تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813168497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي
ادامه مخالفت آيت الله خامنه اي با كابينه
شنبه 2 شهريور-تا ساعت يازده صبح درمنزل مطالعه مي كردم. كمي كسالت، احساس خستگي و درد مفاصل و استخوان ها مثل سرماخوردگي دارم. خدمت امام رفتم و راجع به مشكل كابينه آينده، با توجه به عدم موافقت آقاي خامنه اي با آقاي ميرحسين موسوي مذاكره كردم، اما نتيجه اي بدست نيامد. امام همان حرف قبلي خودشان را تكرار فرمودند كه تغيير دولت را صلاح نمي دانند و حاضر هم نيستند در اين خصوص امر صادر كنند و اظهار نظر را كافي مي دانند.در مورد اينكه به شوراي نگهبان توصيه كنند در تفسير قانون اساسي كه معرفي نخست وزير را بعد از انتخاب مجدد رئيس جمهور لازم مي دانند، تجديد نظر كنند كه خود به خود دولت بماند، امام فرمودند نمي خواهيم اين بدعت باب شود كه موجب تضعيف شوراي نگهبان شود. گفتم فتنه پيش خواهد آمد. فرمودند با آقاي خامنه اي صحبت كنيم وايشان را قانع كنيم و ضمنا گفتند براي خود آقاي خامنه اي ضرر دارد و خبر از رسيدن نامه آقاي خامنه اي و جواب خودشان به همين مضامين دادند.آيت الله خامنه اي تمايلي به نامزد شدن مجدد نداشتند و با اصرار ماها و نيز خواست امام پذيرفتند و همان موقع گفتند كه نظرشان را راجع به كابينه گفته اند و اكنون حجت دارند ولي نمي خواهند از نظر امام تخلف كنند.عصر آقايان شمخاني و رحيم صفوي آمدند و درباره عمليات آينده و نيازهاي سپاه صحبت كردند. يكي از همافران به نام آقاي نوروزي آمد و از سرهنگ هوشنگ صديق فرمانده نيروي هوايي شاكي بود. كمي تب دارم و با مصرف قرص مسكن خوابيدم.
مشورت درباره كيفيت چاپ كتاب خطبه هاي نماز جمعه
يكشنبه 3 شهريور-ساعت هشت صبح به مجلس رفتم. در گزارش ها مساله مهمي نبود. آقاي جهان آرا» پدر دو شهيد آمد و براي آزادي فرزند ديگرش كه در ارتباط با منافقين زنداني است، كمك خواست. آقاي كمال خرازي با روساي كميته هاي تبليغات هفته جنگ آمدند. براي آنها صحبت كردم و خط تبليغاتي دادم. روحانيون قزوين آمدند و از رئيس كميته انقلاب شاكي بودند.آقاي شفتي مسئول شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران آمد و از موفقيت هاي شركت گفت و از دستور تحويل آشيانه تعميرات به نيروي هوايي شكايت داشت. قانعش كردم كه به خاطر اولويت جنگ تحويل بدهد و گفتم موفقيت ها را در هفته دولت از طريق رسانه ها به مردم بگويد.دكتر طباطبائي آمد و براي رفتن به دوره تخصص قبل از سربازي استمداد كرد. آقاي دهقان مسئول سپاه منطقه تهران آمد و راجع به برنامه حفاظت كه به سپاه محول شده نظر خواهي كرد. من هم نظراتي دادم.عصر آقايان محمد يزدي و سيدجعفر كريمي از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمدند و براي تغيير دولت آقاي ميرحسين موسوي از من استمداد كردند. مشكلات را گفتم و گفتم نظر امام با آقاي موسوي است و نمي شود با آن مخالفت كرد. آقاي حسين مهديان آمد و راجع به كيفيت چاپ كتاب خطبه هاي نماز جمعه من مشورت كرد و از وزير و مديريت صنايع انتقاد داشت. پانصد نفر از مديران صنايع و كارخانه هاي ملي شده آمدند و گزارشي از موفقيت هاي خود دادند.بعد از نماز مغرب، آقاي سرهنگ عباس بابائي آمد و از فرماندهي نيروي هوايي شكايت داشت و گزارشي از كيفيت حمله جزيره خارك داد. در جلسه شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي شركت نكردم.
سفر خانواده آيت الله خامنه اي به مشهد
دوشنبه 4 شهريور-در منزل بودم. به آقاي خامنه اي كه عازم مشهدند، گفتم بچه هاي ما را با خودشان ببرند. قرار شد نماز عيد اضحي (قربان) را آقاي خامنه اي اقامه كنند. كسالت دارم، به همين خاطر بيشتر وقتم به استراحت و مطالعه گذشت.بعد از ظهر آقاي سيدكاظم كرمي وزير آموزش و پروش آمد. ايشان را قانع كردم كه مزاحم مدارس علوي، نيكان و ... نشوند به شرط اينكه آنها هم مقررات را مراعات كنند. براي تهيه خانه براي معلمان و رفع تبعيض در حقوق استمداد كرد.آقايان مصلح و محمدزاده از سپاه آمدند و راجع به گروگان هاي آمريكايي در لبنان مذاكره كرديم. گفتند با تلاش بسيار، سرنخي از گروگان گيرها بدست آمده و گويا امكان دارد، يك نفر از آنها در ارتباط با آزادي زنداني هاي لبناني در اسرائيل آزاد شوند. شب وقتم به مطالعه و تماشاي تلويزيون گذشت.
گلايه آيت الله موسوي اردبيلي از ستاد برگزاري نماز جمعه تهران
سه شنبه 5 شهريور-از آيت الله موسوي اردبيلي خواستم كه نماز جمعه آينده را اقامه كنند. ايشان مدتي است نمي پذيرفتند و از حركات مسئولان ستاد برگزاري نمازجمعه تهران ناراضي اند و پيشنهاد اصلاح دارند، ولي به خاطر حساسيت زمان و مطرح بودن مساله دولت، قبول كردند كه بروند.آقاي صياد شيرازي اطلاع داد كه كار تهيه قطعات هلي كوپتر از طريق وزارت دفاع خوب پيش مي رود و برنامه عمليات قادر 4 خوب است. به زيارت امام رفتيم. رئيس جمهور به خاطر اقامه نماز عيد نيامدند و ناچار من به جاي ايشان عيد قربان را تبريك گفتم. سفرا، اساتيد دانشگاه ها و روحانيون حضور داشتند.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن