تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820419277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اخبار كوتاه
رطوبت هوا در آبادان و خرمشهر
از مرز 72 درصد گذشت
با آغاز فصل موسوم به خرما پزان، رطوبت هواي امروز شهرهاي آبادان و خرمشهر از مرز 72 درصد گذشت.
به گزارش فارس از آبادان، در حال حاضر هواي شرجي زندگي را در شهرهاي آبادان، خرمشهر و اروندكنار را مختل كرده است. به طوريكه هم اكنون تردد شهروندان در سطح اين شهرها به شدت كاهش يافته است.
بنا به گزارش اداره هواشناسي آبادان هم اكنون دماي هوا در شهرهاي آبادان و خرمشهر 31 در جه و ميزان رطوبت موجود افزون بر 72 درصد است.
هر ساله از ابتداي شهريور ماه با رسيدن فصل خرما پزان كه در آن رطب موجود در نخلستان ها به واسطه هواي شرجي به خرما تبديل مي شوند موج رطوبت هوا شهرهاي جنوبي به ويژه آبادان و خرمشهر را فرا مي گيرد.
اين در حالي است كه بالا رفتن ميزان رطوبت هوا باعث اختلال در شبكه توزيع برق و موجب قطعي برق در بعضي از مناطق مي شود كه اين موضوع مشكلاتي را براي شهروندان ساكن در مناطق جنوبي را به همراه دارد.

150 هكتار از مراتع شهرستان مانه و سملقان
در خراسان شمالي طعمه حريق شد

150 هكتار از مراتع شهرستان مانه و سملقان در آتش سوخت.
به گزارش مهر، اين آتش سوزي ديروز در ارتفاعات آلمه رخ داد و مساحت زيادي از مراتع و زمين هاي حاصلخيز را به كام خود كشيد.
ماموران نيروي انتظامي به همراه ماموران آتش نشاني به محل اعزام و بالاخره ظهر ديروز آتش مهار شد. شهرستان مانه و سملقان در 45 كيلومتري بجنورد مركز خراسان شمالي قرار دارد.

بهره برداري از 135 طرح عمراني در كرج

فرماندار شهرستان كرج از بهره برداري از 135 طرح عمراني همزمان با هفته دولت در اين شهرستان خبر داد.
محمدجواد كوليوند در گفت وگو با فارس در كرج افزود: اين طرح ها مربوط به 18دستگاه اجرايي شهرستان كرج مي باشد كه با اعتباري بالغ بر 857 ميليارد ريال تكميل و آماده بهره برداري است.
وي در ادامه به بيشترين طرح ها كه مربوط به اداره صنايع و معادن اين شهرستان است اشاره كرد و گفت: اداره صنايع و معادن كرج با 30طرح بيشترين طرح هاي قابل بهره برداري را در هفته دولت در دست بهره برداري دارد. فرماندار شهرستان كرج طرح هاي آموزش و پرورش، راه و ترابري، بهداشت و درمان، تربيت بدني، آب و فاضلاب، نوسازي مدارس و مخابرات و شهرداري را از ديگر طرح هايي عنوان كرد كه در طول هفته دولت در كرج به بهره برداري خواهند رسيد.

توزيع لامپ كم مصرف بين كاركنان دولت
در همدان

مدير عامل و رئيس هيات مديره شركت توزيع نيروي برق استان همدان گفت: لامپ كم مصرف يارانه اي بين كاركنان ادارات همدان توزيع مي شود.
حاجي رضا تيموري با بيان اينكه اين امر در راستاي استفاده بهينه و صرفه جويي در مصرف برق انجام مي شود، اظهار داشت: لامپ هاي كم مصرف يارانه اي به صورت اقساط 4 ماه در اختيار كاركنان سازمان ها قرار مي گيرد.
تيموري ادامه داد: لامپ هاي در نظر گرفته شده براي توزيع داراي توان 7، 11، 15، 25 وات است و ادارات بايد با معرفي نماينده خود به شركت توزيع نيروي برق نسبت به تهيه لامپها اقدام كند.

بهره برداري از 56 طرح جهاد كشاورزي
در استان سمنان

56 طرح توليدي، عمراني و اقتصادي بخش كشاورزي استان سمنان به مناسبت هفته دولت بهره برداري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، اين طرح ها كه صبح ديروز به بهره برداري رسيد در بخش هاي عمراني با سرمايه گذاري 42 ميليارد ريال اجرا شده است. با بهره برداري از اين طرح ها، علا وه بر ايجاد 301 فرصت شغلي، يك هزار و 134 خانوار نيز از مزاياي آن برخوردار شده اند.
طرح هاي بخش كشاورزي استان سمنان شامل 37 طرح بخش آب و خاك، 9 طرح باغباني، سه زراعت، پنج طرح بخش دام و دو طرح در امور شيلا ت است. از مجموع اين طرح ها، 26 طرح در دامغان، 20 طرح در شاهرود، شش طرح در سمنان اجرا شده است.

همايش ملي طبيعت گردي و اكوتوريسم
در زنجان برگزار مي شود

همايش ملي طبيعت گردي و اكوتوريسم طي روزهاي 17تا 19مهر ماه امسال در زنجان برگزار مي شود.
به گزارش فارس، همايش ملي طبيعت گردي و اكوتوريسم زنجان با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، استانداري، اداره كل حفاظت محيط زيست، اداره كل منابع طبيعي و دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان و موسسه آواي طبيعت پايدار برگزار خواهد شد.
محورهاي اين همايش سه روزه از سوي دبيرخانه اين همايش، طبيعت گردي و توسعه پايدار گردشگري، نقش جوامع ملي در توسعه فعاليت هاي طبيعت گردي و اكوتوريسم، مديريت موفق مقاصد طبيعت گردي، بازاريابي محصولات طبيعت گردي، توسعه اكوتوريسم در مناطق حفاظت شده، قابليت هاي طبيعت گردي استان زنجان و قابليت هاي طبيعت گردي منطقه غرب و شمال غرب كشور اعلام شده است.

اختصاص پنج ميليارد تومان اعتبار
به طرح هاي كارآفرين در فارس

محمد جهرمي به اختصاص پنج ميليارد تومان اعتبار براي طرح هاي كارآفرين فارس از سوي وزارت كار قول مساعد داد.
به گزارش مهر در شيراز، جهرمي در ديدار با نخبگان فارس گفت: در اين راستا طرحهاي زير 100 ميليون تومان اعتبارات لازم را خواهند گرفت و براي طرح هاي بالاي 100 ميليون تومان بايد مكانيزم هاي لازم را تعريف كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه هر مخترع نمي تواند كار آفرين باشد، تصريح كرد: در اين راستا ممكن است كسي ايده پردازي كند اما توانايي اجراي آن را نداشته باشد كه در اين خصوص بايد مخترعان و ايده پردازان را از طرق مختلف به كارآفرينان معرفي كرد.
وزير كار يكي از راهكارهاي انجام اين كار را برگزاري نمايشگاه هاي موقت و دائم دانست و افزود: هر چقدر بتوانيم براي ايده ها و اختراعات كار آفرين جذب كنيم مشكلات مخترعان در رابطه با توليدات طرح ها و اجراي ايده ها كمتر خواهد بود.
جهرمي در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر چگونگي اشتغال اتباع بيگانه در كشور گفت: آن دسته از اتباعي كه در گذشته كارت اقامت از سوي وزارت كشور دريافت كرده باشند با مراجعه به سفارتخانه خود مي توانند با طي كردن مراحل قانوني در صورت امكان ويزاي كار اخذ كنند.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن