تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816719193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرایی مرگ۸تن در آتش سوزی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 5016087691962da1fae0271ba2767f62.jpg]


اعتراض ساكنان و مدیر ساختمان، كارشناسان ۳ نفره قوه قضائیه به بررسی موضوع پرداختند كه آنها نیز رأی كارشناس قبلی را تأیید كردند.

اما این بار با اعتراض مجدد شاكیان، كارشناسان ۳ نفره آتش نشانی به بررسی موضوع پرداختند. اما آنها علت حادثه را نشت گاز از اتصالات كنتور اعلام كردند.

ایران: پرونده مرگ دلخراش ۸ تن از ساكنان یك مجتمع مسكونی كه در سانحه آتش سوزی جان باخته اند برای شناسایی مقصر در اختیار كارشناسان قوه قضائیه قرار گرفت.

براساس اوراق پرونده، حادثه ظهر ۱۷ خرداد ۸۵ در ساختمان مسكونی ۳ طبقه ۲۷ واحدی در حوالی میدان معلم شهرری رخ داد.

امدادگران آتش نشانی و اورژانس پس از حضور در محل حادثه، سرانجام با تلاش فراوان شعله های آتش را مهار كردند.

سپس ۲۰ مصدوم حادثه كه بشدت سوخته بودند، به مراكز درمانی منتقل شدند. ۸ تن از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند و اما ۸ تن دیگر به نام های اكرم صوفی – ۴۰ ساله – سینا مقانلو – ۲ ساله عرفانه مقانلو – ۱۶ ساله – فرشته بابایی – زن باردار ۳۰ ساله در آستانه زایمان – نجمه اتحاد تبریزی – ۱۷ ساله – و اكبر صوفی – ۴۰ ساله – بر اثر شدت سوختگی جان باختند.

بدین ترتیب با شكایت ساكنان ساختمان و اولیای دم مأموران كلانتری ۱۳۱ با دستور بازپرس عبدالله شمسی – از شعبه هشتم دادسرای شهرستان ری –برای شناسایی و معرفی مقصر اصلی آتش سوزی به تحقیق در این باره پرداختند.آنها سرانجام اعلام كردند، حریق از زیرزمین مجتمع آغاز و سپس به تمام واحدها سرایت كرده است.

یكی از همسایه ها در تحقیقات به مأموران گفت: «در خانه نشسته بودم كه متوجه سروصدایی در ساختمان شدم.

وقتی بیرون دویدم ناگهان متوجه آتش سوزی شدم. حالا هم از مدیر ساختمان به عنوان مقصر اصلی حادثه شكایت دارم. چرا كه او به تمام درهای پشت بام و زیرزمین قفل زده بود و هنگام حادثه هم راهی برای فرار نداشتیم.

یكی دیگر از همسایه ها نیز گفت: مدیر ساختمان زیرزمین را بدون اجازه ساكنان به یك پیمانكار شهرداری اجاره داده بود، او هم آنجا را به انبار مواد اشتعالزا، تینر و كپسول گاز مبدل كرده بود.

حال آنكه مشعل گاز شهری نیز در زیرزمین قرار داشت. ده روز قبل از حادثه نیز به حالت اعتراض قصد شكستن قفل در زیرزمین را داشتیم كه با ممانعت مدیر ساختمان روبه رو شدیم. حالا هم فكر می كنیم این حادثه به خاطر انتقامجویی صورت گرفته است»!

به دنبال جمع آوری این اطلاعات، كارشناس رسمی قوه قضائیه نیز پس از بررسی های لازم اعلام كرد حادثه عمدی بوده است. چرا كه قبل از حادثه روی پله ها از زیرزمین تا طبقات بالا، مواد اشتعالزا ریخته بود.

بدین ترتیب وی، عامل یا عاملان آتش سوزی را به میزان ۷۰ درصد و مالك یا سازنده را نیز به خاطر درنظر نگرفتن پله فرار و جداكننده حریق به میزان ۲۰ درصد و ساكنان را نیز به میزان ۵ درصد و عوامل پاشیدن مواد اشتعالزا روی پله ها را نیز به میزان ۵ درصد مقصر شناخت.

این در حالی بود كه با اعتراض ساكنان و مدیر ساختمان، كارشناسان ۳ نفره قوه قضائیه به بررسی موضوع پرداختند كه آنها نیز رأی كارشناس قبلی را تأیید كردند.

اما این بار با اعتراض مجدد شاكیان، كارشناسان ۳ نفره آتش نشانی به بررسی موضوع پرداختند. اما آنها علت حادثه را نشت گاز از اتصالات كنتور اعلام كردند.

بنابراین سازنده ساختمان به دلیل رعایت نكردن اصول ایمنی و پیشگیری از حریق به میزان ۳۰ درصد، فرد یا افراد مسبب حادثه را به میزان ۵۰ درصد، مدیر ساختمان را ۱۰ درصد و شركت گاز را به دلیل برطرف نكردن نشتی كنتور گاز به میزان ۱۰ درصد مقصر شناختند. این در حالی بود كه اداره گاز با استناداتی، نظریه كارشناسان را رد كرد. اما با این وجود بازپرس پرونده مدیر ساختمان، ۳ سازنده مجتمع و كارشناس و رئیس سابق اداره گاز را به عنوان مقصران اصلی حادثه شناخت و برایشان قرار وثیقه صادر كرد.

پرونده نیز برای صدور حكم نهایی به دادگاه فرستاده شد. قاضی پرونده پس از رسیدگی ها، دلایل و تحقیقات را ناكافی دانست و پرونده را برای تحقیقات بیشتر به شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرستان ری ارسال كرد.

بازپرس حسینی هم از كارشناسان ۵ نفره قوه قضائیه خواست تا پس از بررسی های دقیق، در این باره اظهارنظر نمایند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن