تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816048888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسكو: نيروهاي روسيه از گرجستان عقب‌نشيني كردند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مسكو: نيروهاي روسيه از گرجستان عقب‌نشيني كردند
سرويس خارجي --- خبرگزاري‌ها:‌وزير دفاع روسيه از عقب‌نشيني كامل نيروهاي اين كشور از گرجستان خبر داد.

به گزارش رسيده از مسكو، در بيانيه‌اي كه توسط سرويس مطبوعاتي كرملين در اختيار روزنامه‌نگاران قرار گرفت، گفت، عقب‌نشيني نيروها و واحدهاي روسيه بدون هيچگونه حادثه‌اي انجام شده است.

وي افزود: بنابر اين، روسيه به تعهدات خود در مورد طرح آتش‌بس تحت ميانجيگري فرانسه جامه عمل پوشانده است.

با اين حال، يك مقام ارشد گرجستان در واكنش به اين بيانيه ادعا كرد كه نيروهاي روسيه هنوز مناطقي از گرجستان را تحت اشغال خود دارند.

، سخنگوي وزارت كشور گرجستان، به خبرگزاري فرانسه گفت: تكميل شدن عقب‌نشيني حقيقت ندارد.

در همين رابطه، وزارت كشور گرجستان اعلام كرد كه پليس اين كشور كنترل شهر گوري را در دست گرفته است و نيروهاي امنيتي در شهر به گشت‌زني مشغول هستند.

به گزارش رسيده از گوري ، سخنگوي وزارت كشور گرجستان، گفت كه نيروهاي پليس كنترل اين شهر را در دست گرفتند و نيروهاي گشت‌زني فعاليت خود را در اين شهر استراتژيك كه از يك هفته پيش توسط ارتش روسيه اشغال شده بود، آغاز كردند.

موضع پنتاگون‌

وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد، حركت‌هايي جزيي از نيروهاي روسي در گرجستان مشاهده كرده است كه به سختي مي‌توان تشخيص داد اين نيروها كاملاً از آن منطقه خارج شده‌اند يا تنها به تغيير مواضع پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، ، سخنگوي پنتاگون، دز اين باره گفت كه در مورد حركت خودروهاي نظامي روسيه در اطراف شهر گوري مي‌توان گفت كه برخي حركات صورت گرفته است، ولي تشخيص اينكه اين حركات به معناي خروج كامل اين نيروها است يا تنها تغيير موضع آنها، بسيار دشوار است.

از سويي كاخ سفيد اعلام كرد؛ جورج بوش و نيكلا ساركوزي روِساي جمهوري آمريكا و فرانسه در يك گفتگوي تلفني پذيرفتند كه روسيه توافقنامه آتش‌بس خود با گرجستان را رعايت نمي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ، سخنگوي كاخ سفيد، گفت؛ اين دو رهبر ارزيابي مشتركي در مورد اوضاع گرجستان داشتند. اين دو پذيرفتند كه روسيه توافقنامه را رعايت نمي‌كند.

عدم پايبندي‌

وزارت امور خارجه آمريكا روسيه را متهم كرد، برغم اينكه عمليات خروج نيروهاي نظامي خود از خاك گرجستان را آغاز كرده است، اما مفاد آتش‌بس بين روسيه و گرجستان را رعايت نمي‌كند.

به گزارش رسيده از واشنگتن، ، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، گفت كه روس‌ها بالاخره عمليات خروج نيروهاي نظامي خود را از گرجستان آغاز كردند، اما به تعهدات و الزامات خود درباره توافق‌نامه آتش‌بس با گرجستان پايبند نيستند.

ابراز نگراني‌

ديويد ميليبند، وزير امور خارجه انگليس از اينكه روسيه به تعهداتش در مورد خروج كامل از گرجستان عمل نكرده است، به شدت ابراز نگراني كرد.‌

به گزارش رسيده از لندن، وي از روسيه خواست هرچه زودتر و به طور كامل به تعهداتش در مورد خروج كامل نيروهاي اين كشور از گرجستان كه در توافق آتش‌بس شش ماده‌اي پيشنهادي فرانسه پيش‌بيني شده است، عمل كند.

توقف همكاري‌

نماينده روسيه در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)، توقف همكاري‌هاي نظامي ميان كشورش و سازمان ناتو را مورد تائيد قرار داد.‌

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسكو، گفت، همكاري با ناتو يك مساله پيچيده است و براساس آنچه رهبري سياسي روسيه تصميم گرفته، وزارت دفاع بايد همكاري نظامي خود با ناتو را متوقف كند.‌

وي تائيد كرد كه بايد بروكسل را براي انجام مذاكراتي با مقامات ارشد در مسكو ترك كند و احتمالا تمامي تصميمات در مورد همكاري ما با ناتو در طول اين مذاكرات گرفته شود.‌

از طرفي، سي‌ان‌ان گزارش داد كه سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نيز روابط خود با روسيه را متوقف مي‌كند.‌

سي.ان.ان در گزارشي درباره آينده روابط ناتو و روسيه گفت: ناتو در اجلاس اخير خود در بروكسل كه وزير خارجه آمريكا نيز در آن شركت داشت، اعلام كرد، ناتو با توجه به عواقب تحولات گرجستان تعاملات عادي خود را با روسيه متوقف و در روابط خود با روسيه تجديد نظر مي‌كند.‌

موضع آمريكا

آمريكا تصميم روسيه به متوقف كردن همكاري نظامي خود با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) را تاسف‌بار دانست.‌

به گزارش رسيده، كاخ سفيد تاكيد كرد: هرگونه همكاري نظامي بين روسيه و ناتو، فقط پس از حل بحران در گرجستان صورت مي‌گيرد. ‌

پيش از اين سخنگوي سازمان ناتو اعلام كرد: روسيه از طريق كانال‌هاي نظامي به اطلاع اين سازمان رسانده كه همكاري نظامي خود را با ناتو متوقف كرده است.‌

گوردون جاندرو، سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا، گفت، از نظر عملي تمامي فعاليت‌هاي نظامي با روسيه قبلا متوقف شده است.‌

نشست بي‌نتيجه‌

نشست غيرعلني شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره اوضاع گرجستان كه به درخواست روسيه تشكيل شد، بدون دستيابي به توافق پايان يافت.‌

به گزارش رسيده، شوراي امنيت به درخواست روسيه نشستي درباره اوضاع گرجستان برگزار كرد. مسكو و پاريس براي حل اين بحران دو پيش‌نويس قطعنامه ارائه كرده‌اند، اما نشست شوراي امنيت پايان يافت و درباره هيچيك از اين دو پيش‌نويس فرانسه و روسيه توافقي حاصل نشد.

از سويي، نماينده آمريكا در سازمان ملل، پس از نشست بي‌نتيجه شوراي امنيت درباره گرجستان تصريح كرد كه آنچه كه در منطقه قفقاز مي‌گذرد، سوالاتي درباره هدف روسيه ايجاد مي‌كند.

آلخاندرو وولف، معاون سفير آمريكا در سازمان ملل، گفت كه آمريكا مخالف متن پيش‌نويس قطعنامه‌اي است كه روسيه پيشنهاد داده است.

وي با تاكيد بر ضرورت حفظ تماميت ارضي و استقلال گرجستان، اظهار داشت، اگر چه در موافقتنامه شش ماده‌اي در خصوص گرجستان و در پيش‌نويس قطعنامه، اشاره‌اي به تماميت ارضي گرجستان نشده، اما اتحاديه اروپا به صراحت به اين مساله اشاره كرده است.

وولف ادامه داد كه شفاف سازي درباره شش ماده لازم است و هنوز هم اين شش ماده توسط روسيه اجرا نشده است.

درخواست اوستياي جنوبي و آبخازيا

پارلمان منطقه جدايي‌طلب اوستياي جنوبي در گرجستان به طور رسمي از روسيه خواست كه استقلال اين منطقه را به رسميت بشناسد.

گزارش خبرگزاري فرانسه از مسكو به نقل از خبرگزاري ريانووستي حاكيست، پارلمان اوستياي جنوبي با اعلام اين درخواست خود از روسيه، افزود كه اوستياي جنوبي تمامي ويژگي‌هاي لازم را براي استقلال داراست.

منطقه جدايي‌طلب آبخازياي گرجستان نيز درخواست مشابهي را از روسيه مطرح كرد.

از سويي، وزير امور خارجه روسيه به رسميت شناختن استقلال مناطق خودمختار در گرجستان را منوط به رفتار گرجي‌ها دانست.

به گزارش رسيده از مسكو، سرگئي لاوروف در يك نشسته خبري در زمينه درخواست مناطق خودمختار گرجستان از مسكو براي به رسميت شناختن استقلال آنها گفت: اين موضوع به رفتار مقامات گرجستان بستگي خواهد داشت.




 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن