تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه ها
تظاهرات چند نفري منافقين در ژنو
خبرگزاري فرانسه از ژنو گزارش كرد چند نفر از هواداران منافقين با برپايي تظاهراتي در ژنو در مورد خطراتي كه در اردوگاه اشرف عراق آنها را در بر گرفته است ابراز نگراني كردند. منافقين در اطلاعيه اي اعلام كردند كه ايران در هفته هاي اخير بر فشار خود بر اردوگاه اشرف افزوده است . جلال طالباني رييس جمهوري عراق تاكيد كرده است كه اعضاي منافقين تروريستند و عراق درصدد است تا از دست آنها خلاص شود. وي گفته بود كه حضور اين تروريستها در عراق طبق قانون اساسي ممنوع است و ما براي خلاص شدن از دست آنها اقدام مي كنيم .
اندونزي درخواست آمريكا براي قطع تلويزيون « المنار » را رد كرد
دولت اندونزي درخواست هاي آمريكا براي قطع برنامه هاي شبكه تلويزيوني « المنار » لبنان در اين كشور را رد كرد. خبرگزاري فرانسه به نقل از وزير اطلاع رساني و ارتباطات اندونزي اعلام كرد كه اندونزي هيچ دليلي براي قطع برنامه هاي شبكه تلويزيوني حزب الله لبنان در اين كشور نمي بيند و به فشارهاي آمريكا در جهت تحقق اين امر جامه عمل نمي پوشاند. وي در اين باره گفت : ما نمي توانيم پخش برنامه هاي شبكه اي كه از قوانين رسانه اي اندونزي تخطي نكرده است را قطع كنيم . وي ادامه داد : كشور اندونزي هيچ گونه دخالت يا درخواستي را از سوي كشوري ديگر كه حتي در اصول و مباني هم با ما يكي نيست نمي پذيرد. وزير اطلاع رساني و ارتباطات اندونزي هم چنين خاطرنشان كرده است كه او در نشست اخيري كه با نمايندگاني از كشور آمريكا داشته اين مطالب را به آن ها گوشزد كرده است .
سياست خارجي انگليس در آمريكا تعيين مي شود نه در لندن
« توني بن » سياستمدار كهنه كار انگليسي گفت سياست خارجي انگليس در لندن تعيين نمي شود بلكه در آمريكا درباره آن تصميم گيري مي شود . توني بن در دهه 70 در كابينه دولت حزب كارگر انگليس سمت وزير انرژي و سمت وزير صنعت را برعهده داشت و اكنون نيز سمت رياست ائتلاف « جنگ را متوقف كنيد » كه ائتلاف ضد جنگ فعالي در انگلستان به شمار مي رود برعهده دارد. توني بن در پاسخ به اين سوال كه چرا كشور انگليس در ارتباط با درگيري بين روسيه و گرجستان پيروي كننده سياست آمريكا است گفت : من پاسخ اين سوال را نمي دانم و فقط مي توانم اين را بگويم كه به نظر مي رسد در باره سياست خارجي انگليس در لندن تصميم گيري نمي شود بلكه در آمريكا تصميم گيري مي شود. توني بن در اظهار نظر درباره وعده گوردون براون كه گفته بود سياست خارجي انگليس ديگر دنباله رو آمريكا نخواهد بود گفت : من معتقدم كه آقاي بلر و آقاي براون هر دو در باره سياست خارجي انگليس كاملا يك نظر را دارند و اينگونه نيست كه گوردون براون در ارتباط با سياست خارجي انگليس متفاوت با توني بلر رفتار كند. رئيس ائتلاف جنگ را متوقف كنيد افزود : من با سياست انگليس و آمريكا در تجاوز به عراق و افغانستان و تهديدها عليه ايران موافق نيستم من با آنها موافق نيستم و به عقيده من وضعيتي كه در گرجستان رخ داد نخست از سوي گرجستان آغاز شد كه البته دولت انگليس در اين باره نظر متفاوتي دارد.
سفر روساي 7 دانشگاه آمريكا به ايران
قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل حضور متخصصين خارجي در داخل كشور با هماهنگي وزارت امور خارجه و دستگاههاي امنيتي را از برنامه هاي وزارت علوم دانست و گفت : روساي 7 دانشگاه آمريكا آبان ماه به ايران سفر مي كنند . دكتر ارسلان قرباني در گفتگو با خبرگزاري مهر با تاكيد بر ايجاد ترافيك علمي در وزارت علوم افزود : حضور متخصصين خارجي و ايراني فعال در خارج از كشور در ايران از جهت آشنايي آنها با پيشرفتهاي علمي كشور اهميت ويژه اي دارد و از اين رو دعوت از اين متخصصين به دانشگاهها تاكيد شده است . وي اظهار داشت : در همين راستا روساي 7 دانشگاه آمريكا از طريق دانشگاه صنعتي شريف به ايران دعوت شده اند كه در آبان ماه به ايران سفر مي كنند. مدير كل دفتر همكاريهاي علمي و بين المللي وزارت علوم گفت : برنامه هاي گفتمان علمي بازديد از مراكز علمي و شهرهاي ايران و همكاريهاي علمي و آشنايي با ايران به دنبال دعوت از دانشمندان و دانشگاهيان خارج از كشور مي تواند تاثيرات بسزايي در روابط علمي كشورها داشته باشد.
فتواهاي ضدنقيض مفتي هاي سعودي در خصوص جشن تولد و ازدواج
در حالي كه يكي از روحانيون سعودي نزديك به پادشاه عربستان گرفتن جشن تولد و جشن ازدواج را برخلاف تعاليم اسلامي نمي داند مفتي اين كشور برگزاري چنين جشنهايي را برخلاف تعاليم اسلامي اعلام كرده است . به گزارش خبرگزاري رويترز « سلمان العوده » روحاني سعودي و نزديك به پادشاه عربستان هفته گذشته در يك برنامه تلويزيوني گفته بود جشن تولد و ازدواج برخلاف تعاليم اسلام نيست . اين اظهارات العوده به جنجال در عربستان منجر شد تا جايي كه به مداخله مفتي اين كشور منجر گرديد. روزنامه المدينه چاپ عربستان به نقل از شيخ « عبدالعزيز بن عبدالله ال الشيخ » مفتي اين كشور نوشت چنين مناسبتهايي سبب مي شود كه مسلمانان به پيروان ديگر اديان مانند يهوديان و مسيحيان شباهت پيدا كنند. العوده در مقايسه با شيخ عبدالعزيز كمتر از عقايد بسته وهابيت تبعيت مي كند. در عربستان در سطح گسترده اي گفته مي شود كه العوده به ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان نزديك است . ملك عبدالله بارها خواستار اصلاحات سياسي در اين كشور شده است .
« استعفاي اجباري » پاداش انتقاد در ارتش آمريكا
ارتش آمريكا هرگونه انتقاد از عملكردش را از كاركنان خود سلب كرده است به طوري كه اگر آنها درباره عملكرد ارتش در هر بخشي افشاگري كنند به استعفاي اجباري واداشته مي شوند. روزنامه آمريكايي « يو.اس .اي .تودي » نوشت يك نظامي آمريكايي كه در مصاحبه با اين روزنامه از اوضاع بد رسيدگي به سربازان مجروح آمريكايي در بيمارستان « فورت سيل » اوكلاهما انتقاد كرده بود ناگزير از استعفا شد در حقيقت او را وادار به استعفا كردند. جالب اينكه « چاك روئدر » كه از وضع بد رسيدگي به سربازان مجروح و گسترش بيماريهاي عفوني ناشي از شيوع و تكثير قارچ در بيمارستان فورت سيل انتقاد كرده خود جان چندين سرباز و نظامي مجروح آمريكايي را نجات داده بوده و به همين دليل استعفاي او موجي از نارضايتي را در بين سربازان بستري در اين بيمارستان ايجاد كرده است . اما از سربازان بستري خواسته شده است در مورد اين گونه مسايل با كسي صحبت نكنند و مدير بيمارستان هم مدعي است مشكلات حل شده است . اين روزنامه با اعلام اينكه « به نظر مي رسد در ارتش آمريكا اگر حرف زيادي بزنيد براي سوابق كاريتان خطرناك باشد و ممكن است كارتان را از دست بدهيد » نوشت : در ماه گذشته هم رئيس بخش روابط عمومي گورستان نظامي معروف ارلينگتون اخراج شد زيرا با تقاضاي خانواده يك نظامي براي پوشش خبري مراسم به خاكسپاري اين سرباز كشته شده موافقت كرده بود. « جينا گري » مدير روابط عمومي گورستان نظامي ارلينگتنون مي گويد از وي خواسته شده بود از عكسبرداري و تشريح داستانها و ماجراهاي غم انگيز در خاكسپاري سربازان و نظاميان كشته شده در عراق و افغانستان جلوگيري شود.
غفوري فرد : به جاي علي آبادي بودم استعفا مي كردم
حسن غفوري فرد گفت : به جاي علي آبادي بودم استعفا مي كردم . به گزارش ايسنا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه افتتاح المپياد ورزشي دانشجويان پيام نور در خصوص ناكامي كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن تصريح كرد : پيروزي در ميادين ورزشي باعث عزت و اقتدار سياسي نظام خواهد بود و مي بينيم كه دولت چين با برگزاري موفق المپيك در جهان به موقعيت ممتازي دست يافته است . وي تصريح كرد : اگر من جاي علي آبادي رييس سازمان تربيت بدني بودم كنار مي رفتم زيرا نتايج به دست آمده براي ايران با توجه به سرمايه گذاري و ظرفيت هاي ورزشي ما نتيجه ضعيفي است . وي گفت : نتيجه به دست آمده براي جوانان ما خرد كننده بود و مخالف وعده هايي بود كه مسئولان ورزشي مي دادند. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : بالاخره علي آبادي شخص اول ورزش كشور است و با سرمايه گذاري فراواني كه براي ورزش شده است انتظار بيشتر از اين بود كه كميسيون فرهنگي و فراكسيون ورزش مجلس نسبت به اين شرايط حساس شده اند. رييس اسبق سازمان تربيت بدني افزود : پس از تعطيلات مجلس به طور حتم علي آبادي به مجلس خواهد آمد و اين مسئله را پيگيري خواهيم كرد اما سعي مي كنيم شتابزده تصميم نگيريم . وي با بيان اين كه يكي از وظايف مجلس نظارت بر قوه مجريه است خاطرنشان ساخت : امكانات فراواني در اختيار ورزش كشور قرار داده شده بود اما حال با اين نتيجه مجلس نمي تواند معاون رييس جمهور را استيضاح و يا از وي سوال كند و تصميم گيري در خصوص عملكرد وي برعهده شخص رييس جمهور است .
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن