر بود در حالي كه در سال 87 به 73 نفر بالغ شده است و رشدي 12% را نشان مي‌دهد. شركت‌كنندگان مرد ايراني در سال گذشته 87 نفر و در اين دوره 103 نفر برآورد شده كه 30% رشد را نشان مي‌دهد. تعداد استان‌هاي شركت‌كننده در سال گذشته 24 استان بوده كه در اين دوره هر 30 استان كشور شركت كرده‌اند و رشد 23% را نشان مي‌دهد.

مقايسه آماري تعداد شركت‌كنندگان در رشته‌هاي مختلف

سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران مقايسه تعداد شركت‌كنندگان را در رشته‌هاي مختلف چنين عنوان كرد: در سال 86 هنرجويان رشته مجسمه‌سازي 18 نفر بودند كه اين رقم در سال 87 به 17 نفر كاهش يافته و در رشته كاريكاتور نيز سال گذشته 20 نفر شركت كردند و در اين دوره بالغ بر 25 نفر شركت‌كننده داريم. در رشته خوشنويسي در سال گذشته 25 نفر و امسال به 22 نفر كاهش يافته است. همچنين در رشته گرافيك به طور مساوي در سال 86 و امسال 28 نفر شركت‌كننده داشته و داريم. در رشته‌هاي طراحي و نقاشي در سال گذشته 33 نفر و امسال 63 نفر شركت‌كننده داشته و داريم كه در حدود 100% افزايش را نشان مي‌دهد. رشته نگارگري در سال 86، 14 نفر و امسال 16 نفر را داريم.

شالويي بيشترين حضور خواهران را در جشنواره امسال در رشته نگارگري و بيشترين حضور برادران را در رشته كاريكاتور عنوان كرد و افزود: نكته‌اي كه در دفتر هنرهاي تجسمي روي آن اصرار داشته‌ام، موضوع تمركززدايي است كه شكل و شمايل خوبي به خود گرفته و استان‌ها از فعاليت برجسته‌اي در زمينه هنرهاي تجسمي برخوردار شده‌اند.

تمركززدايي، مهم‌ترين برنامه دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

وي تصريح كرد: جشنواره امسال كه در گرگان برگزار مي‌شود، اين امكان را فراهم مي‌كند كه در دوره آينده باز بر روي استاني‌بودن جشنواره و حضور كشورهاي خارجي تلاش كرده و برنامه‌ريزي كنيم. از جمله اين برنامه‌ها اين است كه بتوانيم تمركز فعاليت‌ها را در مركز كاهش داده و زمينه را براي استان‌هايي كه ساليان سال فاقد برگزاري جشنواره‌هاي هنرهاي تجسمي بوده‌اند، فراهم كنيم.

مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: هم‌اينك نمايشگاهي در استان همدان با ميزباني اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و به همت دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برپا شده و نمايشگاه اسماءالحسني كه هم‌اينك در موزه هنرهاي معاصر تهران برپاست بنا به تقاضاي يكي از استان‌ها بعد از اتمام در استان‌هاي ديگر برگزار خواهد شد و همچنين كشورهاي تركيه، روسيه، چچن و تاتارستان نيز درخواست برگزاري اين نمايشگاه را در كشورشان دارند.

شالويي گفت: طي هفته‌هاي آينده اولين كارگاه آموزشي را در استان همدان با شركت استان‌هاي مجاور آن به عنوان اولين دوره كارگاه‌هاي آموزشي ويژه هنرهاي تجسمي برپا خواهيم كرد و امروز عموم هنرمندان از موضوع تمركززدايي استقبال كرده و شايد در ابتدا در اين زمينه با مشكلاتي مواجه بوديم ولي هم‌اينك هنرمندان نيز مشتاق برگزاري نمايشگاه‌ها در ديگر استان‌ها هستند.

برگزاري دوسالانه‌ها و جشنواره‌ها در استان‌هاي كشور

وي تصريح كرد: در مورد دوسالانه‌هاي ملي به اتفاق نظر نزديك مي‌شويم كه بتوانيم آن‌ها را در ديگر استان‌ها برگزار كنيم و 3 دوسالانه را در استان‌هاي ديگر برگزار خواهيم كرد. جوان‌گرايي در كنار احترام به پيشكسوتان و استفاده از تجارب آنان، فراهم‌كردن زمينه فرصت‌هاي مناسب و تعميم هنرهاي تسجمي از برنامه‌هايي است كه به صورت جدي دنبال خواهيم كرد.

رئيس ستاد پانزدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان ادامه داد: مهم‌ترين اصل اين است كه استان مربوطه شرايط لازم (امكانات، تجهيزات، امور فني، تخصصي و هنري و انس و الفت موقعيت استان با آن هنر) را براي ميزباني دوسالانه و جشنواره داشته باشد. در اين باره ما كارشناسان هنري خود را به همراه يك نفر از انجمن‌هاي تخصصي به تمام استان‌ها اعزام كرده و با آنها مكاتبه كرديم كه چنانچه شرايط ميزباني را دارند اعلام كرده و ما خود نيز از آن استان‌ها بازديد كرديم و در نهايت كارشناسان اعلام كردند كه استان‌ها هيچ چيزي كمتر از مركز ندارند بلكه حتي موقعيت آنان از تهران نيز بهتر است. بر همين اساس دوسالانه عكس را نيز در استان يزد برپا خواهيم كرد. ما هيچ اصراري نداريم كه دوسالانه‌ها و جشنواره‌ها را به استاني ببريم كه فاقد شرايط لازم است.

اسامي هيات داوران جشنواره

شالويي درياره هيات داوران اين جشنواره گفت: هيات داوران اغلب داوران سال گذشته هستند و تغيير جدي در اين زمينه نداريم و حداكثر تفاوت در حدود 2 نفر هستند. داوران رشته نگارگري مصطفي آقاميري، مجتبي محرمي و علي محبوبي‌صوفياني هستند و در رشته نقاشي احمد وكيلي، طه بهبهاني، غلامعلي طاهري و آذر آل‌طه و در رشته طراحي منوچهر موقاري و علي ندايي و رشته مجسمه‌سازي طاهر شيخ‌الحكمايي و شاهرخ ديلمقاني و رشته گرافيك و پوستر قباد شيوا، جلال شباهنگي و مهدي رحيمي، در رشته خوشنويسي حميد عجمي، علي تن و محمدعلي فردين‌تبريزي و در رشته كاريكاتور نيز جواد عليزاده، اردشير رستمي و بهمن عبدي هيات داوران اين دوره هستند.

وي افزود: مقطع سني شركت‌كنندگان مطابق سال‌هاي گذشته از 16 سال تا 25 سال است و براي بخش بين‌المللي داوران جداگانه‌اي انتخاب نشده ولي جوايز جداگانه‌اي به شركت‌كنندگان خارجي اهدا خواهد شد.

سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران در پاسخ به يكي از خبرنگاران حاضر در جلسه كه عنوان كرد موضوعات اين جشنواره همه از تم ديني برخوردار هستند و با توجه به بين‌المللي بودن اين دوره از جشنواره آيا محدودشدن جشنواره به موضوعات ديني مانع شركت بسياري از كشورها نخواهد شد، گفت: كشورهايي كه ما از آنها دعوت كرديم، كشورهاي عضو اكو هستند كه همگي مسلمان هستند و اين موضوعات مناسب آن‌هاست ولي براي سال آينده كه گستره شركت‌كنندگان در مرحله بين‌المللي را خواهيم داشت، نكته سنجيده‌اي است.

شالويي در پايان سخنان خود در پاسخ به پرسش يكي ديگر از خبرنگاران مبني بر دوسالانه‌هايي كه قرار است در استان‌هاي ديگر غير از تهران برگزار شود، بيان كرد: به غير از دوسالانه نگارگري كه در تهران برگزار مي‌شود، دوسالانه سفال و سراميك در استان تهران، دوسالانه تصويرگري كتاب كودك در شهر شيراز استان فارس و دوسالانه عكس به طور همزمان در چندين استان كشور از جمله استان يزد برگزار خواهد شد.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن