تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري بخشي از سهام شركت ها، خصوصي سازي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: واگذاري بخشي از سهام شركت ها، خصوصي سازي نيست
سرمايه : چهاردهمين نشست هيات نمايندگان اتاق ايران با مصوباتي در زمينه عدم قطع برق صنعت و عدم تغيير نرخ ارز همراه شد تا با اطلاع رساني اين مصوبات به دولت شايد بخش خصوصي وضعيت بهتري نسبت به گذشته پيدا كند.در اين نشست كه علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس اوراق بهادار نيز حضور داشت، بخش خصوصي نسبت به نحوه واگذاري ها در اصل 44، شك و شبهاتي را مطرح كرد به طوري كه محمد نهاونديان رئيس اتاق ايران تاكيد كرد: «واگذاري بخشي از سهام يك شركت به بنگاهي كه تحت مديريت دولت قرار دارد، به مفهوم خصوصي سازي نيست.» نهاونديان در ادامه تذكراتي در مورد طرح تحول اقتصادي و هشدارهايي نسبت به رويه هاي صادرات و واردات كشور عنوان كرد.

به گفته او، طرح تحول اقتصادي در سطح كليات ارائه شده است و چيزي به عنوان برنامه اجرايي عرضه نشده اما از آنجا كه اتاق براي مرحله طراحي و اجراي اين طرح براي همكاري با دولت اعلام آمادگي كرده است، اتاق كميسيون ويژه اي با همكاري 15 كميسيون تخصصي خود تشكيل خواهد شد.
او همچنين با اشاره به آمار تجارت چهارماهه ابتداي سال 87، نسبت به افزايش قيمت كالاهاي وارداتي و كاهش وزن آن هشدار داد. وي گفت: «قيمت كالاهاي وارداتي كشور نسبت به چهار ماهه گذشته 25 درصد گران تر شده كه اين رقم از نظر دلاري بالاتر از 25 درصد است. در حالي كه تورم جهاني در كشورهاي عمده صادركننده به ايران كمتر از پنج درصد است، اين به اين معناست كه هزينه مبادله كشورمان در خريد كالاهاي وارداتي حدود 20 درصد گران تر شده و بنا بر اين شناسايي علل اين گران خريدن و توجه به ريشه و معالجه آن جاي تذكر دارد.»
رئيس اتاق ايران در ادامه با اشاره به افزايش رقم صادرات، وزن كالاهاي صادراتي را نيازمند تامل دانست به خصوص در اقلامي مانند فرش كه به طور سنتي سهم عمده اي در صادرات غيرنفتي دارد. به اعتقاد نهاونديان اگر ميزان صادرات محصولات پتروشيمي و ميعانات گازي از رقم صادرات كنار گذاشته شود، رقم ها نيازمند توجه جدي است و مشكلات و محدوديت هاي به وجود آمده اثر خود را در مبادلات صادرات نشان مي دهد. پس تدبير جديد در صادرات و واردات نياز اساسي محسوب مي شود.
او همچنين در اين نشست خواستار آن شد كه ارتباط بين سه قوه در شهرستان ها نيز تقويت شود. وي گفت: به دنبال هماهنگي هاي صورت گرفته و طبق يكي از بندهاي نشستي كه با معاون اول قوه قضائيه داشتيم، مشكل ممنوع الخروج بودن تعداد قابل ملاحظه اي از فعالان بخش خصوصي رفع شد. نهاونديان با اشاره به برگزاري المپيك در چين و اهميت اقتصاد و ورزش و سود سرشار آن، از آمادگي بخش خصوصي براي توسعه ورزش قهرماني و سرمايه گذاري در همه بخش هاي آن خبر داد.
-
خصوصي سازي از نوع واقعي
علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان يكي از سخنرانان اين نشست، سال 85 و ابلاغيه اصل 44 قانون اساسي را زمينه ساز تغيير و تحول اساسي در بورس مي داند چراكه شركت هاي جديدي مانند مس به بورس اضافه شدند كه مشكلات قيمت گذاري دولتي را هم ندارند.
وي ادامه داد: «در كنار افزوده شدن چرا كه شركت هاي جديد به بورس عرضه بلوكي مس هم انجام شد كه معتقدم اين كار يك خصوصي سازي واقعي بود.»
صالح آبادي همچنين از تشكيل 15 صندوق سرمايه گذاري با هدف جذب سرمايه هاي مردم عادي در بورس خبر داد.او به تشكيل صندوق هاي زمين- ساختمان اشاره كرد و آن را نهادهاي مالي جديد براي ساخت و ساز مسكن نام برد.
-
خصوصي سازي را تعريف كنيد
اما مهدي مفيدي معاون سابق وزير صنايع و مشاور اتاق در سخناني درباره بازارهاي خارج از بورس و نحوه تشكيل آنها انتقاداتي را مطرح كرد.
اما اسدالله عسگراولادي رئيس كميسيون صادرات اتاق ايران نيز نحوه خصوصي سازي و واگذاري سهام را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «حسن مي خرد، تقي مي فروشد در حالي كه هر دو دولتي هستند منتها از نوعي ديگر. اين چه نوع خصوصي سازي است؟»
وي گفت: «آيا صادركنندگان مي توانند سهام خود را با وكالت به صادركننده ديگري بفروشند»،ارائه توضيحات درباره دلايل واگذاري سهام هاي عمده به كنسرسيوم نيروهاي مسلح و نيز تعريف مفهوم خصوصي سازي از ديگر سوالاتي بود كه بخش خصوصي خواهان توضيحات صالح آبادي در مورد آن شد.
-
صادركنندگان در فروش سهام خود عجله نكنند
صالح آبادي در اين نشست در پاسخ به سوالات بخش خصوصي گفت: «بسياري از شركت ها به خصوص بورس اوراق بهادار به دنبال تشكيل OTC بود كه شوراي بورس و نه سازمان بورس كه بسياري اين دو را با هم اشتباه مي گيرند به شدت مخالفت كرد كه سازمان گسترش يا شركت هاي ديگر اقدام به تشكيل OTC كنند چراكه احتمال شكل گيري انحصار وجود دارد. لذا تصميم به ايجاد كنسرسيوم شركت ها گرفتيم كه آن هم با مخالفت شوراي بورس مواجه شد.» به گفته وي تركيب 60 درصد نهادهاي مالي، 20 درصد بورس و 20 درصد مردم، در اين شورا پيشنهاد و مصوب شد كه ارتباطي به سازمان بورس ندارد. رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: «اگر شما سازمان بورس تهران را دولتي مي دانيد، بحث ديگري است اما سازمان بورس آن را دولتي نمي داند چراكه 20 درصد از سهام آن متعلق به مردم، 40 درصد به شركت هاي كارگزاري و 40 درصد نيز مربوط به ساير شركت هاست.» وي در ادامه گفت: «مانعي براي تشكيل ساير بازارهاي خارج از بورس وجود ندارد و در حال حاضر اين بازارها در حال تشكيل هستند.»
وي در واكنش به انتقاد به بخش خصوصي درباره خريد و فروش سهام از سوي دولتي ها نيز گفت: «اين طور نيست كه دولتي ها خريد و فروش كنند بلكه ريزمعاملات بيانگر سهم 50 درصدي حقيقي ها و حقوقي هاست.»
صالح آبادي در مورد موضوع واگذاري سهام صادركنندگان از طريق وكالت نيز گفت: «اين سيستم در بورس قابل پذيرش نيست و سهام به نام خريدار و فروشنده مبادله مي شود.»
وي همچنين در جمع خبرنگاران در مورد آخرين وضعيت سهام فولاد صادركنندگان گفت: «ميزان فروش اين سهام كم نيست اما بايد هماهنگي هايي براي جلوگيري از افت قيمت آن انجام شود.» رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: «سازمان بورس نمي گويد صادركنندگان سهام خود را نفروشند بلكه مي گوييم عجله نكرده و با برنامه وارد بازار شوند چراكه عرضه بيش از اندازه، قيمت سهام را پايين مي آورد.»
-
تامين نشدن انرژي توطئه است
در پايان اين نشست نهاونديان با قرائت مصوبات كميسيون هاي اتاق ايران تاكيد كرد: «هيات نمايندگان اتاق ايران با توجه به شرايط اقتصادي و سياست هاي پولي تاكيد مي كند كه نرخ ارز از دستور سياست هاي پولي دولت حذف شود.»
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مصوبه كميسيون ها درباره تامين انرژي و برق واحدهاي توليدي با قرائت مصوبه اي ديگر تصريح كرد: «هيات نمايندگان ايران ضمن اعتراض به استمرار خاموشي ها و ضرر و زيان هاي ناشي از آن تاكيد دارد كه قطع برق واحدهاي توليدي به رديف آخر اولويت ها انتقال يافته و از قطع برق جلوگيري شود.»
اما بهروز صادقي رئيس كميسيون صنعت اتاق ايران نيز در سخناني مسدود شدن جريان تسهيلات به سمت توليد و همچنين قطع گاز و برق واحدهاي توليدي را مشكلي بزرگ براي صنايع كشور دانست و گفت: «صنعت كشور برق ندارد و حال اين سوال مطرح مي شود كه چگونه شاخص رشد صنعت افزايش نشان مي دهد.» شمس اردكاني رئيس كميسيون انرژي اتاق ايران نيز در سخناني با انتقاد از قطع مداوم برق واحدهاي توليدي و تامين نشدن انرژي و گاز مورد نياز توليد آن را نوعي توطئه برشمرد كه در واقع به افزايش سرمايه گذاري در كشورهاي رقيب منطقه كمك مي كند.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن