تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815462478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادداشت((چشم ها را بايد شست))،حقيقت را بايد ديد! (1)


واضح آرشیو وب فارسی:موج: يادداشت((چشم ها را بايد شست))،حقيقت را بايد ديد! (1)
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد ورزش .


مسيب سروندي
رقابت هاي كشتي آزاد المپيك 29 به ميزباني كشور چين 2 روز گذشته به اتمام رسيد و تيم ملي كشورمان با كسب يك مدال برنز به كار خود در اين رقابت ها خاتمه داد، اما آيا اين شكست براي كشتي ايران قابل پيش بيني نبود؟
متاسفانه مشكلات كشتي و رشته ورزشي اول كشورمان آنقدر بسيار است كه اگر بخواهيم به تحليل آنها بپردازيم ساعت ها بايد بنويسيم، بله دوستان كشتي ايران در المپيك چين شكست نخورد ما در المپيك آتن شكست را به چشم ديديم و براي حفظ حرمت ها مدال هاي بدست آمده در آتن را بسيار با ارزش و بزرگ جلوه داديم در غير اين صورت نزديكان به كشتي مي دانند كه مدال هاي بدست امده در آتن به چه شكلي براي كشتي ايران فراهم شد و نتيجه بدست آمده در چين هم حاصل تلاش و برنامه ريزي 4 سال پيش بود..
اما مشكلات كشتي در واقع چيست ، آيا اين حضور يزداني خرم رئيس پرتوان ورزشي كشورمان در راس فدراسيون كشتي بوده كه منجر مي شود رضا يزداني با 10 درصد آمادگي در رقابت هاي انتخابي تيم ملي يا جام تختي قهرمان شود و يا اينكه حضور اين مدير منجر بر اين شده تا سعيد اميري با آن كلاس كشتي در ايران به رتبه نخست برسد در رشته ورزشي كه سال هاي دور يعني دهه گذشته بزرگاني چون خادم، فلاح،جديدي و خيلي هاي ديگر را به چشم ديده است.
بله دوستان اگر بخواهيم واقع بينانه و بدون چشم داشت به فردي، عملكرد كشتي ايران در المپيك را بسنجيم بايد بپذيريم كه حتي اگر 10 نفر از بهترين مديرهاي ورزشي كشورمان نيز با يكديگر بر اين فدراسيون رياست مي كردند نتيجه اي بهتر از اكنون بدست نمي آمد زيرا ما قهرماني و يا نابغه اي را به يزداني خرم تحويل نداديم كه اكنون انتظار كارهاي فوق العاده از او در المپيك را داريم.
به عنوان مثال در اين خصوص بنده تصميم بر اين دارم تا تيم شركت كننده در رقابت هاي المپيك آتن را كه بدون كسب مدال طلا در آن مسابقات به كار خود خاتمه داد را با اين تيم مقايسه كنم.
در سال 2004 كشتي ايران در حالي به رقابت هاي المپيك اعزام شد كه در وزن 55 كيلوگرم بابك نورزاد نايب قهرمان جهان در آن تيم حضور داشت كشتي گيري كه سابقه حضور در مسابقات جهاني و سطح بالاي بسياري را داشت و در وزن 60 كيلوگرم هم كشتي ايران مسعود مصطفي جوكار را با خود به المپيك برد كه جوكار در آن روزها آنقدر آماده شده بود و اينقدر در ميان بهترين 60 كيلوگرمي هاي خوب دنيا كه امسال طلايي و دبير در آن روزها در آن وزن حضور داشتند به تمرين مسابقه پرداخته بود كه كشتي او داراي سبكي جهاني شده بود. از اين دو وزن كه بگذريم به وزن 66 كيلوگرم مي رسيم جايي كه نابغه كشتي دنيا عليرضا دبير با 5 مدال طلا و نقره جهان و المپيك ملي پوش ايران بود كه پس از او نيز مهدي حاجي زاده فني ترين و قهرمان جهان در وزن 74 كيلوگرم ديگر ملي پوش كشورمان بود.
از اين 4 وزن كه بگذريم به وزن 84 كيلوگرم مي رسيم وزني كه مجيد خدايي دارنده 2 مدال طلاي جوانان جهان و يك برنز مسابقات بزرگسالان جهان و ملي پوش 4 سال پياپي آن دوره كشتي ايران در وزن 84 كيلوگرم تيم ملي ايران را همراهي مي كرد و در وزن 96 كيلوگرم هم عليرضا حيدري در تيم ملي حضور داشت كه نيازي به اشاره به عنوان هاي اين كشتي گير نمي باشد، همچنين در وزن 120 كيلوگرم نيز كشتي ايران در حالي رضايي نايب قهرمان جهان را با خود به المپيك برد كه اين كشتي گير نزديك به 5 سال با عباس جديدي يكي از بزرگان كشتي ايران در آن زمان به تساوي مي رسيد و در آن سطح در دنياي قهرماني قرار داشت.
بله دوستان كاروان اعزامي به المپيك آتن را افرادي تشكيل مي دادند كه به غير از جوكار ديگر حاضران در آن تيم داراي عنوان جهاني و مدعي كسب مدال در دنيا بودند كه اگر بخواهيم مجموع مدال هاي آن قهرمانان را بشماريم به بيش از 10 مدال جهاني و المپيك مي رسد اما حاصل اعزام تيمي با اين عظمت به مسابقات المپيك اتن چه شد آيا اين تيم با كسب 3 مدال بدون طلا در المپيك آتن عملكرد خوبي داشته است؟
از 4 سال پيش كه بگذريم به المپيك پكن مي رسيم جايي كه در وزن 55 كيلوگرم عباس دباغي نماينده ايران بود كشتي گير جواني كه براي اولين بار به عضويت تيم ملي در آمده بود و هرگز در رقابت جهاني حضور پيدا نكرده بود و در وزن 60 كيلوگرم هم مراد محمدي حضور داشت كه دو مدال جهاني بر سينه او نقش بسته بود و حاصل كار وي نيز كسب تك مدال كشتي ايران در المپيك شد پس از گذشت از مراد محمدي به مهدي تقوي مي رسيم قهرمان دو دوره مسابقات جوانان جهان با سطحي در حد جوانان كه براي اولين بار به عضويت تيم ملي بزرگسالان بدون حضور در مسابقات جهاني در اين رده سني بود كه اين مسئله در وزن 74 كيلوگرم هم به اين شكل بود و جوكار نيز چنين وضعيتي داشت اما بدون طلاهايي كه تقوي در تيم ملي جوانان بدست آورده بود.
پس از گذشت از اين 4 وزن به پراميدترين چهره كشتي ايران در چين يعني رضا يزداني مي رسيم البته پر اميد از نظر خيلي هايي كه حتي يك تمرين قبل از اعزام به المپيك را از اين كشتي گير تماشا نكرده بودند و با وجود اينكه يزداني 2 مدال برنز را در كارنامه خود داشت و توانسته بود به گفته خود با 10 درصد آمادگي در رقابت هاي انتخابي تيم ملي قهرمان شود اينقدر مشكلات شخصي داشت كه حضور او هرگز در اردو زير نظر كادر فني قطعي نشد و اين مسئله در خصوص سعيد ابراهيمي نيز به همين شكل بود.. در خصوص وزن 120 كيلوگرم هم بايد گفت مي توان معصومي را به عنوان با نظم ترين كشتي گير ايران در رقابت هاي المپيك در اردوها دانست كه كشتي هاي بسيار زيبايي را نيز از او ديديم كه با يك اشتباه كوچك مدال المپيك از دستان او جدا شد و كارنامه ايران در چين نيز اين چنين بسته شد.
بله دوستان اين تازه اولين تفاوت تيم هايي است كه در المپيك اتن و چين شركت داشته اند با اطلاع از اين موضوع كه در حال حاضر بهترين هاي كشتي ايران همين نفرات هستند و بايد پرسيد كه اگر آن تيم با آن همه قهرمان تنها 3 مدال گرفت اين درست است كه ما از اين تيم نيز حداقل 3 مدال را انتظار داشته باشيم؟
ادامه دارد
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن