تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803297200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در جلسه شوراي اداري استان عنوان شد ؛ انتقاد استاندار خراسان رضوي از سياه نمايي در هفته دولت

* معتمدي
خراسان امروز- خجسته نيا: استاندار خراسان رضوي هفته دولت را فرصت مغتنمي براي بيان عملكرد و سياستهاي دولت برشمرد و گفت: خدمات شايسته بسياري در دولت نهم ارائه شده كه انتقال آنان به مردم از مهمترين وظيفه مديران در اين هفته است.
محمدي زاده كه در جلسه شوراي اداري خراسان رضوي سخن مي گفت، افزود: بيان عملكرد دولتي كه عدالت را پيشه، مهرورزي را مرام و توسعه هم جانبه را در سرلوحه كار خود قرار داده، شعار نيست.
وي ملاقات با مردم و پاسخگويي به سؤالها و مشكلات آنان را از ديگر وظايف مديران خراسان رضوي در هفته دولت برشمرد و از آنان خواست با سركشي به نقاط دور افتاده و محروم شهرستانها، پاسخگويي به مردم را كه هنر دولت نهم است، در سرلوحه كارها قرار دهند.

انتقاد استاندار از بي مهري ها و سياه نمايي ها
استاندار خراسان رضوي در اين جلسه از برخي بي مهري ها و سياه نمايي ها از سوي افرادي كه تريبون در اختيار آنان قرار مي گيرد، انتقاد كرد و گفت: اين در حالي است كه ما هيچ موقع به دنبال تسويه حساب و پاسخگويي به آنان نبوده ايم، بلكه همواره سعي شده از انرژيها در جهت سازندگي استفاده شود.
وي افزود: اين افراد معتقدند، تاكنون مدارا كرده اند و مي خواهند بعد از اين نامدارايي كنند، اما توفيقات بي شمار و كارنامه درخشان دولت بهترين پاسخ به آنان است.
محمدي زاده همچنين از نهايي شدن سند توسعه منابع انساني خراسان رضوي خبر داد و گفت: از آن جا كه عدم تناسب ظرفيتها و تربيت نيروي انساني يكي از چالشهاي جدي استان بوده، اين سند تدوين شده است.
استاندار خراسان رضوي در خصوص موانع پيش روي تحقق اين سند افزود: متأسفانه تشكيل بيشتر رشته هاي دانشگاهي در استان سليقه اي است و با نياز بازار كار استان هيچ گونه همخواني را ندارد.
به گفته وي، اين مشكل باعث شده در استاني كه به قطب صنعت و معدن تبديل شده و جنبه معماري در آن بسيار مهم است، هنوز رشته دانشگاهي مرتبط با اين نياز وجود نداشته باشد.
وي با توجه به اين سند تفكيك منطقه اي نيازهاي نيروي انساني ماهر را از اولين ره آوردهاي اين اقدام عنوان كرد و خواستار جهت گيري تربيت نيروي انساني متناسب با بازار كار در جلسه كارگروه اشتغال استان شد.
وي با بيان اينكه خلا فعلي ما نبود نيروي انساني ماهر در عرصه ميداني كار، صنعت و كشاورزي است، افزود: آنچه در پر كردن اين خلا مهم است توجه به جنسيت نيروي انساني مي باشد.
استاندار خراسان رضوي در عين حال از كاهش نرخ بيكاري در استان اظهار خرسندي كرد و گفت: طبق آخرين آمار اين نرخ از 10/8 به 6/7 رسيده است.
محمدي زاده در ادامه از عموم مردم خراسان دعوت كرد در تأمين اعتبار چهار ميليارد توماني احداث گنبد جديد حرم امام موسي الكاظم(ع) و ساخت 11 هزار خشت مسي مورد نياز آن همكاري كنند.
به گفته وي، اين افراد مي توانند با مشاركت 250 هزار توماني براي ساخت هر خشت، نام خود را در پشت آن ثبت كنند.
وي كاهش ساعت كاري ادارات، تأمين به موقع نيازهاي ضروري و ارزاق عمومي و مشاركت سازمانها و ادارات دولتي در پهن كردن سفره افطار محرومان را از جمله برنامه هاي ماه مبارك رمضان برشمرد.
گفتني است، استاندار خراسان رضوي در ابتداي اين جلسه از همت بلند، ذوق سرشار و تلاش ارزشمند آية ا... واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي به دليل احداث رواق دارالحجه تقدير كرد.
محمدي زاده احداث اين فضاي مناسب براي زيارت مشتاقان ثامن الحجج(ع) در كنار استاندارد كار و نهايت ذوق و هنر معماري ايراني- اسلامي را اقدامي شايسته و كاري پرافتخار براي نظام برشمرد.

تشريح سند توسعه منابع انساني
در اين جلسه معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي نيز در تشريح سند توسعه و صنايع انساني استان گفت: اين سند با بيش از پنج هزار و 600 ساعت كار كارشناسي براي تأمين نياز نيروي انساني به لحاظ كمي و كيفي در افق 10 ساله تدوين شده است.
عبدالملكي با بيان اينكه جمعيت استان بر اساس آخرين سرشماري سال 85 حدود 5/6 ميليون نفر بوده كه با ميانگين نرخ رشد كشوري در سال 95 به هفت ميليون نفر خواهد رسيد، افزود: با اين احتساب در چشم انداز 10 ساله 150 هزار نفر نيروي كار، كمبود خواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 200 هزار نفر در استان در مشاغلي فعاليت مي كنند كه با رشته تحصيلي آنان مطابقت ندارد، از دستگاههاي اجرايي استان خواست نيازهاي نيروي انساني بخش خود را از هم اكنون پيش بيني و اعلام كنند.
معاون استاندار ايجاد زمينه حضور بخش خصوصي در بخش آموزش عالي و اصلاح ساختار اشتغال استان را از لازمه هاي تحقق سند توسعه منابع انساني خراسان رضوي برشمرد.

اظهارات فرماندار فريمان
در اين جلسه فرماندار فريمان نيز در بيان عملكرد دولت نهم در اين شهرستان گفت: طي سه سال گذشته 136 كارخانه صنعتي در فريمان ايجاد شده كه اين رقم تا قبل از دولت نهم 70 واحد و قبل از پيروزي انقلاب تنها يك كارخانه بوده است.
فرهادي، بهره مندي از اينترنت پر سرعت، ساخت باند دوم جاده مشهد- فريمان، توسعه موزه شهيد مطهري، تجهيز مركز آموزش فني حرفه اي و ساخت بيمارستان جديد در فريمان را از نيازهاي اين شهرستان برشمرد.

30 هزار يتيم زير 18 سال در خراسان رضوي
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان رضوي در اين جلسه گفت: 50 درصد خانوارهاي تحت پوشش اين نهاد در استان فاقد سرپرست هستند.
حاجي نقي با اشاره به بهره مندي 30 هزار يتيم زير 18 سال، از خدمات كميته امداد خراسان رضوي افزود: از اين تعداد 20 هزار زير پوشش حامي هستند.
وي خواستار همكاري مديران دستگاههاي اجرايي استان در پهن كردن سفره افطار نيازمندان شد و گفت: سال گذشته در همين راستا 70 هزار سبد كالاهاي اساسي بين مددجويان توزيع شد.

مشكل جديد حمل و نقل عمومي مشهد؛ كارتهاي سوختي كه سوخت!

* احمد فياض
خبرهاي رسيده از بروز مشكلاتي در بحث كهنه كارت سوخت خودروهاي حمل و نقل عمومي مشهد حكايت دارد. يك مقام آگاه در سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني مشهد با تأييد اين مسأله مي گويد: در يك فرآيند مبهم براي تعداد زيادي از خودروهاي تاكسي اعم از تاكسي رسمي، موقت و تاكسي تلفني ها دو عدد كارت سوخت صادر شده بود.
وي مي افزايد: پس از دريافت كارت سوخت اوليه توسط تاكسيرانان، كارت سوخت ثانويه توسط پليس راهور مشهد به اداره پست و در نهايت به پايتخت عودت داده شده است. اين در حالي است كه اخيراً ضمن ابطال كارت عودت داده شده ثانويه، در نهايت تعجب كارتهاي سوخت اوليه تاكسيرانان نيز باطل و يا اصطلاحاً سوخته است. بنابر آمار پليس راهور تعداد 3500 دستگاه خودرو تاكسي در مشهد دچار چنين مشكلي شده و در فصل مسافرتهاي زائران و مسافرين به اين كلانشهر مذهبي در عمل اين تعداد از خودروها و برخي مؤسسات حمل و نقل درون شهري به واسطه شوك وارده، از چرخه حمل و نقل خارج شده اند. گرچه با مساعدت پليس راهور مشهد رفع مشكل ياد شده در دستور كار فوري قرار گرفته، اما مطابق معمول شركت فرآورده هاي نفتي به عنوان متولي اصلي شارژ كارتهاي سوخت سكوت پيشه كرده و تاكنون پاسخ مستدل و قانعي در اين خصوص ارائه نكرده است.
اكنون جداي از مشكلات اوليه نظير تهيه سوخت با قيمت آزاد و يا عدم دريافت كارت سوخت كه مشكلات فراواني را براي حمل و نقل عمومي مشهد فراهم كرده، اين معضل نيز سبب گسترش نارضايتي تاكسيرانان و شهروندان و مسافران شده است. اين در حالي است كه تمامي افرادي كه كارت سوختشان باطل شده از كساني بوده اند كه تاكنون مطابق با قوانين سازمان و يا مؤسسه پيش رفته و با داشتن كارنامه مثبت كاري، هيچ دليل قانع كننده اي براي سوختن كارتشان وجود ندارد.

آغاز واكسيناسيون بروسلوز دام هاي روستايي و عشايري در خراسان رضوي

خراسان امروز: واكسيناسيون دامهاي سبك و سنگين عليه بروسلوزدر قالب توسعه خدمات بهداشتي- درماني دامهاي روستايي و عشايري در خراسان رضوي آغاز شد.
مدير كل دامپزشكي خراسان رضوي در آستانه فرا رسيدن هفته دولت با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين طرح براي دومين سال متوالي و با همكاري بخش خصوصي دامپزشكي در اين استان و هماهنگي با ساير استانها انجام مي شود.
وي با اشاره به نتايج مطلوب اجراي طرح مذكور در سال گذشته خاطر نشان كرد: حضور بخش غيردولتي باعث شد تا عمليات انجام شده در سال 86 در زمينه واكسيناسيون بروسلوز نسبت به سال قبل از آن 267 درصد رشد داشته باشد كه با توجه به اين رقم، پيش بيني مي شود در سال جاري علاوه بر كاهش موارد بيماري در جمعيت دامي، موارد ابتلاي جمعيت انساني به تب مالت نيز در استان كاهش يابد.
وي افزود: در اين مرحله بيش از 2 ميليون و 400 هزار رأس گوسفند و بز و 77 هزار رأس گاو و گوساله عليه بروسلوز به طور رايگان و توسط بخش خصوصي واكسينه مي شود. وي اعتبار لازم براي اجراي كامل اين پروژه را بيش از 400 ميليون تومان ذكر كرد.
دكتر دستور گفت: با توجه به حساسيت اين طرح تنها مراكزي از بخش خصوصي مجاز به مشاركت در اين طرح هستند كه داراي پروانه مجاز از دامپزشكي بوده و نيز امكانات فني و تجهيزات لازم را دارا باشند.

اعزام 18 اكيپ درماني به مناطق محروم خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مسؤول بسيج جامعه پزشكي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي گفت: در قالب طرح هجرت، 18 اكيپ درماني به روستاهاي محروم استان اعزام شده است.
دكتر عاطفي اظهار داشت: تاكنون 2 اردوي طرح هجرت در استان به منظور ارايه خدمات درماني رايگان به مناطق محروم با اعتبار 120 ميليون ريال در شهرستانهاي بجنورد، اسفراين و جاجرم اجرا شده است.
وي خاطر نشان كرد: بيش از 250 پزشك و پيراپزشك شامل متخصص زنان و اطفال، پزشك عمومي، دندانپزشك، متخصص داخلي و پرستار در اين اردوها شركت و اقدام به ويزيت رايگان محرومان نمودند.
وي تصريح كرد: در اين اردوها خدمات درماني چون ويزيت، توزيع دارو، برگزاري دوره ها و كارگاههاي آموزشي به 4 هزار و 500 نفر از اهالي 24 روستا و دهستان در مناطق محروم ارايه شده است.
وي با بيان اينكه اين اردوها به مدت 2 تا 3 روز برگزار مي شود گفت: همچنين سومين مرحله اردوي هجرت بسيج جامعه پزشكي 30 مرداد در مناطق محروم شهرستان شيروان برگزار شد.
وي اظهار داشت: اين طرح با همكاري دانشكده علوم پزشكي، هلال احمر، سازمان بهزيستي، مديريت درمان تأمين اجتماعي، بسيج سازندگي و بهداري سپاه جوادالائمه(ع) برگزار مي شود.

افتتاح 7 طرح بهداشتي- خدماتي در گناباد

گناباد- خبرنگار قدس: در اولين روز از هفته دولت،مسؤولان ادارات گناباد با حضور در مزار شهداي بهشت قاسم اين شهر ياد و خاطره شهداي دولت را گرامي داشتند.
به همين مناسبت نيز به طور همزمان هفت خانه بهداشت روستايي در روستاهاي روشناوند، نوده، فخرآباد، قاسم آباد و مرنديز به بهره برداري رسيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گناباد در اين مراسم گفت: براي هر كدام از خانه هاي بهداشت روستايي كه 70 مترمربع زيربنا دارد، حدود 250 ميليون ريال هزينه شده است.
دكتر عليرضا مسلم افزود: كل اعتبارات اين مراكز از محل اعتبارات سفر دوم وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شهرستان تأمين شده است.
همچنين به همين مناسبت عمليات اجرايي سالن ورزشي سرپوشيده در محل دانشگاه با هزينه اي بالغ بر 10 ميليارد ريال آغاز شد.دكتر مسلم گفت: با بهره برداري از اين پروژه ورزشي سرانه ورزشي دانشگاه كه اكنون 1/4 متر مي باشد، به 5 مترمربع افزايش خواهد يافت.

بخشدار نصرآباد عنوان كرد ؛ اشتغال 2 هزار نفر با احداث كارخانه سيمان

نصرآباد- خبرنگار قدس: با بهره برداري از كارخانه سيمان و شهرك صنعتي نصرآباد، تحول عظيمي در اين منطقه ايجاد مي شود.
بخشدار نصرآباد با بيان اين مطلب و با اشاره به وجود معادن غني، در منطقه گفت: در منطقه بالاجام و با توجه به خشكسالي هاي اخير اقدامهاي لازم براي صنعتي شدن منطقه توسط دولت در حال اجراست.«امير ذاكري» روند احداث كارخانه سيمان پنج هزار تني و جذب اعتبارات لازم را مثبت عنوان كرد و گفت: با استقبال گسترده از پذيره نويسي شركت و جذب تسهيلات 40 ميليون يورويي و مشاركت بانك صنعت و معدن، منابع مالي براي احداث كارخانه تأمين شده است.وي تصريح كرد: در حال حاضر با شروع عمليات اجرايي 200 تا 300 نفر مشغول به كار شده اند و اين تعداد در زمان توليد و بهره برداري كه 40 ماه پيش بيني شده، به دو هزار نفر مي رسد.وي اضافه كرد: بدون شك بهره برداري از اين واحد بزرگ صنعتي كه نيروهاي متخصص و كارآمد نياز دارد، ورود دانش فني و نيروهاي متخصص و ارتقاي سطح علمي را به دنبال خواهد داشت.
وي يادآور شد: با واگذاري 60 هكتار زمين مطالعات احداث ناحيه صنعتي نصرآباد در حال انجام است و با توجه به ظرفيتهاي خوب منطقه و دسترسي آسان به بازارهاي داخلي و خارجي، سرمايه گذاري در آن با استقبال روبرو خواهد شد.بخشدار نصرآباد عنوان كرد: با اجراي پروژه هاي عمراني كه در دو سال اخير اجرا شده، محروميت تا حدودي از چهره اين منطقه زدوده شده است.وي افزود: گازرساني به 6 روستا، احداث راه آسفالت پنج روستا، آبرساني به هشت روستا، بهسازي پنج روستا و اعطاي تسهيلات مقاوم سازي به 600 واحد مسكوني از مهمترين پروژه هاي عمراني بوده كه در منطقه محروم نصرآباد اجرا شده است.

براي اولين بار در استان صورت گرفت؛ نصب 3 تابلو پيام متغير در راههاي حوزه استحفاظي خراسان رضوي

خراسان امروز: رئيس اداره تأسيسات و ايمني راههاي اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: همزمان با هفته دولت 3 عدد تابلوي پيام متغير كه در محورهاي استان نصب شده به بهره برداري مي رسد.محمدعلي رجايي با بيان اين مطلب افزود: براي تهيه و نصب اين تابلوها 2/2 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.وي بيان داشت: دو عدد از تابلوهاي ذكر شده در كيلومترهاي 15 و 40 آزادراه مشهد- باغچه و يك عدد در كيلومتر 45 محور مشهد- تربت حيدريه نصب شد.
رجايي اظهار داشت: براي احداث هر يك از اين تابلوها 730 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است. از اين تابلوها براي انتقال پيامهاي ترافيكي در محورهاي استان استفاده خواهد شد.

يك مسؤول خبر داد ؛ افزايش مشاركتهاي مردمي كميته امداد سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان سبزوار با بيان اينكه جمعيت خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد اين شهرستان از سال 1382 تاكنون رشدي نداشته گفت: مشاركتهاي مردمي در سال 82، 125 ميليون تومان و در سال 86، 720 ميليون تومان بوده است.
وي افزود: جهيزيه و هديه ازدواج در سال 82 نيز 80 مورد و در سال 86، 320 مورد بوده است.وي همچنين اظهار داشت: در سال 82، 170 يتيم داراي حامي و در سال جاري 1720 يتيم داراي حامي مي باشند كه نسبت به گذشته رشد قابل توجهي داشته است.
اسدي همچنين تصريح كرد: حمايت از اقشار آسيب پذير در سال 82 به تعداد 1500خانوار بوده كه اين ميزان در سال 86 به 3500 خانوار رسيده است.وي با اشاره به كسب رتبه 22 كنكور سراسري در سال جاري توسط يكي از دانش آموزان تحت پوشش اين كميته، اضافه كرد: خواستن، توانستن است و نمونه بارز آن كسب رتبه 22 كشوري در رشته علوم انساني توسط خانم رقيه مير حسيني، يكي از اعضاي تحت پوشش كميته امداد سبزوار مي باشد.

يك نماينده مجلس در مشهد: هلال احمر آماده ترين نهاد در برابر حوادث غيرمترقبه است

خراسان امروز: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسيها نشان مي دهد كه جمعيت هلال احمر آماده ترين نهاد در برابر حوادث غيرمترقبه مي باشد.
دكتر اميرحسين قاضي زاده هاشمي در جمع كاركنان اين جمعيت افزود: جمعيت هلال احمر در برابر بحران و حوادث و پدافند غير عامل از آمادگي مطلوبي برخوردار است.
وي اظهار داشت: هلال احمر از پشتوانه غني و قوي مردمي برخوردار بوده و دولت و مجلس توجه ويژه اي به اين نهاد مردمي دارند.وي گفت: بالندگي و پويايي جمعيت هلال احمر باعث شده تا اين سازمان در رديف نهادهاي موفق دنيا قرار گيرد.
او بيان كرد: جمعيت هلال احمر قادر است خدمات خود را به آن سوي مرزها صادر كند و ارزشهاي انساني و اسلامي ايران را به رخ جهانيان بكشد.وي گفت: حمايت از آسيب ديدگان اولويت نخست هلال احمر مي باشد.
وي اظهار داشت: برنامه ريزي براي ارائه خدمات نوين، استفاده از منابع موجود و مشاركت مردم در فعاليتهاي هلال احمر ضروري است.مدير عامل جميعت هلال احمر خراسان رضوي نيز گفت: خراسان رضوي به دليل هم مرز بودن با كشورهاي مختلف، حضور هزاران زائر در طول سال و حادثه خيز بودن نياز به توجه ويژه دارد.

به دليل نپرداختن تسهيلات بانكي؛ ساخت بزرگترين پروژه داروسازي شرق كشور در سبزوار متوقف شد

سبزوار- خبرنگار قدس: نپرداختن تسهيلات بانكي ساخت بزرگترين پروژه داروسازي شرق كشور را در سبزوار متوقف كرده است.
رئيس هيأت مديره كارخانه داروسازي طاهاي سبزوار گفت: كار ساخت اين كارخانه از ابتداي سال 85 با مشاركت دو هزار سهامدار آغاز شد و اينك بعد از گذشت دو سال با پيشرفت 40 درصدي به علت نپرداختن تسهيلات بانكي متوقف شده است.
دكتر بهزاد سويزي افزود: با توجه به اينكه صنعت داروسازي يكي از پر سودترين صنايع دنيا به شمار مي آيد، ما در صدد راه اندازي كارخانه داروسازي در طي دو فاز بر آمديم.
وي تصريح كرد: ما در فاز نخست تصميم به توليد مواد اوليه دارو گرفتيم كه در اين صورت و با بهره برداري از فاز نخست 80 درصد از نياز دارويي كشور به اين مواد را تأمين خواهيم كرد و در اين زمينه با صرفه جويي ارزي به خودكفايي خواهيم رسيد.
سويزي خاطر نشان كرد: در فاز دوم، توليد فرآورده هاي دارويي از جمله قرص و شربت در دستور كار ماست كه همچون ديگر كارخانه هاي موفق داروسازي در دنيا بعد از توليد مواد اوليه با هزينه كمي آنها را به فرآورده هاي دارويي تبديل كنيم.
وي اظهار داشت: تاكنون از محل سرمايه گذاري سهامداران، دانش فني كارخانه و تجيهزات فني كه مورد تحريم كشورهاي غربي بود، خريداري و به محل كارخانه حمل شده است.
وي با انتقاد از سيستم بانكي در نپرداختن تسهيلات مورد نياز ادامه داد: به رغم دستور رئيس جمهور مبني بر پرداخت تسهيلات به اين واحد و مصوب شدن اين طرح در بنگاههاي زودبازده اقتصادي، متأسفانه هيچ مبلغي پرداخت نشده است.
سويزي تسهيلات مورد نياز براي اتمام اين طرح را 50 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: در صورت اختصاص 20 ميليارد ريال فاز نخست اين طرح به بهره برداري خواهد رسيد.
وي اشتغالزايي اين طرح را در صورت اجراي دو فاز آن 500 نفر عنوان كرد.
كارخانه داروسازي طاهاي سبزوار در 15 كيلومتري غرب شهر سبزوار در كنار شهرك صنعتي اين شهر قرار گرفته است.

پرداخت 41 ميليارد ريال مستمري به مددجويان كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون حمايت كميته امداد خراسان شمالي از پرداخت 41 ميليارد و 367 ميليون ريال مستمري به مددجويان اين نهاد طي چهار ماهه سال جاري خبر داد.
منادي اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 32 هزار و 503 خانوار تحت پوشش اين نهاد هستند كه طي چهار ماهه گذشته مبلغي بالغ بر 41 ميليارد و 367 ميليون ريال مستمري به حساب مددجويان اين نهاد واريز شده است.
وي با بيان اينكه اين نهاد به مددجويان در تمام زمينه ها خدمات مي دهد و از آنها حمايت مي كند،گفت: هم اكنون نيز 917 خانوار در نوبت حمايت هستند كه اين نيازمندان نيز به محض تأمين اعتبار از خدمات كميته امداد بهره مند خواهند شد.
وي در خصوص افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان اين نهاد افزود: تاكنون هيچ ابلاغي براي افزايش مستمري مددجويان صورت نگرفته است.
وي در خصوص ديگر خدمات اين نهاد اظهار داشت: در طي چهار ماهه امسال براي وديعه مسكن مددجويان بيش از 143 ميليون ريال هزينه شده است.
وي گفت: كمكهاي موردي ويژه براي مددجويان و غير مددجويان تا سقف سه ميليون ريال است.
وي در پايان يادآور شد: مسؤولان اين نهاد در تلاش هستند تا با حمايت و خدمات دهي همچون پرداخت مستمري و عيدي، تغذيه كودكان زير 6 سال و مادران باردار و شيرده، اعطاي جهيزيه و هديه ازدواج جوانان مددجو و نيازمند و پرداخت وام مسكن به مددجويان، آنان را در جهت رفع مشكلات زندگي ياري رساند.

امام جمعه نصرآباد در مراسم معرفي شهردار جديد: مشورت يكي از اركان اصلي مديريت اسلامي است

نصرآباد- خبرنگار قدس: در مراسمي با حضور امام جمعه و جمعي از مسؤولان اجرايي شهرستان تربت جام مهندس سيدعلي حسيني به عنوان شهردار جديد نصرآباد معرفي شد.
در اين مراسم امام جمعه نصرآباد مشورت را يكي از اركان اصلي در مديريت اسلامي عنوان كرد و گفت: مشورت باعث خلاقيت و پيشرفت جامعه مي شود.
حجة الاسلام والمسلمين توكلي اظهار داشت: تقوا، تجربه، تخصص، تعهد، امانتداري، خوش خلقي و برنامه ريزي و آينده نگري بايد مهمترين ويژگي مديران در نظام اسلامي باشد.
وي تصريح كرد: شهرداري هاي شهرهاي كوچك بايد به دنبال ايجاد منابع درآمدزا باشند و همه افراد بايد در اداره شهر با شهرداري همكاري نمايند.
در ادامه اين مراسم، شهردار جديد نصرآباد اظهار داشت: در اين شهر كاستي هاي فراواني وجود دارد و لازمه برطرف كردن آنها حمايت مسؤولان و همكاري شوراها و معتمدان شهر مي باشد.
مهندس حسيني احداث ميادين و تكميل بلوار ورودي، احداث پارك، نصب ايستگاه سي ان جي و نام گذاري معابر و خيابانها را از برنامه هاي كوتاه مدت شهرداري عنوان كرد.
همچنين در اين مراسم از زحمات مهندس صادقي نژاد شهردار قبلي نصرآباد قدرداني شد.

لحظه ها

مرگ دلخراش 7 نفر در حوادث رانندگي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: وقوع دو حادثه رانندگي در محورهاي خراسان جنوبي موجب مرگ 7 نفر شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، در پي وقوع تصادف دلخراش بين يك دستگاه خودرو سواري كيا و يك دستگاه خودرو پيكان كه در كيلومتر 26 شهرستان فردوس اتفاق افتاد، خودرو پيكان آتش گرفت كه 6 نفر كشته و دو نفر ديگر مجروح شدند، علت اين حادثه بي احتياطي راننده پيكان به علت انحراف به چپ اعلام شده است.
خبر ديگري حاكي است در تصادف بين يك دستگاه اتوبوس و يك دستگاه خودرو سواري در محور قاين به گناباد نيز يك نفر كشته و يك نفر مجروح شد.علت حادثه بي احتياطي و انحراف به چپ خودروي سواري ناشي از خستگي و خواب آلودگي اعلام شده است.

كشف 82 كيلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبي
خبر ديگري حاكيست مأموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي معدن حاجات نهبندان در بازرسي از يك خودرو پرايد 18 كيلو و 400 گرم ترياك را كشف و ضبط كردند.همچنين، مأموران انتظامي اين شهرستان در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه موتورسيكلت مشكوك و در بازرسي از آن مقدار 40 كيلو و 750 گرم ترياك را كشف و ضبط كردند.
براساس خبر ديگر، مأموران يگان امداد شهرستان قاين در بازرسي از يك دستگاه خودرو وانت پيكان يك كيلو و 80 گرم كراك را كشف و ضبط كردند.
همچنين خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به كشف بيش از 22 كيلوگرم ترياك شدند.بنا به گزارش رسيده، مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند در بازرسي از يك خودرو سواري 22 كيلو و 500 گرم ترياك را كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان فردوس در حين كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از دو مسافر اتوبوس 220 گرم كريستال كشف و ضبط كردند.

اخبار كوتاه

* بجنورد:رئيس كل دادگستري خراسان شمالي در جلسه ملاقات عمومي درخواستهاي 24 نفر از مراجعان را بررسي كرد.
در اين جلسه 16 درخواست بررسي مجدد پرونده، دو درخواست تسريع در رسيدگي و دو درخواست در رابطه با مشكلات زندانيان مطرح شد.
در اين راستا تقاضاهايي كه داراي وجاهت قانوني بودند، به مبادي ذي ربط براي اقدام ارجاع شد.
براساس اين خبر روز چهارشنبه هر هفته مردم مي توانند مشكلات خود را به صورت حضوري با رئيس دادگستري در ميان بگذارند.
* قوچان: اختتاميه اردوهاي هجرت 3 بسيج سازندگي قوچان در اين شهرستان برگزار گرديد.
گفتني است، بسيج سازندگي در اين عرصه با همكاري 130 دانش آموز و دانشجوي بسيجي در 23 مدرسه در زمينه هاي تعميرات ساختمان، جوشكاري ميز و صندلي، نقاشي و سيم كشي ساختمان فعاليت كرده اند.
* اسفراين: به مناسبت گراميداشت هفته جهاني مساجد تعداد 12 مسجد در اسفراين از سوي بسيج دانشجويي و با همت حوزه مقاومت بسيج فاطمة الزهرا(س) غبار روبي و نظافت گرديد.
900 نفر از دانشجويان خواهر به مدت چهار روز در اين طرح خداپسندانه شركت داشتند.

هدف

تأكيد فرماندار بر راه اندازي ورزش صبحگاهي در بجستان

بجستان - خبرنگار قدس: فرماندار بجستان در جمع مسؤولان هيأتهاي ورزشي و جمعي از ورزشكاران بجستان، از مستقل شدن تربيت بدني اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد و عنوان كرد: به دست آوردن جايگاه ورزشي امر بسيار مهمي است و مهمتر از آن حفظ اين جايگاه مي باشد.
وي گفت: ورزش سن نمي شناسد و انسان تا وقتي كه زنده است نياز به شادابي و ورزش و سلامتي دارد.
كافي در ادامه گفت: تربيت بدني در اولين مرحله بايد ورزش صبحگاهي را در سطح شهرستان راه اندازي كرده و اقشار مختلف را جذب نمايد تا همه با شادابي و نشاط به سر كار بروند.در ابتداي اين جلسه شريفي، مسؤول هيأت كشتي و بدنسازي به نمايندگي از ورزشكاران طي سخناني ضمن اعلام موفقيتهاي ورزشي بجستان گفت: اين شهرستان 36 داور رسمي فوتبال و 12 هيأت ورزشي و 13 انجمن ورزشي فعال دارد.وي افزود: داوران درجه يك بجستان قضاوت مسابقات فوتبال كشوري را نيز بر عهده دارند.شريفي خواستار پيگيري خواسته هاي جوانان اين منطقه در زمينه هاي مختلف ورزشي شد.

صعود كوهنوردان اسفرايني به دماوند
اسفراين - خبرنگار قدس: كوهنوردان سپاهي و بسيجي اسفراين به قله 5619 متري دماوند صعود كردند.تيم كوهنوردي وليعصر(عج) اسفراين كه تعداد 12 نفر از پاسداران و بسيجيان اين شهرستان عضو آن بودند موفق شد به مدت 5 روز قله دماوند را فتح كند. اين تيم همچنين پرچم سبز يا مهدي ادركني را بر فراز ارتفاعات اين قله به اهتزاز در آورد.
تمامي افراد اين تيم پس از صعود به شهرستان بازگشتند.سرپرستي اين تيم را سرهنگ پاسدار غلامرضا علي نيا برعهده داشت.

برگزاري مسابقات مرحله نهايي ميني بسكتبال بانوان
خراسان امروز: مسابقات مرحله نهايي ميني بسكتبال بانوان كشور با شركت تيمهاي فارس، اصفهان، گلستان و خراسان رضوي به مدت دو روز در سالن ورزشي مهران مشهد برگزار مي شود.عيسي ممدوحي سرپرست هيات بسكتبال خراسان رضوي با بيان اين مطلب گفت: تيمهاي اول و دوم اين مسابقات براي برگزاري مسابقات مرحله نهايي انتخاب مي شوند.وي همچنين گفت: كلاس مربيگري درجه سه بسكتبال با شركت 30 نفر از آقايان در شهرستان كاشمر برگزار شد. وي افزود: با توجه به استقبال گسترده از اين مساله مقرر شد پس از ماه مبارك رمضان نيز يك دوره ديگر از كلاسهاي آموزش مربيگري در خراسان رضوي برگزار شود.

صعود بانوان سبزوار به قله توچال
سبزوار- خبرنگار قدس: جمعي از بانوان سبزواري در قالب گروه كوهنوردي به قله توچال تهران صعود كردند. اين گروه كوهنوردي كه متشكل از 16 بانوي سبزواري است، موفق به صعود به ارتفاعات قله توچال تهران شدند. شركت كنندگان بعد از اين صعود با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشتند.

درخشش روستاي جابوز در مسابقات فوتسال خليل آباد

خليل آباد - خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني خليل آباد گفت: مسابقات فوتسال اين شهرستان در سه رده سني برگزار شد.
غلامرضا توكلي افزود: در رده سني نوجوانان كه با شركت هفت تيم و به صورت دوره اي برگزار گرديد، تيمهاي پاس شهيد عباسپور، روستاي نقاب و روستاي جابوز به مقام اول تا سوم دست يافتند.
وي افزود: در رده سني جوانان نيز كه با شركت 10 تيم و در دو گروه برگزار گرديد در ديدار نهايي تيم فوتسال جوانان جابوز در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 3از سد تيم شهيد عباسپور گذشت و به مقام قهرماني دست يافت.
توكلي اظهار داشت: دررده سني بزرگسالان نيز كه 12 تيم شركت كرده بودند، تيم جابوز به مقام اول رسيد.

به دليل اجرا نشدن يك مصوبه؛ شهردار بيرجند به شوراي شهر فراخوانده شد

بيرجند- خبرنگار قدس: شوراي اسلامي شهر بيرجند در نود و نهمين جلسه خود از شهردار اين شهر براي محقق نشدن طرح مكانيزاسيون پاسخگويي به ارباب رجوع انتقاد كرد.در اين جلسه اعضاي شوراي شهر از شهردار خواستند تا در جلسه فوق العاده اي كه سه شنبه همين هفته برگزار خواهد شد، حضور يافته و در خصوص مصوبه قبلي شورا كه از بيست و نهم بهمن ماه سال گذشته با موضوع تكريم ارباب رجوع به تصويب رسيده و تاكنون اجرايي نشده است، توضيح دهد.
نماسازي شهري در معابر اصلي شهر با اعطاي تسهيلاتي و با قيد مهلت زمان نيز از جمله موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود كه به كميسيون عمران واگذار شد.

معرفي معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: علي دلقندي به عنوان معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار معرفي شد.
دلقندي جايگزين «برزو دبيريان» شد كه اخيراً به عنوان فرماندار كلات معرفي شده است.
دلقندي قبل از اين بخشدار بخش ششتمد سبزوار بود.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 547]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن