تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816663983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بازرگاني: ايران همچنان بزرگترين صادركننده فرش دستباف است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير بازرگاني: ايران همچنان بزرگترين صادركننده فرش دستباف است
اقتصاد. بازرگاني . نمايشگاه . فرش
وزير بازرگاني روز جمعه در مراسم هفدهمين نمايشگاه فرش دستباف ايران تصريح كرد: با وجود كاهش عرضه فرش دستباف در سطح جهان، ايران همچنان بزرگترين صادركننده اين هنر صنعت (فرش) است.

به گزارش روز جمعه ايرنا، مسعود ميركاظمي علت اصلي كاهش تقاضاي فرش دستباف در جهان را تغيير فرهنگ مصرف ذكر كرد و افزود: سالانه ‪ ۵۱۵‬ميليون مترمربع انواع فرش در ايران توليد مي‌شود كه بيش از دو سوم آن صادراتي است.

وي افزود: ميزان صادرات فرش دستباف ايران در برنامه پنجساله اول معادل ‪ ۴/۶‬ميليارد دلار بود كه اين ميزان در برنامه دوم به ‪ ۳/۵‬ميليارد دلار و در برنامه سوم به ‪ ۲/۷‬ميليارد دلار كاهش يافت و هم اكنون نيز اين ميزان در برنامه چهارم به ‪ ۱/۴‬ميليارد دلار رسيده است.

ميركاظمي ، كشورهاي آمريكا، كانادا ، آلمان ، امارات عربي متحده، ايتاليا، ژاپن و سوييس را از بازارهاي مهم فرش صادراتي ايران خواند و كشورهاي هند، پاكستان، چين، نپال و تركيه را رقباي اصلي ايران در زمينه صادرات فرش دستباف برشمرد.

وي ميزان صادرات ديگر كف پوش‌هاي توليد ايران را چشمگير دانست و گفت:
درحالي كه صادرات انواع كف پوش‌ها غير از فرش دستباف در سال ‪ ۸۰‬معادل ‪۳۱‬ هزار تن به ارزش ‪ ۷۲‬ميليون دلار بود ، اين ميزان در سال گذشته به رقمي معادل ‪ ۴۰‬هزار تن به ارزش ‪ ۱۶۱‬ميليون دلار رسيد.

وزير بازرگاني به ضرورت توليد كالا طبق سليقه مشتري و نياز بازار تاكيد كرد و افزود: توليد مبتني بر نياز و تغيير توليد فشاري به كششي در اولويت اقدامات مركز ملي فرش است و بر همين اساس، توزيع پورتال سليقه يابي مركز فرش در مرحله آماده‌سازي قرار دارد.

وي علت گران بودن محصولات طبيعي و مواد اوليه فرش را توليد به صورت سنتي دانست و گفت: در اين زمينه در حال ايجاد شرايطي هستيم تا محصولات طبيعي به شيوه صنعتي توليد شود تا قيمت تمام شده كاهش يابد؟ براين اساس نيز تاكنون بيش از ‪ ۱۰۰‬طرح تحقيقاتي صورت گرفته است كه به تدريج به مرحله اجرا درمي آيد.

ميركاظمي تشكيل كنسرسيوم‌هاي صادراتي براي جلوگيري از صدور فرش دستباف به صورت متفرقه را ضروري خواند و تبليغ فرش ايران را حائز اهميت دانست و گفت: مركز ملي فرش ايران با تهيه فيلم‌هاي مختلف و تيزرهاي تبليغاتي زمينه پخش آن را از شبكه‌هاي معتبر بين‌المللي و داخلي فراهم كرده است.

وي با اشاره به كپي برداري از طراحي فرش دستباف ايران گفت: طرح شناسنامه داركردن فرش ايراني در حال اجراست و از توليدكنندگان كشورمان مي خواهيم در قالب اين طرح توليد كنند تا ضمن حفظ كيفيت از سوء استفاده رقبا جلوگيري شود.

ميركاظمي سهم فرش دستباف از جوايز صادراتي را بيش از ديگر كالاها عنوان و ميزان آن را پنج درصد بيان كرد و گفت: برپايي همايش‌هاي مختلف، دعوت از تجار و بازرگانان خارجي، تكثير لوح‌هاي فشرده، توزيع عمليات مختلف و طراحي و بافت بزرگترين فرش دستباف جهان از نوآوري‌هايي است كه نويد تحكيم جايگاه صنعت فرش ايران در بازارهاي بين‌المللي را مي‌دهد.

وزير بازرگاني همچنين از ايجاد پايانه صادراتي در فرودگاه امام استقبال كرد و گفت: ايجاد پايانه صادراتي فرش دستباف تصويب شده و در صورت مشاركت بخش خصوصي براي ايجاد اين پايانه كمك‌هاي بلاعوض اعطا مي‌شود.

ميركاظمي اضافه كرد: در بخش حمل و نقل به ويژه در كشتيراني نيز تخفيف هاي مناسبي براي صادرات‌كنندگان در نظر گرفته شده است.

در اين مراسم رييس مركز ملي فرش ايران نيز اظهار داشت: فرش از نظر اشتغال زايي و ارزآوري صنعت مهمي است به طوري كه حدود ‪ ۲‬ميليون شغل به صورت مستقيم و غيرمستقيم ايجاد كرده است.

مرتضي فرجي گفت: براي رفع معضلات صنعت فرش، مركز ملي فرش ايران اقداماتي مانند ايجاد گروه بازاريابي براي شناسايي بازارهاي جديد و انتقال آن به بدنه توليد، اعزام طراحان و توليدكنندگان به نمايشگاه دموتكس‪ ۲۰۰۷‬براي آشنايي با سلايق جهاني و برگزاري ‪ ۶۰۰‬دوره آموزشي براي آشنايي توليدكنندگان طبق سليقه مصرف‌كنندگان مي‌توان اقدام كرد.

وي افزود: توجه به بهره وري، كاهش قيمت تمام شده و اعزام هيات‌هاي تجاري به كشورهاي هدف به منظور توسعه بازار و دعوت از هيات‌هاي تجاري خارجي كه در نمايشگاه كيش و نمايشگاه سال گذشته بود نيز از ديگر اقدام هاي اين مركز براي توسعه صادرات فرش بود.

هفدهمين نمايشگاه فرش دستباف از اول تا هفتم شهريور ماه جاري در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي داير است.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن