تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816787997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات برون مرزي ريشه قطع فيبر نوري است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مشكلات برون مرزي ريشه قطع فيبر نوري است
قطعي هاي متناوب، كيفيت نازل از جمله واژه هاي مطرحي هستند كه كاربران هر روز و هر ساعت در زمان استفاده از خدمات اينترنتي با آنها مواجه مي شوند.


سيده آمنه موسوي : مسوولان شركت زيرساخت در گفت وگو هاي خود با مطبوعات و رسانه ها تاكيد مي كنند مشكلي به جهت تامين سرعت خطوط اينترنت در كشور وجود ندارد و با اين عملكرد خود انگشت اتهام را به سبب قطعي هاي خطوط به سمت شركت هاي اينترنتي نشانه مي روند.قطعي هاي متناوب، پايين بودن سرعت اتصال، كيفيت نازل و“ از جمله واژه هاي نام آشنا و مطرحي هستند كه كاربران ايراني هر روز و هر ساعت در زمان استفاده از خدمات اينترنتي با آنها مواجه مي شوند. براساس اظهارات مسوولان امر بخشي از اين مشكلات به دليل مهيا نبودن زيرساخت هاي لازم و بعضي از اين مسائل به جهت قطعي هاي خطوط ارتباطي فيبرهاي نوري است كه بيش از 50 مرتبه در سال روند كاري كاربران را با مشكل مواجه مي سازد.
- فيبرنوري چيست؟
از نظر ساختاري فيبرنوري يك موج بر استوانه اي از جنس شيشه يا پلاستيك است كه از دو ناحيه مغزي و غلاف يا هسته و پوسته با ضريب شكست متفاوت و دو لايه پوششي اوليه و ثانويه پلاستيكي تشكيل شده است. فيبر نوري از امواج نور براي انتقال داده ها از طريق تارهاي شيشه يا پلاستيك استفاده مي كند. البته در صورت استفاده از هسته پلاستيكي هزينه ساخت تا حد قابل توجهي كاهش پيدا مي كند اما نمي تواند متضمن كيفيتي باشد كه نوع شيشه اي آن به همراه دارد و بيشتر براي حمل داده ها در فواصل كوتاه به كار مي رود. مغز و غلاف يا هسته و پوسته با هم يك

" از نظر ساختاري فيبرنوري يك موج بر استوانه اي از جنس شيشه يا پلاستيك است كه از دو ناحيه مغزي و غلاف يا هسته و پوسته با ضريب شكست متفاوت و دو لايه پوششي اوليه و ثانويه پلاستيكي تشكيل شده است. ... "

رابط بازتابنده را تشكيل مي دهند و هر كابل نوري نيز شامل دو رشته كابل مجزا يكي براي ارسال و ديگري دريافت ديتا ست. در حقيقت مي توان گفت ظرفيت و سرعت دو دليل اصلي استفاده از شبكه فيبر نوري است. امروزه يك كابل مسير انتقال داده را تنها با سرعت يك گيگابايت در ثانيه امكان پذير مي كند اين در حالي است كه يك فيبر نوري به ضخامت تار مو امكان انتقال هاي چندگانه را به طور همزمان با سرعتي حتي بيشتر از 10 گيگابايت در ثانيه به ما مي دهد كه اين سرعت روز به روز افزايش پيدا مي كند. از آنجايي كه در فيبر نوري ما از امواج نوري يا ليزري استفاده مي كنيم كه داراي فركانس بسيار بالاتري نسبت به ماكروويو است بنابراين مي توان پهناي باند بيشتري را ارسال كرد. البته استفاده از فيبرهاي نوري با وجود تمام مزيت هايي كه در بالا بودن حجم اطلاعات مبادله شده در مدت زمان كم براي كاربران به همراه دارد استفاده از آن در ايران چندان سودمند نيست چراكه برخلاف ديگر كشورهاي جهان كه به دليل سودجستن از خطوط پشتيبان قوي هيچ گاه مشكلي به جهت قطعي فيبر نوري براي كاربران به وجود نمي آيد در ايران به طور متوسط ماهانه سه تا پنج بار قطعي هاي ناشي از حفاري هاي نامناسب ارگان هاي دولتي،برخورد كشتي هاي مختلف با خطوط دريايي فيبرهاي نوري و... روند كاري كاربران ايراني را با تاخير مواجه مي سازد.
- اين قرباني مظلوم
عليرضا علمي دبير انجمن شركت هاي اينترنتي در گفت وگو با «سرمايه» با بيان اينكه «حيثيت شركت هاي اينترنتي به دليل قطعي هاي متناوبي كه در مسير انتقال داده هاي فيبرهاي نوري صورت مي گيرد زيرسوال رفته است»، تصريح مي كند:« كاربران به دليل مشكلاتي كه در زمينه استفاده از خطوط پرسرعت براي آنها به وجود مي آيد ديگر اعتمادي به شركت هاي PAP يا ISP ها ندارند.»
وي اظهار مي دارد: «مشكل اصلي فيبرهاي نوري كشور ايران عدم ارائه سيستم هاي پشتيبان پهناي باند در زمان قطعي هاي فيبرهاي نوري است.» علمي با بيان اينكه« زيرساخت هاي در نظرگرفته شده براي پوشش پهناي باند اينترنت به هيچ وجه براي تمامي كاربران ايراني كافي نيست»، تصريح مي كند: «به دليل وجود اين نقيصه در زمان هاي قطعي فيبرهاي نوري 50 درصد از ظرفيت شبكه از بين مي رود و 50 درصد باقيمانده مجبور است تا علاوه بر وظايف خود عملكرد 50 درصد از شبكه خارج شده را نيز پوشش دهد كه در كل اين موضوع سبب مي شود كيفيت خدمات ارائه شده از سوي شركت هاي اينترنتي تا حد قابل توجهي كاهش پيدا كند.»
وي با انتقاد از نحوه مديريت

" كاربران به دليل مشكلاتي كه در زمينه استفاده از خطوط پرسرعت براي آنها به وجود مي آيد ديگر اعتمادي به شركت هاي PAP يا ISP ها ندارند.... "

شركت زيرساخت در رابطه با قطعي هاي فيبرهاي نوري كشور متذكر مي شود: «در هيچ يك از كشورهاي جهان به ويژه همسايگان ايران در منطقه خليج فارس مشكلات قطعي فيبرهاي نوري با دلايلي نظير برخورد لنگر كشتي يا بولدوزر وجود ندارد.»
دبير انجمن شركت هاي اينترنتي مي افزايد: «كاربران از عدم سرويس دهي مناسب شركت زيرساخت در مواقع قطعي خطوط اطلاعي ندارند و در تماس هاي خود با مسوولان شركت هاي اينترنتي، آنها را متهم به بي مسووليتي مي كنند در صورتي كه شركت زيرساخت از توان و قابليت هاي شركت هاي خصوصي در زمينه كاهش مشكلات ناشي از قطعي خطوط استفاده كند، مي تواند نواقص موجود را به حداقل برساند.»
علمي تاكيد مي كند: «در سازمان هاي بزرگ و حجيمي مانند صداوسيما نيز هر ازگاهي مشكلاتي به جهت قطعي هاي برخي از كابل ها به وجود مي آيد كه به واسطه مديريت كارآمد مديران اين سازمان براي ارائه سيستم هاي پشتيبان هيچ گاه مخاطب را آزار نمي دهد.»
وي اظهار مي دارد: «مسوولان شركت زيرساخت در گفت وگو هاي خود با مطبوعات و رسانه ها تاكيد مي كنند مشكلي به جهت تامين سرعت خطوط اينترنت در كشور وجود ندارد و با اين عملكرد خود انگشت اتهام افكار عمومي را به سمت شركت هاي اينترنتي نشانه مي روند اين در حالي است كه با افزايش ظرفيت خطوط انتقال مي توانند مشكلات ناشي از قطعي خطوط فيبرهاي نوري را به حداقل برسانند.»
- ايران و سابقه قطع فيبرنوري
انتقاداتي كه دبير انجمن شركت هاي اينترنتي در رابطه با قطعي هاي فيبرهاي نوري كشور بر اثر مشكلات ناشي از نامناسب بودن خطوط انتقال به آن اشاره كرد در سال 86 طيف كثيري از سايت هاي اطلاع رساني و اينترنتي كشور را به دليل گير كردن يك لنگر كشتي به كابل اينترنتي ايران از لينك چابهار- فجيره با مشكلات عديده اي مواجه كرد به طوري كه كليه ارتباط هاي اينترنتي ايرانيان مختل و كسب و كارهاي مبتني بر اينترنت متوقف شد.
در سال 85 نيز عمليات مربوط به تغيير در تجهيزات و كابل هاي مخابراتي در پايانه هاي فيبرنوري دريايي امارات و عربستان سعودي نيز اختلال چهار روزه اي را براي كاربران ايراني به وجود آورد به طوري

" هيچ يك از كشورهاي جهان به ويژه همسايگان ايران در منطقه خليج فارس مشكلات قطعي فيبرهاي نوري با دلايلي نظير برخورد لنگر كشتي يا بولدوزر وجود ندارد.»... "

كه عملاً 50 درصد از فعاليت هاي مبتني بر اينترنت نظير تجارت الكترونيك يا فرآيندهاي آموزشي در دانشگاه هاي مجازي با مشكل روبه رو شد.
علاوه بر اين به دليل برخي از حفاري هاي نامناسب پيمانكاران ارگان هاي دولتي يا خصوصي نظير وزارتخانه هاي راه و ترابري، نيرو، شركت هاي آب و گاز و نفت، شهرداري، كارخانجات صنعتي و كشاورزان سالانه شاهد قطعي هاي پي درپي فيبرهاي نوري كشور با دلايلي چون گير كردن بولدوزر در خطوط انتقال اينترنتي هستيم كه براساس آمارهاي موجود تهران با±² درصد، بالاترين حجم قطعي خطوط فيبرنوري را دارد.
خبرنگار «سرمايه» تلاش مضاعفي را به منظور گفت وگو با يكي از مسوولان شركت زيرساخت انجام داد تا از برنامه هاي اين شركت براي كاهش مشكلات ناشي از قطعي خطوط فيبرهاي نوري آگاهي پيدا كند كه متاسفانه هيچ يك از مديران شركت زيرساخت پاسخگوي وي نبودند. البته صابر فيضي يكي از مسوولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در رابطه با پرسش هاي خبرنگار «سرمايه» در خصوص مشكلات مذكور اظهار مي دارد: «قطعي هاي فيبرهاي نوري كشور يك امر اجتناب ناپذير است اما در حال حاضر مسيرهاي پشتيباني در حلقه هاي متفاوت به منظور تامين نواقص ناشي از قطعي هاي خطوط انديشيده شده است كه در صورت بروز مساله اي خاص از كاهش سرعت اينترنت جلوگيري مي كند.»
وي تاكيد مي كند: «هيچ يك از مباحث موجود در رابطه با قطعي هاي فيبرهاي نوري كشور ربطي به زيرساخت هاي داخلي ندارد و تمامي مشكلات ريشه در مسائل برون مرزي دارد وشركت زيرساخت تمامي تلاش خود را به منظور بهبود وضعيت سرعت اينترنت كاربران ايراني انجام مي دهد اما به دليل پاره اي از مشكلات خارجي در برخي از مواقع مسائلي در جهت خدمات رساني به كاربران به وجود مي آيد.» وي تاكيد مي كند: «اقدامات در حال توسعه شركت زيرساخت در رابطه با تجهيز خطوط فيبرهاي نوري كشور مي تواند از به وجود آمدن مشكلات بعدي جلوگيري كند.»
به نظر مي رسد هيچ پاياني براي وعده و وعيدهايي كه مسوولان وزارت ارتباطات در رابطه با بهبود وضعيت ارتباطي كشور در بخش هاي مخابراتي، اينترنتي و... مي دهند متصور نيست اما بايد توجه داشت مشكلاتي كه در حال حاضر به جهت قطعي خطوط اينترنت يا فيبرهاي نوري گريبانگير شركت هاي PAP يا ISP ها شده است سالانه ميلياردها دلار خسارت به همراه دارد.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 741]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن