تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798420541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انواع ماسک های طبیعی پوست : بهداشت پوست و مو


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:  





انواع ماسک های طبیعی 

  هر پوستي با توجه به رطوبت , چربي , جوش و منافذي که دارد براي شادابي بيشتر نياز به تقويت دارد. در زير با ارائه ماسک هاي طبيعي که از ميوه هاي گوناگون تهيه مي شود, مي توانيد پوست خود را زنده و با طراوت نگه داريد.





 





ماسک انگور: اين ماسک براي روشن نگه داشتن پوست صورت مفيد است.

ماسک اسفناج: اسفناج را در روغن زيتون بريزيد درست به همان صورتي که بوراني درست مي کنيد بعد اين ماسک را روي صورت پهن کنيد.

اين ماسک براي پوستهاي کدر مفيد است و باعث درخشش پوست مي شود.

ماسک ميخک: مقداري گل ميخک را در آب خيس کنيد و بعد از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداري عسل و آب خيار مخلوط کنيد به اندازه يک فنجان اين مخلوط را ميل کنيد اين کخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلاي پوستتان مي شود.

ماسک گيلاس: ماسک زيبايي که از دسته هاي گيلاسي که هسته آن را گرفته ايد مي توانيد روي وست خود بگذاريد. اين ماسک به پوست خود شما نرمي داده و باعث مي شود رنگ رخسارتان باز شود.

ماسک هلو: ماسک هلو ماسکي است که روي تمام پوستها مي توانيد استفاده کنيد. هلو را رنده و روي پوست بگذاريد , جند دقيقه صبر کنيد و بعد از شستشو نتيجه آن را ببينيد.

مسدود کردن منافذ صورت: يک قرص اکسيژنه را در مقداري گلاب حل کنيد يک قاشق آرد گندمم را به آن اضافه کنيد و بگذاريد براي 10 دقيقه روي پوستتان بماند.

پوستهايي با منافذ زياد: 7 عدد زرد آلوي رسيده را قطعه قطعه کنيد و له کنيد. چند قطره روغن بادام روي آن بچکانيد و بگذاريد تا براي 20 دقيقه روي پوستتان بماند و بعد آن را با آب نيمه گرم بشوييد.








کرم آرايش و زيبايي: کرم مسدود کردن منافذ صورت را روي پوست مي ماليم و براي يک ساعت پوست را ماساژ مي دهيم تا خوب روي پوست بخوابد. نيم ساعت صبر کنيد و بعد صورت را بشوييد.

ماسک براي پوستهاي معمولي: يک زرده تخم مرغ , يک قاشق مربا خوري آب پرتغال, يک قاشق مربا خوري روغن بادام را با شيره نارگيل اضافه کرده و به صورت بماليد و پس از 20 دقيقه بشوييد.

ماسک لک صورت: ماسک زيبايي گرمک براي باز و شاداب شدن چهره مفيد است. اين ماسک را روي صورت بکشيد و بگذاريد براي 15 دقيقه بماند. اين ماسک براي از بين بردن لکه ها و سر سياه ها نيز مفيد است.





 





ماسک عسل و سرکه: مقداري عسل و سرکه را مخلوط کنيد و روي لکه هاي صورت بماليد, کبودي هاي زير چشم را با اين ماسک بر طرف کنيد.

ماسک هويچ و سيب: هويچ و سيب را رنده کرده و يک قاشق مربا خوري عسل به آن اضافه کرده و روي صورتهايي که لک دارد بگذاريد و پس از 20 دقيقه با آب ولرم بشوييد.

ماسک برگ چغندر: برگ چقندر را بکوبيد . به صورت ماسک در آوريد روي تمام صورت پهن کنيد اين ماسک براي از بين بردن کک و مک مفيد است.

ماسک چهره هاي خسته و بي خواب: موز سالم و رسيده را خوب له کنيد و به آن نصف قاشق مربا خوري عسل اضافه کنيد و خوب آن را به هم بزنيد. اين مخلوط را به چهره و گردن خود بماليد و بعد از نيم ساعت بشوييد.

ماسک پوست تيره و آفتاب سوخته: يک هويچ تازه را به قطعات پهن تقسيم کنيد و براي نيم ساعت روي پوست بگذاريد در اين مدت استراحت کنيد و بعد صورت را با آب نيمه گرم بشوييد.

ماسک گلگون شدن صورت: باقلا را به صورت آرد در اوريد و آن را خمير کنيد و براي 5 دقيقه روي صورت بگداريد و بعد صورت را بشوييد.

ماسک تقويتي : 14 گرم موم سفيد را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولين و 28 گرم گلاب تهيه کنيد. موم سفيد و لانولين را روي بخار آب گذاشته تا با هم آميخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامي در آن ريخته و هم بزنيد تا مخلوط شود. اين کرم را در ظرف در بسته اي بريزيد و هر روز از آن براي نرمي و تقويت پوستتان استفاده کنيد.

ماسک جوش چرکي: براي جوشهاي چرکي با قاشقک مخصوص پودر گل ريواس را با يک قاشق ماست مخلوط کنيد . هفته اي سه روز روي پوستتان بماليد.

ماسک جوشهاي سر سياه: ابتدا گل ريواس را با گل بابونه و گل بنفشه مي جوشانيم وقتي بخار آن بلند شد صورت را بخور مي دهيم و يک قاشق روغن زيتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کرديم به صورت ماسک روي صورت مي گذاريم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت مي ماليم تاضدعفوني شود.
 





 


ماسک چين زير چشم: سفيده تخم مرغ را خوب به هم زده زير چشم مي گذاريم . براي جلوگيري از چين و چروک پوست لانولينرا مي توان هر شب به تنهايي روي پوست بماليد براي اينکه لانولين کاملا جذب پوست شود با انگشت ارام به صورت تلنگر بزنيد و صبح آن را بشوييد.

ماسک چروک چشم: روغن کرچک را يک شب روي پوست ماليده و تا صبح مي گذارين بماند.
 






ممنون از مطلبت ترنم جان
خیلی مفید بود

مرسی ترنم جونمفقط جسارتا منبع این مطالبو هم اگه داری بذاری خوشحال میشیم.

 

پوست هندوانه و خیار پوست کنده را با کمی نخود آبگوشتی و خامه مخلوط کنید. کافیست تا به مدت 3 هفته این ماده را هر روز برای 10 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید. ترکیب نخود و خامه باعث می شود تا پوست شما تغزیه شده و از حساسیت قبلی خارج شود. در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یک ماسک طبیعی نمی تواند پوست شما را سر حال کند. یک ماسک ساده و ارزان که این روزها در بیشتر خانه ها پیدا می شود.
به گزارش مشرق، در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یک ماسک طبیعی نمی تواند پوست شما را سر حال کند. یک ماسک ساده و ارزان که این روزها در بیشتر خانه ها پیدا می شود. به خصوص وقتی بعد از یک روز گرم به خانه می رسید و احساس می کنید از پوستتان آتش بلند می شود در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه داری و کم شدن تقریبی آب بدن، پوست خشک می شود، از این رو تازه نگه داشتن پوست بدن به پایین آوردن دمای آن کمک می کند. هندوانه از آن میوه هایی است که هیچ قسمتش دور ریختنی نبوده و خاصیت های بیشماری در پس گوشت و پوست آن نهفته است. پوست سبز این میوه یک ماسک کالا طبیعی به شمار می رود که برای هر نوع پوستی یک لایه محافظ و سلامت محسوب می شود. در ادامه به معرفی چند خاصیت باور نکردنی این میوه می پردازیم.
 
 
اگر پوست شما سوخته باشد: آفتاب بی رحم تابستان پوست ما را به راحتی می سوزاند. معمولا کرم هایی که بتوانند آفتاب سوختگی را به کلی از بین ببرند، قیمت بالایی دارند. با مخلوط کردن خیار پوست کنده و پوست هندوانه (به صورت کاملا له شده)، ماسک التیام بخشی به وجود می آید که کافیست آن را یک هفته، هر روز به مدت 20 دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید تا رنگ آن روشن تر شود.
 
اگر بعد از اصلاح جوش می زنید: خیلی ها بعد از اصلاح پوستشان ملتهب شده و ممکن است صورتشان جوش بزند. سفیدی هندوانه را با یک تکه سیب زمینی خام و خیار پوست کنده مخلوط کرده و به همراه یک قاشق ماست تازه، بر روی صورتتان بگذارید.این مخلوط، جلوی التهاب پوستی را به کلی می گیرد. اگرپوست حساسی دارید: پوست های حساس در فصل گرما معمولا زود تر خشک می شوند. پوست هندوانه و خیار پوست کنده را با کمی نخود آبگوشتی و خامه مخلوط کنید. کافیست تا به مدت 3 هفته این ماده را هر روز برای 10 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید. ترکیب نخود و خامه باعث می شود تا پوست شما تغزیه شده و از حساسیت قبلی خارج شود. اگر پوستتان طراوت خود را از دست داده است: گاهی بی احتیاطی شما باعث می شود تا پوستتان خشک و زمخت شود. چند عدد بادام را به مدت 12 ساعت در شیر قرار دهید. سپس بادام ها را رنده کرده و کمی آب هندوانه به آن اضافه کنید. این ماده باید به شکل خمیری چسبناک در بیاید. با قرار دادن این ماسک مغذی بر روی پوستتان به مدت سه هفته، طراوت گذشته ی پوستتان را باز یابید.


مرسی گلم

ممنونم

بچه ها من جديدا صورتم احساس ميكنم خشك شده. جوري كه دور دهانم پر از پوسته شدم
قبلا پوستم معمولي بود
به نظرتون از كدوم اين ماسكها ميتونم استفاده كنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته بيشتر دور دهانم احساس خشكي ميكنم

سلام بچه ها كسي برنامه اين هفته دكتر زرگر رو در خانه مهر ديده يا نه؟دكتر يه ماسك با سريش و سفيده تخم مرغ معرفي كرد دستور كاملشو ميخوام اگه ممكنه ؟
 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن